Strona 1 z 1

Izera - polski samochód elektryczny

: 28 lip 2020, 10:26
autor: Kaszmir
Już dziś premiera polskiego samochodu elektrycznego
https://www.geekweb.pl/inne/wydarzenia/ ... lektryczny
Dziś, 28 lipca o godz. 14, odbędzie się premiera polskiej marki samochodów elektrycznych.
Prezentuje się imponująco :idea: Popołudniu mam nadzieję przekonamy się, co ma w środku.

Re: Polski samochód elektryczny

: 03 sie 2020, 21:54
autor: GoMeZz391
Jak na razie to tylko koncept polskiego elektryka - Izery.
Na chwilę premiery koncept miał SUV i hatchback.
Największą nowością będzie hybrydowy model sprzedaży - sprzedaż przez innych dilerów oraz miesięczna rata ma obejmować opłatę za korzystanie z pojazdu i ładowanie (co jest rzadkością).
Z ciekawostek technicznych:
Producent mówi o 2 wersjach akumulatorów - 40 i 60 kWh, będą mogły mieć napęd na 4 koła, a przyspieszenie do 100 km/h ma zająć mniej niż 8 sekund.

Re: Izera - polski samochód elektryczny

: 07 lis 2020, 19:36
autor: GoMeZz391
Rozmowa Zachara z Głównym Inżynierem Integracji Pojazdu, a przy okazji parę słów o "Kaszlącej Dumie Narodu" https://youtu.be/SgAgAC0fkrk.

Co do platformy na jakiej pojazd będzie zrobiony, to rozmowy są na finiszu. Na jednej platformie będziemy mieć 3 typy nadwozia (kombi, SUV i hatchback).

Re: Izera - polski samochód elektryczny

: 25 lut 2021, 19:51
autor: GoMeZz391
Czy Izera to utopia? Na to pytanie jak i wiele innych odpowiada przedstawiciel ElectroMobility Poland u Zachara - Tomasz Mydłowski - Główny Inżynier Integracji Pojazdów ElectroMobility Poland: https://youtu.be/J30NTaTOQlY


Głównym założeniem jest dostępność pojazdu dla typowego "Nowaka" w formie atrakcyjnego finansowania (abonamentu) oraz zakup w kwocie tzw. jednorazowej (cenę poznamy, dopiero w 2024 roku).

Re: Izera - polski samochód elektryczny

: 28 lut 2021, 21:52
autor: mkm3
Tak się zastanawiam. Typowo tanie samochody, które pozyskuje przeciętny Kowalski z drugiej ręki za 10-15 lat będą już złomami, a wielkie koncerny oferują jednak drogie samochody. Czemu żadna firma nie wpadnie na pomysł, żeby zrobić tanie nowe auto - wsadzić przeciętny silnik, podstawowe systemy bez bajerów, ładne pudło i wystarczy. A tak to będziemy skazani na samochody naszpikowane elektroniką, których żywotność jest niska, a awaryjność częsta, na dodatek usterki wymagają wizyt w serwisie. Rynek powinien oferować nowe proste samochody dostępne cenowo dla (no niemal) wszystkich.

Re: Izera - polski samochód elektryczny

: 01 mar 2021, 17:55
autor: Tancin
Każdy nowy samochód musi mieć teraz na pokładzie całą masę różnych systemów mniej lub bardziej sensownych, które wpływają na wzrost ceny. A jeszcze co jakiś czas Unia wymyśla kolejne. Ponadto coraz wyższe wymagania dotyczące spełniania norm spalin też łączą się z kosztownymi elementami lub badaniami nad tym, aby jakoś się w tych normach zmieścić pozostając przy normalnym spalinowym napędzie. Nawet nowe sandero od Dacii teraz w najbardziej biedawersji kosztuje ponad 40000.

Re: Izera - polski samochód elektryczny

: 02 mar 2021, 19:31
autor: GoMeZz391
mkm3 pisze: 28 lut 2021, 21:52 Tak się zastanawiam. Typowo tanie samochody, które pozyskuje przeciętny Kowalski z drugiej ręki za 10-15 lat będą już złomami, a wielkie koncerny oferują jednak drogie samochody. Czemu żadna firma nie wpadnie na pomysł, żeby zrobić tanie nowe auto - wsadzić przeciętny silnik, podstawowe systemy bez bajerów, ładne pudło i wystarczy. A tak to będziemy skazani na samochody naszpikowane elektroniką, których żywotność jest niska, a awaryjność częsta, na dodatek usterki wymagają wizyt w serwisie. Rynek powinien oferować nowe proste samochody dostępne cenowo dla (no niemal) wszystkich.
Gdyby wszystko było takie proste i łatwe...
Obecnie Unia wymaga aby nowe auta produkowane od 01.01.2021 spełniały normę emisji spalin EURO6D oraz posiadały systemy m.in.:
inteligentne dostosowanie prędkości
ułatwienia w zakresie montażu alkomatów blokujących zapłon
systemy ostrzegania monitorujące senność i uwagę kierowcy
zaawansowane systemy wykrywania rozproszenia uwagi kierowcy
awaryjne sygnały stopu
systemy wykrywania obiektów przy cofaniu
rejestratory danych na temat zdarzeń
systemy monitorowania ciśnienia w oponach
e-Call
systemy hamowania awaryjnego
systemy utrzymywania pojazdu na pasie ruchu w nagłych sytuacjach
zwiększone strefy zabezpieczenia przed uderzeniem głową mogące złagodzić obrażenia podczas kolizji z niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego np. pieszymi i rowerzystami.

Każdy taki system swoje kosztuje, a producenci chcąc zarobić i sprzedać auto szukają oszczędności gdzie się da np. radio samochodowe, dywaniki welurowe/gumowe za dodatkową opłatą.

A zainteresowanych odsyłam do zapoznania się z wytycznymi KE ws. systemó bezpieczeństwa: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32019R2144

Re: Izera - polski samochód elektryczny

: 10 mar 2021, 22:22
autor: mkm3
Nie wiedziałem, że aż tak mają związane ręce. Jednak to głupie, bez tych systemów samochody też mogłyby funkcjonować i można byłoby mieć tanie auto za 30-40 tysięcy.