Infrastruktura rowerowa

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2119
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 22 mar 2021, 12:33

Też nie jestem fanem większości projektów Radnego Wantucha ;) Czasem jednak zdarzy mu się zaproponować coś interesującego.

Rozumiem Twoje obawy, nie mówię że sam jakichś nie mam. Z drugiej strony odczuwam Twoje uwagi trochę na zasadzie podejścia "nie róbmy bo znając i tak będzie źle". Jest nowa ekipa urzędników, projekt jest interesujący, do tego może nas nic nie kosztować dzięki panelom - wg mnie warto spróbować.

Z zarzutami co do infrastruktury się zgadzam. Natomiast trochę Kraków wziął się za uzupełnianie tych dziur. W zeszłym roku było trochę zmian na plus, a kilka dni temu urzędnicy ogłosili dalszą ofensywę mającą zapełnić kolejne białe plamy:
https://gazetakrakowska.pl/krakow-miast ... 1-15492468

Planowane ścieżki:
- Sławka (od Kamieńskiego do Puszkarskiej)
- w Mistrzejowicach, m.in. na Jancarza
- Brożka
- Nawojki
- połączenie Krupniczej z Ingardena
- al. Pokoju (południowa strona)
- plus korekta geometrii w obrębie r. Grunwaldzkiego

Do tego połączenie Prądnickiej z Nowym Kleparzem:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 40284.html

Plus kilka innych ścieżek, w tym wzdłuż Opolskiej (o której mówiło się od lat, a w zeszłym roku Miasto wreszcie uznało, że nie ma co czekać z nią na wybudowanie tramwaju) czy przy okazji innych inwestycji - choćby przebudowy al. 29 Listopada czy budowy tramwaju na Górkę Narodową. Z większych rejonów to chyba najbardziej brakuje Wzgórz Krzesławickich, które miały dostać ścieżkę przy okazji przebudowy Kocmyrzowskiej, lecz ta boryka się z problemami.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 351
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Łukasz » 20 kwie 2021, 18:28

Miasto planuje kładkę wzdłuż mostu Nowohuckiego
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miast ... 40783.html
Zarząd Dróg Miasta Krakowa otworzył w tym tygodniu oferty w przetargu, którego celem jest przygotowanie trzech koncepcji rowerowych rozwiązań. W każdym z tych miejsc potrzebne są szerzej zakrojone prace, a nie tylko wyznaczenie ścieżki wzdłuż jezdni.
Radiofonia 100,5 MHz - Muzyka Wybrana Na Lato
http://www.radiofoniakrakow.pl/
Słuchaj: https://www.rmfon.pl/play,149#p-n

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2119
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 27 maja 2021, 20:53

W PRZYSZŁYM ROKU NOWA TRASA POŁĄCZY KRAKOWSKIE GRZEGÓRZKI I ZABŁOCIE
https://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/k ... -zablocie/
Ta powstanie przy trzecim moście kolejowym budowanym przez PKP PLK. Za kilka tygodni mają rozpocząć się prace, dzięki którym Grzegórzki i Zabłocie zostaną połączone bezpieczną i nowoczesną trasą.
- Po jednej stronie będzie tor dla pociągów aglomeracyjnych, oddzielony barierą bezpieczeństwa, częściowo przezroczystą od drogi dla rowerów, która będzie miała trzy metry. Po zewnętrznej stronie mostu, za łukiem, który spina jego konstrukcję będzie podwieszony chodnik o szerokości 2 metrów - mówi Hamarnik.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2119
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 21 lip 2021, 13:07

Zmiany rowerowe na Kapelance - przede wszystkim, będzie można jechać rowerem po obu jej stronach. Nie jestem natomiast przekonany do podnoszenia dopuszczalnej prędkości na Kapelance do 60 km/h - w praktyce, oznacza to że wielu kierowców będzie zasuwać po 70-80. Dopuścić rowery na chodnik dało się po prostu oznakowaniem.

Cytując Marcina Wójcika z ZTP:
– Przede wszystkim chcemy dopuścić jazdę rowerem po obu stronach Kapelanki.
– Dodatkowo prędkość na ul. Kapelanka zostanie podniesiona do 60 km/h, co powoduje możliwość poruszania się rowerów po obu stronach jezdni, dlatego wszędzie, gdzie było to możliwe wykonano przejazdy rowerowe. Tak będzie już od skrzyżowania Monte Cassino z Zielińskiego, Kapelanką i Nowaczyńskiego. Wszystkie zostaną oznaczone na czerwono, również ten przejazd na skrzyżowaniu z Twardowskiego – dodaje.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 41930.html

tomta1
Znawca
Posty: 181
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: tomta1 » 21 lip 2021, 20:55

Być może gdzieś są chodniki o szerokościach, które nie dopuszczają zamiany „drogi dla pieszych” w „drogę dla rowerów i pieszych”.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2119
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 22 lip 2021, 9:02

tomta1 pisze: 21 lip 2021, 20:55Być może gdzieś są chodniki o szerokościach, które nie dopuszczają zamiany „drogi dla pieszych” w „drogę dla rowerów i pieszych”.
A, ok. Nawet nie byłem świadom, że ta szerokość jest większa. Trzy metry w terenie zabudowanym, dobrze podają w linku?
https://arslege.pl/szerokosc-sciezki-ro ... 60/a37740/

fysztof
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: fysztof » 22 lip 2021, 12:16

Według mnie to nie jest dobry kierunek zmian. Punkt wyjścia może słuszny, ale niestety w ten sposób wylewa się dziecko z kąpielą. Odniosę się do tego fragmentu artykułu:
Przede wszystkim chcemy dopuścić jazdę rowerem po obu stronach Kapelanki. Te plany czekały na realizację już od dawna. Robimy to trochę po kosztach, ponieważ w innym przypadku czekalibyśmy latami na budowę drogi rowerowej – mówi Marcin Wójcik z Zarządu Transportu Publicznego.
– Dodatkowo prędkość na ul. Kapelanka zostanie podniesiona do 60 km/h, co powoduje możliwość poruszania się rowerów po obu stronach jezdni, dlatego wszędzie, gdzie było to możliwe wykonano przejazdy rowerowe. Tak będzie już od skrzyżowania Monte Cassino z Zielińskiego, Kapelanką i Nowaczyńskiego. Wszystkie zostaną oznaczone na czerwono, również ten przejazd na skrzyżowaniu z Twardowskiego – dodaje.
Jak sam p. Wójcik wspomniał, plany i tak czekają "od dawna". To zamiast latami czekać na robienie byle jak i po kosztach, to nie można było tych lat wykorzystać na dobre przygotowanie inwestycji?
Po drugie - wykonanie przejazdów rowerowych. Jeśli będzie to tak, jak przy niedawnej podobnej akcji wzdłuż Nowosądeckiej, to według mnie powinno być to zabronione! Dlaczego? Bowiem ich wykonanie odbyło się przez likwidację niemal wszystkich przejść dla pieszych i zastąpienie ich czerwoną plamą. Nie ma tam obecnie ani przejścia dla pieszych ani przejazdu dla rowerów (wyznaczonych). Jest tylko czerwona plama na asfalcie, nic nie znacząca z punktu widzenia przepisów PoRD. Jeśli cokolwiek się stanie, potrącony zostanie pieszy lub rowerzysta, to ciekaw jestem stanowiska policji... Jedyny zapis, jaki chroni pieszych lub rowerzystów, to obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przy zjeżdżaniu z drogi z pierwszeństwem. Ale jeśli to samochód jedzie drogą podporządkowaną, a w poprzek przejeżdza mu rowerzysta lub przechodzi pieszy, to obecnie w związku z brakiem przejścia / przejazdu, według prawa pierwszeństwo ma kierujący samochodem - natomiast urzędnicy mylnie sugerują, że jest odwrotnie. Dla mnie to jawne wprowadzanie w błąd! Nie tędy droga. Albo róbmy prawdziwą infrastrukturę, albo nie oszukujmy się nawzajem.
Po trzecie wreszcie, nie kłammy że "dodatkowo prędkość zostanie podniesiona". Ona musi być podniesiona, żeby całą tę prowizorkę urządzić. Rozsądne miasta idą w stronę obniżania prędkości w mieście (polecam np. ten artykuł), my ją podnosimy chowając się nieudolnie za pomocą rowerzystom...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość