W środę 28 pażdziernika 2020 r., spółka Dopravní podnik Praga (DPP) ogłosiła przetarg na zakup 20 niskopodłogowych, podwójnie przegubowych trolejbusów o dużej pojemności z dodatkowym zasilaniem bateryjnym. Zamówienie jutro powinno się ukarzać w TED.
Zwycięzcę przetargu poznamy pod koniec marca przyszłego roku. Pierwszy samochód do homologacji mógłby trafić do Pragi już jesienią 2022 r., A pozostałe w ciągu dwóch lat od podpisania umowy kupna z DPP
Szacunkowa całkowita wartość zamówienia wynosi 628 milionów CZK bez VAT, czyli 105.818.000 PLN.
Minimalna wymagana długość trolejbusów o dużej pojemności to 23 metry, a maksymalnie 25 metrów, o pojemności 40 - 55 miejsc pasażerskich, prędkość konstrukcyjna co najmniej 70 km / h, gwarantowana zasiąg baterii co najmniej 11 km i żywotność baterii co najmniej 60 miesięcy lub 450 tysięcy kilometrów.
Głównymi kryteriami będą cena ofertowa pojazdu uwzględniająca jego pojemność przy masie 50%, pozostałymi kryteriami będzie długość gwarancji pojazdu, średnie roczne koszty przepisanej obsługi pojazdu, średnie roczne koszty serwisu pogwarancyjnego i pogwarancyjnego pojazdu, koszty wymiany akumulatora trakcyjnego oraz średnie roczne koszty wsparcia i rozwoju systemu odpraw i systemu informacyjnego oraz funkcji zarządzania energią pojazdu.
Forma przetargu to procedura negocjacyjna z ogłoszeniem, która jest otwarta dla wszystkich producentów spełniających wymagania techniczne i kwalifikacyjne. Dzięki temu DPP może np. negocjować kwestie serwisu pogwarancyjnego już po złożeniu ofert. DPP planuje wprowadzić nowe trolejbusy przede wszystkim na linię nr 119, której elektryfikację obecnie przygotowuje.
Info:
https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media ... ou-zakazku
http://infobus.pl/praga-z-przetargiem-n ... iTgVPicLAo