Strona 1 z 2

Kraków - Katowice

: 18 wrz 2020, 8:32
autor: Kaszmir
Do Katowic z Krakowa Głównego w 45 minut?

Merchel: Za rok pociąg z Krakowa dojedzie do Katowic w 45 minut
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 98631.html
Prezes PKP PLK stwierdził w odpowiedzi, że na koniec tego roku najszybsze pociągi na trasie Kraków – Katowice pojadą w czasie 60-65 minut bez zatrzymania, a na koniec przyszłego roku – zaledwie 45-50 minut. Z kolei na odcinku Warszawa – Tłuszcz, gdzie ciągle nie uzyskano prędkości 160 km/h, potrzebne są prace dotyczące zasilania. Według deklaracji wykonawcy, wszystko ma być gotowe na rozkład 2021-2022.

Re: Wieści kolejowe

: 18 wrz 2020, 9:08
autor: pasazer_mobilisu
Ciekawe jak często będzie połączenie, moim zdaniem kursując co pół godziny wykosiliby autobusową konkurencję.

Re: Wieści kolejowe

: 18 wrz 2020, 9:58
autor: yosujiro
Na portalu pasażera są wstępne rozkłady w wyszukiwarce. Obecnie pociągi osobowe są do Katowic co ok godzinę z hakiem i pokonują trasę w 1.10- 1.25. Pospieszne też mają być +/- co godzinę, w większości jadące 1h-1.10, jest pięć połączeń bez postojów i te jadą 52min. Jeżeli te założenia utrzymają, to będzie można się spodziewać sukcesu kolei na miarę kierunku tarnowskiego, szczególnie że po zakończeniu modernizacji ma być jeszcze lepiej.

Re: Wieści kolejowe

: 18 wrz 2020, 21:38
autor: fysztof
To ta linia, co ją na EURO 2012 przygotowują;-)? Także ja bym się tak za bardzo nie ekscytował wypowiedzią jednego pana oderwanego od rzeczywistości...

Re: Wieści kolejowe

: 24 wrz 2020, 13:38
autor: yosujiro
Ciekawostki z planów nowego RJ 2020/21 na E30 w stronę Śląska.

Pociągi pospieszne na linii do Katowic mają jechać w czasie od ok 50 min bez przystanków pośrednich do ok 1.10 z zatrzymaniami po drodze. Pociągi będą co ok 1h.

TLK Sudety do Jeleniej Góry przez Katowice, Kędzierzyn Koźle i Prudnik mają już od Krakowa jechać z lokomotywą spalinową, czas przejazdu do Katowic z postojami to 65min.

Pociągi osobowe do Katowic też mają jeździć co ok 1- 1,5h z czasem przejazdu ok 1.10 do 1.25. Cztery pary pociągów będą obsługiwać Koleje Śląskie.

Będzie "studencki" pociąg do Cieszyna przez Czechowice Dziedzice. W piątki z Krakowa w niedziele do Krakowa.

Re: Kraków - Katowice

: 26 lis 2020, 9:20
autor: Kaszmir
Koleje Śląskie będą jeździły do Krakowa. Jest rozkład jazdy
https://katowice24.info/koleje-slaskie- ... lad-jazdy/

Czas przejazdu: od 65 do 70 minut, o 10 minut szybciej niż Polregio. Godziny odjazdów:
Z Katowic do Krakowa (czas przejazdu ok. 67-68 minut):

6.47 – 7.55

11.17 – 12.24

15.01 – 16.08

18.38 – 19.46

Z Krakowa do Katowic (czas przejazdu od 65 do 70 minut):

9.20 – 10.29

13.10 – 14.19

16.36 – 17.46

20.28 – 21.33

Re: Kraków - Katowice

: 26 lis 2020, 11:25
autor: Lw25
Mam nadzieję, że będzie honorowanie. Ciekawe jaki tabor rzucą na tą trasę. Pewnie 22WEd, bo ich mają sporo. Tylko układ drzwi trochę słaby jak na taką trasę.

Re: Kraków - Katowice

: 11 gru 2020, 20:10
autor: kucyk

Re: Kraków - Katowice

: 11 gru 2020, 20:40
autor: Kaszmir
kucyk pisze: 11 gru 2020, 20:10Od niedzieli do Katowic szybciej:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/to-ju ... 38968.html
Chyba czas przejechać się do Katowic! Z artykułu jeszcze to mi się podoba:
To jeszcze nie jest ostatnie słowo ze strony kolei. Na razie najszybsze pociągi będą się rozpędzać do 120 km/h, ale w planie jest dopełnienie formalności związanych z certyfikacją i zwiększenie tej prędkości do 160 km/h. To będzie oznaczało zysk kolejnych cennych minut.

Re: Kraków - Katowice

: 11 gru 2020, 22:18
autor: pasazer_mobilisu
Sam jestem ciekaw tego połączenia. Tymczasem konkurencja na kołach reklamuje się hasłem "Olej kolej" i obniżyła cenę normalnego biletu z 17zł na 12zł oraz studenckiego z 15z na 6zł :shock:

Re: Kraków - Katowice

: 15 gru 2020, 9:55
autor: Kaszmir
Interbus już zareagował na uruchomienie połączenia kolejowego. Kampania reklamowa + obniżka cen biletów z 17 do 12 zł:

Autobusy kontra pociągi. Cenowa wojna na trasie Katowice-Kraków
https://katowice24.info/autobusy-kontra ... ce-krakow/
„Olej Kolej” – takie hasło pojawiło się w mediach społecznościowych.
Interbus wraz ze swoim partnerem, Unibusem, oferuje odjazdy z Katowic co 15-20 minut. Od 10 grudnia do rozkładu wróciły już wszystkie połączenia, a oprócz bulwersującego dla kolejarzy hasła, pojawiła się też nowa cena. Przewoźnicy znacznie obniżyli ceny. Teraz to ich bilety są najtańsze. Bilet normalny kosztuje 12 zł, zamiast 17 zł.

Re: Kraków - Katowice

: 15 gru 2020, 12:48
autor: yosujiro
Żałosne hasło... Nie przepadam za monopolistami, ale tym razem raczej nie uda im się z koleją sztuczka, jaka im się udała kilka lat temu z Link-busem... Ciekaw jestem czy zostanie im na tyle pasażerów, żeby dalej jeździć co 15-20 min, czy będą się musieli ograniczać.

Re: Kraków - Katowice

: 15 gru 2020, 14:25
autor: kot_feliks
Wątpię, aby zostało im tylu pasażerów, ale to będzie skutkować w praktyce tym, że zniknie częste połączenie Krk - Ktw i zostanie kolej z dziurami nawet prawie 2h (jeśli chodzi o regio). Bo tych kursów Polregio + KŚ owszem, "jest dużo", ale o czymś takim jak w miarę równy takt kursowania pewnie usłyszymy gdzieś ok 2040 r.... :mrgreen:

Akurat Unibus + Inter to nie była zwykła "busiarnia", tylko całkiem fajnie działająca usługa, oparta o normalne i wygodne autobusy, ze wspólnymi biletami, wspólnym rozkładem, możliwością kupna biletu on-line itd. Do tego te autobusy jeździły co kwadrans, więc jadąc do Katowic można było nawet nie zaglądać w rozkład.

I teraz niby spoko, że będzie kolej, ale:
- nie ma żadnego taktu w kursowaniu pociągów;
- nie ma wspólnych biletów między IC, a PR/KŚ;
- zobaczymy, jak będzie z punktualnością;
- zobaczymy ile czasu ludzie wytrzymają przy co chwilę zmienianych rozkładach itd., z dziurami nawet po 2h (czyli np. teraz mam pociąg przyjeżdżający do Kato o np. 7:30, ale za 2 m-ce będzie o 8:15, za kolejne 3 m-ce o 7:05 itd.).

Kolej już wygryzła konkurencję autobusową z jednej trasy: Kraków - Częstochowa. Wszyscy bili wtedy brawo, że "w końcu znikną busiarze itd." I jaki jest obecnie efekt? Autobusów nie ma już od jakiegoś czasu, a od 13.12... nie ma również pociągów. :mrgreen: No więc zostaje auto. :mrgreen:

Co by nie mówić o Uni/Interze, to było to akurat mega wygodne połączenie (pod względem i autobusów, i czasu jazdy, i częstotliwości kursowania, i wspólnych biletów itd.). Teraz za to będziemy mieć kolej "w polskim wydaniu".

Ot, prosty przykład teraz, przychodzę na dworzec ok. 15:00, co mam(?), pociągi:
- 15:05 (regio);
... godzina przerwy....
- 16:01 (regio), 16:25 (IC), 16:36 (KŚ), 16:42 (regio);
... w tym dwa pociągi regionalne w dostępie 6 min :lol: , godzina przerwy....
- 17:09 (IC);
.... znowu godzina przerwy...
- 18:17 (IC), 18:49 (regio);
... kolejny pociag regio po 2h od wcześniejszego, no tak, ok 16:40 - 18:40 nikt nie podróżuje koleją, przecież to nie są godziny szczytu... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ktoś układający ten rozkład się chyba z ch.... na mózgi pozamieniał, ale może to tak ma być, że w ciągu 40 min jadą trzy regio, w tym dwa w odstępie 6 min, a do kolejnego pociągu regio jest przerwa 2h 7 min w środku popołudniowego szczytu(?). :? :mrgreen: Faktycznie, wygodniejsze od autobusów co kwadrans ;)

Re: Kraków - Katowice

: 15 gru 2020, 14:59
autor: pasazer_mobilisu
yosujiro pisze: 15 gru 2020, 12:48 Nie przepadam za monopolistami, ale tym razem raczej nie uda im się z koleją sztuczka, jaka im się udała kilka lat temu z Link-busem...
Złote czasy dla pasażerów to były - można było pojechać nawet za 4zł, a Link-Bus miał m.in. bardzo rzadko spotykane Solarisy InterUrbino.
kot_feliks pisze: 15 gru 2020, 14:25 Bo tych kursów Polregio + KŚ owszem, "jest dużo", ale o czymś takim jak w miarę równy takt kursowania pewnie usłyszymy gdzieś ok 2040 r....
Opcja w której kiedy nie pójdę na dworzec to "coś pojedzie" w ciągu 15/20 minut to super sprawa - w wielu miejscach w Krakowie nawet KMK nie jeździ tak często :D

Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że są to najlepsze autobusy na MDA. 6 lat temu wozili ludzi kilkunastoletnimi Tourismo i Sprinterami, teraz w większości to kilkuletnie Setry 500 CC i Tourismo ostatniej generacji. W tym czasie bilety podrożały o 3zł, więc podobnie jak na innych trasach.

Obie firmy czując nadchodzącą konkurencję ze strony kolei próbowały sił na nowych trasach, pod FlixBusem obsługiwały kilkanaście połączeń w Polsce i za granicą, ale obecnie większość jest zawieszona. Dlatego wcale nie dziwi mnie to że teraz robią co mogą by nie stracić pasażerów.

Re: Kraków - Katowice

: 15 gru 2020, 16:41
autor: kot_feliks
pasazer_mobilisu pisze: 15 gru 2020, 14:59Opcja w której kiedy nie pójdę na dworzec to "coś pojedzie" w ciągu 15/20 minut to super sprawa - w wielu miejscach w Krakowie nawet KMK nie jeździ tak często :D
No ale dokładnie tak było (jeszcze jest) na tej trasie ;)

NIestety obstawiam, że za jakieś 3-6 m-cy będzie już tylko "o której pociąg, za godzinę?" :mrgreen:

Tak, jak napisałem - na takiej trasie powinna być przede wszystkim kolej - ok, ale nie w "polskim wydaniu", bo jak widać po rozkładzie Krk - Ktw chyba nie ma niczego, czego nie dałoby się w PL na PLK sp.... :roll:

-> jest nowe torowisko;
-> są nowe pociągi;
-> jest $ na dużą ilość kursów;
-> są tanie bilety;

No to co można było sp...? Rozkład jazdy, bo już nic innego się nie dało ;)

I serio, naprawdę tego nie rozumiem, co trzeba mieć w głowie (albo czego nie mieć), żeby nie zrobić taktu regio choćby co +/- godzinę, tylko upychać trzy regio obok siebie, a potem robić 2h dziurę. Serio jest aż tak mała przepustowość tej linii? ;)