Kitek pisze: ↑22 sty 2021, 22:40
Coraz więcej komentarzy odnośnie "6" w mediach społecznościowych odnosi się do tego, że ta linia prawdopodobnie wyląduje na Kalwaryjskiej i Trasie Łagiewnickiej
Pytanie jak pewne są te informacje. Chociaż szczerze to już na początku podejrzewałem, że ZTP pójdzie oszczędną ścieżką przy otwieraniu Trasy Łagiewnickiej i "6", która cieszy się najmniejszą popularnością na ciągu kurdwanowskim zostanie skierowana właśnie na taką trasę przez Kalwaryjską. Dla pasażerów z okolic pętli na Kurdwanowie taka linia będzie znacznie szybszą opcją dojazdu do centrum, jednak mam nadzieję, że ciąg kurdwanowski otrzyma odpowiednią rekompensatę. Może to taka jest przyczyna ostatniego wzmocnienia linii "24" do całodziennego f~10 (w przyszłości może f~7,5).
Zastanawia mnie jednak co się stanie w tej sytuacji z linią "10". Wątpię by obie z "6" kursowały w relacji Krakowska-Trasa Łagiewnicka-Kurdwanów, a jednak mam nadzieję, że nie pozostawi się tej linii ostatecznie na pętli w Łagiewnikach. Gdyby jednak zdecydowano się puścić obie te linie w takiej relacji, nie jestem pewien czy byłby na to popyt. Dawałyby one wszakże razem taktem f~7,5, a do Zakopiańskiej dublowałyby się jeszcze z "8", także kursującą z f~7,5. Skierowanie "6" przez Kalwaryjską wymuszałoby kolejne zmiany w tym rejonie.