Przy czym wszystkie te opcje uwzględniają przesiadkę, a moim zdaniem Huta i Podgórze są dzielnicami zasługującymi na bezpośrednie połączenie między nimi, chociażby jedną linią kursującą co 20 minut.Zieleńczanin pisze: ↑08 wrz 2020, 9:35Bez przesady. Istnieje naprawdę mnóstwo opcji dojazdu:
- coś na Łagiewniki, stamtąd "22" lub "178/578" do Huty;
- "6"/"8" na Stradom, stamtąd "22" lub "52" do Huty;
- "6"/"8" na PWŚ, stamtąd "1" do Huty;
- "6"/"8" pod Filharmonię, stamtąd "2" do Huty;
- "8" na Bagatelę, stamtąd "2", "4", "14", "152" lub "502" do Huty;
- "11" na Podgórze SKA, stamtąd "174", "178" lub "578" do Huty;
- "17"/"19" na Starowiślną, stamtąd "22" lub "52" do Huty;
- "17"/"19" na Grzegórzeckie, stamtąd "1", "9", "14", "22" lub "184" do Huty;
- "17"/"19" na Mogilskie, stamtąd możliwości dostania się do Huty jest ogrom.
Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Znawca
- Posty: 188
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
A czy są jakieś realne potoki pasażerskie pomiędzy Podgórzem a Hutą czy to kolejna dziwna relacja która musi być, bo jedna osoba z forum takowej potrzebuje? Podgórze ma często kursujące "17/19", które zapewnia szybkie połączenie na Mogilskie, skąd odjeżdżają tramwaje do literalnie wszystkich możliwych celów podróży tramwajem do Huty.
Ważniejszym dla mnie problemem w przypadku podziału "10" jest urwanie połączenia św. Gertrudy z Mogilskim i Hutą. Nie jest to może jakaś super ważna relacja, ale jednak przystanek "Wawel" obsługuje wiele szkół w rejonie (1LO, 44LO, ZSO przy Stradomskiej) oraz, jakby na to nie patrzeć, najważniejszy zabytek w mieście.
Ważniejszym dla mnie problemem w przypadku podziału "10" jest urwanie połączenia św. Gertrudy z Mogilskim i Hutą. Nie jest to może jakaś super ważna relacja, ale jednak przystanek "Wawel" obsługuje wiele szkół w rejonie (1LO, 44LO, ZSO przy Stradomskiej) oraz, jakby na to nie patrzeć, najważniejszy zabytek w mieście.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Główne składowe potoków "10" to potok z Łagiewnik i Starego Podgórza/Kazimierza do Teatru Słowackiego oraz z Centrum do Huty. Jednak występuje też potok między Mogilską a Krakowską czy Koroną. Została w 2015 roku zabrana "9" ze Starowiślnej to już niech zostanie ta "10" do Huty.Mr. Passenger pisze: ↑08 wrz 2020, 12:45 A czy są jakieś realne potoki pasażerskie pomiędzy Podgórzem a Hutą czy to kolejna dziwna relacja która musi być, bo jedna osoba z forum takowej potrzebuje? Podgórze ma często kursujące "17/19", które zapewnia szybkie połączenie na Mogilskie, skąd odjeżdżają tramwaje do literalnie wszystkich możliwych celów podróży tramwajem do Huty.
Ważniejszym dla mnie problemem w przypadku podziału "10" jest urwanie połączenia św. Gertrudy z Mogilskim i Hutą. Nie jest to może jakaś super ważna relacja, ale jednak przystanek "Wawel" obsługuje wiele szkół w rejonie (1LO, 44LO, ZSO przy Stradomskiej) oraz, jakby na to nie patrzeć, najważniejszy zabytek w mieście.
Dobrze wiedzieć, że "184" jeździ do Huty XDZieleńczanin pisze: ↑08 wrz 2020, 9:35 - "17"/"19" na Grzegórzeckie, stamtąd "1", "9", "14", "22" lub "184" do Huty;
Dlatego uważam, że obecny układ stałych tras tramwajowych jest najbardziej optymalny od dawna. Wszystkie potrzebne relacje są zapewnione
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Ta, bo jedna linia kursująca co 20 minut zapewni taką dostępność i połączenia Huty i Podgórza, że ho, ho. Tłumy będą walić drzwiami i oknami. To już po czterokroć lepiej byłoby mi wsiąść w cokolwiek w Hucie, dojechać czymkolwiek do centrum i w centrum przesiąść się na cokolwiek do Podgórza. I mogę być wtedy nawet kilkanaście minut szybciej, niż czekać na taką linię z f-20 (szczególnie jakby mi odjechała sprzed nosa).
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
A może taki układ, żeby było mniej potworków?
"14" Salwator - Teatr Słowackiego - po stałej - Mistrzejowice, f=15
"24" f=7,5
"2" Cm. Rakowicki - Westerplatte - Wawel - Stradom - Kapelanka - Czerwone Maki, f=15
"17", "12" likwidacja
"19" f=7,5 (ewentualnie wzorem linii "3" skrócone kursy do Łagiewnik)
"50" -> "7"
"52" -> "12"
"14" Salwator - Teatr Słowackiego - po stałej - Mistrzejowice, f=15
"24" f=7,5
"2" Cm. Rakowicki - Westerplatte - Wawel - Stradom - Kapelanka - Czerwone Maki, f=15
"17", "12" likwidacja
"19" f=7,5 (ewentualnie wzorem linii "3" skrócone kursy do Łagiewnik)
"50" -> "7"
"52" -> "12"
-
- Znawca
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Dla pasażerów z al. Pokoju to odcinanie bezpośredniego połączenia z popularnym ciągiem bez żadnej korzyści w zamian, wszak relację z Salwatorem zapewnia już linia "1".
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Dajcie ludzie spokój z tymi bezpośrednimi relacjami. Przesiadka to nie problem, a problemem wg mnie jest utrzymywanie tlenowozu w postaci linii "2" i należałoby lepiej wygospodarować te pockm, żeby chociaż odcinek Uniwersytet Ekonomiczny - inna pętla niż Salwator/CK miał większe obłożenie. Dużo osób idzie z Lubicz lub Dworca pod UEK i to trzeba wykorzystać.
-
- Znawca
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
No to "4" z "14" zmienić między Mogilską a Al. Pokoju.zubrzyk111 pisze: ↑13 wrz 2020, 18:48 Tu chodzi o elementarną przyzwoitość - każda zmiana na minus powinna być choć symbolicznie zrekompensowana, a tutaj nawet tego nie ma.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Piszesz poważnie czy trollujesz?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
To akurat nie na poważnie, uważam, że to nie jest istotne, że z al. Pokoju ktoś traci jakąś tam relację, skoro można 1 przesiadkę zrobić w stronę Bronowic. Podobnie w dyskusji o relacji Teatr Bagatela - Cm. Rakowicki. No chyba, że to jakieś badania potwierdzają, że lwia część ludzi wsiadajacych na al. Pokoju akurat jedzie dalej niż Teatr Słowackiego linią 14.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Może trochę to będzie nie w temacie trasy Łagiewnickiej, ale kojarzy ktoś może jakie zapełnienie miała 13 podczas zmiany trasy na Cm. Rakowicki? Może tutaj jest rozwiązanie tego problemu z 2?
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Wczoraj obserwowałem linię "14" (kursy 9:13 i 9:30 z Teatru Słowackiego -> Bronowice) i w obydwu przypadkach na przystanku Teatr Słowackiego była niewielka wymiana pasażerska (kilka osób wysiadło i kilka wsiadło), ale te 60 osób pojechało dalej w kierunku Basztowej. Myślę, że jednak Ci pasażerowie nie wsiedli w dużej liczbie ani na Lubicz czy na Rondzie Mogilskim/Grzegórzeckim tylko na Alei Pokojumkm3 pisze: ↑13 wrz 2020, 19:27 To akurat nie na poważnie, uważam, że to nie jest istotne, że z al. Pokoju ktoś traci jakąś tam relację, skoro można 1 przesiadkę zrobić w stronę Bronowic. Podobnie w dyskusji o relacji Teatr Bagatela - Cm. Rakowicki. No chyba, że to jakieś badania potwierdzają, że lwia część ludzi wsiadajacych na al. Pokoju akurat jedzie dalej niż Teatr Słowackiego linią 14.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości