Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Lw25 » 21 sie 2020, 3:10

A gdyby puścić 22 z Borku, po trasie 11 do Limanowskiego, a potem w Starowiślną, a samą 11 przenieść na trasę via Kurdwanów? Obie linie mogłyby wtedy zjeść 17, ew. w miejsce 17 puścić po obecnej trasie 11 na nowo 23.

Wariant A:

"11" Czerwone Maki - Łagiewniki - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"22" Borek Fałęcki - Rondo Matecznego - Plac Bohaterów Getta - Hala Targowa - i dalej po starej trasie

Wariant B:

"11" Czerwone Maki - Łagiewniki - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"23" Czerwone Maki - Rondo Matecznego - Podgórze SKA - Nowy Bieżanów

W wariancie A 11 wypadałoby skomunikować z czymś z NB, żeby zapewnić quasi 23. Linia zapewniałaby też komunikację Kampusu UJ z SKA2 i SKA3 (nie wiem czy nie szybciej niż po obecnej trasie).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5807
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2020, 0:21

Lw25 pisze: 21 sie 2020, 3:10A gdyby puścić 22 z Borku, po trasie 11 do Limanowskiego, a potem w Starowiślną, a samą 11 przenieść na trasę via Kurdwanów?
Co wtedy jechałoby z Borku w stronę Kapelanki?
Pomysł z "11" przez Kurdwanów ma swoje plusy, ma swoje wady - na pewno jest interesujący :idea:

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Lw25 » 24 sie 2020, 0:23

Pytanie tylko czy trasa Borek-Kapelanka jest aż tak strategiczna?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Kitek » 24 sie 2020, 10:35

Lw25 pisze: 24 sie 2020, 0:23Pytanie tylko czy trasa Borek-Kapelanka jest aż tak strategiczna?
W porannym szczycie spora grupa wsiada do "22" na przystanku Łagiewniki. Popołudniami na każdym przystanku od Ronda Grunwaldzkiego do Kobierzyńskiej kilka-kilkanaście osób. Dojazd do Centrum Handlowego, oddziałów banków, przychodni, Technikum Łączności i wielu innych obiektów ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

JGK
Pasażer
Posty: 11
Rejestracja: 20 lut 2020, 7:29

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: JGK » 24 sie 2020, 12:04

Lw25 pisze: 21 sie 2020, 3:10 A gdyby puścić 22 z Borku, po trasie 11 do Limanowskiego, a potem w Starowiślną, a samą 11 przenieść na trasę via Kurdwanów? Obie linie mogłyby wtedy zjeść 17, ew. w miejsce 17 puścić po obecnej trasie 11 na nowo 23.

Wariant A:

"11" Czerwone Maki - Łagiewniki - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"22" Borek Fałęcki - Rondo Matecznego - Plac Bohaterów Getta - Hala Targowa - i dalej po starej trasie

Wariant B:

"11" Czerwone Maki - Łagiewniki - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"23" Czerwone Maki - Rondo Matecznego - Podgórze SKA - Nowy Bieżanów

W wariancie A 11 wypadałoby skomunikować z czymś z NB, żeby zapewnić quasi 23. Linia zapewniałaby też komunikację Kampusu UJ z SKA2 i SKA3 (nie wiem czy nie szybciej niż po obecnej trasie).
A może by tak przywrócić NB 23 do Czerwonych Maków przez Koronę a zapewnić quasi połączenie z nią Małego Płaszowa?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5807
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Kaszmir » 24 sie 2020, 13:13

Kitek pisze: 24 sie 2020, 10:35W porannym szczycie spora grupa wsiada do "22" na przystanku Łagiewniki. Popołudniami na każdym przystanku od Ronda Grunwaldzkiego do Kobierzyńskiej kilka-kilkanaście osób. Dojazd do Centrum Handlowego, oddziałów banków, przychodni, Technikum Łączności i wielu innych obiektów ;)
No i jeszcze dojazd do węzła przesiadkowego na r. Grunwaldzkim. Pewnie dla Borku głównym punktem jest r. Matecznego, jednak jest kilka linii które dojeżdżają tylko do tego pierwszego (np. "114", "194", "252"), do tego jazda przez Kapelankę pozwala ominąć korki na Konopnickiej.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Lw25 » 24 sie 2020, 22:57

Czyli "22" zostaje, jak w moim wariancie B. Pytanie tylko, czy "17" może spokojnie wylecieć bez straty dla np. "19", której jest dublem.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Bayer2003 » 25 sie 2020, 10:28

Lw25 pisze: 24 sie 2020, 22:57 Czyli "22" zostaje, jak w moim wariancie B. Pytanie tylko, czy "17" może spokojnie wylecieć bez straty dla np. "19", której jest dublem.
"17" w godzinach szczytu jest dublem "19" na odcinku Łagiewniki-DT oraz dublem "11" na odcinku CM-Korona. Moim zdaniem jej likwidacja mogłaby spowodować niezabieralność "11" i "19" (chyba, że obydwie miałyby tabor 3x105Na/2014N/405N). Sama linia zapewnia też połączenie Czerwonych Maków z przystankami Św. Wawrzyńca, Miodowa, Rondem Grzegórzeckim czy Tunelem, z których to relacji trochę osób jednak korzysta. Jest to więc linia zdecydowanie niepodlegająca likwidacji.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Kitek » 25 sie 2020, 12:43

Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 10:28"17" w godzinach szczytu jest dublem "19" na odcinku Łagiewniki-DT oraz dublem "11" na odcinku CM-Korona. Moim zdaniem jej likwidacja mogłaby spowodować niezabieralność "11" i "19" (chyba, że obydwie miałyby tabor 3x105Na/2014N/405N).
Teraz z Czerwonych Maków w kierunku Łagiewnik będzie jeszcze "578", więc zobaczymy jak rozłożą się potoki ;) "19" co kwadrans myślę, że dałaby radę.
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 10:28Sama linia zapewnia też połączenie Czerwonych Maków z przystankami Św. Wawrzyńca, Miodowa, Rondem Grzegórzeckim czy Tunelem, z których to relacji trochę osób jednak korzysta.
Jeżeli Studenci Kampusu będą tylko przyjeżdżać raz na tydzień do Krakowa np. na laboratoria to będzie można pomyśleć o tej relacji całodziennej w kontekście bezpośredniego dowozu do Tunelu (bliżej MDA i pociągów).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Lw25 » 26 sie 2020, 8:13

Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 10:28
Lw25 pisze: 24 sie 2020, 22:57 Czyli "22" zostaje, jak w moim wariancie B. Pytanie tylko, czy "17" może spokojnie wylecieć bez straty dla np. "19", której jest dublem.
"17" w godzinach szczytu jest dublem "19" na odcinku Łagiewniki-DT oraz dublem "11" na odcinku CM-Korona. Moim zdaniem jej likwidacja mogłaby spowodować niezabieralność "11" i "19" (chyba, że obydwie miałyby tabor 3x105Na/2014N/405N). Sama linia zapewnia też połączenie Czerwonych Maków z przystankami Św. Wawrzyńca, Miodowa, Rondem Grzegórzeckim czy Tunelem, z których to relacji trochę osób jednak korzysta. Jest to więc linia zdecydowanie niepodlegająca likwidacji.
CM-Korona wysłałbym "23", wtedy można na nią posłać resztki E1+c3, na "19" można wysłać Lajkoniki. Nie ma też połączeń Czerwone Maki - Plac Wolnica, Aleja Pokoju, Bronowice czy Bieżanów.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1007
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: mkm3 » 26 sie 2020, 9:57

A może iść w taki układ (oczywiście na ten moment):
17, 6 -> likwidacja
2 -> Cmentarz Rakowicki - Lubicz, Westerplatte, Wawel, Korona, Łagiewniki - Czerwone Maki
12 -> Łagiewniki - obecna trasa - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy
14 -> Cichy Kącik - Basztowa - obecna trasa - Mistrzejowice, co 15 min
20 -> Salwator - Basztowa, Lubicz, Rondo Grzegórzeckie - Mały Płaszów, co 10 min
24 -> co 10 min

W ten sposób pozbywamy się obecnego pustaka 2 i 6, wzmocniona jest relacja Teatr Słowackiego - Korona, pasażerów obecnej "17" mogą przejąć linie "2" i "12". Wzmocnienie "24" jako rekompensata po "14" i "6".

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: GoMeZz391 » 26 sie 2020, 19:23

mkm3 pisze: 26 sie 2020, 9:57 A może iść w taki układ (oczywiście na ten moment):
17, 6 -> likwidacja
2 -> Cmentarz Rakowicki - Lubicz, Westerplatte, Wawel, Korona, Łagiewniki - Czerwone Maki
12 -> Łagiewniki - obecna trasa - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy
14 -> Cichy Kącik - Basztowa - obecna trasa - Mistrzejowice, co 15 min
20 -> Salwator - Basztowa, Lubicz, Rondo Grzegórzeckie - Mały Płaszów, co 10 min
24 -> co 10 min

W ten sposób pozbywamy się obecnego pustaka 2 i 6, wzmocniona jest relacja Teatr Słowackiego - Korona, pasażerów obecnej "17" mogą przejąć linie "2" i "12". Wzmocnienie "24" jako rekompensata po "14" i "6".
I w tej propozycji brak relacji Bagatela-Rakowice, o której już wielokrotnie pisałem. To w takim przypadku zrób idealną synchronizację na Lubiczu kilku linii z 2.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: fistaszek » 07 wrz 2020, 20:19

brovar pisze: 19 sie 2020, 16:35 linia "10" - Pleszów - Mogilska - Basztowa - Salwator
Podgórze traci wtedy połączenie z Hutą.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Zieleńczanin » 08 wrz 2020, 9:35

fistaszek pisze: 07 wrz 2020, 20:19
brovar pisze: 19 sie 2020, 16:35 linia "10" - Pleszów - Mogilska - Basztowa - Salwator
Podgórze traci wtedy połączenie z Hutą.
Bez przesady. Istnieje naprawdę mnóstwo opcji dojazdu:
- coś na Łagiewniki, stamtąd "22" lub "178/578" do Huty;
- "6"/"8" na Stradom, stamtąd "22" lub "52" do Huty;
- "6"/"8" na PWŚ, stamtąd "1" do Huty;
- "6"/"8" pod Filharmonię, stamtąd "2" do Huty;
- "8" na Bagatelę, stamtąd "2", "4", "14", "152" lub "502" do Huty;
- "11" na Podgórze SKA, stamtąd "174", "178" lub "578" do Huty;
- "17"/"19" na Starowiślną, stamtąd "22" lub "52" do Huty;
- "17"/"19" na Grzegórzeckie, stamtąd "1", "9", "14", "22" lub "184" do Huty;
- "17"/"19" na Mogilskie, stamtąd możliwości dostania się do Huty jest ogrom.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

Post autor: Lw25 » 08 wrz 2020, 12:12

Musimy pamiętać jednak, że mamy sieć, a nie pojedyncze linie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości