Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
A gdyby puścić 22 z Borku, po trasie 11 do Limanowskiego, a potem w Starowiślną, a samą 11 przenieść na trasę via Kurdwanów? Obie linie mogłyby wtedy zjeść 17, ew. w miejsce 17 puścić po obecnej trasie 11 na nowo 23.
Wariant A:
"11" Czerwone Maki - Łagiewniki - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"22" Borek Fałęcki - Rondo Matecznego - Plac Bohaterów Getta - Hala Targowa - i dalej po starej trasie
Wariant B:
"11" Czerwone Maki - Łagiewniki - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"23" Czerwone Maki - Rondo Matecznego - Podgórze SKA - Nowy Bieżanów
W wariancie A 11 wypadałoby skomunikować z czymś z NB, żeby zapewnić quasi 23. Linia zapewniałaby też komunikację Kampusu UJ z SKA2 i SKA3 (nie wiem czy nie szybciej niż po obecnej trasie).
Wariant A:
"11" Czerwone Maki - Łagiewniki - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"22" Borek Fałęcki - Rondo Matecznego - Plac Bohaterów Getta - Hala Targowa - i dalej po starej trasie
Wariant B:
"11" Czerwone Maki - Łagiewniki - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"23" Czerwone Maki - Rondo Matecznego - Podgórze SKA - Nowy Bieżanów
W wariancie A 11 wypadałoby skomunikować z czymś z NB, żeby zapewnić quasi 23. Linia zapewniałaby też komunikację Kampusu UJ z SKA2 i SKA3 (nie wiem czy nie szybciej niż po obecnej trasie).
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Co wtedy jechałoby z Borku w stronę Kapelanki?
Pomysł z "11" przez Kurdwanów ma swoje plusy, ma swoje wady - na pewno jest interesujący
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Pytanie tylko czy trasa Borek-Kapelanka jest aż tak strategiczna?
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
W porannym szczycie spora grupa wsiada do "22" na przystanku Łagiewniki. Popołudniami na każdym przystanku od Ronda Grunwaldzkiego do Kobierzyńskiej kilka-kilkanaście osób. Dojazd do Centrum Handlowego, oddziałów banków, przychodni, Technikum Łączności i wielu innych obiektów
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
A może by tak przywrócić NB 23 do Czerwonych Maków przez Koronę a zapewnić quasi połączenie z nią Małego Płaszowa?Lw25 pisze: ↑21 sie 2020, 3:10 A gdyby puścić 22 z Borku, po trasie 11 do Limanowskiego, a potem w Starowiślną, a samą 11 przenieść na trasę via Kurdwanów? Obie linie mogłyby wtedy zjeść 17, ew. w miejsce 17 puścić po obecnej trasie 11 na nowo 23.
Wariant A:
"11" Czerwone Maki - Łagiewniki - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"22" Borek Fałęcki - Rondo Matecznego - Plac Bohaterów Getta - Hala Targowa - i dalej po starej trasie
Wariant B:
"11" Czerwone Maki - Łagiewniki - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"23" Czerwone Maki - Rondo Matecznego - Podgórze SKA - Nowy Bieżanów
W wariancie A 11 wypadałoby skomunikować z czymś z NB, żeby zapewnić quasi 23. Linia zapewniałaby też komunikację Kampusu UJ z SKA2 i SKA3 (nie wiem czy nie szybciej niż po obecnej trasie).
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
No i jeszcze dojazd do węzła przesiadkowego na r. Grunwaldzkim. Pewnie dla Borku głównym punktem jest r. Matecznego, jednak jest kilka linii które dojeżdżają tylko do tego pierwszego (np. "114", "194", "252"), do tego jazda przez Kapelankę pozwala ominąć korki na Konopnickiej.Kitek pisze: ↑24 sie 2020, 10:35W porannym szczycie spora grupa wsiada do "22" na przystanku Łagiewniki. Popołudniami na każdym przystanku od Ronda Grunwaldzkiego do Kobierzyńskiej kilka-kilkanaście osób. Dojazd do Centrum Handlowego, oddziałów banków, przychodni, Technikum Łączności i wielu innych obiektów
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Czyli "22" zostaje, jak w moim wariancie B. Pytanie tylko, czy "17" może spokojnie wylecieć bez straty dla np. "19", której jest dublem.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
"17" w godzinach szczytu jest dublem "19" na odcinku Łagiewniki-DT oraz dublem "11" na odcinku CM-Korona. Moim zdaniem jej likwidacja mogłaby spowodować niezabieralność "11" i "19" (chyba, że obydwie miałyby tabor 3x105Na/2014N/405N). Sama linia zapewnia też połączenie Czerwonych Maków z przystankami Św. Wawrzyńca, Miodowa, Rondem Grzegórzeckim czy Tunelem, z których to relacji trochę osób jednak korzysta. Jest to więc linia zdecydowanie niepodlegająca likwidacji.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Teraz z Czerwonych Maków w kierunku Łagiewnik będzie jeszcze "578", więc zobaczymy jak rozłożą się potoki "19" co kwadrans myślę, że dałaby radę.
Jeżeli Studenci Kampusu będą tylko przyjeżdżać raz na tydzień do Krakowa np. na laboratoria to będzie można pomyśleć o tej relacji całodziennej w kontekście bezpośredniego dowozu do Tunelu (bliżej MDA i pociągów).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
CM-Korona wysłałbym "23", wtedy można na nią posłać resztki E1+c3, na "19" można wysłać Lajkoniki. Nie ma też połączeń Czerwone Maki - Plac Wolnica, Aleja Pokoju, Bronowice czy Bieżanów.Bayer2003 pisze: ↑25 sie 2020, 10:28"17" w godzinach szczytu jest dublem "19" na odcinku Łagiewniki-DT oraz dublem "11" na odcinku CM-Korona. Moim zdaniem jej likwidacja mogłaby spowodować niezabieralność "11" i "19" (chyba, że obydwie miałyby tabor 3x105Na/2014N/405N). Sama linia zapewnia też połączenie Czerwonych Maków z przystankami Św. Wawrzyńca, Miodowa, Rondem Grzegórzeckim czy Tunelem, z których to relacji trochę osób jednak korzysta. Jest to więc linia zdecydowanie niepodlegająca likwidacji.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
A może iść w taki układ (oczywiście na ten moment):
17, 6 -> likwidacja
2 -> Cmentarz Rakowicki - Lubicz, Westerplatte, Wawel, Korona, Łagiewniki - Czerwone Maki
12 -> Łagiewniki - obecna trasa - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy
14 -> Cichy Kącik - Basztowa - obecna trasa - Mistrzejowice, co 15 min
20 -> Salwator - Basztowa, Lubicz, Rondo Grzegórzeckie - Mały Płaszów, co 10 min
24 -> co 10 min
W ten sposób pozbywamy się obecnego pustaka 2 i 6, wzmocniona jest relacja Teatr Słowackiego - Korona, pasażerów obecnej "17" mogą przejąć linie "2" i "12". Wzmocnienie "24" jako rekompensata po "14" i "6".
17, 6 -> likwidacja
2 -> Cmentarz Rakowicki - Lubicz, Westerplatte, Wawel, Korona, Łagiewniki - Czerwone Maki
12 -> Łagiewniki - obecna trasa - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy
14 -> Cichy Kącik - Basztowa - obecna trasa - Mistrzejowice, co 15 min
20 -> Salwator - Basztowa, Lubicz, Rondo Grzegórzeckie - Mały Płaszów, co 10 min
24 -> co 10 min
W ten sposób pozbywamy się obecnego pustaka 2 i 6, wzmocniona jest relacja Teatr Słowackiego - Korona, pasażerów obecnej "17" mogą przejąć linie "2" i "12". Wzmocnienie "24" jako rekompensata po "14" i "6".
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
I w tej propozycji brak relacji Bagatela-Rakowice, o której już wielokrotnie pisałem. To w takim przypadku zrób idealną synchronizację na Lubiczu kilku linii z 2.mkm3 pisze: ↑26 sie 2020, 9:57 A może iść w taki układ (oczywiście na ten moment):
17, 6 -> likwidacja
2 -> Cmentarz Rakowicki - Lubicz, Westerplatte, Wawel, Korona, Łagiewniki - Czerwone Maki
12 -> Łagiewniki - obecna trasa - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy
14 -> Cichy Kącik - Basztowa - obecna trasa - Mistrzejowice, co 15 min
20 -> Salwator - Basztowa, Lubicz, Rondo Grzegórzeckie - Mały Płaszów, co 10 min
24 -> co 10 min
W ten sposób pozbywamy się obecnego pustaka 2 i 6, wzmocniona jest relacja Teatr Słowackiego - Korona, pasażerów obecnej "17" mogą przejąć linie "2" i "12". Wzmocnienie "24" jako rekompensata po "14" i "6".
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Bez przesady. Istnieje naprawdę mnóstwo opcji dojazdu:
- coś na Łagiewniki, stamtąd "22" lub "178/578" do Huty;
- "6"/"8" na Stradom, stamtąd "22" lub "52" do Huty;
- "6"/"8" na PWŚ, stamtąd "1" do Huty;
- "6"/"8" pod Filharmonię, stamtąd "2" do Huty;
- "8" na Bagatelę, stamtąd "2", "4", "14", "152" lub "502" do Huty;
- "11" na Podgórze SKA, stamtąd "174", "178" lub "578" do Huty;
- "17"/"19" na Starowiślną, stamtąd "22" lub "52" do Huty;
- "17"/"19" na Grzegórzeckie, stamtąd "1", "9", "14", "22" lub "184" do Huty;
- "17"/"19" na Mogilskie, stamtąd możliwości dostania się do Huty jest ogrom.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Musimy pamiętać jednak, że mamy sieć, a nie pojedyncze linie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości