Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: Zieleńczanin » 05 wrz 2020, 22:56

PiotrDeda pisze: 05 wrz 2020, 22:52
Zieleńczanin pisze: 05 wrz 2020, 17:22 To może inaczej:
"164" - Witkowice - Dożynkowa - Siewna Wiadukt - dalej jak obecnie, f~24/40/40/40;
"537" - likwidacja.
W takim wariancie Witkowice mocno by traciły, obecnie mają linię f~15/30/60/60.
No to można wydłużyć w szczycie tam "464" ;)


Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: Lw25 » 06 wrz 2020, 10:20

"55" to jak rozumiem miała by być turbo wersja "5"? To obecnie jest dosyć słaba linia, często zawieszana. Pytanie czy z f~5 jest potrzebne aż do Wzgórz i czy zmieści się aż do Wzgórz. Ale z drugiej strony nie bardzo jest gdzie ją skrócić. Wieczysta za wcześnie, Rondo Hipokratesa nie po trasie, Kopiec Wandy też i na dodatek daleko. Chyba, że wprowadzimy "45", ale na zasadach autobusowych, a nie "44" i "49",

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: mkm3 » 06 wrz 2020, 10:39

Lw25 pisze: 06 wrz 2020, 10:20 "55" to jak rozumiem miała by być turbo wersja "5"?
Skończmy z tą propagandą z okresu otwierania tunelu pod Dworcem Głównym i mitycznymi liniami KST o numeracji 5x. To zwykłe linie tramwajowe jak wszystkie inne.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: Lw25 » 06 wrz 2020, 13:30

mkm3 pisze: 06 wrz 2020, 10:39
Lw25 pisze: 06 wrz 2020, 10:20 "55" to jak rozumiem miała by być turbo wersja "5"?
Skończmy z tą propagandą z okresu otwierania tunelu pod Dworcem Głównym i mitycznymi liniami KST o numeracji 5x. To zwykłe linie tramwajowe jak wszystkie inne.
W sumie nie dałem temu wyraz w moim poście, ale sam mam wrażenie, że ten system jest już martwy.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: Cukier » 06 wrz 2020, 13:35

Ja myślę, że "164" w jakiejś formie zostać musi. Oprócz Mackiewicza jest to też obsługa zachodniego Żabińca (przystanki "Lekarska" i "Szpital Jana Pawła II"). Najlepiej gdyby została na obecnej trasie.

A "137"? Moim zdaniem powinno kursować na trasie WITKOWICE - Siewna - Kuźnicy Kołłątajowskiej - Meiera - GÓRKA NARODOWA WSCHÓD (z opcją Prądnik Czerwony jeśli drogi pozwolą) z turbo częstotliwością typu f~10. Głównym punktem przesiadkowy zarówno dla Witkowic jak i dla GNW powinno być przecięcie ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej z nową linią tramwajową. "537" oczywiście do wylotu.

"503" powinno trafić przez A29L na nową pętlę tramwajową, z pominięciem wjazdu na Meiera. Na GNW mogłoby zaś kończyć "169" wyprostowane przez A29L.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: Lw25 » 06 wrz 2020, 18:34

Cukier pisze: 06 wrz 2020, 13:35 Ja myślę, że "164" w jakiejś formie zostać musi. Oprócz Mackiewicza jest to też obsługa zachodniego Żabińca (przystanki "Lekarska" i "Szpital Jana Pawła II"). Najlepiej gdyby została na obecnej trasie.

A "137"? Moim zdaniem powinno kursować na trasie WITKOWICE - Siewna - Kuźnicy Kołłątajowskiej - Meiera - GÓRKA NARODOWA WSCHÓD (z opcją Prądnik Czerwony jeśli drogi pozwolą) z turbo częstotliwością typu f~10. Głównym punktem przesiadkowy zarówno dla Witkowic jak i dla GNW powinno być przecięcie ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej z nową linią tramwajową. "537" oczywiście do wylotu.

"503" powinno trafić przez A29L na nową pętlę tramwajową, z pominięciem wjazdu na Meiera. Na GNW mogłoby zaś kończyć "169" wyprostowane przez A29L.
"164" może obsługiwać Żabiniec nie jadąc z GN. Może jechać Nila - Szpital JP2 - Lekarska - (Pielęgniarek). I myślę, że tak ją utną znając miasto. Druga opcja to skierowanie właśnie tej linii do Witkowic. Historycznie, "115" jeździło przez Mackiewicza i tam nie ma problemów ze skrętem. Potrafię też sobie wyobrazić opcję w której skrócą "164" i utworzą "115" na trasie z lat 1971-1990, z Witkowic do Nowego Kleparza przez Doktora Twardego. Myślę jednak, że docelowy kształt komunikacji w rejonie GN będzie dopiero jak zbudują Iwaszki. Może "193" trafi wtedy na GN albo do Witkowic zamiast na Rondo Barei.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje

Post autor: sorig » 23 wrz 2020, 21:22

Ten wątek wygasł dwa tygodnie temu, ale sądzę że nikt nie poczuje się urażony jeśli go odkurzę :)

Generalnie zgadzam się z opinią wyrażoną poniżej:
prezes pisze: 05 wrz 2020, 16:16 Obawiam się, że niestety po otwarciu linii tramwajowej na Górkę Narodową solidnie oberwą linie autobusowe w tamtym rejonie. Gdyby to ode mnie zależało, to przede wszystkim nie wyrzucałbym linii "164" z Górki Narodowej. Linia ta zapewnia połączenie rejonów ulicy Mackiewicza z centrum miasta, czego tramwaj nie do końca zapewni, bo przystanek będzie miał dopiero przy rondzie na Siewnej. W związku z tym pozostawiłbym "164" na obecnej trasie lub przedłużył wzdłuż Siewnej do Górki Narodowej Wschód (na Kuźnicy Kołłątajowskiej zapewne nie zmieściłby się przegub). Utrzymałoby to połączenie Górki Narodowej Wschód z centrum miasta, bo zapewne "503" zostanie przedłużone do nowej pętli tramwajowo-autobusowej.
Uważam też, że linia "137" w obecnym kształcie po otwarciu linii tramwajowej nie będzie mieć racji bytu. Zapewne zostanie ona zlikwidowana, bo obecnie spełniała funkcję dowozówki do tramwaju, chyba, że uda się nadać jej nowy sens, np. poprzez przedłużenie do Prądnika Czerwonego przez Meiera.
Proponowałbym taki układ połączeń:
137 - likwidacja
140 - wzmocnienie do całodziennego f~20 i wydłużenie godzin kursowania (5-22)
154 - likwidacja
164 Piaski Nowe - Siewna Wiadukt - Siewna - 29 Listopada - Górka Narodowa Zachód P+R
169/469 Piaski Wielkie/Zajezdnia Wola Duchacka - Siewna Wiadukt - Siewna - Dożynkowa - Witkowice
217,247,257,277,280 - skrócenie do pętli Górka Narodowa Zachód P+R
267,287 - ... - Siewna Wiadukt - Siewna - Bociana - Górka Narodowa (powrót Bociana)
503 wydłużenie do Górki Narodowej Zachód P+R, wzmocnienie do f~7,5/10/12/12
537 - likwidacja
115 nowa linia autobusowa na trasie: Górka Narodowa Wschód - Meiera - 29 Listopada - Wita Stwosza - Dworzec Główny Wschód, częstotliwość analogiczna jak "537"

Po kolei;
137 - linia w obecnym kształcie jako dowozówka do tramwaju moim zdaniem nie ma racji bytu. Jej trasa w dużej części pokrywa się z planowaną linią tramwajową - nawet jeśli nie kursuje tymi samymi ulicami, to przystanki i kierunek jazdy są analogiczne. Jednocześnie proponuję zaprzestanie obsługi ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej komunikacją autobusową. Przystanki Natansona i Słomczyńskiego (jak i zabudowa którą obsługują) znajdują się w promieniu max 300-400m od planowanego przystanku tramwajowego. Dodatkowo przeważa tam zabudowa jednorodzinna. Jedynym argumentem za pozostawieniem tam autobusu jest stosunkowo łatwa przesiadka między nim a tramwajem jadąc od strony al. 29 Listopada, jednak moim zdaniem ten potok może równie dobrze zostać obsłużony przez "169" (przyst. Siewna Wiadukt) lub "503" (Górka Narodowa Zachód P+R)

140 i 154
- "154" już teraz jest dość osobliwym tworem - niby zapewnia dojazd części Osiedla Prądnik Biały do Dworca, ale kursuje przez cały dzień co 30 minut, do tego obsługiwana jest jednym z najmniejszych rodzajów taboru. Po uruchomieniu tramwajowego przystanku Pachońskiego, cała zachodnia część Prądnika Białego będzie dużo lepiej skomunikowana z rejonem Dworca za pomocą tramwaju, a nie grzęznącego w korkach autobusu. Wokół przystanku "Wyki" wysoka zabudowa koncentruje się po wschodniej części, co powoduje że gro pasażerów obecnie z niego korzystających wybierze tramwaj. Pozostały potok może być zaspokojony przez "120", "220" i "240", utrzymujące w miarę dobry interwał, bez przerw większych niż 20 minut w szczycie. No i nie zapominajmy o "144".
Rejon Batalionu Skała AK jest od dawna wzmacniany, ostatnio otrzymał "194" co 7,5 minuty. Dojazd do pętli Krowodrza Górka (a dalej do centrum) jest stąd bardzo dobry i zabranie jednej linii kursującej co 30 minut tego nie zmieni.
Rejon Łokietka - jest kursujące często do Dworca "130".
Rejon Wybickiego - tutaj "154" jednak ma dosyć istotną rolę, bo jest jedynym autobusem kursującym przez cały dzień, który dowozi do centrum. Według mnie jego rolę powinno przejąć "140", które w dalszym ciągu jest niedoinwestowane i kursuje w okrojonych godzinach. Jeżeli na przeszkodzie nie stoi synchronizacja (a moim zdaniem ta na przystanku Conrada ze "168" nie jest aż tak istotna), linia powinna dostać częstotliwość f~15/20/20/20 lub nawet wyższą. IMO lepsza jedna linia co 15 minut, niż dwie z f~20 i f~30.

164 i 169 - Tutaj zaproponowane zmiany są podyktowane chęcią wyprostowania tras i rekompensatą za zabrane linie dowozowe i aglomeracyjne. "164" może również pojechać Opolską i Al. 29 Listopada (jak obecnie np "217") i dzięki temu utrzymany zostanie dojazd z al. 29 Listopada na Plac Imbramowski. Trasa przez Siewną wydaje się jednak delikatnie korzystniejsza, bo przebiega przebiega przez obszary gęściej zurbanizowane, obsługuje obecny przystanek Bociana na Siewnej (i osiedle Prądnik Biały Wschód, które przy likwidacji autobusów tamże miałoby to najbliższej KM ponad 700m!) a do Placu Imbramowskiego z Mackiewicza jest ok. 400m - do przeżycia.
169 obsługuje Witkowice i zapewnia dojazd tej części miasta do Alei. Wydaje się że możliwe byłoby nawet skierowanie przegubowców na pętlę w Witkowicach - 12m dają tam sobie dobrze radę.
Przystanek Mackiewicza i tak mocno oberwie (a niesłusznie, bo leży daleko od tramwaju, obsługuje też Żabiniec) i powinien, moim zdaniem, mieć przynajmniej 2 mocne linie do centrum - właśnie "164" i "169".

Skrócenia aglo chyba nie muszę komentować.

537 i 115 - szczerze mówiąc wahałem się co zrobić z tą linią. Obsługa Witkowic jest (gdy jedzie tam "169") bez sensu. Kuźnicy Kołłątajowskiej także, o czym pisałem wcześniej. Uznałem natomiast, że obecna Górka Narodowa Wschód zasługuje na dalsze kursowanie tam autobusu, mimo że na pierwszy rzut oka obsłuży ją nowy przystanek Banacha na Al. 29 Listopada. Należy jednak wziąć pod uwagę specyfikę Os. Gotyk, to że jest częściowo grodzone i dojście do Banacha z najdalszych bloków to 600 - 650 m. Do Kuźnicy jeszcze dalej.
Ta linia mogłaby również pojechać Kuźnicy-Kołłątajowskiej i zawrócić na kryterium ulicznym KK - Siewna - Natansona (konieczna zmiana oznakowania na skrzyżowaniu - przeniesienie przejścia dla pieszych). Charakter przyspieszony moim zdaniem nie jest dłużej potrzebny - dojazd do UR jest ważny, zwłaszcza że znikną linie aglo do Kleparza. Głównym zadaniem tej linii byłoby właśnie rekompensowanie tych linii aglo, które z Al. 29 Listopada znikną. No i trochę żal przystanku przy Muzeum AK (likwidacja 537 = jego likwidacja, a powstaje tam duże osiedle).


Jest jeszcze kwestia nazewnictwa przystanków. Rozumiem że nowa pętla ma wziąć nazwę od obszaru administracyjnego, ale mnie jako geografa strasznie uwiera takie rzucanie kierunkami świata bez sensu. Obecnie ma być tak:
-Przystanek Górka Narodowa, nazywa się tak mimo że nie leży na Górce Narodowej, tylko na Prądniku Białym Wschód. Górka Narodowa zaczyna się za torami na północy. Gdy powstawał nie było tam prawie nic.
-Górka Narodowa Zachód P+R (planowany) leży na północny-wschód od przystanku Górka Narodowa
-Górka Narodowa Wschód leży kilkadziesiąt metrów na wschód od Górki Narodowej Zachód, za to prawie kilometr na południe od niej xD
itd, czepiać można się dalej. Wydaje się że czas ten bałagan uporządkować i otwarcie linii tramwajowej jest ku temu najlepsza okazją:

Bociana na ul. Siewnej → Os. Mozarta
Bociana na ul. Bociana → bez zmian (dawniej zaproponowałbym Bociana Piekarnia, ale teraz to nie przejdzie, zbyt wsiowo :P )
Górka Narodowa → Bocianie Gniazdo (od Osiedla i wieżowca) lub Prądnik Biały Wschód, również od osiedla
Górka Narodowa Zachód P+R → Górka Narodowa P+R
Górka Narodowa Wschód → Os. Gotyk

Tutaj smaczku dodaje fakt, że obecne nazwy są długie i podobne do siebie, łatwo się będzie pomylić. Uważam że nazwy przystanków, a zwłaszcza pętli tramwajowych, powinny być zwięzłe i łatwe do zapamiętania. I w innych miastach tak jest, większość stanowią jednowyrazowe nazwy własne. Dwa wyrazy to rzadkość, a 3 to prawie w ogóle się nie zdarzają. Tylko nie u nas :D
TAURON Arena Kraków Wieczysta to bodaj najdłuższa nazwa pętli tramwajowej w Polsce, nie licząc GOP-owskich tasiemców, które są jednak zrozumiałe bo system obsługuje wiele miast.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje

Post autor: prezes » 24 wrz 2020, 18:22

sorig pisze: 23 wrz 2020, 21:22 217,247,257,277,280 - skrócenie do pętli Górka Narodowa Zachód P+R
267,287 - ... - Siewna Wiadukt - Siewna - Bociana - Górka Narodowa (powrót Bociana)

Skrócenia aglo chyba nie muszę komentować.
Chciałbym wnieść małą uwagę. O ile skrócenie linii aglomeracyjnych kursujących w stronę Węgrzc przez Al. 29 Listopada ma sens, gdyż zapewnia połączenie z tramwajowym punktem przesiadkowym i przynosi oszczędności, o tyle w przypadku "267" i "287" uważam, że skrócenie do obecnej pętli Górka Narodowa jest złym pomysłem.

Linie "207", "227", "237" i "297" najpewniej zostaną na pętli Krowodrza Górka i uważam, że tak samo należy uczynić z "267" i "287". Przy zostawieniu tego stanu, pasażer chcący dostać się do Zielonek będzie miał wszystkie interesujące go linie aglomeracyjne w jednym miejscu. W przypadku skrócenia tych dwóch linii, pasażer będzie musiał się zastanawiać, czy wysiąść na Krowodrzy Górce i tam się przesiąść na odjeżdżający za chwilę autobus, czy może pojechać dalej, bo bardziej pasuje mu przesiąść się na Siewnej Wiadukt. A i pamiętajmy, że nie zawsze będzie to możliwe, gdyż z pewnością nie wszystkie linie tramwajowe z Krowodrzy Górki będą wydłużone do Górki Narodowej, więc wtedy pasażerowie z "267" i "287" będą mieć gorszą ofertę przesiadki.
Dodatkowo warto wspomnieć, że dla pasażera z pewnością wygodniej się przesiąść na punkcie przesiadkowym na pętli (tj. na Krowodrzy Górce) niż w środku trasy (tj. na Siewnej Wiadukt).

Kolejną sprawą przemawiającą za zostawieniem tych linii na Krowodrzy Górce jest obecność sporego punktu socjalnego tamże. Stwarza to z pewnością większy komfort pracy dla kierowców, którzy mogą sobie odpocząć podczas postoju na pętli.

Rozumiem chęć zaoszczędzenia poprzez skrócenie linii aglomeracyjnych, aczkolwiek w tym przypadku uważam, że znacznie pogorszy to ofertę pasażerom.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje

Post autor: krawiec » 24 wrz 2020, 22:14

Ja bym rozważył jeszcze skierowanie na Górkę Narodową Zachód 128 przez Powstańców (ewentualnie GN Wsch.).

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje

Post autor: PiotrDeda » 25 wrz 2020, 13:01

sorig pisze: 23 wrz 2020, 21:22 Bociana na ul. Siewnej → Os. Mozarta
Bociana na ul. Bociana → bez zmian (dawniej zaproponowałbym Bociana Piekarnia, ale teraz to nie przejdzie, zbyt wsiowo :P )
Górka Narodowa → Bocianie Gniazdo (od Osiedla i wieżowca) lub Prądnik Biały Wschód, również od osiedla
Górka Narodowa Zachód P+R → Górka Narodowa P+R
Górka Narodowa Wschód → Os. Gotyk
Aż dziwnie się czułem, czytając to, bo w swoich notatkach co do propozycji nowego układu mam dokładnie takie same propozycje, co do jednego 😛
Tylko jeszcze warto dodać, że pewnie zmienią się też:
Krowodrza Górka → Krowodrza Górka P+R
Pachońskiego → Pachońskiego P+R

Co do samego układu, wydaje mi się, że Górka Narodowa Wschód mocno na tym traci. Z jednej strony sam zauważasz, że 137 jest dowózką do tramwaju, z drugiej strony na GNW zostałby tylko jeden mocno okrojony autobus, który dalej nie będzie zapewniać dojazdu do tramwaju. Może lepszym pomysłem jest jednak skierowanie 164 do Os. Gotyk z perspektywą przedłużenia przez Meiera do Prądnika Czerwonego, gdy będzie to możliwe.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: kot_feliks » 26 wrz 2020, 20:15

Lw25 pisze: 06 wrz 2020, 10:20 "55" to jak rozumiem miała by być turbo wersja "5"? To obecnie jest dosyć słaba linia, często zawieszana. Pytanie czy z f~5 jest potrzebne aż do Wzgórz i czy zmieści się aż do Wzgórz. Ale z drugiej strony nie bardzo jest gdzie ją skrócić. Wieczysta za wcześnie, Rondo Hipokratesa nie po trasie, Kopiec Wandy też i na dodatek daleko. Chyba, że wprowadzimy "45", ale na zasadach autobusowych, a nie "44" i "49",
Wiesz, zawsze można zrobić '55' na trasie GN - Wzgórza z f15, a do tego '45' z KG na Kopiec Wandy, ale przez Kocmyrzowskie, Andersa i Solidarności. '50' też skrócić co drugim kursem do KG (bo po co co 7,5 min na GN), a jednak 50 + 55 to "więcej zewsząd dowsząd", więc "lepiej". Dorzuciłbym jeszcze co drugi kurs '3' i '18' na GN i z jakieś min. 5 dowozówek do tego, z różnymi trasami, najlepiej z f36 każda w dzień powszedni i f48 w weekendy, obowiązkowo max do ok. 22:30, żeby przypadkiem nie dało się wrócić później ;)

Na papierze wyjdzie ładnie, bo 4 linie tramwajowe z f15 każda, czyli tramwaj co 3-4 min, do tego bezpośrednie połączenia "wszędzie", a i dojazd do linii tramwajowych to w sumie autobus przecież sumarycznie co ok. 7,5 min. A w praktyce pewnie dziury i po 10 min na linii tramwajowej i autobusy w takcie 2/2/4/2/26, bo przecież tego wszystkiego i tak się nie da skoordynować ;)

Najlepiej byłoby jeszcze do tego dołożyć pętlę tramwajową z jednym torem, bez możliwości wyprzedzania (ale to niestety "zepsuli" na etapie projektu) + olać wszystkie planowane P+R w okolicy, bo przecież ludzie mają się przesiąść na tramwaj, ale po co mają gdzieś zostawić auta ;)

Śmiechy śmiechami, ale pewnie tak to będzie wyglądać :mrgreen: U nas jakby zrobili dwa tunele metra, to miałbyś na tym 6 różnych linii, jeżdżących w stadach i z dziurami między kursami ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje

Post autor: Kaszmir » 28 wrz 2020, 16:43

sorig - większość Twojej argumentacji mnie przekonuje, jednak jest parę punktów które warto poruszyć:

- "140": przed pandemią kursowało właśnie z ~f=20 cały dzień, liczę że to wróci tak czy owak
- "164": tu jednak zastanawiam się, niby jechałoby innymi ciągami jednak w takim układzie byłoby dublem tramwaju
- "169/469": pytanie, czy przegubowce się pomieszczą w Witkowicach, no i czy ZTP byłoby skłonne skierować tam linię jadącą przez całe miasto (ostatnio tendencja jest w drugą stronę, by obrzeża miały dowozówki zamiast takich linii ze względu na opóźnienia)
- "267/287": jak pisał prezes, też uważam że powinny zostać na KG
- "115": trasa w porządku jednak wg mnie częstotliwość mała, zważywszy że nie każdy będzie miał blisko do tramwaju ("537" poza szczytem ma ~f=30, w weekendy ~f=60)
Lw25 pisze: 06 wrz 2020, 10:20"55" to jak rozumiem miała by być turbo wersja "5"?
"55" w podlinkowanej gazetce to tylko numerek ;) Natomiast kiedyś pojawił się temat "55" - było to w grudniu 2010, gdy na stronie MPK wrzucono schemat z... układem linii od grudnia 2011, tj. po otwarciu trasy na Ruczaj. Wrzucone raczej przez pomyłkę - nie wiadomo czy układ był tylko pomysłem autora schematu, czy może pierwszymi propozycjami ZIKiT. "55" miało trasę Plac Centralny - Mogilska - Tunel - Krowodrza Górka. Ogólnie nietypowy układ, np. do Ruczaju miały jechać "11" (z Małego Płaszowa), "12" (z Krowodrzy Górki) i... "1" (ze Wzgórz Krzesławickich). Oto ten schemat: Obrazek

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje

Post autor: Kitek » 28 wrz 2020, 17:21

Kaszmir pisze: 28 wrz 2020, 16:43 Oto ten schemat
Dzięki za wrzucenie, niektóre pomysły to kosmos :D
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje

Post autor: kucyk » 28 wrz 2020, 22:05

Niezły układ. Piękna numeracja - brak dziur (no może z wyjątkiem "18" jako "55"). Jak byłby ten układ to "18" wylądowałaby w Hucie (być może jako "55"). Wzgórza miałyby rewolucję - zmiana tras: "1" (na Ruczaj / Czerwone Maki) i "5" (do Salwatora). I trasa "15" przez Grzegórzecką i Starowiślną i Pl. Wszystkich Świętych. Ale jazda. :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości