Projekty mkma3 [T]

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: Kaszmir » 25 paź 2020, 13:46

Kitek pisze: 25 paź 2020, 12:27"4" przewozi maksymalnie kilkanaście osób na odcinku Kombinat - Wzgórza popołudniu (tak jest odkąd jeździ z f~15, wcześniej było trochę lepiej).
Pewnie część pasażerów przeszła do "5". Ja miałem podobnie gdy mieszkałem na Wzgórzach - był okres, gdy "5" jeździła co 10 minut (2003-2004) i wtedy z "4" przestałem prawie korzystać.
Kitek pisze: 25 paź 2020, 12:27Nawet 30 osób potrafi przewozić linia "11" w popołudniowym szczycie komunikacyjnym w obydwu kierunkach na Estakadzie. Czy to mało?
30 osób to zmieściłoby się do Vero ;)

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: mkm3 » 25 paź 2020, 15:27

Zieleńczanin pisze: 24 paź 2020, 23:20 - "3" ma 3 rodzaje taboru, nie mówiąc o tym że na Krowodrzę to ona pełna na pewno nie jeździ, a Ty jej dajesz sepsy.
To jest tabor sugerowany.
Zieleńczanin pisze: 24 paź 2020, 23:20 - uffoki na "4" - pasażerowie Ci podziękują... również za brak "44" będą wdzięczni.
Gdzieś te uffoki powinny być, więc może to być linia "12".
Zieleńczanin pisze: 24 paź 2020, 23:20 - "10" "12" "15" - jak można puścić bezsensowną linię z Maków na Pleszów i drugą z Kącika na Piastów, jednocześnie zostawiając "52" (niedawno z f~5!) z marnym f~15 w Wiedniach?! Nie widzę żadnych zalet tego układu, a sporo wad.
Przecież te nowe linie też zapewniają relację, a nawet wiecej relacji niż jedna "52".
Zieleńczanin pisze: 24 paź 2020, 23:20 - "19" - nie słyszałem o przepełnieniach w niej. Nawet jeśli są, to zwiększasz jej zdolność przewozową w szczycie 2,5-krotnie. Skąd kasa na to?
Przecież znika linia "17", "50" nie wraca do kursowania co 5 min, stąd większa f dla 19.
Zieleńczanin pisze: 24 paź 2020, 23:20 - "23" - numery "4x" przestały istnieć?
Może mieć nawet numer 5653 co to za znaczenie dla pasazera?
Zieleńczanin pisze: 24 paź 2020, 23:20 A na Karmelickiej 36/h, jak się bawić to się bawić!
Moim niedopatrzeniem jest to, że "14" powinna być co 15min w dni powszednie.
Zieleńczanin pisze: 24 paź 2020, 23:20 Na tą "12" to już by się bardziej nadały 9-członowe CAF-y Urbos 3, takie jak w Budapeszcie. Ewentualnie składy 4x105Na lub NGT8+NGT6.
Nie przesadzaj, potoki się rozłożą na inne linie, uznajesz, że wszyscy jada z CK prosto na Piastów.. pasażerowie mają wiele celów przesiadkowych np. Łagiewniki, Rondo Grunwaldzkie itd. I zapominasz, że na Makach w stronę Huty jest również linia "10".

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: Zieleńczanin » 25 paź 2020, 19:19

Kaszmir pisze: 25 paź 2020, 13:46 Pewnie część pasażerów przeszła do "5". Ja miałem podobnie gdy mieszkałem na Wzgórzach - był okres, gdy "5" jeździła co 10 minut (2003-2004) i wtedy z "4" przestałem prawie korzystać.
Mogli zacząć dojeżdżać też "1" z przesiadką na "52". Do 1O czy na Mogilską niemal zawsze szybciej, chyba że zaraz jest "4", a "1" i "5" uciekły sprzed nosa, a i wtedy może być szybciej z przesiadką.
mkm3 pisze: 25 paź 2020, 15:27 Przecież te nowe linie też zapewniają relację, a nawet wiecej relacji niż jedna "52".
No właśnie - zamiast "15" CK - Pleszów i "52" Piastów - Maki rozwalasz ten układ na 3 potworki, co daje:
- Makom - absolutnie nic nie daje, ale za to może rozbić synchronizację "10+12". Szczególnie jeśli któraś tych linii się będzie spóźniała (bardzo realne);
- Pleszowowi - nic. Ale za to daje bardzo długą "10" na malutką pętlę na Makach (niech żyje punktualność!);
- Osiedlu Piastów - dojazd na Bagatelę, w zamian dwukrotnie rzadszy dojazd na Bagatelę.
mkm3 pisze: 25 paź 2020, 15:27 Przecież znika linia "17", "50" nie wraca do kursowania co 5 min, stąd większa f dla 19.
Mimo wszystko, 24/h na Borek to za dużo.
mkm3 pisze: 25 paź 2020, 15:27 Może mieć nawet numer 5653 co to za znaczenie dla pasazera?
Dla stałego nie ma. Dla okazjonalnego jak najbardziej.
Przykładowo jesteś turystą i jedziesz z Zabłocia na Cystersów. Masz dwie linie do wyboru, łatwiej Ci zapamiętać numery "9" i "49" czy "9" i "23"? To raz, a dwa po coś ten przedział "4x" jest.
mkm3 pisze: 25 paź 2020, 15:27 Nie przesadzaj, potoki się rozłożą na inne linie, uznajesz, że wszyscy jada z CK prosto na Piastów.. pasażerowie mają wiele celów przesiadkowych np. Łagiewniki, Rondo Grunwaldzkie itd. I zapominasz, że na Makach w stronę Huty jest również linia "10".
A na Piastów jest coś w stronę południa poza "12"? Obcinasz tym ludziom 2/3 kursów w porównaniu do niedawnego układu.

No i dalej nie odniosłeś się do moich pytań o "8" i "13", linie huckie i o "18".

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: mkm3 » 25 paź 2020, 19:43

Zieleńczanin pisze: 25 paź 2020, 19:19 A na Piastów jest coś w stronę południa poza "12"? Obcinasz tym ludziom 2/3 kursów w porównaniu do niedawnego układu.
Piastów zamiast "52" ma "12" i "15" czyli w dzień powszedni liczba kursów zachowana, a w weekend nawet lepiej.
Zieleńczanin pisze: 25 paź 2020, 19:19 No i dalej nie odniosłeś się do moich pytań o "8" i "13"
"8" i "13".. a co innego byś zrobił w tymi liniami? Na siłę zrobił z nich jedną linię co 3 min?
Zieleńczanin pisze: 25 paź 2020, 19:19i o "18".
Mówiłem, że tabor jest sugerowany, jeśli jest to za duże, to można dać mniejszy.
Zieleńczanin pisze: 25 paź 2020, 19:19linie huckie
Nie upieram się, może też zostać obecny układ z 16 i 21.
Zieleńczanin pisze: 25 paź 2020, 19:19 Mimo wszystko, 24/h na Borek to za dużo.
W porządku, linia "2" może kończyć w Łagiewnikach.
Zieleńczanin pisze: 25 paź 2020, 19:19 Przykładowo jesteś turystą
Jak jestem turystą w innym to włączam jakdojade (lub cos w tym stylu) lub googlemaps i z papierowego rozkładu jazdy szukam nazwy przystanku, więc numer linii mnie nie obchodzi.
Zieleńczanin pisze: 25 paź 2020, 19:19 No właśnie - zamiast "15" CK - Pleszów i "52" Piastów - Maki rozwalasz ten układ na 3 potworki, co daje:
No to chyba po prostu wymienię końcówki 10 i 15, łącząc jedną z nich z powrotem w obecne 52. ;)

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Projekt mkm3 [T]

Post autor: mkm3 » 29 paź 2020, 15:20

Kolejna aktualizacja, tabor jest sugerowany:
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20 obsługa: EU8N/E1+c3
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – ŁAGIEWNIKI
15/15/15/20 obsługa: N8S/EU8N
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA obsługa: NGT8/NGT6
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT8/NGT6/Lajkoniki
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/Protram
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: N8S/EU8N
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/- obsługa: GT8N
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT6
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/2x105Na
10 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20 obsługa: E1+c3
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW obsługa: GT8N/2x105Na
15/15/15/20
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/ E1+c3/3x105Na
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT6
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: N8S/2x105Na/E1
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT6/NGT8
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki
20 CICHY KĄCIK – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT6/EU8N
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: N8S/EU8N
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – KOPIEC WANDY
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – WIECZYSTA
15/-/-/- obsługa: 2x105Na
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20 obsługa: E1+c3

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości