Projekt damian_krk2 [T]

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: damian_krk2 » 11 paź 2020, 17:01

Przedstawiam mój projekt układu linii tramwajowych. Zachęcam do komentowania gdyż chętnie wysłucham opinii i ewentualnie zmienię projekt
Linia 1 – SALWATOR – Plac Wszystkich Swiętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE f= 7.5/15/15/20
Linia 2 – CM. RAKOWICKI – Lubicz – Teatr Bagatela – Dunajewskiego – Filharmonia – SALWATOR f= 15min/15min/15min/20min
Linia 3 – NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA/ DW. TOWAROWY f= 7.5/10/15/20
Linia 4 – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE – Kocmyrzowska – Al. Jana Pawła II – Lubicz – Karmelicka – Królewska – Bronowice – BRONOWICE MAŁE f=7.5/15/15/20
Linia 5 – KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Al. Jana Pawła II – R. Czyżyńskie – Bieńczycka – DH Wanda – R. Hipokratesa – Dunikowskiego – MISTRZEJOWICE f=15/15/15/20
Linia 6 – CICHY KĄCIK – Filharmonia – Plac Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka – Nowosądecka – KURDWANÓW P+R f=10/10/15/20
Linia 7 - - - - > zmiana numeru linii 50 f=7.5/7.5/15/15
Linia 8 – BOREK FAŁĘCKI – Korona – Krakowska – Wawel – Plac Wszystkich Świętych – Teatr Bagatela – Karmelicka – Królewska – BRONOWICE MAŁE f= 7.5/7.5/15/15
Linia 9 – MISTRZEJOWICE – Bieńczycka – Al. Jana Pawła II – Mogilska – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – Estakada – Wielicka – NOWY BIEŻANÓW P+R f= 15/15/15/20
Linia 10 – PLESZÓW – Ptaszyckiego – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Poczta Główna – Krakowska – Korona – ŁAGIEWNIKI f=15/15/20/20
Linia 11 – MAŁY PŁASZÓW – Estakada – Limanowskiego – Łagiewniki – Brożka – CZERWONE MAKI P+R f=15/15/15/20
Linia 12 – ŁAGIEWNIKI – Brożka – Kapelanka – Hala Targowa – R. Grzegórzeckie – DĄBIE f= 15/15/-
Linia 13 – CICHY KĄCIK –Teatr Bagatela – Poczta Główna - Krakowska – Korona – Wielicka – NOWY BIEŻANÓW f= 10/15/15/20
Linia 14 – BRONOWICE MAŁE – Królewska – Karmelicka – Lubicz – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Bieńczycka – MISTRZEJOWICE f= 15/15/15/20
Linia 15 – - - - > zmiana numeru z 52 f=7.5/7.5/12/20
Linia 16 - KOPIEC WANDY – Bardosa – Klasztorna – Plac Centralny – R. Kocmyrzowskie – R. Czyżyńskie – Al. Jana Pawła II – TAURON ARENA KRAKÓW WIECZYSTA f=15/20/30
Linia 17 – CZERWONE MAKI P+R – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – R. Grzegórzeckie – R. Mogilskie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY f= 15/-/-/-
Linia 18 – CZERWONE MAKI P+R – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA f=7.5/15/15/20
Linia 19 – DW. TOWAROWY – Tunel – R. Mogilskie – R. grzegórzeckie – Hala Targowa – Korona – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI f=15/15/20/20
Linia 20 – BRONOWICE – Królewska -Karmelicka – Lubicz – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – Zabłocie – MAŁY PŁASZÓW P+R f=7.5/15/15/20
Linia 21 – OS. PIASTÓW – R. Hipokratesa – Plac Centralny – Kombinat – PLESZÓW f= 15/15/20/20
Linia 22 – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE – Kombinat – Plac Centralny – Al. Jana Pawła II – Al. Pokoju – R. Grzegórzeckie – Hala Targowa – R. Grunwaldzkie – Kapelanka – Brożka – Borek Fałęcki
Linia 24 – PROKOCIM – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Bagatela – BRONOWICE MAŁE f=15/20/20/20
Linia 49 – TAURON ARENA KRAKÓW WIECZYSTA – trasa linii 9 – NOWY BIEŻANÓW P+R f=15/-/-/-

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: PiotrDeda » 11 paź 2020, 17:22

Nie rozumiem częstotliwości 15 i 20 w weekendy, do tego na pierwszy rzut oka dość losowo porozrzucane. Są linie 15/15, są 15/20, 20/20, 20/30 i nawet 12/20 się pojawia. Jak to będzie koordynowane? Jakiś zamysł którego nie widzę? Na liniach dziennych też pojawiają się częstotliwości 7,5/10/15/20 zamiast jakieś bazowej częstotliwości.

Chciałbym też poznać uzasadnie mieszania końcówek 5, 16, 22 itd. bo na pierwszy rzut oka nie widzę jakichś zalet takiego układu, a np. Mistrzejowice tracą połączenie z centrum Nowej Huty (nawet żadna linia stamtąd nie będzie przejeżdzać przez Plac Centralny).

Urbino18
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 21 cze 2020, 0:36

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: Urbino18 » 11 paź 2020, 17:47

To co już przed chwilą napisane - wydaje mi się, że mieszanie interwałów nie jest zbyt dobrą propozycją i raczej jestem za tym, aby całość była oparta na jednym systemie częstotliwości, podczas gdy tutaj są pomieszane aż 3.
Co do samego układu tras to wysłanie "6" i "13" na Cichy Kącik, co daje tam łącznie 12 kursów/h w szczycie jest tam raczej dużą nadpodażą, a w dodatku linie te pokrywałyby się na dużym odcinku trasy. Nie rozumiem także sensu zabierania "24" z Kurdwanowa - linia ta zapewnia dużo szybsze połączenie do centrum miasto jadąc prosto przez Pl. Boh. Getta i Starowiślną - w tym projekcie nie dociera na Kurdwanów, który w zamian dostaje "6" i choć jest ona wzmocniona to podróż do centrum mocno się wydłuża. Oczywiście, ktoś może mieć potrzebę dojazdu w okolice Korony czy Krakowskiej, jednak warto popatrzeć na obecne napełnienia, gdzie na Kurdwanowie "24" cieszy się większym zainteresowaniem.
W kwestii Mistrzejowic - pętla ta w dalszym ciągu zostaje z trzema liniami z f=15, z których aż dwie pokrywają się do Ronda Mogilskiego. Tutaj spróbowałbym raczej znaleźć rozwiązanie, aby podnieść f na "14".

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: prezes » 11 paź 2020, 17:56

Nie wiem, czym kierowałeś się tworząc taki projekt, ale zawiera on ogrom wad, które zupełnie go dyskwalifikują.

Rozwalasz totalnie koordynację tramwajów ze sobą tworząc jakieś dziwne częstotliwości. W twoim projekcie tramwaje kursują raz co 10, raz co 15 minut, jest nawet przypadek, że linia "15" kursuje u ciebie z f=12 w soboty. Po coś obecnie tramwaje w Krakowie mają ujednolicone częstotliwości, aby dało się je skoordynować. O ile f=7,5 skoordynujesz z f=15, to w przypadku f=10/f=15, co drugi kurs tramwaje będą kursować stadnie, chyba że utworzysz jakiś śmieszny takt typu 2-8-7-3-10. Pasażerowie by cię zjedli, jakby akurat trafili na tę 10-minutową dziurę.

Ale co tobą kierowało wywalając "24" na Prokocim, to ja totalnie nie rozumiem. Czyżby twoja była mieszkała na Kurdwanowie, że tak chcesz utrudnić życie tamtejszych mieszkańców? W zamian proponujesz "6" z f=10, która oczywiście będzie jeździć w stadzie z "7" kursującą z f=7,5, bo jakże inaczej. Linia "24" ostatnio przeżywa złotą erę, a jej napełnienia są na naprawdę dobrym poziomie, nieraz na ciągu kurdwanowskim nawet do końcowych przystanków sporo osób stoi, bo wszystkie miejsca siedzące są zajęte. Propozycja zamienienia "24" na częstszą "6" świadczy, że nie znasz zapotrzebowania tamtego rejonu, a i nie jest to żadna rekompensata, gdyż sama "6" w twojej propozycji to 6 kursów/h, a obecnie w układzie "6"/"24" jest to 8 kursów/h.

Nie rozumiem też przekierowania "4" przez Kocmyrzowską, nie wiem czy jest potrzeba, aby kursowały tam aż 2 mocne linie z f=7,5. To samo nie widzę żadnych zalet wywalenia "5" na Mistrzejowice, na takiej trasie w większości pokrywa się z "9". Jest to właściwie żadna rekompensata za "16", gdyż w takim wypadku Mistrzejowice tracą połączenie z centrum Huty, a zyskują linię dublującą "9" do Ronda Mogilskiego. Nie sądzę, że jest to lepsze dla tamtejszych pasażerów.

Trasa linii "13" w twojej propozycji to istna wycieczka krajoznawcza wokół I obwodnicy. Korzystanie z takiej linii byłoby z pewnością uciążliwe, a pasażerowie marnowali by cenny czas. Rozumiem, że w Krakowie jest dużo turystów, którzy z pewnością byliby usatysfakcjonowani taką wycieczką, ale pomyśl o tym, że turysta pewnie skorzysta raz z takiej atrakcji, a Krakowianie, którzy będą zmęczeni po pracy/szkole będą zmuszeni codziennie pokonywać tę trasę.
Dodatkowo w twoim projekcie "6" i "13" pokrywają się na dwóch odcinkach: od Wielickiej do św. Gertudy i na trasie na Cichy Kącik. Nie dość, że kursują one w twoim projekcie z dziwną częstotliwością f=10 w szczycie (o dziwo obie, ale poza szczytem już nie), to ich koordynacja będzie musiała leżeć na jednym z tych odcinków, gdyż linia "6" jedzie o dziwo prosto do celu, a "13" robi wycieczkę krajoznawczą, co oczywiście zajmuje więcej czasu.

Linia "12" w twojej propozycji już kiedyś istniała i była strasznym pustakiem, więc nie wiem czy to dobry pomysł ją przywracać. Rozumiem, że miałaby wspomagać "22" na swojej trasie, gdyż w całości się z nią pokrywa, aczkolwiek nie napisałeś jaką częstotliwość miałaby mieć linia "22", więc nie wiem czy dałoby się je skoordynować. Normalnie bym się domyślił, ale w tym projekcie linie mają nieraz tak szalone częstotliwości, że wolałbym się upewnić.

To chyba wszystkie wady, które dostrzegłem na pierwszy rzut oka, możliwe, że jest ich więcej. A z plusów, podoba mi się przywrócenie czterech linii na Bronowicach Małych. To taki mały plusik tego projektu, który zauważyłem.

Podsumowując, w tym projekcie jest dużo do poprawy, rzekłbym właściwie, że wszystko.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: fistaszek » 11 paź 2020, 18:18

Postaram się wymienić słabe strony Twojego projektu, poza tym co napisali już koledzy:
1) Zostawiasz 2 linie na Kurdwanowie a w zamian na Wlotowej dajesz aż 5 (!) linii, to nie lekka przesada?
2) Centrum Nowej Huty zostanie bez linii "4/44" (którą Ty łączysz w jedno w swoim projekcie), czyli bez wątpienia najważniejszej linii tramwajowej tamże. Niestety, w Twoim projekcie zarówno Plac Centralny, jak i Kombinat nie dostaną nic w zamian, czyli zdecydowanie pogorszy się oferta przewozowa w tamtym rejonie.
3) "6" i "13" - te linie pokrywają się zdecydowanie w za dużej części. Jak to chcesz skoordynować, jeśli ich trasy się rozjeżdżają po drodze? Jak skoordynujesz w jednym miejscu, to w innym będą jechać stadnie. Najlepszym rozwiązaniem byłoby usunięcie jednej z tych linii, tylko proszę, nie zostawiaj Kurdwanowa z jedną linią tramwajową XD.
4) "5", "12", "16" - co łączy te linie? Niestety, ale każda z nich będzie wozić tlen :cry: . "5" do Mistrzejowic pokrywa się z "9" od Ronda Mogilskiego, a nie wydaje mi się że "9" nie wyrabia na tym odcinku. "5" w Twoim układzie będzie działać tak jak "12" w dzisiejszym: będzie zbierać tylko przypadkowych pasażerów, którzy nie zdążą na "9" od Ronda Mogilskiego. Wariant z "12", który Ty proponujesz, był już kiedyś testowany, i całkiem szybko się z tego pomysłu wycofano, właśnie z powodu słabych zapełnień. Natomiast zupełnie nie mam pojęcia o co chodziło Ci w "16". Mistrzejowice tracą połączenie z Placem Centralnym, a w zamian otrzymują "5", czyli linię dublującą "9" przez większość trasy, co już wcześniej omówiłem. Do tego "16" jedzie od Placu Centralnego naokoło do Ronda Czyżyńskiego, co jeszcze bardziej zniechęci pasażerów do korzystania z niej, a zachęci do "10", która jedzie po szybszej trasie i zapewnia połączenie pomiędzy praktycznie wszystkimi przystankami, które są na trasie "16".

Podsumowując, Twój projekt jest jak na razie mocno niedopracowany i po prostu średni. Czeka Cię jeszcze dużo pracy ;) .

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: damian_krk2 » 11 paź 2020, 20:03

Linia 1 - bez zmian Salwator - Wzgórza Krzesławickie f=7.5/7.5/15/20
Linia 2 - bez zmian Salwator - Wzgórza Krzesławickie f=15/15/20/20
Linia 3 - bez zmian Krowodrza Górka - Nowy Bieżanów P+R f= 7.5/15/20/20
Linia 4 - bez zmian Wzgórza Krzesławickie - Bronowice Małe f=15/15/20/20
Linia 5 - bez zmian Wzgórza Krzesławickie - Krowodrza Górka f=15/15/20/20
Linia 6 - stała trasa do Cichego Kącika - f= 15/15/20/20
Linia 8 - bez zmian f= 7.5/7.5/20/20 zalecałbym skierowanie na część brygad taboru 33-metrowego
Linia 9 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 10 - bez zmian f = 15/15/20/20
Linia 11 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 12 - TAKW - Borek Fałęcki
Linia 13 - bez zmian f = 7.5/15/20/20
Linia 14 - wydłużenie do Bronowic Małych i częstotliwość f= 7.5/15/20/20
Linia 15 - dzisiejsza 52 f= 7.5/7.5/10/10
Linia 16 - bez zmian f= 15/15/-/-
Linia 17 - bez zmian f= 15/-/-/-
Linia 18 - bez zmian f=7.5/15/20/20
Linia 19 - bez zmian f=15/15/20/20
Linia 20 - bez zmian f= 7.5/15/20/20
Linia 21 - każdy kurs do Pleszowa f=15/15/20/20
Linia 22 - co drugi kurs w szczycie do Pleszowa f=15/15/20/20
Linia 24 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 44 - wydłużenie trasy do Bronowic f= 15/-/-/-
Linia 50 - dzisiejsza 50 - f=7.5/7.5/10/10
Linia 52 - bez zmian f= 7.5/7.5/10/10

Projekt zupełnie zmieniony- nie taki szalony i uporządkowane częśtotliwości. Z

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: PiotrDeda » 11 paź 2020, 21:10

Z całym szacunkiem, ale głównym moim zarzutem jest raczej brak jakiegokolwiek wytłumaczenia. Przyświeca ci jakaś ogólna idea, cel, jakieś konkretne powody dla których uważasz, że taka siatka byłaby lepsza, czy po prostu zmiany dla zmian?

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: kucyk » 11 paź 2020, 22:03

damian_krk2 pisze: 11 paź 2020, 20:03 Linia 1 - bez zmian Salwator - Wzgórza Krzesławickie f=7.5/7.5/15/20
Linia 2 - bez zmian Salwator - Wzgórza Krzesławickie f=15/15/20/20
Linia 3 - bez zmian Krowodrza Górka - Nowy Bieżanów P+R f= 7.5/15/20/20
Linia 4 - bez zmian Wzgórza Krzesławickie - Bronowice Małe f=15/15/20/20
Linia 5 - bez zmian Wzgórza Krzesławickie - Krowodrza Górka f=15/15/20/20
Linia 6 - stała trasa do Cichego Kącika - f= 15/15/20/20
Linia 8 - bez zmian f= 7.5/7.5/20/20 zalecałbym skierowanie na część brygad taboru 33-metrowego
Linia 9 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 10 - bez zmian f = 15/15/20/20
Linia 11 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 12 - TAKW - Borek Fałęcki
Linia 13 - bez zmian f = 7.5/15/20/20
Linia 14 - wydłużenie do Bronowic Małych i częstotliwość f= 7.5/15/20/20
Linia 15 - dzisiejsza 52 f= 7.5/7.5/10/10
Linia 16 - bez zmian f= 15/15/-/-
Linia 17 - bez zmian f= 15/-/-/-
Linia 18 - bez zmian f=7.5/15/20/20
Linia 19 - bez zmian f=15/15/20/20
Linia 20 - bez zmian f= 7.5/15/20/20
Linia 21 - każdy kurs do Pleszowa f=15/15/20/20
Linia 22 - co drugi kurs w szczycie do Pleszowa f=15/15/20/20
Linia 24 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 44 - wydłużenie trasy do Bronowic f= 15/-/-/-
Linia 50 - dzisiejsza 50 - f=7.5/7.5/10/10
Linia 52 - bez zmian f= 7.5/7.5/10/10

Projekt zupełnie zmieniony- nie taki szalony i uporządkowane częśtotliwości. Z
Mam przypuszczenia, że mamy do czynienia z dzieckiem który się bawi. Nie będę komentował tego Twojego ostatniego pomysłu. Krótko i treściwie. Zrobiłeś z Bieżanowa trzeci świat. Nie dość, że zabrałeś "49" zostawiając "9" samą sobie to jeszcze osłabiłeś pozostałe relacje: "3" oraz "13" robiąc z nich tylko linie w miarę mocne tylko w szczycie. :twisted:
Idź dziecko do spania. Posprzątaj zabaweczki, umyj ząbki i do spania. :evil:

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: damian_krk2 » 12 paź 2020, 15:50

kucyk pisze: 11 paź 2020, 22:03
damian_krk2 pisze: 11 paź 2020, 20:03 Linia 1 - bez zmian Salwator - Wzgórza Krzesławickie f=7.5/7.5/15/20
Linia 2 - bez zmian Salwator - Wzgórza Krzesławickie f=15/15/20/20
Linia 3 - bez zmian Krowodrza Górka - Nowy Bieżanów P+R f= 7.5/15/20/20
Linia 4 - bez zmian Wzgórza Krzesławickie - Bronowice Małe f=15/15/20/20
Linia 5 - bez zmian Wzgórza Krzesławickie - Krowodrza Górka f=15/15/20/20
Linia 6 - stała trasa do Cichego Kącika - f= 15/15/20/20
Linia 8 - bez zmian f= 7.5/7.5/20/20 zalecałbym skierowanie na część brygad taboru 33-metrowego
Linia 9 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 10 - bez zmian f = 15/15/20/20
Linia 11 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 12 - TAKW - Borek Fałęcki
Linia 13 - bez zmian f = 7.5/15/20/20
Linia 14 - wydłużenie do Bronowic Małych i częstotliwość f= 7.5/15/20/20
Linia 15 - dzisiejsza 52 f= 7.5/7.5/10/10
Linia 16 - bez zmian f= 15/15/-/-
Linia 17 - bez zmian f= 15/-/-/-
Linia 18 - bez zmian f=7.5/15/20/20
Linia 19 - bez zmian f=15/15/20/20
Linia 20 - bez zmian f= 7.5/15/20/20
Linia 21 - każdy kurs do Pleszowa f=15/15/20/20
Linia 22 - co drugi kurs w szczycie do Pleszowa f=15/15/20/20
Linia 24 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 44 - wydłużenie trasy do Bronowic f= 15/-/-/-
Linia 50 - dzisiejsza 50 - f=7.5/7.5/10/10
Linia 52 - bez zmian f= 7.5/7.5/10/10

Projekt zupełnie zmieniony- nie taki szalony i uporządkowane częśtotliwości. Z
Mam przypuszczenia, że mamy do czynienia z dzieckiem który się bawi. Nie będę komentował tego Twojego ostatniego pomysłu. Krótko i treściwie. Zrobiłeś z Bieżanowa trzeci świat. Nie dość, że zabrałeś "49" zostawiając "9" samą sobie to jeszcze osłabiłeś pozostałe relacje: "3" oraz "13" robiąc z nich tylko linie w miarę mocne tylko w szczycie. :twisted:
Idź dziecko do spania. Posprzątaj zabaweczki, umyj ząbki i do spania. :evil:
Nie jestem jakimś dzieckiem. Po prostu nie dawno zaczalem interesować się komunikacją miejską i zrobiłem projekt. Ale patrząc z tej perspektywy i waszych opinii jest do bani i zupełnie się z tym zgadzam i jeszcze dużo nauki i doświadczenia przede mną.😉

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: fysztof » 12 paź 2020, 19:07

kucyk pisze: 11 paź 2020, 22:03 Idź dziecko do spania. Posprzątaj zabaweczki, umyj ząbki i do spania. :evil:
Pomijając zasadność lub niezasadność przedstawionych wcześniej propozycji - czy potrafisz inaczej dyskutować niż przyrównywać innych dzieci? Bynajmniej to nie pierwszy raz. Jeśli ktoś ma inny punkt widzenia, to widzę dla Ciebie od razu jest dzieckiem w piaskownicy. Gratuluję otwartości - jak przystało na "forum dyskusyjne"...

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: prezes » 13 paź 2020, 18:25

damian_krk2 pisze: 11 paź 2020, 20:03 Linia 1 - bez zmian Salwator - Wzgórza Krzesławickie f=7.5/7.5/15/20
Linia 2 - bez zmian Salwator - Wzgórza Krzesławickie f=15/15/20/20
Linia 3 - bez zmian Krowodrza Górka - Nowy Bieżanów P+R f= 7.5/15/20/20
Linia 4 - bez zmian Wzgórza Krzesławickie - Bronowice Małe f=15/15/20/20
Linia 5 - bez zmian Wzgórza Krzesławickie - Krowodrza Górka f=15/15/20/20
Linia 6 - stała trasa do Cichego Kącika - f= 15/15/20/20
Linia 8 - bez zmian f= 7.5/7.5/20/20 zalecałbym skierowanie na część brygad taboru 33-metrowego
Linia 9 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 10 - bez zmian f = 15/15/20/20
Linia 11 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 12 - TAKW - Borek Fałęcki
Linia 13 - bez zmian f = 7.5/15/20/20
Linia 14 - wydłużenie do Bronowic Małych i częstotliwość f= 7.5/15/20/20
Linia 15 - dzisiejsza 52 f= 7.5/7.5/10/10
Linia 16 - bez zmian f= 15/15/-/-
Linia 17 - bez zmian f= 15/-/-/-
Linia 18 - bez zmian f=7.5/15/20/20
Linia 19 - bez zmian f=15/15/20/20
Linia 20 - bez zmian f= 7.5/15/20/20
Linia 21 - każdy kurs do Pleszowa f=15/15/20/20
Linia 22 - co drugi kurs w szczycie do Pleszowa f=15/15/20/20
Linia 24 - bez zmian f= 15/15/20/20
Linia 44 - wydłużenie trasy do Bronowic f= 15/-/-/-
Linia 50 - dzisiejsza 50 - f=7.5/7.5/10/10
Linia 52 - bez zmian f= 7.5/7.5/10/10

Projekt zupełnie zmieniony- nie taki szalony i uporządkowane częśtotliwości. Z
Tak jak wspomnieli inni wyżej, czym kierujesz się, że optujesz za takim projektem? Bez żadnego wytłumaczenia trochę ciężko to pojąć.

W sumie jedynymi zmianami tego projektu w porównaniu do normalnego układu są przedłużenia niektórych linii do dalszych końcówek. Czy naprawdę uważasz, że 10 kursów/h na Pleszowie w szczycie jest niezbędne? Z moich obserwacji, nie dochodzi tam do żadnych przepełnień, a obecna ilość kursów jest w zupełności wystarczająca. Też mi tęskno do czasów, gdy huta obok przeżywała swoje najlepsze czasy i generowała olbrzymie potoki, ale niestety raczej już to nie wróci. Pamiętaj, że budżet niestety nie jest z gumy i każdy pieniądz się liczy, więc lepiej wydać więcej na wzmocnienia w rejonach, które tego potrzebują niż na tramwaje, które będą wozić jeszcze więcej tlenu.

No i jeszcze w tym twoim poprawionym projekcie istnieją dwie pary linii dubli: "1" i "2" oraz "15" i "52", chociaż tutaj zakładam po prostu, że się pomyliłeś.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Projekt damian_krk2 [T]

Post autor: damian_krk2 » 13 paź 2020, 18:45

Po prostu nie dawno zacząłem interesować się komunikacją miejską i zrobiłem projekt. Ale patrząc z tej perspektywy i waszych opinii jest do bani i zupełnie się z tym zgadzam i jeszcze dużo nauki i doświadczenia przede mną.😉

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości