Fragmenty dawnych torowisk

rumcajs
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2020, 0:50

Re: Fragment dawnych torowisk

Post autor: rumcajs » 26 lis 2020, 2:12

pawel200020 pisze: 25 lis 2020, 23:54 Jest to dokładnie to miejsce, choć nie ma tam Street View ale na satelicie widać
https://www.google.pl/maps/place/50%C2% ... 20.0718185
To nie są pozostałości po tramwaju - tzn. zależy jak to przyjąć. Tramwaj i owszem biegł w tym miejscu, ale jeszcze w 1970 tych płyt nie było. Ten krótki kawałek drogi ze zdjęcia był wówczas bity, bo dokładnie w tym miejscu zdemontowano tory i utwardzono dojazd do podstacji. Płyty musiały się pojawić później.
Ten odcinek był najkrócej używanym fragmentem sieci tramwajowej (nie tymczasowym).

Z ciekawszych pozostałości, to kamienice przy Lwowskiej 22 i 24 - pierzeja jest lekko zaburzona i wynika z dawnego łuku tramwajowego z Salinarnej (Lwowskiej) w Lwowską (Limanowskiego).

Co do pozostałości kolejowych zachował się fragment pętli stacji Podgórze Wisła na terenie zakładów na Romanowicza (zaraz obok skrzyżowania z Lipową).

ds89
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 21 lut 2020, 18:15

Re: Fragmenty dawnych torowisk

Post autor: ds89 » 26 lis 2020, 14:18

Na Grzegórzeckiej jest jeszcze spory fragment torów kolejowych na parkingu koło Błękitka i teraz już placu budowy, a dawniej redakcji DP i GK. O tutaj:

https://www.google.com/maps/@50.0566963 ... 312!8i6656

Matt
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 25 lis 2020, 22:08

Re: Fragmenty dawnych torowisk

Post autor: Matt » 27 lis 2020, 15:12

A co powiecie na dawne rampy towarowe wraz z zabetonowaną obrotnicą dla wagonów towarowych?
https://goo.gl/maps/7S3YTzrKCg1wwe8J8

NowaHutaWschód
Znawca
Posty: 125
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Fragment dawnych torowisk

Post autor: NowaHutaWschód » 27 lis 2020, 16:21

pawel200020 pisze: 25 lis 2020, 23:34 W okolicach pętli Kopiec Wandy też są reszki starego torowiska ze starą Igołomską: https://www.facebook.com/linia20krakow/ ... =3&theater
Chyba tylko się im trochę pomyliła relacja 20 w tym opisie...
Słoiki won!!!

karols
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 25 lis 2020, 23:22

Re: Fragmenty dawnych torowisk

Post autor: karols » 28 lis 2020, 10:12

Fragment kolejowego torowiska:

Na końcu ulicy Łagiewnickiej jest kawałek terenu w którym widać jeszcze fragment torów. Nawet na google je widać
https://goo.gl/maps/Lea2U33QfyaxnJfG7
Na starych mapach widać linie kolejowe których już nie ma
Na tej mapie z 1921 roku widać jeszcze linię kolejową biegnącą przez ATW
http://maps.mapywig.org/m/WIG_maps/seri ... 400dpi.jpg

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 722
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: Fragment dawnych torowisk

Post autor: Bayer2003 » 28 lis 2020, 10:18

NowaHutaWschód pisze: 27 lis 2020, 16:21 Chyba tylko się im trochę pomyliła relacja 20 w tym opisie...
W latach 2003-2009 "20" jeździła pomiędzy tymi pętlami ;)
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2086
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Fragmenty dawnych torowisk

Post autor: Kaszmir » 17 lut 2021, 15:47

Odkopując temat:
karols pisze: 28 lis 2020, 10:12Na tej mapie z 1921 roku widać jeszcze linię kolejową biegnącą przez ATW
http://maps.mapywig.org/m/WIG_maps/seri ... 400dpi.jpg
Wow :o Z mapy wynika, że trasa biegła od Politechniki do Bonarki po obecnym ciągu drogowym, tak jak jedzie "179".

Wyobraźcie sobie jak bardzo popularna by była ta linia, gdyby istniała dzisiaj?

To chyba też wyjaśnia brak łącznika kolejowego Zabłocie - Podgórze, który dobudowano dopiero niedawno. Nie był aż tak potrzebny - pociągi do centrum jechały przez Konopnickiej i Aleje.

WDZ
Miłośnik
Posty: 99
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Fragmenty dawnych torowisk

Post autor: WDZ » 17 lut 2021, 15:56

Ta mapa musi być na jakimś bardzo antycznym podkładzie - przecież kolej obwodową rozebrano do gołej ziemi parę lat przed wojną (tą pierwszą oczywiście)...

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 67
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Fragmenty dawnych torowisk

Post autor: PiotrDeda » 17 lut 2021, 15:59

Ciekawe czy miałoby sens wybudowanie w przyszłości linii podziemnej na tej trasie. Jakby kiedyś rozwinęło się "kolejowe metro" to mogłaby to być alternatywa do budowy tramwaju na ATW.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość