Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Według psmkms skład RW109+RW509 został odstawiony do kasacji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Według psmkms skład HW161+HB559 został odstawiony do kasacji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Według https://www.mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/ w Zajezdni Nowa Huta został zdjęty ze stanu jeden E1+c3 oraz jeden skład 2x105Na.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Według PSMKMS odstawiono, choć jeszcze nie skasowano, #HW157+HB517 oraz #HZ290+HZ291.
Po odstawieniu #HB517 — jeśli mnie moje bazy nie mylą — pozostał tylko jeden czynny (a w sumie to bierny, ba dum tss) wagon z lat 50. XX wieku niebędący zabytkiem – #RB511, jadący w pociągu #RW137+RB511.
Po odstawieniu #HB517 — jeśli mnie moje bazy nie mylą — pozostał tylko jeden czynny (a w sumie to bierny, ba dum tss) wagon z lat 50. XX wieku niebędący zabytkiem – #RB511, jadący w pociągu #RW137+RB511.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Dodajmy nie tylko w Krakowie ale w Polsce. Po dostarczeniu do GOP-u dwukierunkowych wagonów Mederus Beta MF AC BD zaczęły one obsługiwać linię 38 w Bytomiu. Zastąpiły N-i dotychczas najstarsze wagony w ruchu liniowym w Polsce. Podobno N-i kiedyś mają powrócić po wydłużeniu 38 ale póki co w najbliższych kilku latach na to się nie zanosi. Tak więc Kraków stał się bastionem najstarszych w ruchu liniowym wagonów w Polsce. Są to doczepy c3 z lat 1959-61. Masz rację RB511 to jedyna pozostała doczepa z 1959 i może nie doczekać lata. Stan RW137 jest kiepski i prawdopodobnie oba wagony wkrótce zostaną skasowane.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Czyli jeden z najlepszych (jeżeli nie najlepszy) skład Konstali został odstawiony. Dlaczego - tego chyba nikt nie wie, zwłaszcza że wśród samych stopiątek można znaleźć o wiele gorsze egzemplarze (chociażby podgórski wagon RZ220, który już dosyć mocno zardzewiał). W Nowej Hucie pewnie też gorsze egzemplarze by się znalazły (z czasów podgórskich kojarzę jeszcze skład HZ207+HZ208, który może najgorszy nie był, jednak ~rok temu był raczej w dolnej połowie składów Podgórskich). Warto tutaj też dodać, że wagony takie jak RZ213, RZ216 oraz RZ217 zostały już odstawione i powróciły, więc jeszcze nie wszystko stracone, jednak szanse na to duże już niestety nie są. Wielka szkoda, był to skład zdecydowanie unikatowy i osobiście miałem nadzieję, że właśnie on zostanie kiedyś pozostawiony jako zabytkowy. Teraz już prawie na pewno wiadomo, że tak się nie stanie .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Właśnie sobie uświadomiłem, że to nie był 105Na+105Na, tylko 105Nb+105Na, choć to „b” to takie trochę udawane.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Też dla mnie zaskoczeniem jest że skasowano HZ254 i teraz HZ290+HZ291 a jeszcze nieeksploatowany jest obecnie HZ287. Wagony z 1989 roku. Konstrukcje 105Na czasem tracą ostoję z racji swojej niezbyt trwałej konstrukcji. Nawet po kilku latach z tego powodu pojedyncze wagony kasowano. Ten skład HZ290+HZ291 chyba miał też dawno NG a inne starsze wagony kilka lat po nim. Ostatnio podpicowano kilka starszych składów w Hucie HZ270+HZ271 czy HZ275+HZ276 a kasuje się młodsze. Zgadzam się z Bayer2003, że wizualnie wiele 105-ek wygląda gorzej, ale musiała być jakaś przyczyna, że właśnie te zdjęli.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
1989 to był głęboki kryzys, mimo remontów mogły mieć konstrukcję z g**nolitu i kartonu.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Osobiście nie powiedziałbym że udawane, kilka zmian względem 105Na w pierwszym wagonie tego składu jednak było (chociaż oczywiście skala różnic w stosunku do 105Nb z Warszawy/805Nb z Grudziądza była o wiele mniejsza). Mimo wszystko był to unikalny wagon z rodziny stopiątek w Polsce i chyba nigdy nie zrozumiem decyzji MPK o jego ostawieniu.
HZ290 to wagon z 1988 roku. HZ287 może jeszcze powrócić, jednak stanie to się kiedy któryś z nowohuckich wagonów ulegnie uszkodzeniu/jeżeli zostanie podjęta decyzja o powstaniu kolejnego ufoka. W przeciwnym razie pewnie za kilka tygodni/miesięcy też będzie czekało go odstawienie .
Przyczyny możemy nigdy nie poznać, ponieważ mogło być nią np. jakieś najechanie/pożar wagonu na terenie zajezdni. Mało prawdopodobny scenariusz, jednak wykluczyć się go moim zdaniem nie da.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Tak mówią dane. HZ290 to oryginalny numer 934 a HZ291 to numer pierwotny 935 z 1989 roku. Ale ja pamiętam dostawę z 1988 i od 911 do 922 łączono w składach, później były trzy ufoki 923+924+925, 926+927+928, 929+930+931 a na końcu skład 932+933. Ten 934 jako prototyp nie został wprowadzony z tymi wcześniej wymienionymi do ruchu w 1988r. Nie miał pary. Wprowadzono go do ruchu w 1989 razem z 935 i cały okres eksploatacji z tym wagonem przebył. Nie mam pewności czy przybył 1988 czy razem z dostawą w 1989r. Jako prototyp był dłużej testowany w Chorzowie albo w Krakowie. Jeszcze była ta osobna dostawa po raz drugi 932+933 bo pierwotne wagony z tym numerem przenieśli na Naukę jazdy.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
PSMKMS potwierdza, że skład RW113+RB513 został odstawiony do kasacji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Skoro kolejny Lajkonik został wpisany na stan, to pewnie RW110, czyli ostatni pełny skład bez modernizacji, już nie wyjedzie. Dobrze mi się wydaje? Dziś już nie jeździł.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Myślę, że jeszcze będzie można sfocić ostatni z oryginalnymi oknami skład wiedni w postaci RW110+RB510. Teraz będą przychodzić Lajkoniki do Huty, więc Podgórze nie będzie kasować wagonów. W Podgórzu w najgorszym stanie są RZ216+RZ217, RZ220+RZ230, RW137+RB511, RW132+RB539. RW110+RB510 pewnie też zejdzie przy pierwszej dostawie ale jego stan nie jest taki zły.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości