Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Bayer2003 » 10 kwie 2021, 9:31

impuls pisze: 09 kwie 2021, 22:51 Myślę, że jeszcze będzie można sfocić ostatni z oryginalnymi oknami skład wiedni w postaci RW110+RB510. Teraz będą przychodzić Lajkoniki do Huty, więc Podgórze nie będzie kasować wagonów. W Podgórzu w najgorszym stanie są RZ216+RZ217, RZ220+RZ230, RW137+RB511, RW132+RB539. RW110+RB510 pewnie też zejdzie przy pierwszej dostawie ale jego stan nie jest taki zły.
Do Podgórza ma przybyć jeszcze pięć Lajkoników (RY835-RY839). Ty wymieniłeś pięć składów do kasacji - osobiście myślę, że aż tyle nie poleci, ponieważ kilometr od Zajezdni Podgórze powstaje Trasa Łagiewnicka, do której obsłużenia będzie potrzebne pewne, niewielkie powiększenie ilostanu. Osobiście obstawiam, że polecą wymienione przez Ciebie składy E1+c3, a Konstale jeszcze zostaną, ponieważ jeżdżą one tylko na szczytowych brygadach "13" i ich tragiczny stan jeszcze pasażerom aż tak bardzo nie przeszkadza (poza tym czymś te szczytówki "13" trzeba obsłużyć, a dwuskładów 105Na i tak w Podgórzu jest już do tego za mało). Zobaczymy jakie decyzje zostaną podjęte, jednak osobiście kasacji 1:1 bym się nie spodziewał.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 10 kwie 2021, 11:52

Wymieniłem własne spostrzeżenia. To nie są informacje MPK. Widziałem komisję która dokładnie spisywała stan RZ216+RZ217. Kilka dni wcześniej to samo było z RW113+RB513. Zobaczymy co skasują. W Podgórzu jest strasznie ciasno i nie ma miejsca na zwiększenie taboru. Nadal w nocy część wagonów nocuje na pętli w Łagiewnikach. Muszą kasować 1:1.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Kitek » 10 kwie 2021, 12:19

Bayer2003 pisze: 10 kwie 2021, 9:31Do Podgórza ma przybyć jeszcze pięć Lajkoników (RY835-RY839). Ty wymieniłeś pięć składów do kasacji - osobiście myślę, że aż tyle nie poleci, ponieważ kilometr od Zajezdni Podgórze powstaje Trasa Łagiewnicka, do której obsłużenia będzie potrzebne pewne, niewielkie powiększenie ilostanu.
W Podgórzu są też wagony GT8S, których modernizacja skończy się w tym roku, więc będzie można zwiększyć ich wykorzystanie. Ponadto, wszystkie wagony NGT6 są po NG a NGT8 przechodzą NB, co też umożliwi ich duże użycie.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 10 kwie 2021, 18:43

Kitek pisze: 10 kwie 2021, 12:19 [...]
W Podgórzu są też wagony GT8S, których modernizacja skończy się w tym roku, więc będzie można zwiększyć ich wykorzystanie. Ponadto, wszystkie wagony NGT6 są po NG a NGT8 przechodzą NB, co też umożliwi ich duże użycie.
Dokładnie Kitek masz rację. Nawet już wzięli środek jednego z ostatnich dwóch do malowania i lada dzień wezmą ostatnie dwa GT8S do TR. Robiony jest piętnasty NGT8 (wychodzi jeden na miesiąc), czyli pod koniec roku powinni skończyć NB NGT8, najpóźniej w I kwartale 2022. Będą wchodzić do TR Pesy z Podgórza w najbliższych latach ale pewnie po jednej. Jeśli jest nowszy tabor lub po remoncie wykorzystanie może być większe pomiędzy 80 - 90%. W Zajezdni w Hucie powinni oddać na wiosnę dwa długie tory odstawcze. Później w lecie kolejne dwa najbliżej nowej Hali. Po ukończeniu nowej Hali dojdą kolejne trzy tory. Stopniowo w Hucie będzie można zwiększyć ilostan taboru. Może przejść do przerzutu części taboru z Podgórza. Eksploatowanie tylko kilku pociągów jakiegoś typu staje się nieekonomiczne. Tak było z N-i czy GT6 że wszystkie ściągnięto pod koniec eksploatacji do jednej zajezdni. Tak będzie z 105Na i E1+c3. Gdy ich ilostan się jeszcze obniży i znikną z obsługi kolejnych linii. Kolejną sprawą jest planowana przebudowa i rozbudowa zajezdni w Podgórzu. W I etapie na pewno utrudni to eksploatacje. Zatem MPK skoro rozbudowuje Zajezdnie planuje zwiększyć ilostan pociągów. Jeśli chodzi o ilość pociągów, od wielu lat Zajezdnie posiadały mniej więcej po równo lub z niewielką przewagą Podgórza. np. Podgórze 150 pociągów, Huta 148 poc. Przed dostawą Lajkoników w Hucie ilość spadła do 144. Obecnie Podgórze nadal ma 150 pociągów, a Huta 152. Czyli obecna dostawa już zwiększyła ilostan taboru o kilka pociągów ale tylko w Hucie.


drobna korekta błędów:
styl.
Mod. Gz391

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Bayer2003 » 10 kwie 2021, 23:10

impuls pisze: 10 kwie 2021, 11:52 Wymieniłem własne spostrzeżenia. To nie są informacje MPK. Widziałem komisję która dokładnie spisywała stan RZ216+RZ217. Kilka dni wcześniej to samo było z RW113+RB513. Zobaczymy co skasują. W Podgórzu jest strasznie ciasno i nie ma miejsca na zwiększenie taboru. Nadal w nocy część wagonów nocuje na pętli w Łagiewnikach. Muszą kasować 1:1.
Stan RZ216+RZ217 jest chyba doskonale wszystkim znany (viewtopic.php?f=7&t=926&p=11789#p11789) i żadna komisja niczego ciekawego raczej nie stwierdzi :lol:. Skład ten zresztą został w ubiegłym roku już odstawiony i przywrócono go tylko i wyłącznie z powodu zapotrzebowania na rekordową ilość brygad. Kursuje on jednak przede wszystkim na szczytowych brygadach linii "13", gdzie dwuskłady Konstali są jednak potrzebne, dlatego jego kasacji sobie jakoś nie wyobrażam. Wiem że w Podgórzu z miejscem ciężko, jednak może jakimś rozwiązaniem byłoby np. pozostawienie składów RZ216+RZ217 oraz RZ220+RZ230 na torze odstawczym pętli w Nowym Bieżanowie? Składy te i tak kursują wyłącznie na "13" (dni powszednie) oraz "9" (weekendy), więc dla nikogo raczej nie stanowiłoby to wielkiego problemu (nawet niewielki zysk mógłby z tego wyniknąć), a składy te same w sobie są bezwartościowe i w przypadku ich zniszczenia MPK nie poniosłoby w zasadzie żadnej straty. Byłoby to jednak rozwiązanie prowizoryczne, a docelowo tak naprawdę trzeba będzie kiedyś powiększyć tą podgórską zajezdnię ...
Kitek pisze: 10 kwie 2021, 12:19 W Podgórzu są też wagony GT8S, których modernizacja skończy się w tym roku, więc będzie można zwiększyć ich wykorzystanie. Ponadto, wszystkie wagony NGT6 są po NG a NGT8 przechodzą NB, co też umożliwi ich duże użycie.
Po powrocie "17" oraz "12" (prawdopodobnie przedłużonej do Kurdwanowa, co doda jej przynajmniej brygadę), wszystkie GT8x i tak prawdopodobnie zostaną wykorzystane. Może w połączeniu z zakończeniem NB NGT8 jakoś "na styk" to wystarczy, jednak raczej wykorzystanie tramwajów z tej zajezdni przekroczy wówczas 85%, co już może czasem stwarzać pewne problemy.
impuls pisze: 10 kwie 2021, 18:43 Dokładnie Kitek masz rację. Nawet już wzięli środek jednego z ostatnich dwóch do malowania i lada dzień wezmą ostatnie dwa GT8S do TR.
Czyli przed oddaniem TŁ sprawa GT8x będzie już zamknięta (co jak pisałem nie rozwiązuje wszystkich problemów, ale jednak cieszy) :D.
impuls pisze: 10 kwie 2021, 18:43 Robiony jest piętnasty NGT8 (wychodzi jeden na miesiąc), czyli pod koniec roku powinni skończyć NB NGT8, najpóźniej w I kwartale 2022.
Dobrze byłoby jakby również przed oddaniem TŁ zakończyli tą sprawę (co jak sam piszesz pewne niestety nie jest, ale szanse są).
impuls pisze: 10 kwie 2021, 18:43 Będą wchodzić do TR Pesy z Podgórza w najbliższych latach ale pewnie po jednej.
Wykorzystanie 2014N i tak jest bardzo słabe, więc mam nadzieję, że skierowanie ich do TR wyjdzie im tylko i wyłącznie na dobre.
impuls pisze: 10 kwie 2021, 18:43 W Zajezdni w Hucie powinni oddać na wiosnę dwa długie tory odstawcze. Później w lecie kolejne dwa najbliżej nowej Hali. Po ukończeniu nowej Hali dojdą kolejne trzy tory. Stopniowo w Hucie będzie można zwiększyć ilostan taboru. Może przejść do przerzutu części taboru z Podgórza. Eksploatowanie tylko kilku pociągów jakiegoś typu staje się nieekonomiczne. Tak było z N-i czy GT6 że wszystkie ściągnięto pod koniec eksploatacji do jednej zajezdni. Tak będzie z 105Na i E1+c3. Gdy ich ilostan się jeszcze obniży i znikną z obsługi kolejnych linii.
Wszelakich przerzutów dotyczących 105Na oraz E1+c3 spodziewam się raczej dopiero przy dostawach STL2. Obecnie raczej się na to nie zanosi, ponieważ gdyby miało tak być, pierwsze roszady już raczej miałyby miejsce.
impuls pisze: 10 kwie 2021, 18:43 Zatem MPK skoro rozbudowuje Zajezdnie planuje zwiększyć ilostan pociągów. Jeśli chodzi o ilość pociągów, od wielu lat Zajezdnie posiadały mniej więcej po równo lub z niewielką przewagą Podgórza. np. Podgórze 150 pociągów, Huta 148 poc. Przed dostawą Lajkoników w Hucie ilość spadła do 144. Obecnie Podgórze nadal ma 150 pociągów, a Huta 152. Czyli obecna dostawa już zwiększyła ilostan taboru o kilka pociągów ale tylko w Hucie.
W związku z tym wszystkim co piszesz ciekawi mnie gdzie trafią STL2 (w Podgórzu zbyt wiele miejsca raczej dla nich nie będzie). Z pewnością również zostaną rozdzielone pomiędzy obie zajezdnie, jednak pytanie o to jakie będą wówczas proporcje tego rozdziału.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 11 kwie 2021, 1:01

Bayer2003 pisze: 10 kwie 2021, 23:10
Stan RZ216+RZ217 jest chyba doskonale wszystkim znany (viewtopic.php?f=7&t=926&p=11789#p11789) i żadna komisja niczego ciekawego raczej nie stwierdzi :lol:. Skład ten zresztą został w ubiegłym roku już odstawiony i przywrócono go tylko i wyłącznie z powodu zapotrzebowania na rekordową ilość brygad. Kursuje on jednak przede wszystkim na szczytowych brygadach linii "13", gdzie dwuskłady Konstali są jednak potrzebne, dlatego jego kasacji sobie jakoś nie wyobrażam. Wiem że w Podgórzu z miejscem ciężko, jednak może jakimś rozwiązaniem byłoby np. pozostawienie składów RZ216+RZ217 oraz RZ220+RZ230 na torze odstawczym pętli w Nowym Bieżanowie? Składy te i tak kursują wyłącznie na "13" (dni powszednie) oraz "9" (weekendy), więc dla nikogo raczej nie stanowiłoby to wielkiego problemu (nawet niewielki zysk mógłby z tego wyniknąć), a składy te same w sobie są bezwartościowe i w przypadku ich zniszczenia MPK nie poniosłoby w zasadzie żadnej straty. Byłoby to jednak rozwiązanie prowizoryczne, a docelowo tak naprawdę trzeba będzie kiedyś powiększyć tą podgórską zajezdnię ...
Jeśli się odstawia wagony na pętli to musi być ochrona a to kosztuje. Tor odstawczy w Bieżanowie jest potrzebny nawet po szczycie, nie można go blokować. Dodatkowo niektóre składy 105Na nie mają pulpitu manewrowego z tyłu. Motorniczy musi cofać z głównej kabiny i mieć drugą osobę do pomocy. Same problemy więc pomysł Twój średni. Pozostawienie wagonów kończy się że pojawiają się grafity. Z "24" zwalniają się teraz dwa NGT6 bo wchodzą Stadlery i prawdopodobnie zastąpią dwa składy na "13".

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: kucyk » 11 kwie 2021, 10:24

impuls pisze: 10 kwie 2021, 11:52 Wymieniłem własne spostrzeżenia. To nie są informacje MPK. Widziałem komisję która dokładnie spisywała stan RZ216+RZ217. Kilka dni wcześniej to samo było z RW113+RB513. Zobaczymy co skasują. W Podgórzu jest strasznie ciasno i nie ma miejsca na zwiększenie taboru. Nadal w nocy część wagonów nocuje na pętli w Łagiewnikach. Muszą kasować 1:1.
Przy średnim tempie jaki mamy z dostawami Lajkoników to kasowanie w stosunku 1:1 zakończy się z końcem sierpnia br. :o
Generalnie mamy każdy kolejny nowy wagon Stadlera co weekend. Bardzo rzadko zdarzało się, że w jednym tygodniu dostarczono dwa wagony. Były również okresy 2 tygodni od ostatniej dostawy a nawet dłuższy. :shock:
Przy takim tempie ostatni 50 wagon Stadlera z I-wszej dostawy pojawi się w naszym mieście z końcem sierpnia 2021. Dopiero z początkiem nowego roku szkolnego wraz ze zmianą rozkładów na powakacyjne będziemy mogli cieszyć się, że mamy w ruchu cały komplet niskopodłogowych wagonów Lajkonik. ;)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Kitek » 11 kwie 2021, 12:07

Bayer2003 pisze: 10 kwie 2021, 23:10 Po powrocie "17" oraz "12" (prawdopodobnie przedłużonej do Kurdwanowa, co doda jej przynajmniej brygadę), wszystkie GT8x i tak prawdopodobnie zostaną wykorzystane. Może w połączeniu z zakończeniem NB NGT8 jakoś "na styk" to wystarczy, jednak raczej wykorzystanie tramwajów z tej zajezdni przekroczy wówczas 85%, co już może czasem stwarzać pewne problemy.
Ponawiam do Ciebie pytanie: jaką masz gwarancję, że te linię wrócą? Dodatkowo, w kolejnych latach jest planowanych wiele remontów w różnych częściach miasta stąd i wykorzystanie brygad nie będzie aż takie jak przy standardowej siatce.
impuls pisze: 10 kwie 2021, 18:43 W Zajezdni w Hucie powinni oddać na wiosnę dwa długie tory odstawcze. Później w lecie kolejne dwa najbliżej nowej Hali. Po ukończeniu nowej Hali dojdą kolejne trzy tory. Stopniowo w Hucie będzie można zwiększyć ilostan taboru. Może przejść do przerzutu części taboru z Podgórza.
Może tak być. Należy też dodać, że niektóre huckie składy 2x105Na przeszły już "lifting" - otrzymały wyświetlacze itp.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Bayer2003 » 11 kwie 2021, 12:41

Kitek pisze: 11 kwie 2021, 12:07 Ponawiam do Ciebie pytanie: jaką masz gwarancję, że te linię wrócą? Dodatkowo, w kolejnych latach jest planowanych wiele remontów w różnych częściach miasta stąd i wykorzystanie brygad nie będzie aż takie jak przy standardowej siatce.
"17" wróci na pewno, ponieważ w ostatnich miesiącach napełnienia "11" oraz "19" sięgały nawet 70%. Po zakończeniu epidemii bez "17" wszyscy pasażerowie po prostu do tych linii się w szczycie nie zmieszczą.
Co do "12" - tutaj pewności mieć nie można, jednak Trasą Łagiewnicką pojechać coś musi, a chyba ze wszystkich propozycji poruszanych w innym wątku na forum, jej przedłużenie do Kurdwanowa jest najmniej kontrowersyjne.
Remonty w najbliższych latach z pewnością będą, jednak dotyczące w większości Nowej Huty, co na brygady podgórskie wpłynie raczej w mniejszym stopniu. Dodatkowo warto wspomnieć, że nie każdy remont zmniejsza liczbę brygad, więc raczej zejścia ich liczby poniżej 240 nawet przy remontach się nie spodziewam. Nie uważam, że ilostan należy zwiększyć znacząco, jednak dobrze byłoby jakby po dostawie Lajkoników wynosił on tak ~305 pociągów.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Kitek » 12 kwie 2021, 11:06

Bayer2003 pisze: 11 kwie 2021, 12:41 Remonty w najbliższych latach z pewnością będą, jednak dotyczące w większości Nowej Huty, co na brygady podgórskie wpłynie raczej w mniejszym stopniu.
Zgoda, ale planowane są remonty Starowiślnej, ciągu na Salwator oraz przez kilka miesięcy będzie zamknięta Krowodrza Górka, więc jakoś do końca drugiej dostawy STL damy radę ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: kucyk » 29 kwie 2021, 19:11

Możemy żegnać jedyny (tyle czasu) w czarnej reklamie wagon tramwajowy. Chodzi o E1 #170 z reklamą MILITARIA. Wagon stoi na terenie zajezdni już bez reklamy i rozpoczęto w nim demontaż wszystkiego co się jeszcze może przydać. Wagon idzie "na żyletki". :)

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: pawel200020 » 05 maja 2021, 13:50

Ktoś na grupie tramwajowej wstawił zdjęcie (ex. 171) Tramwaj GT6 kawiarenka wyjechał do Wrocławia :)
Obrazek

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 23 maja 2021, 22:49

Zgodnie z przewidywaniami MPK kasuje wagony o najgorszym stanie technicznym. Po uzupełnieniu stanu inwentarzowego do 300-303 pociągów w ostatnich miesiącach kasuje się pociągi 1:1. Wprowadzenie Stadlera wymusza kasację pociągu E1+c3 bądź 2x105Na lub E1. Do wprowadzenia do ruchu pozostało 16 Lajkoników z I dostawy. Zatem maksymalnie ze stanu skreślonych zostanie 16 pociągów.
W Podgórzu zgodnie z przewidywaniami skasowano już wszystkie składy bez modernizacji i nie tylko. Ostatnio RW110+RB510 został odstawiony awansem za przybycie RY835. Dostarczyć mają już do tej zajezdni tylko cztery Lajkoniki RY836-RY839. Odstawią jeszcze maksymalnie cztery składy wiedeńskie lub np. dwa składy Wiedeńskie i dwa składy 105Na. Typuję RW132+539, RW137+RB511, RZ216+RZ217, RZ220+RZ230. W Hucie na stan wejdzie jeszcze 11 Stadlerów w I dostawie. Prawie pewna kasacja jest tych Wiedni które nie przeszły modernizacji. HW163+HB563, HW174+HB528, HW168, HW169, HW171, HW172, HW173. Prawdopodobnie pojawi się kilka nowych solówek E1 za wymienione z przedziału od HW120-HW130 a kilka doczep od HB520 do HB530 też nie doczeka 2022 roku. Może dojść do kasacji jeszcze kilku składów 105Na HZ207+HZ208, HZ284+HZ285, lub innych składów wiedeńskich np. HW147+HB547 jest w złym stanie. Problemem są wagony N8S te bez modernizacji z przedziału od HK457-HK461. Nie są wstanie bez modernizacji na dłuższą metę funkcjonować. Z drugiej strony nie bardzo się opłaca ładować kasę w te 45 letnie wagony. Ale MPK robi modernizacje GT8S które są w podobnym wieku. Może w następnych latach mają w planach modernizacje N8S jeśli nie to powinni już teraz odstawić dwa N8S na dozowniki części zamiennych. Obecnie wagony upychane są na terenie zajezdni a nie jeżdżą. HK459 miał wypadek i ma przód rozbity i może okazać się pierwszym dawcą części.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Bayer2003 » 24 maja 2021, 8:13

impuls pisze: 23 maja 2021, 22:49 W Podgórzu zgodnie z przewidywaniami skasowano już wszystkie składy bez modernizacji i nie tylko. Ostatnio RW110+RB510 został odstawiony awansem za przybycie RY835. Dostarczyć mają już do tej zajezdni tylko cztery Lajkoniki RY836-RY839. Odstawią jeszcze maksymalnie cztery składy wiedeńskie lub np. dwa składy Wiedeńskie i dwa składy 105Na. Typuję RW132+539, RW137+RB511, RZ216+RZ217, RZ220+RZ230.
Kasacji Konstali raczej nie będzie, ponieważ niedawno RZ220+RZ230 dostał nową czcionkę numerów taborowych (wiem, że nic to nie znaczy, jednak jakoś wątpię żeby zmieniali czcionkę w składzie, który parę tygodni później mają skasować). RZ216+RZ217 był już wprawdzie kiedyś odstawiony, jednak w jego kasację też wątpię, ponieważ brygady szczytowe "13" coś musi obsługiwać, a jednak GT8x średnio się do tego nadają. Raczej w Podgórzu skasowane zostaną cztery składy E1+c3 - linie "10" oraz "22" mają łącznie 6 brygad z Podgórza, a E1+c3 aktualnie pozostało tam 12. Po zmniejszeniu ich ilostanu do 8 dalej będą mogły one spokojnie obsłużyć te brygady.
impuls pisze: 23 maja 2021, 22:49 W Hucie na stan wejdzie jeszcze 11 Stadlerów w I dostawie. Prawie pewna kasacja jest tych Wiedni które nie przeszły modernizacji. HW163+HB563, HW174+HB528, HW168, HW169, HW171, HW172, HW173. Prawdopodobnie pojawi się kilka nowych solówek E1 za wymienione z przedziału od HW120-HW130 a kilka doczep od HB520 do HB530 też nie doczeka 2022 roku. Może dojść do kasacji jeszcze kilku składów 105Na HZ207+HZ208, HZ284+HZ285, lub innych składów wiedeńskich np. HW147+HB547 jest w złym stanie.
W Hucie kasacje niekoniecznie będą 1:1 - na terenie tamtejszej zajezdni oddano niedawno do użytku nowe tory, więc ilostan w niewielkim stopniu będzie się dało powiększyć. 7 wymienionych przez Ciebie wiedeńców poleci na pewno - co do reszty tak naprawdę nie wiadomo.
impuls pisze: 23 maja 2021, 22:49 Problemem są wagony N8S te bez modernizacji z przedziału od HK457-HK461. Nie są wstanie bez modernizacji na dłuższą metę funkcjonować. Z drugiej strony nie bardzo się opłaca ładować kasę w te 45 letnie wagony. Ale MPK robi modernizacje GT8S które są w podobnym wieku. Może w następnych latach mają w planach modernizacje N8S jeśli nie to powinni już teraz odstawić dwa N8S na dozowniki części zamiennych. Obecnie wagony upychane są na terenie zajezdni a nie jeżdżą. HK459 miał wypadek i ma przód rozbity i może okazać się pierwszym dawcą części.
Wagony N8S to dobre tramwaje, jednak podczas eksploatacji w Krakowie zostały one mocno zaniedbane i w tym stanie do dalszej eksploatacji się nie nadają. Są one jednak dwukierunkowe oraz niskowejściowe, czyli jednak dosyć cenne. HK459 miał wypadek już ponad 6 tygodni temu, a jeszcze nie jest rozbierany i prawdopodobnie czeka na naprawę. W tym roku prawdopodobnie zakończy się modernizacja GT8S - być może po tym zaczną z N8S coś robić. Zasadniczo to co najdroższe, czyli niskopodłogowy człon już mamy. Do wymiany cała elektryka, prawdopodobnie konieczna byłaby przeróbka na N8C. Dwukierunkowość powinno się zachować, przodów wymieniać się nie musi (mi osobiście zewnętrzna stylistyka N8S się podoba). Do tego jeszcze klimatyzacja i mamy 5 tramwajów we w miarę współczesnym standardzie. Przez najbliższy rok (póki nie skończy się sprawa GT8S) mogą one raczej stać w zajezdni, ponieważ jak pisałem, w Nowej Hucie trochę miejsca jest.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 24 maja 2021, 11:50

W Hucie nadal brakuje miejsca, bo nie oddali czterech torów wzdłuż Nowej Hali i samej Hali. Dodatkowo ostatnio przebudowują ten mały budynek gdzie prowadzili naprawy powypadkowe, naklejanie reklam, malowanie SO2 i wokół tego budynku też nie mogą stawiać tramwajów. Sytuacja się nie zmieni jeszcze przez kilka miesięcy. Jest strasznie ciasno podobnie jak w Podgórzu. Budują ale zakres prac nadal jest duży. Z N8S chciałbym aby je zmodernizowano. Ale MPK po modernizacji sześciu N8S powiedziało koniec modernizacji N8S. Czy zmieni zdanie? Na razie brak jakichkolwiek przetargów na części do N8S. To jest też mała partia wagonów do remontu. Koszt przez to większy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości