Rozwój sieci tramwajowej

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1665
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Rozwój sieci tramwajowej

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2020, 13:28

Zakładam ogólny temat, dot. rozwoju całej sieci tramwajowej w Krakowie. Z poniższego artykuły wynika, że plany są ambitne i wynikają z chęci wykorzystania puli pieniędzy z nowej perspektywy unijnej.

Miasto przygotowuje projekty nowych linii tramwajowych
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miast ... 37337.html
Wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig pod koniec ubiegłego roku w rozmowie z LoveKraków.pl mówi, że miasto w najbliższych miesiącach położy duży nacisk na zaprojektowanie inwestycji szynowych. – Przygotowujemy projekty, aby być przygotowanym na nowe rozdanie środków unijnych. Wszystko wskazuje, że będzie można uzyskać duże dofinansowania na inwestycje związane z transportem publicznym – zaznaczył.

Podkreślił, że maksymalnie do 2023 roku chce mieć w szufladzie gotowe projekty nowych linii tramwajowych, które będzie można wyciągnąć w trakcie naborów wniosków o pieniądze z Brukseli.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 466
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozwój sieci tramwajowej

Post autor: prezes » 09 wrz 2020, 17:17

Kaszmir pisze:
09 wrz 2020, 13:28
Miasto przygotowuje projekty nowych linii tramwajowych
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miast ... 37337.html
Wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig pod koniec ubiegłego roku w rozmowie z LoveKraków.pl mówi, że miasto w najbliższych miesiącach położy duży nacisk na zaprojektowanie inwestycji szynowych. – Przygotowujemy projekty, aby być przygotowanym na nowe rozdanie środków unijnych. Wszystko wskazuje, że będzie można uzyskać duże dofinansowania na inwestycje związane z transportem publicznym – zaznaczył.

Podkreślił, że maksymalnie do 2023 roku chce mieć w szufladzie gotowe projekty nowych linii tramwajowych, które będzie można wyciągnąć w trakcie naborów wniosków o pieniądze z Brukseli.
Oby tylko nie skończyło się jak w przypadku większości projektów, które zostały odłożone w czasie i nie wiadomo kiedy powstaną.

Swoją drogą, czy linia tramwajowa na Rżąkę jest rzeczywiście niezbędną do wybudowania linią? Jeśli tak, to jak urzędnicy planują zmieścić linie tramwajowe z trzech różnych ciągów na Kablu? Obawiam się niestety, że wtedy najbardziej oberwałby Bieżanów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1665
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozwój sieci tramwajowej

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2020, 20:39

prezes pisze:
09 wrz 2020, 17:17
Swoją drogą, czy linia tramwajowa na Rżąkę jest rzeczywiście niezbędną do wybudowania linią? Jeśli tak, to jak urzędnicy planują zmieścić linie tramwajowe z trzech różnych ciągów na Kablu? Obawiam się niestety, że wtedy najbardziej oberwałby Bieżanów.
Rżąka chyba jest ważna nie tylko ze względu na osiedle, lecz również obsługę szpitala oraz możliwe wydłużenie do Wieliczki. Nie wyobrażam sobie oddania tej trasy bez zrobienia podwójnych przystanków na Kablu oraz dobudowania brakującej relacji Prokocim - Kurdwanów. Inaczej będzie tak jak piszesz - potną Nowy Bieżanów, a pewnie i Kurdwanów też.

kucyk
Specjalista
Posty: 417
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Rozwój sieci tramwajowej w Krakowie

Post autor: kucyk » 25 sty 2021, 20:14

Założyłem stosowny temat bo widzę (może jestem ślepy? :D ), że nie ma go na tym forum. ;)

Będzie rozbudowa sieci tramwajowej w Krakowie:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wicep ... 39529.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1665
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozwój sieci tramwajowej

Post autor: Kaszmir » 25 sty 2021, 20:59

Tak, jest już taki temat, tyle że w dziale "Infrastruktura", nie "Układ komunikacyjny" ;) Scaliłem.

kot_feliks
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozwój sieci tramwajowej

Post autor: kot_feliks » 25 sty 2021, 21:19

Gdyby nie budować autostrad z doklejonym tramwajem, to spokojnie w najbliższej perspektywie powinno starczyć $ przynajmniej na:
- Piastowską;
- wydłużenie linii tramwajowej z os. Piastów do przystanku SKA;
- wydłużenie linii tramwajowej z Salwatora do planowanego P+R:
- wydłużenie linii tramwajowej z Czerwonych Maków w kierunku nowych osiedli;
- KG - Azory - galeria Bronowice;
- Mały Płaszów - S7 (i ew. do Złocienia, choć pytanie o sens w kontekście SKA...);
- szpital uniwersytecki - Rżąka;
- ATW;
- połączenie GN z trasą do Mistrzejowic (obsługa dworca kolejowego na Prądniku Cz.);
- 8 Pułku Ułanów - Kliny;

Mówię tylko o tych trasach, które gdyby pominąć infrastrukturę drogową, to dałoby się przy udziale $ z UE zbudować pewnie w cenie "tramwaju" na GN :mrgreen:

Do tego w końcu można by zejść pod ziemię, choćby tunelem z Prądnika Cz. - Olsza - do centrum :)

impuls
Specjalista
Posty: 264
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozwój sieci tramwajowej

Post autor: impuls » 17 lut 2021, 22:58

Plan rozwoju linii tramwajowych na najbliższe 5-6 lat. (to tylko moje prywatne hipotezy)
prognoza optymistyczna
- zakończenie rozbudowy Zajezdni w Nowej Hucie i powiększenie możliwości stacjonowania pociągów ze 150 do 180 pociągów tramwajowych w większości pod zadaszeniem. Wybudowanie wiaty dla tramwajów historycznych całość inwestycji do 2023.
- rozpoczęcie przebudowy Zajezdni w Podgórzu i zwiększenie możliwości stacjonowania pociągów tramwajowych ze 150 do 175 lata 2024-27.
- plany budowy nowej zajezdni tramwajowej w północnej części Krakowa w związku z planami budowy tunelu metra tramwajowego pod centrum Krakowa i dynamicznym rozwojem linii tramwajowej 2025-27 prace projektowe, pozyskiwanie terenu.
- 2022 – rozpoczęcie eksploatacji nowej linii tramwajowej Kurdwanów – Zakopiańska
- 2024 – rozpoczęcie eksploatacji tramwaju do Górki Narodowej
- 2024 – rozpoczęcie eksploatacji tramwaju Mistrzejowice – Wieczysta
- 2026 – rozpoczęcie eksploatacji tramwaju Krowodrza Górka – Azory
- 2027 – w trakcie budowy linie tramwajowe Prokocim – Szpital U.- Rżąka
- 2027 – w trakcie budowy linia wzdłuż Lema
- 2027 – prowadzenie przetargów na prace projektowe i budowlane innych linii tramwajowych w tym tunelu metra tramwaju szybkiego.
- 2021 III kwartał zakończenie dostaw Stadler Lajkonik I
- 2024 zakończenie dostaw Stadler Lajkonik II
- 2022-26 realizacja przetargu na dostawę 60 sztuk wagonów tramwajowych dwukierunkowych.
- 2023 zakończenie eksploatacji wagonów E1+c3
- 2025 zakończenie eksploatacji wagonów 105Na
prognoza pesymistyczna
- zakończenie rozbudowy Zajezdni w Nowej Hucie i powiększenie możliwości stacjonowania pociągów ze 150 do 180 pociągów tramwajowych w większości pod zadaszeniem. Wybudowanie wiaty dla tramwajów historycznych całość inwestycji do 2025.
- plany przebudowy Zajezdni w Podgórzu i zwiększenie możliwości stacjonowania pociągów tramwajowych ze 150 do 175 przygotowanie projektu 2026.
- 2022 – rozpoczęcie eksploatacji nowej linii tramwajowej Kurdwanów – Zakopiańska
- 2025 – rozpoczęcie eksploatacji tramwaju do Górki Narodowej - opóźnienie inwestycji
- 2026 – rozpoczęcie eksploatacji tramwaju Mistrzejowice – Wieczysta – opóźnienie inwestycji
- 2027 - – w trakcie budowy linia tramwaju Krowodrza Górka – Azory
- 2027 – prowadzenie przetargów na prace projektowe i budowlane innych linii tramwajowych.
- 2021 IV kwartał zakończenie dostaw Stadler Lajkonik I
- 2025 zakończenie dostaw Stadler Lajkonik II
- 2025 plany zakupu 60 sztuk wagonów tramwajowych dwukierunkowych.
- 2024 zakończenie eksploatacji wagonów E1+c3
- 2025 zakończenie eksploatacji wagonów 105Na
- 2024 sprowadzenie używanych wagonów z członem niskopodłogowym w celu zastąpienia 105Na i N8C.

Lw25
Moderator globalny
Posty: 140
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozwój sieci tramwajowej

Post autor: Lw25 » 23 lut 2021, 21:31

Są jakieś przecieki, które używki MPK może chcieć? W tym momencie to już raczej nie tyle wagony z członem co full niskacze zaczynają się pojawiać.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość