Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: Łukasz » 11 mar 2021, 17:57

Wraca pomysł budowy tzw. trasy Nowobagrowej

Nowy most nad Wisłą. To będzie alternatywa dla ul. Nowohuckiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 40219.html

mateuszwon94
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: mateuszwon94 » 11 mar 2021, 19:59

Łukasz pisze: 11 mar 2021, 17:57 Wraca pomysł budowy tzw. trasy Nowobagrowej

Nowy most nad Wisłą. To będzie alternatywa dla ul. Nowohuckiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 40219.html
Bardzo rozśmieszył mnie ten fragment:
LoveKraków pisze:W planach miasta jest także budowa następnego czterokilometrowego odcinka – tym razem Trasy Nowobagrowej. Droga byłaby kontynuacją Trasy Ciepłowniczej od skrzyżowania z ulicą Lipską, gdzie następnie przebiegałaby wzdłuż zalewu Bagry, do węzła „Kabel”.

Inwestycja wiązałaby się z przebudową skrzyżowań ul. Wielickiej z Kamieńskiego oraz Nowosądecką. Wzdłuż całej trasy planowana jest budowa linii tramwajowej.
A czy taki odcinek sieci tramwajowej już czasem nie istnieje ciut dalej? Taka mała nikomu nieznana, rzadko używana estakada tramwajowa tam jest. :D a może to będzie alternatywne połączenie tramwajowe np. tym razem tunelem pod torami? :D

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: Łukasz » 11 mar 2021, 21:40

10 lat temu pojawił się pomysł połączenia Lema z trasą ciepłowniczą przez rozbudowę ulicy Arctowskiego. Czy te plany są nadal aktualne?

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: tomta1 » 13 mar 2021, 8:52

Łukasz pisze: 11 mar 2021, 21:40 10 lat temu pojawił się pomysł połączenia Lema z trasą ciepłowniczą przez rozbudowę ulicy Arctowskiego. Czy te plany są nadal aktualne?
Arctowskiego na szczęście nie, chyba nawet z wieloletnich prognoz to wyleciało (kształt skrzyżowania al. Pokoju z ul. Lema to było przygotowanie do tej ulicy). Zresztą, w ogóle nie ma potrzeby łączenia tych ulic.
mateuszwon94 pisze: 11 mar 2021, 19:59 A czy taki odcinek sieci tramwajowej już czasem nie istnieje ciut dalej? Taka mała nikomu nieznana, rzadko używana estakada tramwajowa tam jest. :D a może to będzie alternatywne połączenie tramwajowe np. tym razem tunelem pod torami? :D
Tylko każdy z nich ma inną funkcję. Tramwaj na obecnej estakadzie ma bardziej znaczenie niezawodnościowe dla układu tramwajowego. A planowany tramwaj na Ciepłowniczej i Nowobagrowej ma za zadanie połączyć Nową Hutę z Podgórzem w zupełnie nowym śladzie. Przypominam tylko, że już lata temu zaplanowano tramwaj z Srebrnych Orłów przez Wiślicką, Stella-Sawickiego do ronda 308. Dywizjonu. Mielibyśmy wtedy pełne połączenie tramwajowe od Mistrzejowic przez III obwodnicę aż do Wielickiej. Czyli to połączenie, którego obecnie brakuje.

Ponadto będzie możliwe podłączenie linii tramwajowej kończącej się obecnie na Małym Płaszowie (której są plany przedłużenia do Rybitw/Złocienia/Nowego Miasta) także od strony Nowosądeckiej z pominięciem Wielickiej (niezawodność in plus) oraz od strony Huty.

Wbrew pozorom ta trasa może dać bardzo wiele, zarówno realizację bezpośrednich połączeń, jak i znaczący wzrost niezawodności sieci tramwajowej. Bardzo się cieszę, że miasto, odgrzebując stare plany budowy III obwodnicy, dodało do nich realizację linii tramwajowych.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: Kaszmir » 13 mar 2021, 9:50

tomta1 pisze: 13 mar 2021, 8:52Zresztą, w ogóle nie ma potrzeby łączenia tych ulic.
Chyba nawet lepiej, by tego nie robiono. Po takim połączeniu, ciąg Arctowskiego - Lema - Meissnera mógłby przejąć funkcję III obwodnicy, czego skrzyżowanie przy Wieczystej nie wytrzyma.
tomta1 pisze: 13 mar 2021, 8:52Tylko każdy z nich ma inną funkcję. Tramwaj na obecnej estakadzie ma bardziej znaczenie niezawodnościowe dla układu tramwajowego. A planowany tramwaj na Ciepłowniczej i Nowobagrowej ma za zadanie połączyć Nową Hutę z Podgórzem w zupełnie nowym śladzie. Przypominam tylko, że już lata temu zaplanowano tramwaj z Srebrnych Orłów przez Wiślicką, Stella-Sawickiego do ronda 308. Dywizjonu. Mielibyśmy wtedy pełne połączenie tramwajowe od Mistrzejowic przez III obwodnicę aż do Wielickiej. Czyli to połączenie, którego obecnie brakuje.

Ponadto będzie możliwe podłączenie linii tramwajowej kończącej się obecnie na Małym Płaszowie (której są plany przedłużenia do Rybitw/Złocienia/Nowego Miasta) także od strony Nowosądeckiej z pominięciem Wielickiej (niezawodność in plus) oraz od strony Huty.

Wbrew pozorom ta trasa może dać bardzo wiele, zarówno realizację bezpośrednich połączeń, jak i znaczący wzrost niezawodności sieci tramwajowej. Bardzo się cieszę, że miasto, odgrzebując stare plany budowy III obwodnicy, dodało do nich realizację linii tramwajowych.
To może zadziałać w drugą stronę: po otwarciu ewentualnego tramwaju wzdłuż Trasy Nowobagrowej (TN), Estakada może stracić większość swojej funkcjonalności. Wszak TN będzie prowadzić tuż obok, szybciej i bardziej niezawodnie (ominięcie wąskiego gardła przy Kablu). Głównym zadaniem Estakady pozostanie chyba tylko dowóz do Dworca Płaszów.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: tomta1 » 13 mar 2021, 10:17

Kaszmir pisze: 13 mar 2021, 9:50 Chyba nawet lepiej, by tego nie robiono. Po takim połączeniu, ciąg Arctowskiego - Lema - Meissnera mógłby przejąć funkcję III obwodnicy, czego skrzyżowanie przy Wieczystej nie wytrzyma.
Skrzyżowanie przy Wieczystej nie wytrzyma dodatkowych relacji tramwajowych i stale rosnącego ruchu rowerowego. Za niedługo będzie przekroczona przepustowość i samochodów, i rowerzystów i tramwajów. Tam zresztą już teraz potrafią się niezłe korki rowerowe robić, a co dopiero, jak przyjdzie lato.
Kaszmir pisze: 13 mar 2021, 9:50 To może zadziałać w drugą stronę: po otwarciu ewentualnego tramwaju wzdłuż Trasy Nowobagrowej (TN), Estakada może stracić większość swojej funkcjonalności. Wszak TN będzie prowadzić tuż obok, szybciej i bardziej niezawodnie (ominięcie wąskiego gardła przy Kablu). Głównym zadaniem Estakady pozostanie chyba tylko dowóz do Dworca Płaszów.
Niekoniecznie. Jazda z Kurdwanowa czy Bieżanowa do centrum przez Mały Płaszów to trochę jazda naokoło, czasowo to nie wyjdzie opłacalnie i nie przewiduję linii w takich relacjach.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: obserwator » 13 mar 2021, 11:06

Kaszmir pisze: 13 mar 2021, 9:50 Chyba nawet lepiej, by tego nie robiono. Po takim połączeniu, ciąg Arctowskiego - Lema - Meissnera mógłby przejąć funkcję III obwodnicy, czego skrzyżowanie przy Wieczystej nie wytrzyma.
Pytanie tylko czy Rondo 308 Dywizjonu wytrzyma przyjęcie dodatkowego ruchu na skutek budowy trasy Nowobagrowej? Przy budowie ulicy Arctowskiego, ruch z nowej trasy rozdzieliłby się w miarę równomiernie.

Kaszmir pisze: 13 mar 2021, 9:50 Ponadto będzie możliwe podłączenie linii tramwajowej kończącej się obecnie na Małym Płaszowie (której są plany przedłużenia do Rybitw/Złocienia/Nowego Miasta) także od strony Nowosądeckiej z pominięciem Wielickiej (niezawodność in plus) oraz od strony Huty.
Linia na Rybitwy (do węzła z S7) niewątpliwie się przyda, jednak jeśli Nowe Miasto ma być aż tak rozbudowane jak jest planowane (budynki po około 150m) to moim zdaniem sam tramwaj i SKA nie wystarczą. Owszem, będzie zapewniona komunikacja szynowa po obu stronach Nowego Miasta (SKA i tramwaj), jednak sądzę że środek nowej dzielnicy powinien być docelowo obsługiwany przez metro. Jego końcowa stacja mogłaby się mieścić na Złocieniu, dzięki czemu nie byłoby potrzeby przedłużania tramwaju z Rybitw. Oficjalne zaplanowanie linii metra do Nowego Miasta zapewne przyciągnęłoby inwestorów do podanej lokalizacji, dzięki czemu byłaby większa szansa na powodzenie projektu. Jeśli rozważamy w najbliższej dekadzie budowę tunelu dla transportu szynowego pod ATW to moim zdaniem należałoby połączyć te projekty.
Kaszmir pisze: 13 mar 2021, 9:50 To może zadziałać w drugą stronę: po otwarciu ewentualnego tramwaju wzdłuż Trasy Nowobagrowej (TN), Estakada może stracić większość swojej funkcjonalności. Wszak TN będzie prowadzić tuż obok, szybciej i bardziej niezawodnie (ominięcie wąskiego gardła przy Kablu). Głównym zadaniem Estakady pozostanie chyba tylko dowóz do Dworca Płaszów.
Nowa trasa tramwajowa między Wielicką a Małym Płaszowem by miała tylko sens w przypadku podróży Kurdwanów/Bieżanów/Rżąka- Nowe Miasto oraz Kurdwanów/Bieżanów/Rżąka - Nowa Huta. Pewnie taki potok będzie, jednak nie nazwałbym tego odcinka priorytetowym. Jednak jeśli w tym odcinku chodzi tylko i wyłącznie o "ominięcie wąskiego gardła przy Kablu" to rozwiązaniem znacznie tańszym, które już dawno powinno być wdrożone to budowa przystanku podwójnego w tym miejscu ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: Kaszmir » 13 mar 2021, 11:52

tomta1 pisze: 13 mar 2021, 10:17Skrzyżowanie przy Wieczystej nie wytrzyma dodatkowych relacji tramwajowych i stale rosnącego ruchu rowerowego. Za niedługo będzie przekroczona przepustowość i samochodów, i rowerzystów i tramwajów. Tam zresztą już teraz potrafią się niezłe korki rowerowe robić, a co dopiero, jak przyjdzie lato.
No tak, dlatego jest teraz poważnie rozważane co z nim zrobić w ramach budowy tramwaju Meissnera + Lema. Rozważane opcje są różne, od uspokojenia ruchu, po nawet rozdzielenie poziomów (choć tu nie wiadomo, czy jest miejsce). Coś na pewno trzeba będzie zrobić.
tomta1 pisze: 13 mar 2021, 10:17Niekoniecznie. Jazda z Kurdwanowa czy Bieżanowa do centrum przez Mały Płaszów to trochę jazda naokoło, czasowo to nie wyjdzie opłacalnie i nie przewiduję linii w takich relacjach.
Mea culpa. Zatrzymałem się na starych planach, wg których Trasa Nowobagrowa miała iść od skrzyżowania Wielicka / Nowosądecka prosto w stronę skrzyżowania Saska / Lipska (i tam III obwodnica miała skręcać w Lipską). Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że w artykule z Lovekrakow przedstawiona jest nowa koncepcja, wg której TN zmierza do Małego Płaszowa ;)
obserwator pisze: 13 mar 2021, 11:06Jednak jeśli w tym odcinku chodzi tylko i wyłącznie o "ominięcie wąskiego gardła przy Kablu" to rozwiązaniem znacznie tańszym, które już dawno powinno być wdrożone to budowa przystanku podwójnego w tym miejscu ;)
Trochę użyłem skrótu myślowego, chodzi również o ryzyko zatrzymań na tym odcinku. No, jednak w przypadku wybudowania TN, tramwaj zawsze będą mogły pojechać objazdem przez Mały Płaszów :)

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kucyk » 07 maja 2021, 21:32

Coś się dzieje w temacie. Ogłoszono przetarg na opracowanie trasy Ciepłowniczej z linią tramwajową:

https://zim.krakow.pl/jest-przetarg-na- ... lowniczej/

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kucyk » 24 lip 2021, 23:07

Wrzucam tutaj ale spokojnie można też to umieścić w wątku o infrastrukturze tramwajowej. :)

Trasa Nowobagrowa będzie budowana:

https://dziennikpolski24.pl/krakow-tras ... 1-15721924

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kbieniu7 » 15 lut 2023, 12:45

Na audytach rowerowych pojawiła się czterowariantowa koncepcja budowy Trasy Ciepłowniczej. Jest m.in. tramwaj w Nowohuckiej oraz bizancjum autostradowe.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... plowniczej

Oczywiście nie mogło braknąć szykan tramwajowych i nieprzyjaznych węzłów przesiadkowych.
Obrazek

Trzymajcie mnie, bo nie wytrzymie...

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: Tramwajolog14 » 15 lut 2023, 22:31

Ten cały projekt kojarzy mi się tylko z jednym...

Obrazek

...czyż to nie wygląda jak węzeł Łęg? :roll: Liczba pasów tylko o dwa większa.
I oto nasz Krakowski zrównoważony transport: tory tramwajowe, ścieżki rowerowe i... 12 pasów o szerokości od 3,5 do nawet 4m! A jakże by inaczej...
:x :x :x

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kbieniu7 » 15 lut 2023, 22:36

Tramwajolog14 pisze: 15 lut 2023, 22:31 Ten cały projekt kojarzy mi się tylko z jednym...
Trudno się nie zgodzić. Tam są jeszcze inne kwiatki, jak jakieś prawoskręty w tunelu(!) na skrzyżowaniu Lipskiej i TC (wsch->płn), tuż przed pętlą Mały Płaszów. Oczywiście zero jakiejkolwiek próby stworzenia spójnego punktu przesiadkowego wokół niego...
Obrazek

A jeśli chodzi o infrę pieszo-rowerową, to projektanci roweru chyba na oczy nie widzieli.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kbieniu7 » 18 lut 2023, 22:36

Dziś przejrzeliśmy ze znajomymi ten projekt szczegółowo - Chryste Panie, tam są jakieś okropne rozwiązania pieszo-rowerowe, szykany tramwajowe, wiaty poustawiane w dziwny sposób, ścieżki rowerowe w miejscach, gdzie nie powinno ich być, uskoki, braki ciągłości, i masa innych. A jednocześnie, jak tu wspomniane, droga ma parametry autostradowe, prawoskręt-bajpas w tunelu, i podwójna (!) estakada w Łęgu: Nowohucka idzie estakadą nad skrzyżowaniem z ul. Ciepłowniczą i łączy się z estakadą Trasy Ciepłowniczej. Od strony Telewizji Kraków i Selgrosa wychodzi: dwupasowa jezdnia główna TC, dwupasowa jezdnia główna Nowohuckiej, dwupasowa jezdnia zbiorczo-rozprowadzająca do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą. To wygląda, jakby studenci to robili. Z cały szacunkiem dla studentów.

Na rysunkach widnieje firma "Fehlings Krugg Polska", która zajmuje się ponoć techniką torową, a w KRS jej podstawowa działalność to "Sprzedaż hurtowa pozostałych półproduktów".

Ten cały projekt to jest jakiś półprodukt.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: Kaszmir » 27 lut 2023, 10:40

Kraków Miastem Rowerów też krytykuje projekt Trasy Ciepłowniczej :D
Projektant powinien dokładnie przeczytać umowę, a następnie zapoznać się z Zarządzeniem Prezydenta m. Krakowa nr 3113/2018 (standardy rowerowe) i zrobić cały projekt jeszcze raz – tym razem zgodnie z umową i w/w załącznikiem do OPZ usuwając oczywiste wady zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego (zwłaszcza dotyczy niechronionych uczestników ruchu). Projektant miał w koncepcji m. in. przedstawić przebieg rowerowej trasy głównej nr 11. To, co zaproponował w koncepcji nie jest nią.

Z przedstawionych wariantów największy potencjał z punktu widzenia polityki transportowej Krakowa i zapisów Studium Podstawowych Tras Rowerowych ma Wariant 1 pod warunkiem korekt (i to poważnych).
https://www.facebook.com/KrakowMiastemR ... PeXaLfyL3l

Audyt rowerowy:
- najważniejsze punkty: https://kmr.org.pl/wielowariantowa-konc ... zej-audyt/
- pełna wersja: https://kmr.org.pl/wp-content/uploads/2 ... _audyt.pdf

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości