Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
kucyk
Ekspert
Posty: 661
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 21 lip 2021, 21:23

Czy jest, była w Krakowie inwestycja z którą nie było, nie ma problemów? :x

Zapewne: "NIE". :D Normalka w tym mieście. :evil:

impuls
Specjalista
Posty: 439
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 21 lip 2021, 21:54

No szału nie ma. Po roku prac, nie rozpoczęli najważniejszych i najtrudniejszych obiektów inżynieryjnych. Chodzi mi o Opolską i przekucie się przez tory kolejowe. Są rejony, że już powinny być fragmenty torów. Nic nie stoi na przeszkodzie, by już je mieć zrobione. Nie ma nawet 5 metrów szyny. Przebudowa pętli Krowodrza G. to też masa roboczogodzin. Papierologia pozwolenia i decyzje, przejmowanie gruntów nadal nieskończone, a przecież trzy lata się tym zajmowali. Wszędzie pobojowisko, krajobraz marsjański i patrząc na relacje, zdjęcia nie ma na czym oka zawiesić. Jeżdżę po Polsce od kilku lat i robię zdjęcia i opisy podobnych inwestycji tramwajowych dla Michała W. Mam porównanie jak obecnie prowadzone są Naramowice, Popowice, Nowy Dwór czy Winnica. Tak samo w Szczecinie nowe linie. Zaraz po przeprowadzeniu mediów firmy biorą się za kolejne etapy prac, "wychodzą z ziemi". Inwestycja na Górkę prowadzona jest nieudolnie i nie wiem czym to się skończy. W najlepszym wypadku dużym opóźnieniem. Mam duże wątpliwości czy ten wykonawca poradzi sobie z tą inwestycją. Po roku zaawansowanie wszystkich prac oceniam na 10%.

kucyk
Ekspert
Posty: 661
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 21 lip 2021, 22:11

impuls pisze: 21 lip 2021, 21:54 No szału nie ma. Po roku prac, nie rozpoczęli najważniejszych i najtrudniejszych obiektów inżynieryjnych........... Inwestycja na Górkę prowadzona jest nieudolnie i nie wiem czym to się skończy.
Zapewne takim rezultatem jak Kuklińskiego. :lol:
Jechałem wczoraj tamtędy samochodem w jedną i drugą stronę i tak pofałdowanej jezdni w mieście nigdzie nie spotkałem. Masakra. :twisted:

Jezdnia wybudowana 11 lat temu. Takie nierówności. :evil:
A w ubiegłym roku MPK tak się chełpiło tą inwestycją. :roll: :oops:

impuls
Specjalista
Posty: 439
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 21 lip 2021, 23:45

kucyk pisze: 21 lip 2021, 22:11
Zapewne takim rezultatem jak Kuklińskiego. :lol:
Jechałem wczoraj tamtędy samochodem w jedną i drugą stronę i tak pofałdowanej jezdni w mieście nigdzie nie spotkałem. Masakra. :twisted:

Jezdnia wybudowana 11 lat temu. Takie nierówności. :evil:
A w ubiegłym roku MPK tak się chełpiło tą inwestycją. :roll: :oops:
Jakiś motorniczy chwalił torowisko na Płaszów. Inwestycje są robione zwykle przez kilkudziesięciu podwykonawców. I zwykle coś jest zrobione dobrze a inne rzeczy źle.

fysztof
Znawca
Posty: 171
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: fysztof » 22 lip 2021, 12:00

kucyk pisze: 21 lip 2021, 22:11
impuls pisze: 21 lip 2021, 21:54 No szału nie ma. Po roku prac, nie rozpoczęli najważniejszych i najtrudniejszych obiektów inżynieryjnych........... Inwestycja na Górkę prowadzona jest nieudolnie i nie wiem czym to się skończy.
Zapewne takim rezultatem jak Kuklińskiego. :lol:
Jechałem wczoraj tamtędy samochodem w jedną i drugą stronę i tak pofałdowanej jezdni w mieście nigdzie nie spotkałem. Masakra. :twisted:

Jezdnia wybudowana 11 lat temu. Takie nierówności. :evil:
A w ubiegłym roku MPK tak się chełpiło tą inwestycją. :roll: :oops:
Kuklińskiego nie jest dobrym odniesieniem, bo tam wykonawca przy współudziale pewnych nadzorców wprost oszukiwał inwestora (czyli właśnie MPK). Na przykład za dnia kładli podbudowę, a nocami wywozili. Zrobili też słabszy asfalt.
"Zgodnie z treścią opinii zastosowanie przez wykonawcę asfaltu drogowego 20/30 zamiast modyfikowanego 25/55-60 w betonach asfaltowych WMS zwiększa ryzyko wystąpienia w nich spękań termicznych, a co za tym idzie przedwczesnego obniżenia trwałości zmęczeniowej nawierzchni w stosunku do obliczonej w projekcie.
Z opinii biegłych wynika, że nieprawidłowość ta nie jest jedyną stwierdzoną w toku opiniowania albowiem inwentaryzacja warstw konstrukcyjnych drogi wykazała szereg rażących niezgodności z dokumentacją projektową i powykonawczą.
Z kolei w odniesieniu do konstrukcji obu jezdni ulicy Lipskiej biegli stwierdzili brak zaprojektowanej podbudowy z tłucznia."
Oskarżonych było chyba z 15 osób... jak się skończyło, w sumie nie wiem. Większość wnioskowała o dobrowolne poddanie się karze...

Niemniej, budowa na Górkę już się ślimaczy i pewnie wiele jeszcze wody w Wiśle upłynie nim się zakończy. To trochę tragiczne. Praktycznie każda miejska inwestycja w Krakowie jest opóźniona:-/ Ciekawe co tam na Igołomskiej:-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości