- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6302
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 20 lut 2020, 14:42
Jest szansa na łącznik tramwajowy Kurdwanów – Nowy Bieżanów!
https://krabok.wordpress.com/2020/02/20 ... -biezanow/ Okazuje się, że kilka dni temu pracownicy Zarządu Dróg Miasta Krakowa (ZDMK) zwrócili się do innych urzędów o wydanie warunków dla projektu budowy torów na skrzyżowaniu Nowosądeckiej z Wielicką, w relacji Nowosądecka <-> Prokocim.
Nareszcie! Jest szansa, że brakujący łącznik zostanie dobudowany... a wtedy nic tylko czekać na reinkarnację "23"
-
Wonsz_w_pomidorach
- Pomiarowiec
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56
Post
autor: Wonsz_w_pomidorach » 20 lut 2020, 14:57
Chciałoby się powiedzieć dlaczego tak późno!?
Byle zdążyli przed otwarciem Trasy Łagiewnickiej
Ale torowisko samo jeździć nie będzie, a na razie obserwujemy zwijanie komunikacji miejskiej, a nie rozwijanie, więc na "nową linię 23" bym się nie napalał
-
lolek-12
- Specjalista
- Posty: 494
- Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Post
autor: lolek-12 » 20 lut 2020, 21:02
Wonsz_w_pomidorach pisze: ↑20 lut 2020, 14:57
Ale torowisko samo jeździć nie będzie, a na razie obserwujemy zwijanie komunikacji miejskiej, a nie rozwijanie, więc na "nową linię 23" bym się nie napalał
Może właśnie o to chodzi.. otworzą nowy odcinek, skończy się remont Krakowskiej i wyjdzie brak kasy i wozów, to trzeba szukać kolejnego dłuuugiego zamknięcia i to właśnie będzie Prokocim/Bieżanów z powodu tego skrętu
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2101
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 03 gru 2020, 14:04
Kaszmir pisze: ↑03 gru 2020, 11:16
Tu też zaznaczę - to że tramwaj na Lema nie był zaplanowany przy budowie tejże ulicy, a teraz wreszcie zaczęto to nadrabiać, jest efektem zmiany (części) ekipy urzędników. Nowa naprawia błędy po poprzedniej i trzeba się z tego cieszyć.
Szkoda, że nie myślą (o naprawie po poprzedniej ekipie) o budowie łącznika Nowosądecka-Wielicka w stronę Bieżanowa przy trwającej budowie trasie Łagiewnickiej.
Ale to już temat dyskusji w innym wątku.
-
JGK
- Pasażer
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 lut 2020, 7:29
Post
autor: JGK » 03 gru 2020, 14:06
Kaszmir pisze: ↑03 gru 2020, 11:16
... teraz wreszcie zaczęto to nadrabiać, jest efektem zmiany (części) ekipy urzędników. Nowa naprawia błędy po poprzedniej i trzeba się z tego cieszyć.
To pewnie trzeba się modlić o zmianę ekipy wszystkich urzędników żeby następni wpadli na pomysł zwrotnic Kurdwanów - Bieżanów.
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 695
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 03 gru 2020, 21:11
kucyk pisze: ↑03 gru 2020, 14:04
Szkoda, że nie myślą (o naprawie po poprzedniej ekipie) o budowie łącznika Nowosądecka-Wielicka w stronę Bieżanowa przy trwającej budowie trasie Łagiewnickiej.
Ale to już temat dyskusji w innym wątku.
Dlaczego uważasz, że nie myślą?
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6302
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 03 gru 2020, 22:02
Ja wyjaśnię sprawę - info jest z kilku źródeł, więc potwierdzone.
Temat łącznika Kurdwanów-Prokocim jest aktualny. Niestety przy pierwszych przymiarkach okazało się, że koszty są znacznie większe niż szacowano - nie wiem czemu, może wyszło że jednak przebudowa będzie musiała sięgnąć aż Bieżanowskiej. Trwają teraz prace projektowe. Temat idzie do przodu - niestety jest mała szansa że zdążą go zbudować do czasu otwarcia Trasy Łagiewnickiej, jednak będzie zbudowany.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2101
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 04 gru 2020, 12:48
To, że nie zdążą do otwarcia TŁ to było pewne. W planach to wrzesień 2021 i wtedy być może "6" ruszy po nowej trasie.
Dobrze, że o tym łączniku myślą. Czekamy na konkrety i przede wszystkim na prace budowlane nawet kosztem wielkiego zamknięcia trasy tramwajowej do Bieżanowa (do Kurdwanowa tramwaje dojadą nową trasą).
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6302
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 04 gru 2020, 13:00
kucyk pisze: ↑04 gru 2020, 12:48To, że nie zdążą do otwarcia TŁ to było pewne. W planach to wrzesień 2021
Mi mówiono niedawno, że wiosna 2022
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1569
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 04 gru 2020, 13:01
kucyk pisze: ↑04 gru 2020, 12:48
Czekamy na konkrety i przede wszystkim na prace budowlane nawet kosztem wielkiego zamknięcia trasy tramwajowej do Bieżanowa (do Kurdwanowa tramwaje dojadą nową trasą).
Do Kurdwanowa dojadą, jednak pytanie jak? Objazdowa trasa "50" z pewnością będzie bardzo ciekawa
. Uważam jednak, że budowa brakujących zwrotnic nie powinna potrwać tak długo i moim zdaniem dobrze byłoby przeprowadzać takie zmiany w wakacje (jeżeli to będzie możliwe).
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2101
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 04 gru 2020, 13:15
Kaszmir pisze: ↑04 gru 2020, 13:00
Mi mówiono niedawno, że wiosna 2022
Tak cała inwestycja w tym czasie miała zostać oddana. Tramwaje miały pojechać wcześniej. Zobaczymy - może jakaś obsuwa jest?
-
prezes
- Pomiarowiec
- Posty: 606
- Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57
Post
autor: prezes » 04 gru 2020, 20:41
kucyk pisze: ↑04 gru 2020, 12:48
Czekamy na konkrety i przede wszystkim na prace budowlane nawet kosztem wielkiego zamknięcia trasy tramwajowej do Bieżanowa (do Kurdwanowa tramwaje dojadą nową trasą).
Do Kurdwanowa może i tramwaje dojadą, ale mimo wszystko bez obsługi tramwajowej pozostanie cały ciąg kurdwanowski, czyli duże osiedla jak Piaski Nowe czy Kozłówek. Niewątpliwie montaż tych zwrotnic spowodowałby paraliż komunikacyjny na południu miasta i chwilowe odcięcie dwóch ważnych ciągów od połączenia tramwajowego, jednak zgadzam się, że zdecydowanie warto, jeśli w zamian miałyby powstać te zwrotnice.
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1115
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 04 gru 2020, 22:54
Bayer2003 pisze: ↑04 gru 2020, 13:01
kucyk pisze: ↑04 gru 2020, 12:48
Czekamy na konkrety i przede wszystkim na prace budowlane nawet kosztem wielkiego zamknięcia trasy tramwajowej do Bieżanowa (do Kurdwanowa tramwaje dojadą nową trasą).
Do Kurdwanowa dojadą, jednak pytanie jak? Objazdowa trasa "50" z pewnością będzie bardzo ciekawa
. Uważam jednak, że budowa brakujących zwrotnic nie powinna potrwać tak długo i moim zdaniem dobrze byłoby przeprowadzać takie zmiany w wakacje (jeżeli to będzie możliwe).
Możliwe, że na ten czas do łask wróciłaby pętla na Dworcowej i standardowo 713 Dworcowa - Nowy Bieżanów, 750 Dworcowa - Kurdwanów
-
WDZ
- Specjalista
- Posty: 319
- Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10
Post
autor: WDZ » 05 gru 2020, 20:48
Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie zamknie obu ciągów naraz. Obstawiam, że na czas montażu zwrotnic na Nowosądeckiej linie kurdwanowskie tradycyjnie zagoszczą w Prokocimiu a na czas montażu zwrotnic na Wielickiej linie bieżanowskie pojadą na Kurdwanów (a jeśli TŁ będzie już działać pewnie i do Borku).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość