Trasa Wolbromska

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Trasa Wolbromska

Post autor: Jaky » 13 lip 2021, 12:01

Według urzędników trasa ta ma powstać do 2023r.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trasa ... 41926.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: Kaszmir » 13 cze 2022, 9:03

Wojewoda wydał decyzję ZRID dla budowy tzw. Trasy Wolbromskiej, czyli zachodniej obwodnicy Zielonek.
– Przewidujemy, że roboty drogowe rozpoczną się w lipcu – mówi nam Agnieszka Ćwiertniewicz z Zarządu Dróg Wojewódzkich. ZDW zakłada, że prace zakończą się w 2023 roku, przy czym nie deklaruje, w którym dokładnie miesiącu będzie to możliwe.
Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich (...) zapowiada, że budowa Trasy Wolbromskiej rozpocznie się od strony Zielonek i stopniowo będzie się przesuwać w kierunku miasta. To nie oznacza, że sąsiadujące ze sobą inwestycje się nie nałożą, ale daje czas wykonawcy linii na Górkę Narodową trochę czasu na kolejne postępy.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rusza ... 46422.html

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: Scania_9640 » 13 cze 2022, 9:06

Ktoś kto wydaje te zgody, i nakłada kolejne remonty/budowy w tamtej części Krakowa powinien odpowiedzieć przed sądem za to i zostać ukarany. Już teraz jest masakra, a wychodzi na to, że będzie jeszcze gorzej. Szkoda gadać

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: Jaky » 13 cze 2022, 10:22

Scania_9640 pisze: 13 cze 2022, 9:06 Ktoś kto wydaje te zgody, i nakłada kolejne remonty/budowy w tamtej części Krakowa powinien odpowiedzieć przed sądem za to i zostać ukarany. Już teraz jest masakra, a wychodzi na to, że będzie jeszcze gorzej. Szkoda gadać
W artykule jest zapisane, że prace rozpoczną się w pierwszej kolejności od strony Zielonek. Zanim ruszą one na dobre to prawdopodobnie reszta inwestycji na północy już nie będzie powodowała tak dużych utrudnień jak teraz. Poza tym Trasa Wolbromska ma mieć całkiem nowy przebieg. Utrudnienia pojawią się na punktach stykowych (skrzyżowanie z Pachońskiego oraz z Glogera), co można spokojnie zostawić na końcówkę inwestycji.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: Scania_9640 » 13 cze 2022, 12:30

Jaky pisze: 13 cze 2022, 10:22 W artykule jest zapisane, że prace rozpoczną się w pierwszej kolejności od strony Zielonek. Zanim ruszą one na dobre to prawdopodobnie reszta inwestycji na północy już nie będzie powodowała tak dużych utrudnień jak teraz. Poza tym Trasa Wolbromska ma mieć całkiem nowy przebieg. Utrudnienia pojawią się na punktach stykowych (skrzyżowanie z Pachońskiego oraz z Glogera), co można spokojnie zostawić na końcówkę inwestycji.
W Zielonkach już wystarczające są korki, ostatnio z Glogera do Zielonki UG jechaliśmy 30min, a tam praktycznie codziennie tak jest

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: Zieleńczanin » 13 cze 2022, 16:22

Zgadzam się ze Scanią. Szykuje się totalny armagedon w Zielonkach.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: kbieniu7 » 09 paź 2022, 14:53

Na audytach rowerowych został wyłożony projekt układu ulic bezpośrednio na zachód od Trasy Wolbromskiej:

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... ka-glogera

Wklejam, bo jest to całkiem spory zakres, który tworzy jakąś tam siatkę ulic (co w Krakowie raczej rzadkie). Jedną z moich uwag, którą wpisałem na w.w. stronę, oraz przesłałem do ZDMK, jest rozważenie przyszłej obsługi komunikacyjnej tego rejonu i zaprojektowanie przystanków tamże. MPZP przewiduje tutaj zabudowę mieszkalną i usługową, być może jakaś linia autobusowa "w poprzek" (z Pękowickiej do TW) będzie przydatna. Rozważane przeze mnie możliwe lokacje przystanków w kółeczkach na czerwono:
Obrazek

Link do MPZP:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=145777

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: kucyk » 22 gru 2023, 20:56

Od dzisiaj można już jeździć. Trasa Wolbromska otwarta:

https://lovekrakow.pl/galeria/nowe-pola ... _7008.html

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: yosujiro » 22 gru 2023, 21:12

Dzisiaj skorzystałem z tej trasy i kątem oka widziałem, że przy nowej pętli stoi jakaś buda z oknem wielkości kontenera budowlanego. Czyżby od razu postawili tam mini punkt socjalny? Nie miałem dziś czasu wracać się sprawdzać, może jutro się uda

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: yosujiro » 23 gru 2023, 19:52

Sprawdziłem dziś tą nową pętlę i moim zdaniem zdecydowanie ta budeczka to punkt socjalny. Czyli wszystko razem z pętlą gotowe na przyjęcie 513. Pytanie czy przed jesienią są na to jakieś szanse.ObrazekObrazek

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: Kojak » 24 gru 2023, 12:04

Wielka szkoda, że ta trasa Wolbromska nie została dociągnięta do Wita Stwosza. Tych wszystkich zawodowych protestatorów należałoby przegonić na cztery wiatry, plus tych zidiociałych radnych co blokują rozwój Krakowa. Był tam jeden taki, co wszędzie by parki stawiał. Ta droga do Wita Stwosza była bardzo potrzebna. A tak to zaczyna się w ziemniakach a kończy w burakach (jak niegdyś ul. Witosa).

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: fysztof » 24 gru 2023, 13:47

Ja bym tam wolał sprawny transport zbiorowy niż kolejną bieda autostradę przez miasto. W tych okolicznościach akurat się cieszę, że nie powstaje "Miłosza" czy "Trasa Galicyjska". Bo to daje nadzieję, że w przyszłości będzie mogło powstać coś bardziej miejskiego niż podobieństwo Grota-Roweckiego / Bobrzyńskiego...

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: Kojak » 24 gru 2023, 15:28

fysztof pisze: 24 gru 2023, 13:47 Ja bym tam wolał sprawny transport zbiorowy niż kolejną bieda autostradę przez miasto. W tych okolicznościach akurat się cieszę, że nie powstaje "Miłosza" czy "Trasa Galicyjska". Bo to daje nadzieję, że w przyszłości będzie mogło powstać coś bardziej miejskiego niż podobieństwo Grota-Roweckiego / Bobrzyńskiego...
No to jak wolisz żyć nadziejami, to nikt Ci tego zabronić nie może.
Trasa Wolbromska w obecnym kształcie wprowadza ruch do miasta i korkuje ulice, które nie są przystosowane do przejmowania takiego ruchu. Trzeba zauważyć, że ul. Miłosza odkorkowałaby ul. Prądnicką, która faktycznie mogłaby mieć charakter miejski, ale niezakorkowany.
Podobnie ta ulica byłaby alternatywną dla alei 29 listopada, która przecież dochodzi do Alej w rejonie Politechniki.
Uważam, że jakaś chora ideologia nie powinna przysłaniać zdrowego rozsądku oraz wiedzy, którą mamy na podstawie przykładów z innych miast.

Nie wiem skąd taka skrajnie idiotyczna tendencja u włodarzy Krakowa, by eliminować ruch w centrum poprzez utrudnianie ruchu. Przecież doskonale wiemy, że to nie działa. To tak jak z akcyzą na wódkę, wiemy, że to nie działa.
Rozwiązaniem problemów komunikacyjnych Krakowa jak i każdego innego miasta jest właściwa siatka ulic, rozpraszająca ruch na kilka arterii.
Kraków i tak nie ma autostrad w mieście, a popatrz chociażby na Londyn, tam autostrady M1 czy M11 na północy czy M4 przy lotnisku Heathrow dochodzą do North Circular Road czyli czegoś co na język i mapę Krakowa można przełożyć jako Aleje (zachowując proporcję, że Londyn jest chyba z 8x większy od Krakowa).

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: kbieniu7 » 24 gru 2023, 20:54

fysztof pisze: 24 gru 2023, 13:47 Ja bym tam wolał sprawny transport zbiorowy niż kolejną bieda autostradę przez miasto. W tych okolicznościach akurat się cieszę, że nie powstaje "Miłosza" czy "Trasa Galicyjska". Bo to daje nadzieję, że w przyszłości będzie mogło powstać coś bardziej miejskiego niż podobieństwo Grota-Roweckiego / Bobrzyńskiego...
No właśnie, można było by myśleć nad odcinkiem ulicy tamże - ale wg pierwotnych planów nie różniłoby się to zbytnio od Trasy Wolbromskiej czy Grota-Roweckiego. Więc ja też byłem przeciwko, bo to co wyprawia się przy budowie dróg w Krakowie w ostatnich dwóch dekadach to jakiś koszmar. Zgadzam się tu w pełni z fysztofem.
Kojak pisze: 24 gru 2023, 15:28 No to jak wolisz żyć nadziejami, to nikt Ci tego zabronić nie może.
Trasa Wolbromska w obecnym kształcie wprowadza ruch do miasta i korkuje ulice, które nie są przystosowane do przejmowania takiego ruchu. Trzeba zauważyć, że ul. Miłosza odkorkowałaby ul. Prądnicką, która faktycznie mogłaby mieć charakter miejski, ale niezakorkowany.
Podobnie ta ulica byłaby alternatywną dla alei 29 listopada, która przecież dochodzi do Alej w rejonie Politechniki.
Uważam, że jakaś chora ideologia nie powinna przysłaniać zdrowego rozsądku oraz wiedzy, którą mamy na podstawie przykładów z innych miast.
Lepiej żyć nadzieją na lepsze jutro niż z rozwałką w teraźniejszości. I tak węzeł z pętlą Krowodrza Górka jest suboptymalny, bo przez jego środek idzie droga 2x2. Ideologię to mamy właśnie z trasozą w każdym możliwym miejscu (a zwłaszcza na Młyńskiej i Meissnera było hardkorowo).
Kojak pisze: 24 gru 2023, 15:28 Nie wiem skąd taka skrajnie idiotyczna tendencja u włodarzy Krakowa, by eliminować ruch w centrum poprzez utrudnianie ruchu. Przecież doskonale wiemy, że to nie działa. To tak jak z akcyzą na wódkę, wiemy, że to nie działa.
Rozwiązaniem problemów komunikacyjnych Krakowa jak i każdego innego miasta jest właściwa siatka ulic, rozpraszająca ruch na kilka arterii.
Kraków i tak nie ma autostrad w mieście, a popatrz chociażby na Londyn, tam autostrady M1 czy M11 na północy czy M4 przy lotnisku Heathrow dochodzą do North Circular Road czyli czegoś co na język i mapę Krakowa można przełożyć jako Aleje (zachowując proporcję, że Londyn jest chyba z 8x większy od Krakowa).
Póki co to doskonale wiemy, że budowa nowych dróg w dużym i gęstym mieście z celem "odkorkowania" ruchu nie działa. Zwłaszcza w centrum. Dodatkowa przepustowość z czasem przekłada się na kolejnych kierowców zachęconych do wyboru samochodu (czy to zmiany trasy, środka transportu, lub miejsca zamieszkania).
I tak, podstawowa siatka dróg i ulic jest potrzebna. Ale właśnie - ulic a nie szerokich tras drogowych przecinających gęsto zabudowane obszary mieszkalne, dla których priorytet.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Trasa Wolbromska

Post autor: Parówczak » 25 gru 2023, 12:22

Podobny kontener stoi na Pleszowie. Nie spełnia wymagań punktu socjalnego. Brak przyłącza wody i toalety.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 8 gości