Tramwaj do węzła Batowice

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: Kaszmir » 09 sie 2021, 10:30

Sprawa węzła przesiadkowego na os. Piastów utknęła w miejscu
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/spraw ... 42147.html
w miejscu obecnej pętli tramwajowej miałby powstać drugi parking P&R, nieco mniejszy od tego przy węźle. Mniej więcej na tej wysokości linia tramwajowa byłaby przeprowadzona na drugą stronę ul. Piasta Kołodzieja.
W połowie lipca pojawiła się nowa informacja w tej sprawie: postępowanie odwoławcze zostało zawieszone, ponieważ potrzebne jest uaktualnienie i uzupełnienie danych w raporcie oddziaływania inwestycji na środowisko. Co to oznacza w praktyce dla mieszkańców oczekujących możliwości szybkiego dojazdu do centrum Krakowa? – Dla inwestycji oznacza to wstrzymanie dalszych prac do czasu wyjaśnienia powyższej sprawy przez GDOŚ – stwierdza Kamil Popiela z biura prasowego urzędu miasta.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: Kaszmir » 24 sty 2022, 8:46

Trwa rozbudowa układu drogowego w Batowicach
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... batowicach
W pobliże powstającego ronda przedłużona ma być bowiem linia tramwajowa z pętli Osiedle Piastów. Jednocześnie powstanie tu pętla autobusowa. Dodatkowo, projektowany jest przystanek kolejowy, tak aby zapewnić pełny węzeł przesiadkowy. Ponadto, rozważane jest przedłużenie ulicy Powstańców do Gustawa Morcinka.
To przedłużenie niewątpliwie się przyda. Ciekawostka: mapy google oraz targeo już oznaczyły ten odcinek jako Powstańców, acz ciężko to uznać za drogę - tam jest jedynie klepisko.

Budowa pętli autobusowe przy węźle też oczywiście na plus. Inna sprawa, że wybudowano sporo budynków na wschód od pętli "os. Piastów", dojście jest dość długie i tam też przydałby się autobus.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: Mr. Passenger » 24 sty 2022, 11:54

Jeśli rzeczywiście do nowego węzła zostanie przedłużony tramwaj to chyba będzie pierwszy przypadek, w którym linia tramwajowa będzie kończyć swoją trasę na granicy administracyjnej miasta :D

Awatar użytkownika
sudione
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: sudione » 24 sty 2022, 17:39

Rozważane jest? :roll: Przecież budowa (nawet nie remont) wschodniej części ul Powstańców wraz z drogą rowerową to podstawa dla mieszkańców Zesławic/Kantorowic żeby dostać się w cywilizowanych warunkach do najbliższego przystanku kolejowego (budowanego :?:) "Osiedle Piastów PKP". Dodatkowo warto wspomnieć o dwóch rzeczach:
- prawdopodobnie nie zostanie odbudowany przystanek kolejowy Zesławice (mało kto wie, że w ogóle coś takiego istniało), a przydałoby się ze względu na agresywną rozbudowę m.in. Raciborowic
- Marcin Hyła (Miasta Dla Rowerów) przygotował w 2019-tym roku koncepcję Velo Dłubnia w swoim "Studium podstawowych tras rowerowych Krakowa" -> https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=124360 i pięknie to by się scaliło z w/w ul. Powstańców :idea:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: Kaszmir » 24 sty 2022, 17:43

sudione pisze: 24 sty 2022, 17:39- prawdopodobnie nie zostanie odbudowany przystanek kolejowy Zesławice (mało kto wie, że w ogóle coś takiego istniało)
O, a gdzie był zlokalizowany?

Awatar użytkownika
sudione
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: sudione » 24 sty 2022, 18:27


brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: brovar » 24 sty 2022, 18:30

Kaszmir pisze: 24 sty 2022, 17:43 O, a gdzie był zlokalizowany?
W Raciborowicach za Dłubnią, na linii kolejowej w kier Zastowa.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: Kaszmir » 24 sty 2022, 18:49

O, czyli najbliżej osiedla jak się da. Szkoda, że już go nie ma, dla Zesławic byłaby to świetna opcja dojazdu. Kiedy go zlikwidowano?

Awatar użytkownika
sudione
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: sudione » 24 sty 2022, 21:31

Kaszmir pisze: 24 sty 2022, 18:49 O, czyli najbliżej osiedla jak się da. Szkoda, że już go nie ma, dla Zesławic byłaby to świetna opcja dojazdu. Kiedy go zlikwidowano?
Kilkanaście lat temu. Wątpię żeby ktokolwiek wiedział kiedy zatrzymał się ostatni pociąg. :cry:

1. Tutaj galeria jak to wyglądało -> https://kolej.krakow.pl/stacje-krakowa- ... -zeslawice

2. Tutaj mój projekt w BO 2019 budowy przystanku kolejowego SKA Zesławice/Raciborowice nad ulicą Krajobrazową (oczywiście odrzucony :cry:) -> https://budzet.krakow.pl/projekty2019/9 ... owice.html

3. Tutaj dyskusja zapoczątkowana przeze mnie na największym forum na świecie :?: SkyScraperCity pod tytułem: Jaka jest najlepsza lokalizacja w/w przystanku kolejowego? -> https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -170047268

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: tomta1 » 25 sty 2022, 18:11

sudione pisze: 24 sty 2022, 21:31 2. Tutaj mój projekt w BO 2019 budowy przystanku kolejowego SKA Zesławice/Raciborowice nad ulicą Krajobrazową (oczywiście odrzucony :cry:) -> https://budzet.krakow.pl/projekty2019/9 ... owice.html
A czegoś się spodziewał, proponując realizację zadania:
  • na terenie niepozostającym we władaniu Krakowa,
  • na terenie położonym w ogóle poza jego granicami administracyjnymi,
  • a do tego strasznie drogiego?

Awatar użytkownika
sudione
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Tramwaj do węzła Batowice

Post autor: sudione » 26 sty 2022, 15:51

tomta1 pisze: 25 sty 2022, 18:11 A czegoś się spodziewał, proponując realizację zadania:
  • na terenie niepozostającym we władaniu Krakowa,
  • na terenie położonym w ogóle poza jego granicami administracyjnymi,
  • a do tego strasznie drogiego?
To, że projekt zostanie odrzucony byłem pewien (właśnie z tych powodów o których pisałeś). Cel był inny:
1. Zaakcentować potrzebę takiego przystanku w tej okolicy. Żadne opracowanie/studium/masterplan nie uwzględnia tego przystanku.
2. Zostawienie śladu w internecie żeby się można było do tego odwoływać.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości