Strona 7 z 30
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 21 lip 2021, 21:23
autor: kucyk
Czy jest, była w Krakowie inwestycja z którą nie było, nie ma problemów?
Zapewne: "NIE".
Normalka w tym mieście.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 21 lip 2021, 21:54
autor: impuls
No szału nie ma. Po roku prac, nie rozpoczęli najważniejszych i najtrudniejszych obiektów inżynieryjnych. Chodzi mi o Opolską i przekucie się przez tory kolejowe. Są rejony, że już powinny być fragmenty torów. Nic nie stoi na przeszkodzie, by już je mieć zrobione. Nie ma nawet 5 metrów szyny. Przebudowa pętli Krowodrza G. to też masa roboczogodzin. Papierologia pozwolenia i decyzje, przejmowanie gruntów nadal nieskończone, a przecież trzy lata się tym zajmowali. Wszędzie pobojowisko, krajobraz marsjański i patrząc na relacje, zdjęcia nie ma na czym oka zawiesić. Jeżdżę po Polsce od kilku lat i robię zdjęcia i opisy podobnych inwestycji tramwajowych dla Michała W. Mam porównanie jak obecnie prowadzone są Naramowice, Popowice, Nowy Dwór czy Winnica. Tak samo w Szczecinie nowe linie. Zaraz po przeprowadzeniu mediów firmy biorą się za kolejne etapy prac, "wychodzą z ziemi". Inwestycja na Górkę prowadzona jest nieudolnie i nie wiem czym to się skończy. W najlepszym wypadku dużym opóźnieniem. Mam duże wątpliwości czy ten wykonawca poradzi sobie z tą inwestycją. Po roku zaawansowanie wszystkich prac oceniam na 10%.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 21 lip 2021, 22:11
autor: kucyk
impuls pisze: ↑21 lip 2021, 21:54
No szału nie ma. Po roku prac, nie rozpoczęli najważniejszych i najtrudniejszych obiektów inżynieryjnych........... Inwestycja na Górkę prowadzona jest nieudolnie i nie wiem czym to się skończy.
Zapewne takim rezultatem jak Kuklińskiego.
Jechałem wczoraj tamtędy samochodem w jedną i drugą stronę i tak pofałdowanej jezdni w mieście nigdzie nie spotkałem. Masakra.
Jezdnia wybudowana 11 lat temu. Takie nierówności.
A w ubiegłym roku MPK tak się chełpiło tą inwestycją.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 21 lip 2021, 23:45
autor: impuls
kucyk pisze: ↑21 lip 2021, 22:11
Zapewne takim rezultatem jak Kuklińskiego.
Jechałem wczoraj tamtędy samochodem w jedną i drugą stronę i tak pofałdowanej jezdni w mieście nigdzie nie spotkałem. Masakra.
Jezdnia wybudowana 11 lat temu. Takie nierówności.
A w ubiegłym roku MPK tak się chełpiło tą inwestycją.
Jakiś motorniczy chwalił torowisko na Płaszów. Inwestycje są robione zwykle przez kilkudziesięciu podwykonawców. I zwykle coś jest zrobione dobrze a inne rzeczy źle.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 22 lip 2021, 12:00
autor: fysztof
kucyk pisze: ↑21 lip 2021, 22:11
impuls pisze: ↑21 lip 2021, 21:54
No szału nie ma. Po roku prac, nie rozpoczęli najważniejszych i najtrudniejszych obiektów inżynieryjnych........... Inwestycja na Górkę prowadzona jest nieudolnie i nie wiem czym to się skończy.
Zapewne takim rezultatem jak Kuklińskiego.
Jechałem wczoraj tamtędy samochodem w jedną i drugą stronę i tak pofałdowanej jezdni w mieście nigdzie nie spotkałem. Masakra.
Jezdnia wybudowana 11 lat temu. Takie nierówności.
A w ubiegłym roku MPK tak się chełpiło tą inwestycją.
Kuklińskiego nie jest dobrym odniesieniem, bo tam wykonawca przy współudziale pewnych nadzorców wprost oszukiwał inwestora (czyli właśnie MPK). Na przykład za dnia kładli podbudowę, a nocami wywozili. Zrobili też słabszy asfalt.
"Zgodnie z treścią opinii zastosowanie przez wykonawcę asfaltu drogowego 20/30 zamiast modyfikowanego 25/55-60 w betonach asfaltowych WMS zwiększa ryzyko wystąpienia w nich spękań termicznych, a co za tym idzie przedwczesnego obniżenia trwałości zmęczeniowej nawierzchni w stosunku do obliczonej w projekcie.
Z opinii biegłych wynika, że nieprawidłowość ta nie jest jedyną stwierdzoną w toku opiniowania albowiem inwentaryzacja warstw konstrukcyjnych drogi wykazała szereg rażących niezgodności z dokumentacją projektową i powykonawczą.
Z kolei w odniesieniu do konstrukcji obu jezdni ulicy Lipskiej biegli stwierdzili brak zaprojektowanej podbudowy z tłucznia."
Oskarżonych było chyba z 15 osób... jak się skończyło, w sumie nie wiem. Większość wnioskowała o dobrowolne poddanie się karze...
Niemniej, budowa na Górkę już się ślimaczy i pewnie wiele jeszcze wody w Wiśle upłynie nim się zakończy. To trochę tragiczne. Praktycznie każda miejska inwestycja w Krakowie jest opóźniona:-/ Ciekawe co tam na Igołomskiej:-)
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 25 paź 2021, 23:29
autor: impuls
No i mamy koniec października, idzie zima a na Górce ani jednej szyny ni ma.
Wczoraj przejechałem się wzdłuż i po 1,5 roku od rozpoczęcia inwestycji nie ma jeszcze szyn, ba nawet podkładów. Nie ma wylewek i płyt pod torowisko. Wanna pod torowisko od Banacha do Kuźnicy jest miejscami izolowana i zasypywana na razie ziemią. Tworzone są brakujące, żelbetonowe fragmenty wanny. Jest kilka podstaw pod słupy tramwajowe w rejonie Pachońskiego czy pętli Krowodrza Górka. Miejscami krótkie korytowanie ale bez warstw żwirowych i odwodnienia i to wszystko jeśli chodzi o budowę tramwaju.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 21 lis 2021, 12:01
autor: pjetrek
https://gazetakrakowska.pl/krakow-budow ... 1-15910739
Szykują się kolejne utrudnienia w ruchu w rejonie pętli na Krowodrzy...
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 22 lis 2021, 18:33
autor: pjetrek
Zmiany również na Białoprądnickiej. Byłaby to szansa na zmniejszenie korków na Pachońskiego, ale do tego potrzebna jest jeszcze zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Opolska/Pleszowska...
https://zim.krakow.pl/dwa-kierunki-wroc ... pradnicka/
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 22 lis 2021, 19:28
autor: tomta1
W sensie przywrócenie lewoskrętów? Zapomnij. Docelowo i tak będzie to skrzyżowanie na prawe skręty, a teraz, na etapie czasowej organizacji ruchu, kiedy na skrzyżowaniu jest zwężenie, dodanie lewoskrętów to proszenie się o kolizje oraz dodatkowe utrudnienia na ciągu, który i tak mocno już oberwał.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 09 gru 2021, 9:59
autor: Kaszmir
Jeden z podwykonawców linii na Górkę Narodową zszedł z placu budowy. ZIM twierdzi jednak, że nie wpłynie to na realizację inwestycji.
Przyznają tam, że generalnego wykonawcę (firmę Intercor) od odstąpieniu od umowy z dniem 30 listopada 2021 r. poinformował podwykonawca (Sarivo). W odpowiedzi Intercor uznał odstąpienie za bezskuteczne i wezwał podwykonawcę do kontynuowania robót jednocześnie informując o możliwości wprowadzenia wykonawstwa zastępczego lub samodzielnego realizowania robót na koszt podwykonawcy.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-jeden ... 1-15942411
Stanowisko ZIM:
Nawiązując do pojawiających się w przestrzeni medialnej twierdzeń jakoby zagrożona była realizacja linii KST do Górki Narodowej była zagrożona oswiadczamy:
Realizacja inwestycji nie jest zagrożona. Niedawno pojawił się natomiast spor pomiędzy generalnym wykonawcą A jednym z podwykonawców zadania.
Podwykonawca (Sarivo) poinformował generalnego wykonawcę (Intercor) o odstąpieniu od umowy wiążącej strony z dniem 30.11.2021 r. W odpowiedzi
Intercor uznał odstąpienie za bezskuteczne i wezwał podwykonawcę do kontynuowania robót. Kwestia ta powinna być rozstrzygnięta pomiędzy stronami umowy tj. generalny wykonawca - podwykonawca na bazie zapisów umownych lub ostatecznie przed sądem powszechnym. W naszej ocenie jako Inwestora spór nie powinien mieć wpływu na kontunuowanie robót. Za całość robót, w tym zleconych podwykonawcy, odpowiada generalny wykonawca. Warto też zwrócić uwagę, że spór pomiędzy generalnym wykonawcą a podwykonawcą mas bitumicznych przypadł na okres zimowy, kiedy ze względu na warunki pogodowe i temperatury mniej jest robót związanych z asfaltowaniem. Więc tym bardziej nie powinien mieć on wpływu na harmonogram realizacji robót.
https://www.facebook.com/zimkrakow/post ... 2326844654
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 09 gru 2021, 21:15
autor: kucyk
Tłumaczenia ZIM są kretyńskie. Dla mnie jest to nic innego jak "odroczenie problemów w czasie".
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 13 gru 2021, 14:55
autor: kucyk
Wykonawca inwestycji nie zejdzie z budowy:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dyrek ... 43975.html
Zobaczymy na wiosnę przyszłego roku.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 14 gru 2021, 16:56
autor: Łukasz
Więcej unijnej kasy na krakowskie inwestycje tramwajowe
https://transinfo.pl/infotram/wiecej-un ... ramwajowe/
O prawie 33 mln zł zwiększy się dofinansowanie z Funduszy Europejskich na budowę linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.
Przyznanie dodatkowych pieniędzy unijnych dla inwestycji, która połączy osiedle Krowodrza Górka z Górką Narodową, ogłosili dziś (14 grudnia 2021 roku) ministrowie infrastruktury oraz funduszy i polityki regionalnej.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 31 mar 2022, 20:44
autor: pjetrek
Zgodnie z zapowiedziami, na początku kwietnia ma zostać przywrócony ruch dwukierunkowy na ulicy Pachońskiego
Z kolei już od kwietnia powinien zostać przywrócony ruch dwukierunkowy na ul. Pachońskiego, na odcinku od Zielińskiej do Vetulaniego. Korzystając z dobrej pogody wykonawca zintensyfikował tam roboty drogowe. Jeśli takie warunki się utrzymają, a roboty uzyskają odbiory, w kwietniu kierowcy będą mogli korzystać z dwóch kierunków jazdy. Wtedy zniknie uciążliwy dla mieszkańców objazd ulicami Vetulaniego i Jasną, a komunikacja autobusowa powróci na stałe trasy.
https://zim.krakow.pl/budowa-kst-do-gor ... i-ruchu-2/
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 17 kwie 2022, 21:40
autor: kucyk
Cały czas odwlekają w czasie rozpoczęcie remontu pętli Krowodrza Górka. Pewne jest, że ma powstać przejazdówka przed pętlą do której miały kursować wagony dwukierunkowe. Według planów mają powstać 2 takie linie tramwajowe ale problem jest z obsługą przez zajezdnię NH. Na posiadaniu mają tylko 6 wagonów ale wszystkie się często psują przez co wiele z nich na długi czas jest wycofywanych z ruchu z braku części.