Igołomska

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Igołomska

Post autor: Kaszmir » 04 maja 2020, 23:03

Kraków. Gigantyczne opóźnienie w przebudowie ulicy Igołomskiej. Kiedy koniec prac?
https://dziennikpolski24.pl/krakow-giga ... 1-14938838
Okazuje się jednak, że ta kluczowa inwestycja zakończy się z wielkim opóźnieniem. Przypomnijmy, że zgodnie z pierwotnych harmonogramem prace miały zakończyć się w 2019 roku. Następnie urzędnicy mówili o końcu prac w 2020 roku. Teraz i ta dana jest nieaktualna.

- Obecnie zakończenie planowane jest na koniec 2021 roku. Pomimo trudnej sytuacji jaka ma obecnie miejsce dokładamy wszelkich starań, aby ten termin został dotrzymany - podkreślają w ZDMK.
Czyli jeszcze przynajmniej półtora roku :shock:

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Igołomska

Post autor: Cukier » 05 maja 2020, 19:53

Nie "okazuje się" tylko wreszcie mamy oficjalne potwierdzenie tego co wszyscy przypuszczali patrząc na zaawansowanie prac i mając z tyłu głowy plany jak ma wyglądać wersja finalna.

W Wyciążach nadal mamy trzechletnie(!) betonowe płyty, które przeżyły swoją śmierć techniczną a mimo to nadal niszczą zawieszenia tysięcy samochodów. Nie jestem logistykiem, ale z punktu widzenia uczestnika ruchu uważam za absurdalne przerzucać ruch na jezdnię tymczasową od razu, w sytuacji gdy nawet w perspektywie roku (a co dopiero trzech!) nie malowała się wizja oddania pierwszej nowej jezdni. Przy przerzuceniu ruchu na betony logicznym byłoby sprężyć się i oddać pierwszą nową jezdnię ASAP i tam przerzucić ruch (jak zrobiono na odcinku Branice - Pleszów - Koksochemia). Jeśli to było nierealne to albo należało się wstrzymać z pracami w tym miejscu w ogóle do momentu gdy zwolnią się zasoby by to zrobić szybko, albo zrobić bardziej profesjonalną drogę tymczasową. I mówiąc "bardziej profesjonalną" mam na myśli choćby wylanie 5 cm asfaltu na tych betonach. Nie uważam tego za wygórowane wymagania.

Myślę, że jest szansa że za kilka miesięcy powstanie pierwsza nowa jezdnia od ul. Jeziorko w kierunku Cła - ale samo jej powstanie nie oznacza że ruch zostanie na nią przerzucony. Od ul. Rzepakowej do ul. Jeziorko (a więc wzdłuż tych cholernych trzechletnich betonów!) nowa jezdnia powstała prawie roku temu i od tego czasu służy za składowisko palet z krawężnikami.

Wiadukt kolejowy w ramach dużej obwodnicy jest w lesie - dopiero kilka dni temu zawężono skrajnię pionową, co oznacza nieśmiałe przygotowania do konstruowania przęsła wiaduktu dla pierwszego toru. Pół roku trwało burzenie starego i robienie przyczółków nowego. A mówimy o jednym, pierwszym torze - drugi tor jest nadal na starym wiadukcie, pod ruchem więc dopiero po ukończeniu pierwszego (znów pół roku?) znów czeka nas pół roku demontażu drugiego starego toru i budowa drugiego nowego toru. Przez cały ten czas mamy tam ruch wahadłowy i zakaz dla tirów.

Dalej - skrzyżowanie wielopoziomowe z Rzepakową. Dopiero gdzieś jakieś miesiąc temu na placu budowy pojawił się jakikolwiek sprzęt typu dźwig czy koparka, co oznacza że za miesiąc czy dwa zacznie się kopanie wykopu. Patrząc na tempo powstawania podobnego węzła przy wózkach widłowych nie należy spodziewać się by ten węzeł powstał w ciągu roku. Choć tu zakres prac ziemnych jest nieco mniejszy bo nie będzie to węzeł utopiony pod jezdniami tranzytowymi, tylko węzeł naziemny i jezdnie tranzytowe puszczone wanną.

Odcinek Pleszów - Giedroycia posiada ciągłą nową drugą jezdnię też właściwie od jakiegoś pół roku, ale nie jest ona oddana do użytku. Kilka tygodni temu po miesiącach nic nie robienia z tą jezdnią pojawiły się ekipy montujące sygnalizację świetlną. Od Bramy 8 do Branic druga nowa jezdnia jest gotowa od jakiegoś miesiąca - robi za składowisko palet i drogę technologiczną dla zaplecza budowy. Nie ma ciągłości z dalszym odcinkiem (brak odcinka Cementowa - most nad kanałem).

Jeśli utrzymają obecne ślamazarne tempo to koniec 2021 wydaje się być terminem hurraoptymistycznym.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Igołomska

Post autor: Cukier » 28 lip 2020, 22:06

Jeśli ktoś z forumowiczów lubi focić autobusy w niecodziennych miejscach, to z uwagi na niefunkcjonowanie skrzyżowania ul. Jeziorko z Igołomską wszelkie pojazdy, w tym autobusy obsługujące Ruszczę, jeżdżą objazdem nową drogą równoległą do Igołomskiej i kawałkiem ul. Wiatra.

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Igołomska

Post autor: Tancin » 30 lip 2020, 19:44

Od 6 lipca tak jeżdżą.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Igołomska

Post autor: kucyk » 23 mar 2021, 16:22


NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Igołomska

Post autor: NowaHutaWschód » 26 mar 2021, 5:43

88%? Serio? Bo jadąc Igołomską nie bardzo widać taki postęp prac.
fuck upa!

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Igołomska

Post autor: NowaHutaWschód » 23 kwie 2021, 11:21

Otwarto kawałek północnej jezdni, tylko pytanie, jaki był tego sens skoro nie wylano jeszcze ostatniej warstwy.
Jezdnia południowa, otwarto do użytku drugi pas, tylko dlaczego namalowano między pasami linię ciągłą, a znak za światłami przy Giedroycia wskazuje co innego.
fuck upa!

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Pleszów

Post autor: kucyk » 29 lis 2022, 8:35

Wczoraj poinformowano o częściowym oddawaniu przebudowanej Igołomskiej:

https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... -pojazdow/

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Pleszów

Post autor: NowaHutaWschód » 29 lis 2022, 16:46

kucyk pisze: 29 lis 2022, 8:35 Wczoraj poinformowano o częściowym oddawaniu przebudowanej Igołomskiej:

https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... -pojazdow/
I na dobry początek przed godziną 6 zawiesiły się światła za pętlą w stronę centrum, z przymusu kierowcy musieli przejeżdżać na czerwonym... w ogóle po co tam sygnalizacja i lewoskręty jak te uliczki mają po kilka metrów i są ślepo zakończone.
fuck upa!

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Igołomska

Post autor: Jaky » 04 gru 2022, 11:25

Mam pytanie, bo nie mam okazji bywać w rejonach Igołomskiej. Czy w ramach przebudowy zbudowano na jakichś odcinkach DDR bądź CPR?

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 153
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: Igołomska

Post autor: stefan » 04 gru 2022, 12:03

Jest w 99% ciągła od Cła do Giedroycia, niestety przy skrzyżowaniu z tą drugą kończy się w błocie więc zakończenie / początek są fatalne.

Ten 1% to położone płyty betonowe na ścieżce mniej więcej przed wiaduktem kolejowym przy pętli tramwajowej jadąc od Cła. Trzeba przy nich albo zatrzymać się do zera albo zjechać na asfalt.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Igołomska

Post autor: Parówczak » 05 gru 2022, 18:47

To jak wygląda ta ulica teraz, po zakończeniu budowy to jakiś skandal. Trasa w parametrach autostrady, ale ze światłami co kawałek. Niepotrzebne nikomu przeskalowane, dwupoziomowe skrzyżowania, w tym jedno całkowicie w polu, a dwa z lokalnymi uliczkami. Dwa skrzyżowania generujące jakiś ruch poprzeczny przy Wyciąskiej i w Cle są jednopoziomowe, ale za to o przekroju 7-8 pasów. Kilometry ekranów, ale za to wycięto kilometry drzew. Czemu to po prostu nie mogła być ulica 2x2 w stylu choćby drogi Prusy - Kocmyrzów bez morza betonu na 8 pasów, lasu ekranów i świateł, a za to z rondami i po prostu dwoma pasami.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Igołomska

Post autor: tomta1 » 05 gru 2022, 19:07

Trasa budowana na podstawie projektu z 2009 roku, praktycznie bez jakichkolwiek istotnych zmian względem tamtej koncepcji, więcej chyba tłumaczyć nie trzeba.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Igołomska

Post autor: Jaky » 05 gru 2022, 20:02

Parówczak pisze: 05 gru 2022, 18:47 To jak wygląda ta ulica teraz, po zakończeniu budowy to jakiś skandal. Trasa w parametrach autostrady, ale ze światłami co kawałek.
Nie przesadzajmy z tymi parametrami autostrady. Bo parametry autostrady to posiada może tylko w szerokości pasa ruchu.
Parówczak pisze: 05 gru 2022, 18:47 Niepotrzebne nikomu przeskalowane, dwupoziomowe skrzyżowania, w tym jedno całkowicie w polu, a dwa z lokalnymi uliczkami. Dwa skrzyżowania generujące jakiś ruch poprzeczny przy Wyciąskiej i w Cle są jednopoziomowe, ale za to o przekroju 7-8 pasów. Kilometry ekranów, ale za to wycięto kilometry drzew. Czemu to po prostu nie mogła być ulica 2x2 w stylu choćby drogi Prusy - Kocmyrzów bez morza betonu na 8 pasów, lasu ekranów i świateł, a za to z rondami i po prostu dwoma pasami.
Dobrze, zacznijmy od początku.
"Niepotrzebne nikomu przeskalowanie" - odważne stwierdzenie. Również nie jestem zwolennikiem przeskalowania inwestycji drogowych, ale spójrzmy jak to wygląda w tym przypadku. GPR 2020/21 wskazuje na ruch rzędu 20 tys. poj/dobę, zatem można pomyśleć *ale przecież cóż to jest, DW776 ma minimalnie większy ruch i nawet udało się tam upchać ronda*. Gdyby skończyć analizę na tym, to faktycznie można by pomyśleć, że DW776 i DK79 mogą być traktowane podobnie.
Jednak warto iść dalej i porównać kolejną rzecz... udział pojazdów ciężkich, i tak na DW776 - 4,4%, DK79 - 8,4%. Co to oznacza w praktyce? Przez tę drugą przejeżdża w dobie 2 razy więcej pojazdów ciężkich, które są skutecznym spowalniaczem ruchu.

Mało? To idźmy w perspektywy na przyszłość. Wzdłuż Igołomskiej są planowane duże inwestycje w centra logistyczne, terminale przeładunkowe. To wszystko tylko będzie boostowało ruch, który nie jest możliwy do rozładowania przez KM.
A co się dzieje wzdłuż DW776? Planów jako takich w zasadzie nie ma.

I kolejna kwestia. Wymieniasz tutaj ronda na DW776 jako przykład. Mało osób wie, że te ronda w takiej formie w ciągu tej drogi totalnie się nie sprawdziły. Codziennie dochodzi tam do licznych wymuszeń pierwszeństwa, zajechań. Nie wspomnę już o tym, że na rondzie przy Biedronce włączenie się do ruchu od strony Urzędu Gminy w szczycie porannym graniczy z cudem. Wszystko przez ciągły potok pojazdów od strony Proszowic. Tam sprawę rozwiązałyby ronda turbinowe. Jednak konsultowałem sprawę z Zarządem Dróg Wojewódzkich i prawdopodobnie nie obyłoby się bez zwiększenia promienia ronda.

Zgadzam się do ekranów, ale trudno mieć pretensje do projektantów, skoro zostali poniekąd wychowani w takich standardach. W Niemczech od początku studiów uczą tego, że najlepszą ochroną od hałasu są szpalery drzew posadzone gęsto, najlepiej w kilku rzędach. U nas niestety ekrany są lekarstwem na wszystko.

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Igołomska

Post autor: NowaHutaWschód » 05 gru 2022, 21:33

Światła światłami, tylko po jaką cholerę od dwóch dni sygnalizacja przy bramie nr 6 przełącza się na czerwone i włącza zielone do prawoskrętu w zamknięta bramę jadąc od Pleszowa?! Tak samo po co sygnalizacja za pętlą w ślepe uliczki, ba po co tam od czasu do czasu włącza się czerwone?! Brakuje tylko żeby jeszcze progi zwalniające zaczęli montować.
fuck upa!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości