Nowohucka

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nowohucka

Post autor: Kaszmir » 01 cze 2020, 19:46

Z artykułu wynika, że urzędnicy wycofają się z planowanego zwężenia na Nowohuckiej:
Niektóre plany budzą jednak szersze kontrowersje, jak np. zwężenie do jednego pasa na moście na ul. Nowohuckiej (aktualnie trwa tam remont nawierzchni).

(...)

Co więcej, w anonimowych rozmowach sami urzędnicy przyznają nam, że ten pomysł jest chybiony i należy się z niego wycofać. - Jeżeli jakiekolwiek zmiany uderzą istotnie w transport zbiorowy to albo je będziemy dalej modyfikować, aby to naprawić albo się z nich wycofamy - zapowiada Łukasz Gryga.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-zmian ... 4-14999545

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Nowohucka

Post autor: Cukier » 01 cze 2020, 21:23

Ja powtórzę raz jeszcze: obecnie wąskim gardłem jest skrzyżowanie z Saską. Jeśli nie zdarzy się tam sytuacja że zielone się będzie świecić a nie będzie miał kto z niego korzystać bo nie zdążą dojechać od strony mostu, to przepustowość całego ciągu NIE ZMNIEJSZY SIĘ. Analogicznie jak to ma miejsce na A29L i ATW, gdzie wąskim gardłem są skrzyżowania z Kamienną i Długą - wbrew temu co wielu samochodziarzy wieszczyło, buspas na wiadukcie wcale przepustowości całego ciągu nie zmniejszył - autobusy zyskały.

Na moście nowohuckim droga rowerowa sytuacji autobusów nie poprawi, ale też jeśli zostanie spełniony powyżej opisany warunek, to jej nie pogorszy. Co więcej, uważam że zwężenie może być fajnym pretekstem do wytyczenia buspasu przed tym zwężeniem - np. od M1 do Ciepłowniczej.

Docelowo natomiast uważam że na moście powinien znaleźć się w tym miejscu buspas. Dla rowerzystów powinna powstać kładka równolegle do mostu. Może nawet przy odrobinie pomyślunku udałoby się coś tanim kosztem dospawać do obecnej konstrukcji. Ciągłość DDR wzdłuż Nowohuckiej sprawa fajna, ale problemu połączenia z DDR wzdłuż wałów nie rozwiązuje. Noszenie rowera po schodach to nie rozwiązanie.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowohucka

Post autor: lukaszpdg » 11 lip 2020, 13:01

Zamknięcie mostu Nowohuckiego
Od maja tego roku most Nowohucki jest w remoncie. W przyszły weekend most zostanie całkowicie zamknięty dla ruchu pojazdów – z uwagi na konieczność eliminacji drgań podczas betonowania i wiązania betonu płyty pomostu.

Obrazek

Most Nowohucki zostanie zamknięty w piątek, 17 lipca, ok. godz. 22.00. Ruch zostanie przywrócony w poniedziałek, 20 lipca, ok. godz. 4.00. Pojazdy kierowane będą objazdem: z jednej strony ulicami Stoczniowców, Ofiar Dąbia, al. Pokoju, przez rondo 308 Dywizjonu, Nowohucką do Ciepłowniczej. Z drugiej strony pojazdy pojadą analogicznie w kierunku ul. Saskiej. W czasie zamknięcia obiektu betonowana będzie płyta pomostu. Ruch pieszych i rowerzystów pozostaje bez zmian.

Do tej pory na moście wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stalowej płyty pomostu, zbrojenie płyty pomostu, demontaż urządzeń dylatacyjnych i wstępny montaż nowych dylatacji na jezdni północnej. Pozostały do wykonania prace związane z ułożeniem izolacji poziomej, osadzenie wpustów mostowych i ułożenie nowej nawierzchni bitumicznej. Na początku sierpnia rozpoczną się prace na stronie południowej (kierunek Płaszów). Ruch będzie odbywał się analogiczne jak obecnie, po jednym pasie w każdym kierunku.

Prace na moście pochłoną ok. 4,1 mln zł. Remont potrwa do końca września.
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24132 ... 1580834417

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowohucka

Post autor: Kaszmir » 13 lip 2020, 16:06

Jest komunikat na czas weekendowego zamknięcia mostu na Nowohuckiej. "174" i "178/578" bez niespodzianek - pojadą objazdem przez al. Pokoju i Ofiar Dąbia, nie będą się zatrzymywać na przystankach na trasie objazdowej. Nowością jest wydłużenie "113" przez Ciepłowniczą, Nowohucką, do Ronda Dywizjonu 308 - czyli trochę trasą podobną do tej sprzed małej marszrutyzacji. Gest miły, acz zastanawiam się czy praktyczny - mówimy o jednym kursie/h. "113" zastąpi pozostałe autobusy na dwóch przystankach - z czego na "Elektrociepłowni Kraków" tylko w jedną stronę, z kolei "M1 Nowohucka" jest już blisko ronda i tramwajów. Podejrzewam, że prawie nikt nie skorzysta ze "113" na dodatkowych przystankach.
113, 174, 178, 578
17.07.2020 od 22:00 - 20.07.2020 do 4:00
Zamknięcie mostu Nowohuckiego

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 17.07.2020 r. (piątek) od godziny 22:00 do dnia 20.07.2020 r. (poniedziałek) do godziny 4:00 całkowicie wstrzymany zostanie ruch pojazdów po moście na Wiśle w ciągu ul. Nowohuckiej.

W związku z tym, wprowadzone zostaną następujące zmiany tras linii autobusowych:

* linia 113 – tylko w dniach 18-19.07.2020 r. (sobota - niedziela) będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (wydłużonej): Czyżyny Dworzec - … - EC Łęg - Ciepłownicza - Nowohucka - Rondo 308. Dywizjonu. Linia 113 dodatkowo obsługiwać będzie przystanki: „Elektrociepłownia Kraków” (w kierunku Ronda 308. Dywizjonu), „M1 Nowohucka” (w obu kierunkach) i "Rondo 308. Dywizjonu". Przystanek "Rondo 308. Dywizjonu" dla wysiadających zlokalizowany zostanie po skręcie w prawo w al. Pokoju. Przystanek "Rondo 308. Dywizjonu" dla wsiadających zlokalizowany będzie przy alei Pokoju przed Rondem 308. Dywizjonu. ;

* linie 174, 178 i 578 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych: Kombinat / Mistrzejowice - … - Rondo 308. Dywizjonu – al. Pokoju - Ofiar Dąbia - Stoczniowców - Nowohucka … - Os. Kurdwanów / Łagiewniki / Czerwone Maki P+R. Na trasie objazdowej ww. linie NIE będą zatrzymywać się na istniejących przystankach. Rozkłady jazdy NIE ulegną zmianie.
http://kmkrakow.pl/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowohucka

Post autor: Kaszmir » 29 lip 2020, 14:29

Powraca kwestia co zrobić z rowerzystami na moście Nowohuckim. Jest kilka opcji:
1) zwężenie ruchu do jednego pasa w każdą stronę, zwolniony pas dla rowerzystów,
2) zwężenie szerokości pasów, zwolniona przestrzeń dla rowerzystów,
3) dobudowanie elementów do konstrukcji mostu,
4) wybudowanie osobnej kładki pieszo-rowerowej.

Opcja 1 raczej nie przejdzie, zbyt dużo kontrowersji i potencjalne zakorkowanie rejonu. Na 2 nie chce zgodzić się projektant. Do 3) nie wiadomo, czy konstrukcja mostu wytrzyma. A na wdrożenie 4) trzeba raczej parę lat.

JAK POGODZIĆ ROWERZYSTÓW Z KIEROWCAMI NA MOŚCIE NOWOHUCKIM? OPCJE SĄ TRZY
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... e-sa-trzy/

Awatar użytkownika
Maria
Moderator fb pkk
Posty: 22
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:47

Re: Nowohucka

Post autor: Maria » 30 lip 2020, 9:04

Opcja pierwsza byłaby spoko gdyby wyznaczono bus pas na całej Nowohuckiej i wtedy na moście po prostu można wrzucić rowerzystów na bus pas. Nie jest to idealne rozwiązanie ale chyba najlepsze w tym miejscu.
10 lat regularnie jeździłam po Nowohuckiej na odcinku od Saskiej jako pasażer samochodu z koleżanką z pracy która mnie podwoziła do przystanku Stella Sawickiego (i mimo korków było to szybciej niż przejazd "9" przez Kotlarskie I Mogilskie) albo właśnie rowerem. To nie jest okolica do jazdy rekreacyjnej. Tam nie spotyka się babć/dziadków czy rodziców z dziećmi którzy jadą 10 km/h. Tam jest spory ruch rowerowy ale to są młodzi ludzie którzy jadą szybko bo spieszą się do pracy. Więc nie sądzę, żeby często zdarzały się sytuacje, że rower bardzo blokowałby jadący za nim autobus, zwłaszcza, że chodzi tylko o odcinek na moście.
No ale niestety do tego trzeba by mieć jaja żeby zadecydować o buspasie na Nowohuckiej.


kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Nowohucka

Post autor: kot_feliks » 30 lip 2020, 9:48

Kaszmir pisze: 29 lip 2020, 14:29 Powraca kwestia co zrobić z rowerzystami na moście Nowohuckim. Jest kilka opcji:
1) zwężenie ruchu do jednego pasa w każdą stronę, zwolniony pas dla rowerzystów,
2) zwężenie szerokości pasów, zwolniona przestrzeń dla rowerzystów,
3) dobudowanie elementów do konstrukcji mostu,
4) wybudowanie osobnej kładki pieszo-rowerowej.

Opcja 1 raczej nie przejdzie, zbyt dużo kontrowersji i potencjalne zakorkowanie rejonu. Na 2 nie chce zgodzić się projektant. Do 3) nie wiadomo, czy konstrukcja mostu wytrzyma. A na wdrożenie 4) trzeba raczej parę lat.
1) To jest bez sensu w ogóle, bo tam potrzebna jest _dwukierunkowa_ DDR po stronie północnej (jako ciągłość drogi dla rowerów), a nie dwie jednokierunkowe DDR po obu stronach.

Jeśli już zmniejszać ilość pasów ruchu, to do 3, a nie do 2;

2) Ktoś się orientuje, jakiej szerokości są tam obecnie pasy ruchu?

3, 4) Raczej nierealne w najbliższym czasie.

Natomiast zastanawiam się nad jeszcze dwoma opcjami:

5) Zwężenie pasów ruchu, ale wraz z przesunięciem barier po stronie północnej mostu i poszerzeniem w ten sposób obecnego "chodnika". Ok, jest to nadal półśrodek, bo nie mamy DDR, tylko CPR, ale wydaje mi się to bardziej realne od opcji (1) gdyż nie musimy wygospodarowywać oddzielnej DDR = potrzebujemy mniej miejsca;

Do czasu budowy kładki albo podwieszenia czegoś obok - na pewno poprawiłoby sytuację w tym miejscu.

"Oficjalnie" musiałoby to być zrealizowane jako poszerzenie chodnika, gdyż CPR z racji słupów z oświetleniem się tam nie wyznaczy, no ale miejsca powinno być z 2 x więcej, a i jazda chodnikiem w tym miejscu rowerem byłaby legalna z racji jego szerokości + 70 km/h na jezdni.

Szkoda tylko, że nikt o tym nie pomyślał PRZED obecnym remontem nawierzchni, bo przy okazji pasowałoby tam zapewne przesunąć krawężniki między jezdnią, a obecnym chodnikiem....

6) Likwidacja jednego pasa ruchu po stronie północnej (a nie dwóch) - wraz z wyznaczeniem tam dwukierunkowej DDR + zmienna organizacja ruchu z buspasem na moście.

- w weekendy + poza szczytem - układ 2+1;
- w godzinach szczytu - układ 1+1 + buspas w wybranym kierunku;

Awatar użytkownika
Maria
Moderator fb pkk
Posty: 22
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:47

Re: Nowohucka

Post autor: Maria » 30 lip 2020, 11:45

Zdaję sobie sprawę że to najmniej precyzyjne narzędzie świata, ale wychodziłoby że tam jezdnia ma ok 14 m szerokości.
Jeszcze można by całkiem zrezygnować z południowego chodnika bo on nie ma w ogóle ciągłości za mostem w stronę Podgórza (jest tylko wydeptana ścieżka do Koszykarskiej), przesunąć jezdnię max do południowej barierki a wydzielić CPR po północnej stronie, tak jak pisze kot_felix.

Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowohucka

Post autor: Kaszmir » 30 lip 2020, 12:53

Maria pisze: 30 lip 2020, 9:04Opcja pierwsza byłaby spoko gdyby wyznaczono bus pas na całej Nowohuckiej i wtedy na moście po prostu można wrzucić rowerzystów na bus pas.
Ja mam pewne obawy do tego rozwiązania. Nie jestem zwolennikiem rowerzystów na buspasach. Wiem, że tu byłby to krótki odcinek, a do tego jako wyjątek - jednak często jest tak, że jak coś przejdzie raz, to potem staje się regularne. I zaczęto by wdrażać podobne rozwiązania w innych miejscach, a część rowerzystów w ogóle uznałaby, nawet nieświadomie, że ma wjazd na buspasy wszędzie ("skoro na Nowohuckiej można, to mogę wszędzie").
kot_feliks pisze: 30 lip 2020, 9:48Jeśli już zmniejszać ilość pasów ruchu, to do 3, a nie do 2;
Słuszny punkt! A może...
kot_feliks pisze: 30 lip 2020, 9:486) Likwidacja jednego pasa ruchu po stronie północnej (a nie dwóch) - wraz z wyznaczeniem tam dwukierunkowej DDR + zmienna organizacja ruchu z buspasem na moście.
... połączyć jedno z drugim? I zostawić 3 pasy dla ruchu ogólnego, przy czym rano dwa w stronę centrum, a popołudniu dwa do Czyżyn? Tylko głośno myślę ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Nowohucka

Post autor: kot_feliks » 30 lip 2020, 14:07

Można też tak, w sensie układ 2+1 w zależności od pory dnia :) Może to faktycznie nawet najlepsze rozwiązanie.
Maria pisze: 30 lip 2020, 11:45Zdaję sobie sprawę że to najmniej precyzyjne narzędzie świata, ale wychodziłoby że tam jezdnia ma ok 14 m szerokości.
Nowohucka z tego co widzę w MPZP to droga klasy G, więc min. szerokość pasów ruchu to:
- 3,50 m - pasy skrajne;
- 3,00 m - środkowe;

Z ew. możliwością zejścia do 3,25 + 3,00, ale to raczej nierealne przy takim układzie rodzajowym ruchu, jaki tam jest.

Tak więc gdyby pasy ruchu miały tam obecnie 2x3,50m (a zapewne tak jest), czyli razem 14,0m, to realnie można zejść do 3,50 + 3,00 + 3,00 + 3,50 = 13m. Czyli zyskujemy 1,00m - kicha - ale o tym dalej.
Maria pisze: 30 lip 2020, 11:45Jeszcze można by całkiem zrezygnować z południowego chodnika bo on nie ma w ogóle ciągłości za mostem w stronę Podgórza (jest tylko wydeptana ścieżka do Koszykarskiej), przesunąć jezdnię max do południowej barierki a wydzielić CPR po północnej stronie, tak jak pisze kot_felix.
Nie przesuniesz pasa ruchu na południowy chodnik, bo tam są latarnie, a obok nich trzeba jeszcze zapewnić odpowiednią skrajnię (one jest obecnie wydzielona kosztem chodnika, zwróć uwagę, że bariera jest cofnięta o 0,50m względem krawędzi pasa ruchu) :) Dodatkowo nie wiem, czy te chodniki nie są częściowo podwieszone do konstrukcji mostu = mają zupełnie inną nośność.

Jeśli chodzi o zwężenie pasów ruchu to:

Obecnie mamy najprawdopodobniej układ (uwzględniając skrajnię):
0,5m / 3,50 - 3,50 / 3,50 - 3,50 / 0,5 m ---> razem 15,00 m szerokości, uwzględniając skrajnię;

Możemy z tego zejść do:
- (1) pasów ruchu 3,5 + 3,0 (środkowy);
lub:
- (2) pasów ruchu 3,25 + 3,0 (środkowy) - przy uspokojeniu ruchu, ale kurde, ja bym się w tym miejscu faktycznie pod czymś takim raczej nie podpisał (przy takim natężeniu ruchu pojazdów ciężarowych itd.).

Minimalna szerokość dwukierunkowej DDR:
- 2,0 m + skrajnia 0,2 m;

Gdyby zrobić układ z DDR po północnej stronie to mamy:
- dla v. (1) - 0,50 / 3,50 - 3,00 / 3,00 - 3,50 / 0,50 / 2,00 / 0,20 ---> 16,20 m*, przy dostępnych 15,00 m
- dla v. (2) - 0,50 / 3,25 - 3,00 / 3,00 - 3,25 / 0,50 / 2,00 / 0,20 ---> 15,70 m*, przy dostępnych 15,00 m
można iść jeszcze po bandzie i nie robić skrajni przy DDR:
- dla v. (2) - 0,50 / 3,25 - 3,00 / 3,00 - 3,25 / 2,00 ---> 15,00 m, przy dostępnych 15,00 m - i to jest jedyna opcja, gdzie DDR się mieści**

* i jedno i drugie wymaga przesunięcia krawężników;
** ze zwężonym środkowym pasem ruchu, dodatkowo zwężonymi pasami skrajnymi, DDR przyklejoną do pasa ruchu bez skrajni, brakiem skrajni między DDR, a latarniami - ufff, wszystko się upchało, ale ja bym się na miejscu projektanta raczej w życiu pod tym nie podpisał :mrgreen: (chociaż w sumie chyba coś podobnego powstało na niewielkim odcinku wzdłuż Konopnickiej, przy r. Matecznego....)

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Nowohucka

Post autor: Cukier » 30 lip 2020, 15:50

Zawsze mnie ciekawiło, jak to jest, że na autostradzie podczas remontów można przy ograniczneniu do 80 km/h zrobić pas tylko dla osobówek szeroki na 2.5 m bez żadnej skrajni względem bariery po lewej, a w polskim mieście nie da się zrobić tego samego przy dużo niższych prędkościach.

A co z opcją niewyznaczone pasy ruchu? Zrobić jakieś bydlę na 5,5 m i w warunkach korka (albo nawet bez) samoczynnie zrobią się tam dwa pasy ruchu.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Nowohucka

Post autor: kot_feliks » 30 lip 2020, 17:04

NIe możesz zrobić niewyznaczonych pasów ruchu, bo w projekcie i tak musisz je wyznaczyć ;)

No na autostradzie masz pewnie jakąś czasową org. ruchu - nie mam pojęcia, "jak to działa". Tutaj mówię o wymogach dot. stałej org. :)

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Nowohucka

Post autor: Łukasz » 31 lip 2020, 8:02

Będzie nowa kładka rowerowa przez Wisłę? Urzędnicy nie wykluczają takiej inwestycji
https://dziennikpolski24.pl/krakow-bedz ... 5-15104458

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Nowohucka

Post autor: Cukier » 31 lip 2020, 12:40

kot_feliks pisze:NIe możesz zrobić niewyznaczonych pasów ruchu, bo w projekcie i tak musisz je wyznaczyć ;)

No na autostradzie masz pewnie jakąś czasową org. ruchu - nie mam pojęcia, "jak to działa". Tutaj mówię o wymogach dot. stałej org. :)
No to w projekcie wyznaczasz jeden szeroki na 5,5 metra, przed nim rysujesz strzałki zanikania na jednym z pasów i formalnie wszystko gra. A w praktyce będą funkcjonować dwa, bo zasadniczo nic tego nie zabrania.

Na upartego można też zrobić czasową organizację ruchu i przeciągać jej funkcjonowanie "dopóki nie powstanie kładka". Takie "22" też formalnie ma cały czas tymczasową zmianę trasę, a raczej nikt tu w jej tymczasowość nie wierzy.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Nowohucka

Post autor: kot_feliks » 31 lip 2020, 14:31

Nie no, wszystko się da pewnie, tylko ktoś się musi pod tym podpisać ;)

Natomiast szum o ten odcinek jest na tyle duży, że może uda się przepchnąć po prostu budowę kładki, o której mowa wcześniej. I to byłoby NAJLEPSZE rozwiązanie, bo taką kładkę można dowiązać również do DDR na wałach wzdłuż Wisły.

A wtedy odcinek na wałach między CH Plaza, a mostem Nowohuckim zyskuje zupełnie inne znaczenie, bo masz mega fajne połączenie rowerowe północy (wzdłuż Meissnera - Lema - Sierpowa - wały wzdłuż Wisły - most Nowohucki) np. z Płaszowem. A przy pociągnięciu tego dalej wzdłuż rz. Prądnik na północ może to być w ogóle rowerowy hit :)

Tylko kluczowe jest tutaj również m.in. połączenie wałów z DDR na moście Nowohuckim, bo inaczej jest totalna "kupa" przy dojeździe w tamten rejon i brak powiązania z czymkolwiek :(

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości