Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2020, 0:11

kot_feliks pisze: 28 sie 2020, 22:13Tramwaj na Meissnera jest planowany już tak długo (od 2014) i w tak debilny sposób, że w międzyczasie miasto zdążyło już uchwalić MPZP dla tego obszaru, z którym ta koncepcja jest... niezgodna,
Możesz napisać coś więcej? W których miejscach jest niezgodna?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 29 sie 2020, 0:17

Generalnie to tam jest z "tysiąc" różnych dziwnych rzeczy, ale nie chciałbym na tym etapie opowiadać tego na forum publicznym. Ew. przy jakimś piwie z zainteresowanymi osobami, żeby nie spalić tematu ;)

Niemniej konkludując, nawet w samej DUŚ jest wymóg przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko na etapie projektu budowlanego..., choć wydaje mi się, że to jest akurat najmniejszy problem. I mam coraz większe wrażenie, że zdecydowanie szybciej dałoby się tę inwestycję doprowadzić do końca doprowadzając projekt do normalnego stanu, gdzie np. nie będzie się przesuwać jezdni na Meissnera i wycinać całej zieleni, tłumacząc tego koniecznością poprowadzenia tramwaju pasem zieleni na środku, gdzie tramwaj i tak na tym pasie zieleni by się w większości zmieścił ;)

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: mkm3 » 29 sie 2020, 8:50

To jak coś wiecie, że jest źle to trzeba robić raban ;)

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 16 lis 2020, 20:32

Trwa weryfikacja ofert:
https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... cja-ofert/
Wybrane przedsiębiorstwo w pierwszej kolejności odpowiedzialne będzie za opracowanie projektu oraz pozyskanie niezbędnych decyzji umożliwiających realizację prac budowlanych (II kwartał 2022 r.), zabezpieczenie finansowania, następnie rozpocznie budowę nowego odcinka linii tramwajowej, która zgodnie z założeniami będzie trwała do 2024 r. (I kwartał). Po zakończeniu prac rozpocznie się okres eksploatacji (utrzymanie przez okres 20 lat – do 2044 r.).
Mnie zastanawia jedna rzecz - zaznaczyłem poniżej pogrubioną czcionką:
Celem projektu jest poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez zwiększenie liczby linii tramwajowych oraz podniesienie atrakcyjności miejskiej komunikacji zbiorowej. W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy 4,5-kilometrowy odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania z ul. J. Meissnera do Mistrzejowic. Ten fragment zostanie wyposażony w 10 par przystanków, zgodnie z prognozami w ciągu godziny z linii skorzysta ok. 3 tys. osób. A tramwaje na tym odcinku będą mogły odjeżdżać z częstotliwością co 1,5 minuty.
To ile linii tramwajowych planują tamtędy puścić? Nie wierzę, że pojedzie tamtędy więcej niż 2-3 linie. Ja przypuszczam, że 2 linie pojadą co 5 minut a jedna co 15 (ta chyba będzie kończyć na pętli TAKW od strony Mistrzejowic, Bieńczyć i może z dalszych terenów starej NH). :shock:

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: obserwator » 16 lis 2020, 20:50

Pierwszy kwartał 2024. Coś mi to mówi... No tak wygaśnięcie aktualnej umowy z Mobilisem. Może to być tylko przypadek, ale coś mi się wydaje że na wiosnę 2024 roku możemy być świadkami największych zmian od wielu lat.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: prezes » 16 lis 2020, 21:02

kucyk pisze: 16 lis 2020, 20:32 Mnie zastanawia jedna rzecz - zaznaczyłem poniżej pogrubioną czcionką:
Celem projektu jest poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez zwiększenie liczby linii tramwajowych oraz podniesienie atrakcyjności miejskiej komunikacji zbiorowej. W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy 4,5-kilometrowy odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania z ul. J. Meissnera do Mistrzejowic. Ten fragment zostanie wyposażony w 10 par przystanków, zgodnie z prognozami w ciągu godziny z linii skorzysta ok. 3 tys. osób. A tramwaje na tym odcinku będą mogły odjeżdżać z częstotliwością co 1,5 minuty.
To ile linii tramwajowych planują tamtędy puścić? Nie wierzę, że pojedzie tamtędy więcej niż 2-3 linie. Ja przypuszczam, że 2 linie pojadą co 5 minut a jedna co 15 (ta chyba będzie kończyć na pętli TAKW od strony Mistrzejowic, Bieńczyć i może z dalszych terenów starej NH). :shock:
Ten pogrubiony fragment najpewniej odnosi się do planowanej przepustowości ciągu, bo też wątpię, aby puścili tam aż 40 kursów/h. Pomieszczenie ich wszystkich na Mogilskiej byłoby niemożliwe, bo ciąg od Wieczystej do Ronda Czyżyńskiego także powinien mieć zapewnioną sensowną ofertę komunikacyjną. Obawiam się, że ten odcinek może sporo oberwać po otwarciu trasy przez Meissnera.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kitek » 16 lis 2020, 21:23

Pewnie skończy się na podziale pół na pół, czyli skierują 20 kursów/h przez Meissnera a 20 kursów zostanie na Alei JP II.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: fistaszek » 16 lis 2020, 21:35

Czy tramwaj na Lema ma jeszcze szansę bytu? Wydaje mi się, że pomogłoby to w skierowaniu większej ilości linii z Centrum do Huty. W końcu zamiast trzech możliwości dojazdu (Mogilska - Rondo Czyżyńskie, Mogilska - Meissnera, Al. Pokoju - Rondo Czyżyńskie) mielibyśmy aż 6 (te 3 wymienione, a ponadto Al. Pokoju - Lema - Meissnera, Al. Pokoju - Lema - Al. Jana Pawła - Rondo Czyżyńskie, Mogilska - Lema - Al. Pokoju - Rondo Czyżyńskie). Wydaje mi się że udałoby się dzięki temu zapewnić odpowiednią liczbę kursów na wszystkich trasach.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: pasazer_mobilisu » 16 lis 2020, 21:42

obserwator pisze: 16 lis 2020, 20:50 Pierwszy kwartał 2024. Coś mi to mówi... No tak wygaśnięcie aktualnej umowy z Mobilisem. Może to być tylko przypadek, ale coś mi się wydaje że na wiosnę 2024 roku możemy być świadkami największych zmian od wielu lat.
Z pewnością oddanie nowego odcinka wytnie sporo linii autobusowych, chociaż nie wiem czy jak to zwykle bywa przy budowie torowisk nie będzie sporego opóźnienia i wtedy mogą nie zdążyć do zakończenia umowy z Mobilisem.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Zieleńczanin » 16 lis 2020, 22:45

Kitek pisze: 16 lis 2020, 21:23 Pewnie skończy się na podziale pół na pół, czyli skierują 20 kursów/h przez Meissnera a 20 kursów zostanie na Alei JP II.
Według mnie dokładnie te 20 kursów/h będzie tramwajem "co 1,5 minuty" - z jednego dowolnego przystanku na ciągu będzie odjeżdżało 20/h w stronę Wieczystej i 20/h w stronę Mistrzejowic - łącznie 40 kursów/h, czyli... co 1,5 minuty :D

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: fysztof » 17 lis 2020, 9:41

"Będą mogły" nie jest równoznaczne, że "będą". Ot, taki marketingowy zabieg, żeby prasa pochwaliła. Wyraźnie też powiedziano, że "na tym odcinku". Na tych już istniejących nie, więc pozostanie w kategorii teorii;-)
Nie wiem czy dojdzie do równego podziału po 20... jednak w stronę starszej części Huty potoki wydają się większe. Bardziej bym obstawiał coś na zasadzie 16/24.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: obserwator » 17 lis 2020, 10:38

Może taka linia "16" zostanie przedłużona z Mistrzejowic do TAKW? Wtedy na Meissnera będą to dodatkowe 4 kursy, które nie zapchają Mogilskiej. Pytanie tylko czy taka linia się przyjmie, jednak raczej nie będzie lepiej zapełniona niż dzisiejsza linia "16" ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 17 lis 2020, 13:31

fysztof pisze: 17 lis 2020, 9:41Nie wiem czy dojdzie do równego podziału po 20... jednak w stronę starszej części Huty potoki wydają się większe. Bardziej bym obstawiał coś na zasadzie 16/24.
Uruchomienie tego odcinka może oznaczać rewolucję we wschodniej połowie miasta - większą niż na południu otwarcie tramwaju do Czerwonych Maków. Ciężko przewidzieć co i jak się zmieni, jednak podejrzewam że Meissnera dostanie co najmniej tyle kursów co trasa w stronę Huty przez AWF, a może nawet więcej. Najwięcej pasażerów na Mogilskiej przewozi wszak "52", no i pamiętajmy że otwarcie tramwaju zwiększa liczbę pasażerów, przykładem Płaszów - raz, że większa punktualność, a dwa że więcej kursów.

Jest też al. Pokoju którą też da się dotrzeć do Huty. A skoro odcinek na Mogilskiej ma ograniczoną przepustowość, to podejrzewam że pierwszeństwo do niego będą mieć linie z Meissnera. Nie zdziwiłbym się, gdyby przy AWF zostały tylko linie mające szybko połączyć Hutę z centrum ("5", "4+44", "10" albo ich odpowiedniki - łącznie jakieś 16-20 kursów/h) a resztę potoków skierowano by właśnie przez al. Pokoju.
obserwator pisze: 17 lis 2020, 10:38Może taka linia "16" zostanie przedłużona z Mistrzejowic do TAKW? Wtedy na Meissnera będą to dodatkowe 4 kursy, które nie zapchają Mogilskiej. Pytanie tylko czy taka linia się przyjmie, jednak raczej nie będzie lepiej zapełniona niż dzisiejsza linia "16" ;)
Ja w taką "16" nie wierzę, raczej pełniłaby rolę tramwaju który byłby... dowozówką do innych tramwajów :D Część autobusów i tak zostanie by obsługiwać al. Gen. Andersa, Bora-Komorowskiego czy Pilotów - i to one wg mnie dalej będą pełnić rolę połączeń wewnątrzhuckich.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: prezes » 17 lis 2020, 14:33

obserwator pisze: 17 lis 2020, 10:38 Może taka linia "16" zostanie przedłużona z Mistrzejowic do TAKW? Wtedy na Meissnera będą to dodatkowe 4 kursy, które nie zapchają Mogilskiej. Pytanie tylko czy taka linia się przyjmie, jednak raczej nie będzie lepiej zapełniona niż dzisiejsza linia "16" ;)
Niby jest to pewien plan, ale tak samo jak Kaszmir uważam, że raczej ta linia nie cieszyłaby się zainteresowaniem, bo nie miałaby za bardzo skąd zbierać potoków. Z Huty do Ronda Barei jest mocne "139" i myślę, że to raczej ono będzie wygrywało rywalizację z takim wariantem "16". Myślę, że raczej "139" po otwarciu Meissnera nie zostanie ruszone ze względu na swoją popularność. Zresztą, pasażerowie z Huty raczej nie wybieraliby takiej "16" w przypadku chęci dojazdu do centrum ze względu na to, iż taka trasa byłaby bardzo naokoło. Jedynie skorzystać mogliby pasażerowie z Mistrzejowic, którzy poza wspomnianymi autobusami, będą mieli także inne linie tramwajowe przez nową trasę, które raczej byłyby częściej wybierane ze względu na to, iż docierałyby aż do centrum.

Uważam, że jeśli chcemy znaleźć lekarstwo na pustki "16", należałoby zmienić przebieg jej obecnej trasy, bo to ona jest powodem niskich zapełnień. Ale szczerze, za bardzo nie widzę innych możliwości, aby linia ta zyskała pasażerów.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Lw25 » 18 lis 2020, 8:01

Pytanie czy "139" nie będzie miało zmian trasy w wyniku otwarcia tej trasy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości