Strona 2 z 17

Re: Torowiska

: 06 sie 2020, 23:53
autor: Kaszmir
Gdyby chcieli, "10" mogłaby wrócić np. przez Starowiślną. Pytanie czy będą chcieli. I jak myślicie - czy w ogóle wróci w rejon Łagiewnik, skoro uruchomiono "12"?

Re: Torowiska

: 07 sie 2020, 9:59
autor: Cukier
Mam nadzieję że nie, trasa przez Bagatelę do Salwatora w połączeniu z likwidacją dwójki to najlepsze co można zrobić by zoptymalizować koszty małą krzywdą pasażerów.

Re: Torowiska

: 07 sie 2020, 11:18
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 06 sie 2020, 23:53Gdyby chcieli, "10" mogłaby wrócić np. przez Starowiślną. Pytanie czy będą chcieli. I jak myślicie - czy w ogóle wróci w rejon Łagiewnik, skoro uruchomiono "12"?
Nie bardzo rozumiem co ma "10" do "12". Przecież "12" jeździ Kapelanką i Dietla a "10" Kalwaryjską i Krakowską wspomagając "8" z/do Centrum oraz zapewniając relację Korona- Wawel- Teatr Słowackiego.

Re: Torowiska

: 07 sie 2020, 23:30
autor: Kaszmir
Cukier pisze: 07 sie 2020, 9:59Mam nadzieję że nie
Fakt, "10" to długa linia, za to w Podgórzu pełniła dwie ważne funkcje: wspomagała "8" do centrum o czym pisał Kitek (w szczególności w weekendy dając możliwość taktu ~f=10), a także "19" m.in. z ronda Matecznego do Dworca Głównego czy ronda Mogilskiego (tu byłaby tym ważniejsza wobec rozcięcia "184").
Kitek pisze: 07 sie 2020, 11:18Nie bardzo rozumiem co ma "10" do "12". Przecież "12" jeździ Kapelanką i Dietla a "10" Kalwaryjską i Krakowską wspomagając "8" z/do Centrum oraz zapewniając relację Korona- Wawel- Teatr Słowackiego.
Obie łączą rondo Mogilskie i Mogilską z Łagiewnikami czy Stradomiem, oferując też podobne przesiadki. W przeszłości zdarzały się przesunięcia wzkm na sąsiednie ciągi, choćby "11" która przeszła z Kalwaryjskiej na Kapelankę (2012) a potem z powrotem na Kalwaryjską (2015), to drugie również zrobiono na "17" (2018). Dla mnie "10" jest ważna, niemniej wobec powyższych urzędnicy mogliby próbować ją skrócić.

Re: Torowiska

: 08 sie 2020, 13:07
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 07 sie 2020, 23:30Fakt, "10" to długa linia
Za długa a biorąc pod uwagę, że przez agonalny stan Ptaszyckiego przelot wzrósł o parę minut, jej skrócenie jest uzasadnione. Tak jak było już wiele razy pisane, że najlepszy pomysł to: "10" Pleszów - Salwator a "2" Łagiewniki - Cmentarz Rakowicki.
Kaszmir pisze: 07 sie 2020, 23:30za to w Podgórzu pełniła dwie ważne funkcje: wspomagała "8" do centrum
Która potrafiła zebrać w porannym szczycie i 30 osób na przystanku Łagiewniki, którzy do "8" się nie zmieścili...
Kaszmir pisze: 07 sie 2020, 23:30Dla mnie "10" jest ważna, niemniej wobec powyższych urzędnicy mogliby próbować ją skrócić.
Żal byłoby stracić połączenie Korona- Wawel- Teatr Słowackiego i wspomaganie "8". Chyba, że byłaby zapewniona jakaś alternatywa.

Re: Torowiska

: 07 paź 2020, 19:57
autor: kucyk
Torowisko od skrzyżowania Saska - Lipska do Ronda Grzegórzeckiego będzie w tym roku wyszlifowane
Wyszlifują 10 kilometrów jeszcze w tym roku:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdmk- ... 37941.html

Re: Torowiska

: 07 paź 2020, 20:02
autor: mkm3
Co za sukces.. inne miasta mają normalnie na stanie szlifiarkę i robią takie prace na bieżąco.

Re: Torowiska

: 08 paź 2020, 14:03
autor: Lw25
W sumie liczył ktoś ile mamy km wyszlifowanych torowisk? Ostatnio chciałem sprawdzić czy Lajkonik cierpi na chorobę NGT8, ale jechałem Kapelanką i Monte Casiono a one były w ostatnich latach szlifowane.

Re: Torowiska

: 14 paź 2020, 21:44
autor: Łukasz
Wieczorne prace na Rondzie Grzegórzeckim
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... egorzeckim
W najbliższy poniedziałek 19 października, w godzinach wieczornych prowadzone będą prace utrzymaniowe przy torowisku tramwajowym na Rondzie Grzegórzeckim. Nie spowodują one całkowitego wstrzymania ruchu tramwajów w tym rejonie, jednak wpłyną na funkcjonowanie linii 1, 19 i 22.

Re: Torowiska

: 14 paź 2020, 22:08
autor: kucyk
Łukasz pisze: 14 paź 2020, 21:44 Wieczorne prace na Rondzie Grzegórzeckim
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... egorzeckim
W najbliższy poniedziałek 19 października, w godzinach wieczornych prowadzone będą prace utrzymaniowe przy torowisku tramwajowym na Rondzie Grzegórzeckim. Nie spowodują one całkowitego wstrzymania ruchu tramwajów w tym rejonie, jednak wpłyną na funkcjonowanie linii 1, 19 i 22.
Wszystkie trzy linie pojadą w jednym kierunku objazdami. Zarówno "1", "19" i "22" pojadą Westerpatte. Linia "19" Pawią do Dworca Towarowego a linia "1" i "22" Al. Powstania Warszawskiego oraz Lubicz. ;)

Re: Torowiska

: 01 lis 2020, 21:22
autor: Kitek
Polecam obejrzeć ten filmik: "Chronologia remontów torowisk tramwajowych w Krakowie (1990-2018)"
https://www.youtube.com/watch?v=VXgXJVO6ma0

Re: Torowiska

: 01 lis 2020, 22:51
autor: Bayer2003
Kitek pisze: 01 lis 2020, 21:22 Polecam obejrzeć ten filmik: "Chronologia remontów torowisk tramwajowych w Krakowie (1990-2018)"
https://www.youtube.com/watch?v=VXgXJVO6ma0
Filmik widziałem, jednak przydałoby się go trochę uaktualnić. Przez ostatnie 2 lata wyremontowano m.in. ciąg bronowicki, Krakowską oraz Ujastek (przy zajezdni Nowa Huta). Niestety, wiele fragmentów sieci w dalszym ciągu pozostaje bez modernizacji w ciągu ostatnich 30 lat :(.

Re: Torowiska

: 02 lis 2020, 9:11
autor: fysztof
Z południowych rewirów do poprawki w 1996. Remont objął bowiem też cały odcinek Limanowskiego i Wielickiej, od skrzyżowania z ul. Na Zjeździe do Cmentarza Podgórskiego. Wtedy położono tam płyty, w technologii węgierskiej. Potwierdzenie można znaleźć dodatkowo tutaj.

Re: Torowiska

: 02 lis 2020, 12:08
autor: prezes
fysztof pisze: 02 lis 2020, 9:11 Z południowych rewirów do poprawki w 1996. Remont objął bowiem też cały odcinek Limanowskiego i Wielickiej, od skrzyżowania z ul. Na Zjeździe do Cmentarza Podgórskiego. Wtedy położono tam płyty, w technologii węgierskiej. Potwierdzenie można znaleźć dodatkowo tutaj.
Autor filmu wytłumaczył w komentarzach, iż nie uwzględnił tego remontu, gdyż nie ingerował on w większość konstrukcji torowiska.
Tak, jednak jak już napisałem - zaznaczenia dotyczą torowisk po remoncie całkowitym. Tam co prawda odbył się taki dwumiesięczny remont w 1999 roku właśnie, ale te prace generalnie się niewiele różniły od w dużej części prowizorycznych płyt węgierskich instalowanych na częściowo remontowanych torowiskach w latach 90. Był to po prostu jak wiele podobnych byle jaki remont, co odezwało się w następnych latach, kiedy bardzo szybko torowisko się ponownie zużyło i trzeba było wykonać remont generalny w 2014 roku. Poza tym remont z 1999 roku miał przystosować skrajnie zniszczone torowisko w tym miejscu do eksploatacji wówczas wdrażanych Bombardierów NGT6, które miały jeździć właśnie w tym miejscu w kierunku Kurdwanowa. Podobnym remontem był ten na Westerplatte rok później, ale tam zakres prac w torowisku już był nieco większy.
To był typowy dla lat 90. remont z wykorzystaniem płyt węgierskich, kładzionych na starszej podbudowie - analogicznie jak w tym roku na Karmelickiej, bez ingerowania w większość konstrukcji torowiska i w konstrukcję jezdni, w założeniu miało to być rozwiązanie prowizoryczne i tymczasowe, w ostatnich latach tego typu torowiska są systematycznie likwidowane.

Re: Torowiska

: 02 lis 2020, 16:23
autor: kucyk
prezes pisze:
Autor filmu wytłumaczył w komentarzach, iż nie uwzględnił tego remontu, gdyż nie ingerował on w większość konstrukcji torowiska.
Tak, jednak jak już napisałem - zaznaczenia dotyczą torowisk po remoncie całkowitym. Tam co prawda odbył się taki dwumiesięczny remont w 1999 roku właśnie, ale te prace generalnie się niewiele różniły od w dużej części prowizorycznych płyt węgierskich instalowanych na częściowo remontowanych torowiskach w latach 90. Był to po prostu jak wiele podobnych byle jaki remont, co odezwało się w następnych latach, kiedy bardzo szybko torowisko się ponownie zużyło i trzeba było wykonać remont generalny w 2014 roku. Poza tym remont z 1999 roku miał przystosować skrajnie zniszczone torowisko w tym miejscu do eksploatacji wówczas wdrażanych Bombardierów NGT6, które miały jeździć właśnie w tym miejscu w kierunku Kurdwanowa. Podobnym remontem był ten na Westerplatte rok później, ale tam zakres prac w torowisku już był nieco większy.
To był typowy dla lat 90. remont z wykorzystaniem płyt węgierskich, kładzionych na starszej podbudowie - analogicznie jak w tym roku na Karmelickiej, bez ingerowania w większość konstrukcji torowiska i w konstrukcję jezdni, w założeniu miało to być rozwiązanie prowizoryczne i tymczasowe, w ostatnich latach tego typu torowiska są systematycznie likwidowane.
Ale brednie wymyśla autor tego filmiku. Sam obserwowałem w tamtych latach te remonty i pisanie takich bzdur mnie zwyczajnie śmieszy. :lol: