Torowiska

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
fysztof
Znawca
Posty: 142
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Torowiska

Post autor: fysztof » 02 lis 2020, 20:50

No cóż, autor ma prawo do własnej interpretacji... choć i ja się z nią nie zgadzam. Tym bardziej ze stwierdzeniem "bez ingerowania w większość konstrukcji torowiska i w konstrukcję jezdni". Ot choćby patrząc na wcześniej i później. Płyty to też w żadnym razie rozwiązanie tymczasowe. W zakres wchodziła spora zmiana geometrii ulicy, wyburzenia, poszerzenie jezdni (z jednego do dwóch pasów w każdą stronę), nowe chodniki miejscami w zupełnie nowej lokalizacji (np. wyniesiony od szkoły do skrzyżowania z Powstańców Wlkp.) itd. Generalnie znacznie więcej niż choćby w 2012 roku, kiedy to wymianę samych płyt na Limanowskiego bez ruszania podbudowy i jezdni już na filmie uwzględniono;-)

kucyk
Specjalista
Posty: 422
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Torowiska

Post autor: kucyk » 02 lis 2020, 23:47

fysztof pisze:
02 lis 2020, 20:50
No cóż, autor ma prawo do własnej interpretacji... choć i ja się z nią nie zgadzam. Tym bardziej ze stwierdzeniem "bez ingerowania w większość konstrukcji torowiska i w konstrukcję jezdni". Ot choćby patrząc na wcześniej i później. Płyty to też w żadnym razie rozwiązanie tymczasowe. W zakres wchodziła spora zmiana geometrii ulicy, wyburzenia, poszerzenie jezdni (z jednego do dwóch pasów w każdą stronę), nowe chodniki miejscami w zupełnie nowej lokalizacji (np. wyniesiony od szkoły do skrzyżowania z Powstańców Wlkp.) itd. Generalnie znacznie więcej niż choćby w 2012 roku, kiedy to wymianę samych płyt na Limanowskiego bez ruszania podbudowy i jezdni już na filmie uwzględniono;-)
Zgadzam się z Tobą w 100 procentach. Czekałem na jakąś informację "z drugiej strony" ale cisza że hey. Ty z kolei wyciągnąłeś mi wszystko z ust. Mam wrażenie, że to wszystko ja sam napisałem. Nawet miałem w pogotowiu te same zdjęcia. :D To jest niesamowite. ;)
Mam jeszcze 3 zdjęcie potwierdzające Naszą tezę a przeczące teorii autora tego filmiku:

https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=47127

kucyk
Specjalista
Posty: 422
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Torowiska

Post autor: kucyk » 10 lis 2020, 18:27

Prace utrzymaniowe na Franciszkańskiej:
Linie: 1, 8, 13, 18
14.11.2020 Prace utrzymaniowe przy torowisku na ul. Franciszkańskiej

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z pracami utrzymaniowymi przy torowisku na ul. Franciszkańskiej, w dniu 14.11.2020 r. (sobota) od godz. około 20:00 do końca kursów zostanie wyłączony ruch tramwajów na odcinku od węzła „Św. Gertrudy” do węzła „Filharmonia”.

W tym czasie linie tramwajowe będą kursować po trasach czasowo zmienionych:

linia 1 – Wzgórza Krzesławickie - … - Poczta Główna – Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Podwale – Filharmonia – Salwator;
linia 8 – Borek Fałęcki - … - Św. Gertrudy – Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Karmelicka - … - Bronowice Małe;
linia 13 – Nowy Bieżanów P+R - … - Św. Gertrudy – Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Karmelicka - … - Bronowice;
linia 18 – Czerwone Maki P+R - … - Św. Gertrudy – Westerplatte – Basztowa – Długa - … - Krowodrza Górka.


Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.



Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linie, których trasy zostały tymczasowo zmienione, zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii.



Za utrudnienia przepraszamy!

Jacek Fink-Finowicki
Pasażer
Posty: 16
Rejestracja: 31 sie 2020, 22:53

Re: Torowiska

Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 13 lis 2020, 8:39

Swoją drogą to nie wiem czy słyszeliście, a kiedyś w Warszawie to na płytę węgierską mówiono "płyta krakowska" ;)

kucyk
Specjalista
Posty: 422
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Torowiska

Post autor: kucyk » 25 lis 2020, 11:08

Dzisiaj zauważyłem, że mamy ograniczenie do 10 km/h na odcinku Prokocim Szpital - Teligi w obu kierunkach. Myślę, że jest to spowodowane pracami jakie prowadzi ZUE przy obu przejściach dla pieszych (poszerzają je - być może o pas dla rowerzystów, kopią w ziemi także pod nową instalację świetlną) i zapewne do końca tych prac tak będzie. Niestety tramwaje na tym odcinku wleką się jak ślimaki. :)

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 287
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Torowiska

Post autor: Łukasz » 18 gru 2020, 8:04

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -2021-roku
W przyszłym roku na modernizację torowisk tramwajowych przeznaczono kwotę 50 317 034 zł. Niestety, w 2021 roku zrealizowany zostanie jedynie remont torowiska wzdłuż alei Jana Pawła II i ulicy Ptaszyckiego pomiędzy placem Centralnym i Kopcem Wandy. Pozostałe inwestycje, w tym modernizacja ulicy Zwierzynieckiej i Kościuszki, alei Solidarności i ulicy Starowiślnej zostaną jedynie przygotowane do realizacji.
Radiofonia 100,5 MHz - Muzyka Wybrana dla Ciebie
http://www.radiofoniakrakow.pl/
Słuchaj: https://www.rmfon.pl/play,149#p-n

tomta1
Znawca
Posty: 133
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Torowiska

Post autor: tomta1 » 18 gru 2020, 9:33

Biorąc pod uwagę, jaki projekt może powstać na ul. Starowiślnej zamiast dotychczasowego, to tu akurat bym się cieszył. W zakresie ul. Zwierzynieckiej i ul. Kościuszki – trudno mi powiedzieć, ale być może też będzie szansa na wykonanie lepszego projektu niż był dotychczas, choć ten temat znam dosyć słabo.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1670
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Torowiska

Post autor: Kaszmir » 18 gru 2020, 10:01

Czyli "6" jeszcze przez dwa lata będzie jeździć do Cichego Kącika? Kto wie czy "1" i "2" do niej nie dołączą, bo z tego co nam pisali motorniczowie, torowisko na Kościuszki może się w każdej chwili rozlecieć.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 628
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: Torowiska

Post autor: Bayer2003 » 18 gru 2020, 10:16

Kaszmir pisze:
18 gru 2020, 10:01
Kto wie czy "1" i "2" do niej nie dołączą, bo z tego co nam pisali motorniczowie, torowisko na Kościuszki może się w każdej chwili rozlecieć.
Gorsze niż na Ptaszyckiego obecnie raczej nie będzie. W ostateczności na "1" można dać E1+c3, na "2" E1 solo i przez jeszcze 2-3 lata utrzymywać ruch 10km/h na tym odcinku. Remont wcześniej czy później jednak jest tam konieczny.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 470
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Torowiska

Post autor: prezes » 18 gru 2020, 13:09

Łukasz pisze:
18 gru 2020, 8:04
W przyszłym roku na modernizację torowisk tramwajowych przeznaczono kwotę 50 317 034 zł. Niestety, w 2021 roku zrealizowany zostanie jedynie remont torowiska wzdłuż alei Jana Pawła II i ulicy Ptaszyckiego pomiędzy placem Centralnym i Kopcem Wandy. Pozostałe inwestycje, w tym modernizacja ulicy Zwierzynieckiej i Kościuszki, alei Solidarności i ulicy Starowiślnej zostaną jedynie przygotowane do realizacji.
Czy z remontem Kościuszki nie jest czasem ten problem, że jest to jednocześnie DW780, nie spełniając kryteriów drogi wojewódzkiej, więc nie jest możliwy jej remont bez dostosowania do tych warunków? A wymagałoby to poszerzenia drogi, co z racji niezbyt dużej ilości miejsca mogłoby być problematyczne. Także jeśli tak jest, aby wyremontować torowisko do Salwatora, rozwiązaniem byłoby przekierowanie DW780 przez Monte Cassino albo oczekiwanie na to, aż to torowisko będzie w tak agonalnym stanie, że trzeba będzie dokonać awaryjnego remontu i zamknięcia trasy do Salwatora.

fysztof
Znawca
Posty: 142
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Torowiska

Post autor: fysztof » 18 gru 2020, 13:17

tomta1 pisze:
18 gru 2020, 9:33
W zakresie ul. Zwierzynieckiej i ul. Kościuszki – trudno mi powiedzieć, ale być może też będzie szansa na wykonanie lepszego projektu niż był dotychczas, choć ten temat znam dosyć słabo.
Z Kościuszki/Zwierzyniecką obawiam się najgorszego projektu od lat... Nawet ten dotychczasowy projekt został ubity. Informacja z wiosny była taka
"W ministerstwie [infrastruktury] przedstawiciele z Krakowa usłyszeli, że skoro ulica Kościuszki jest drogą wojewódzką, to należałoby ją przebudować do klasy drogi głównej – a nie zbiorczej, jak chciał ZDMK."
Tak więc jakiekolwiek uspokojenie ruchu, nawet w minimalnym zakresie, nie przejdzie... Chyba, że wcześniej jest szansa pozbyć się tej drogi wojewódzkiej. Ta rzeczona wojewódzka, czyli 780, zaczyna się dokładnie pod Jubilatem. Jak już musi iść do centrum, to nie można jej puścić przez most Zwierzyniecki do Ronda Grunwaldzkiego. Albo w ogóle skończyć wcześniej?
Na szczęście dalej w artykule było też: "Przedstawiciele miejskiej jednostki wykluczają rozbudowę ulicy Kościuszki, aby spełniała parametry drogi głównej. – Nie jest to możliwe ze względu na istniejącą linię zabudowy, zieleń oraz odległości pomiędzy istniejącymi skrzyżowaniami. Takiej drogi nie możemy również stworzyć ze względu na ograniczenia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. (...) ulice Kościuszki i Zwierzyniecka zostaną objęte modernizacją w granicach istniejącego pasa drogowego (wymienione zostaną nawierzchnię chodników oraz jezdni). Kiedy rozpocznie się remont? Tego w ZDMK nie wiedzą."

tomta1
Znawca
Posty: 133
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Torowiska

Post autor: tomta1 » 18 gru 2020, 14:04

Drogi wojewódzkie powinny kończyć się przy drogach krajowych. Czyli DW780 przez obwodnicę Bielan do ronda na skrzyżowaniu ul. Mirowskiej, obwodnicy Bielan i A4, zaś DW776 do ronda Kocmyrzowskiego (na już) lub do S7 (po jej wybudowaniu). Obecne przebiegi tych dróg wojewódzkich to pozostałość z czasów sprzed istnienia A4, gdy przebieg drogi krajowej nr 7 odbywał się przez ATW, a nr 4 przez Kamieńskiego. Ja się dziwię, że jeszcze żadnej uchwały przez tyle kadencji nie podjęto w sprawie.

I szczerze? Lepiej zaczekać rok z agonalnym torowiskiem niż niesamowicie rozbudowywać do parametrów klasy G. Zresztą, nawet w takim przypadku można uzyskać odstępstwo.

A Księcia Józefa nigdy nie powinno być drogą wojewódzką. W Bielanach już dawno temu powstałyby progi zwalniające, gdyby nie… kategoria drogi. Nawet nie klasa (bo faktycznie tam jest zbiorcza, a nie główna), tylko kategoria. A takich sprzeczności mamy więcej – jak ul. Andersa stanowiąca przebieg drogi krajowej o klasie zbiorczej (a krajówki powinny być min. GP).

impuls
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Torowiska

Post autor: impuls » 18 gru 2020, 22:13

Gdzieś była informacja, że z powyższego powodu nie będzie nowego projektu Kościuszki/Zwierzyniecka tylko projekt odtworzeniowy. Podobnie jak zrobili z Karmelicką. Nie będzie pętli z autobusami w środku tylko tak jak dotychczas. Oznacza to pewnie, że płyty powstaną z węgierską szyną tylko zamiast uszczelek będzie żywica.

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 36
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: Torowiska

Post autor: Jopek36 » 19 gru 2020, 23:38

Zresztą planuje się wydłużenie linii tramwajowej do okolic Przegorzał, gdzie powstanie węzeł przesiadkowy z P+R, a nawet dalej. Z tego względu przebudowywanie obecnej pętli, aby autobusy wjeżdżały w środek na dłuższą metę i tak nie miałoby sensu. Może dałoby się zrobić sam nowy projekt na modernizację torowiska bez infrastruktury drogowej, tak aby wymienić na nowsze prefabrykaty?

tomta1
Znawca
Posty: 133
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Torowiska

Post autor: tomta1 » 20 gru 2020, 8:43

Tak, to można zrobić. Remont jest możliwy w każdym czasie, bo to tylko odtworzenie stanu istniejącego, nawet jeśli będą wykorzystane inne materiały. Natomiast jeśli zmieniany byłby przebieg ulicy, torowiska, zmieniona byłaby krawędź jezdni itd., to to byłaby przebudowa, a na to musi być projekt i wtedy albo jest robiony jako ulica klasy G, albo ministerstwo daje odstępstwa (których dać nie chce).

Z dwojga złego wolę remont przy wykorzystaniu lepszych materiałów niż czekanie na zmianę decyzji politycznej o braku prowadzenia drogi wojewódzkiej lub o odstępstwie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość