Strona 3 z 17

Re: Torowiska

: 02 lis 2020, 20:50
autor: fysztof
No cóż, autor ma prawo do własnej interpretacji... choć i ja się z nią nie zgadzam. Tym bardziej ze stwierdzeniem "bez ingerowania w większość konstrukcji torowiska i w konstrukcję jezdni". Ot choćby patrząc na wcześniej i później. Płyty to też w żadnym razie rozwiązanie tymczasowe. W zakres wchodziła spora zmiana geometrii ulicy, wyburzenia, poszerzenie jezdni (z jednego do dwóch pasów w każdą stronę), nowe chodniki miejscami w zupełnie nowej lokalizacji (np. wyniesiony od szkoły do skrzyżowania z Powstańców Wlkp.) itd. Generalnie znacznie więcej niż choćby w 2012 roku, kiedy to wymianę samych płyt na Limanowskiego bez ruszania podbudowy i jezdni już na filmie uwzględniono;-)

Re: Torowiska

: 02 lis 2020, 23:47
autor: kucyk
fysztof pisze: 02 lis 2020, 20:50 No cóż, autor ma prawo do własnej interpretacji... choć i ja się z nią nie zgadzam. Tym bardziej ze stwierdzeniem "bez ingerowania w większość konstrukcji torowiska i w konstrukcję jezdni". Ot choćby patrząc na wcześniej i później. Płyty to też w żadnym razie rozwiązanie tymczasowe. W zakres wchodziła spora zmiana geometrii ulicy, wyburzenia, poszerzenie jezdni (z jednego do dwóch pasów w każdą stronę), nowe chodniki miejscami w zupełnie nowej lokalizacji (np. wyniesiony od szkoły do skrzyżowania z Powstańców Wlkp.) itd. Generalnie znacznie więcej niż choćby w 2012 roku, kiedy to wymianę samych płyt na Limanowskiego bez ruszania podbudowy i jezdni już na filmie uwzględniono;-)
Zgadzam się z Tobą w 100 procentach. Czekałem na jakąś informację "z drugiej strony" ale cisza że hey. Ty z kolei wyciągnąłeś mi wszystko z ust. Mam wrażenie, że to wszystko ja sam napisałem. Nawet miałem w pogotowiu te same zdjęcia. :D To jest niesamowite. ;)
Mam jeszcze 3 zdjęcie potwierdzające Naszą tezę a przeczące teorii autora tego filmiku:

https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=47127

Re: Torowiska

: 10 lis 2020, 18:27
autor: kucyk
Prace utrzymaniowe na Franciszkańskiej:
Linie: 1, 8, 13, 18
14.11.2020 Prace utrzymaniowe przy torowisku na ul. Franciszkańskiej

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z pracami utrzymaniowymi przy torowisku na ul. Franciszkańskiej, w dniu 14.11.2020 r. (sobota) od godz. około 20:00 do końca kursów zostanie wyłączony ruch tramwajów na odcinku od węzła „Św. Gertrudy” do węzła „Filharmonia”.

W tym czasie linie tramwajowe będą kursować po trasach czasowo zmienionych:

linia 1 – Wzgórza Krzesławickie - … - Poczta Główna – Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Podwale – Filharmonia – Salwator;
linia 8 – Borek Fałęcki - … - Św. Gertrudy – Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Karmelicka - … - Bronowice Małe;
linia 13 – Nowy Bieżanów P+R - … - Św. Gertrudy – Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Karmelicka - … - Bronowice;
linia 18 – Czerwone Maki P+R - … - Św. Gertrudy – Westerplatte – Basztowa – Długa - … - Krowodrza Górka.


Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.



Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linie, których trasy zostały tymczasowo zmienione, zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii.



Za utrudnienia przepraszamy!

Re: Torowiska

: 13 lis 2020, 8:39
autor: Jacek Fink-Finowicki
Swoją drogą to nie wiem czy słyszeliście, a kiedyś w Warszawie to na płytę węgierską mówiono "płyta krakowska" ;)

Re: Torowiska

: 25 lis 2020, 11:08
autor: kucyk
Dzisiaj zauważyłem, że mamy ograniczenie do 10 km/h na odcinku Prokocim Szpital - Teligi w obu kierunkach. Myślę, że jest to spowodowane pracami jakie prowadzi ZUE przy obu przejściach dla pieszych (poszerzają je - być może o pas dla rowerzystów, kopią w ziemi także pod nową instalację świetlną) i zapewne do końca tych prac tak będzie. Niestety tramwaje na tym odcinku wleką się jak ślimaki. :)

Re: Torowiska

: 18 gru 2020, 8:04
autor: Łukasz
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -2021-roku
W przyszłym roku na modernizację torowisk tramwajowych przeznaczono kwotę 50 317 034 zł. Niestety, w 2021 roku zrealizowany zostanie jedynie remont torowiska wzdłuż alei Jana Pawła II i ulicy Ptaszyckiego pomiędzy placem Centralnym i Kopcem Wandy. Pozostałe inwestycje, w tym modernizacja ulicy Zwierzynieckiej i Kościuszki, alei Solidarności i ulicy Starowiślnej zostaną jedynie przygotowane do realizacji.

Re: Torowiska

: 18 gru 2020, 9:33
autor: tomta1
Biorąc pod uwagę, jaki projekt może powstać na ul. Starowiślnej zamiast dotychczasowego, to tu akurat bym się cieszył. W zakresie ul. Zwierzynieckiej i ul. Kościuszki – trudno mi powiedzieć, ale być może też będzie szansa na wykonanie lepszego projektu niż był dotychczas, choć ten temat znam dosyć słabo.

Re: Torowiska

: 18 gru 2020, 10:01
autor: Kaszmir
Czyli "6" jeszcze przez dwa lata będzie jeździć do Cichego Kącika? Kto wie czy "1" i "2" do niej nie dołączą, bo z tego co nam pisali motorniczowie, torowisko na Kościuszki może się w każdej chwili rozlecieć.

Re: Torowiska

: 18 gru 2020, 10:16
autor: Bayer2003
Kaszmir pisze: 18 gru 2020, 10:01 Kto wie czy "1" i "2" do niej nie dołączą, bo z tego co nam pisali motorniczowie, torowisko na Kościuszki może się w każdej chwili rozlecieć.
Gorsze niż na Ptaszyckiego obecnie raczej nie będzie. W ostateczności na "1" można dać E1+c3, na "2" E1 solo i przez jeszcze 2-3 lata utrzymywać ruch 10km/h na tym odcinku. Remont wcześniej czy później jednak jest tam konieczny.

Re: Torowiska

: 18 gru 2020, 13:09
autor: prezes
Łukasz pisze: 18 gru 2020, 8:04
W przyszłym roku na modernizację torowisk tramwajowych przeznaczono kwotę 50 317 034 zł. Niestety, w 2021 roku zrealizowany zostanie jedynie remont torowiska wzdłuż alei Jana Pawła II i ulicy Ptaszyckiego pomiędzy placem Centralnym i Kopcem Wandy. Pozostałe inwestycje, w tym modernizacja ulicy Zwierzynieckiej i Kościuszki, alei Solidarności i ulicy Starowiślnej zostaną jedynie przygotowane do realizacji.
Czy z remontem Kościuszki nie jest czasem ten problem, że jest to jednocześnie DW780, nie spełniając kryteriów drogi wojewódzkiej, więc nie jest możliwy jej remont bez dostosowania do tych warunków? A wymagałoby to poszerzenia drogi, co z racji niezbyt dużej ilości miejsca mogłoby być problematyczne. Także jeśli tak jest, aby wyremontować torowisko do Salwatora, rozwiązaniem byłoby przekierowanie DW780 przez Monte Cassino albo oczekiwanie na to, aż to torowisko będzie w tak agonalnym stanie, że trzeba będzie dokonać awaryjnego remontu i zamknięcia trasy do Salwatora.

Re: Torowiska

: 18 gru 2020, 13:17
autor: fysztof
tomta1 pisze: 18 gru 2020, 9:33 W zakresie ul. Zwierzynieckiej i ul. Kościuszki – trudno mi powiedzieć, ale być może też będzie szansa na wykonanie lepszego projektu niż był dotychczas, choć ten temat znam dosyć słabo.
Z Kościuszki/Zwierzyniecką obawiam się najgorszego projektu od lat... Nawet ten dotychczasowy projekt został ubity. Informacja z wiosny była taka
"W ministerstwie [infrastruktury] przedstawiciele z Krakowa usłyszeli, że skoro ulica Kościuszki jest drogą wojewódzką, to należałoby ją przebudować do klasy drogi głównej – a nie zbiorczej, jak chciał ZDMK."
Tak więc jakiekolwiek uspokojenie ruchu, nawet w minimalnym zakresie, nie przejdzie... Chyba, że wcześniej jest szansa pozbyć się tej drogi wojewódzkiej. Ta rzeczona wojewódzka, czyli 780, zaczyna się dokładnie pod Jubilatem. Jak już musi iść do centrum, to nie można jej puścić przez most Zwierzyniecki do Ronda Grunwaldzkiego. Albo w ogóle skończyć wcześniej?
Na szczęście dalej w artykule było też: "Przedstawiciele miejskiej jednostki wykluczają rozbudowę ulicy Kościuszki, aby spełniała parametry drogi głównej. – Nie jest to możliwe ze względu na istniejącą linię zabudowy, zieleń oraz odległości pomiędzy istniejącymi skrzyżowaniami. Takiej drogi nie możemy również stworzyć ze względu na ograniczenia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. (...) ulice Kościuszki i Zwierzyniecka zostaną objęte modernizacją w granicach istniejącego pasa drogowego (wymienione zostaną nawierzchnię chodników oraz jezdni). Kiedy rozpocznie się remont? Tego w ZDMK nie wiedzą."

Re: Torowiska

: 18 gru 2020, 14:04
autor: tomta1
Drogi wojewódzkie powinny kończyć się przy drogach krajowych. Czyli DW780 przez obwodnicę Bielan do ronda na skrzyżowaniu ul. Mirowskiej, obwodnicy Bielan i A4, zaś DW776 do ronda Kocmyrzowskiego (na już) lub do S7 (po jej wybudowaniu). Obecne przebiegi tych dróg wojewódzkich to pozostałość z czasów sprzed istnienia A4, gdy przebieg drogi krajowej nr 7 odbywał się przez ATW, a nr 4 przez Kamieńskiego. Ja się dziwię, że jeszcze żadnej uchwały przez tyle kadencji nie podjęto w sprawie.

I szczerze? Lepiej zaczekać rok z agonalnym torowiskiem niż niesamowicie rozbudowywać do parametrów klasy G. Zresztą, nawet w takim przypadku można uzyskać odstępstwo.

A Księcia Józefa nigdy nie powinno być drogą wojewódzką. W Bielanach już dawno temu powstałyby progi zwalniające, gdyby nie… kategoria drogi. Nawet nie klasa (bo faktycznie tam jest zbiorcza, a nie główna), tylko kategoria. A takich sprzeczności mamy więcej – jak ul. Andersa stanowiąca przebieg drogi krajowej o klasie zbiorczej (a krajówki powinny być min. GP).

Re: Torowiska

: 18 gru 2020, 22:13
autor: impuls
Gdzieś była informacja, że z powyższego powodu nie będzie nowego projektu Kościuszki/Zwierzyniecka tylko projekt odtworzeniowy. Podobnie jak zrobili z Karmelicką. Nie będzie pętli z autobusami w środku tylko tak jak dotychczas. Oznacza to pewnie, że płyty powstaną z węgierską szyną tylko zamiast uszczelek będzie żywica.

Re: Torowiska

: 19 gru 2020, 23:38
autor: Jopek36
Zresztą planuje się wydłużenie linii tramwajowej do okolic Przegorzał, gdzie powstanie węzeł przesiadkowy z P+R, a nawet dalej. Z tego względu przebudowywanie obecnej pętli, aby autobusy wjeżdżały w środek na dłuższą metę i tak nie miałoby sensu. Może dałoby się zrobić sam nowy projekt na modernizację torowiska bez infrastruktury drogowej, tak aby wymienić na nowsze prefabrykaty?

Re: Torowiska

: 20 gru 2020, 8:43
autor: tomta1
Tak, to można zrobić. Remont jest możliwy w każdym czasie, bo to tylko odtworzenie stanu istniejącego, nawet jeśli będą wykorzystane inne materiały. Natomiast jeśli zmieniany byłby przebieg ulicy, torowiska, zmieniona byłaby krawędź jezdni itd., to to byłaby przebudowa, a na to musi być projekt i wtedy albo jest robiony jako ulica klasy G, albo ministerstwo daje odstępstwa (których dać nie chce).

Z dwojga złego wolę remont przy wykorzystaniu lepszych materiałów niż czekanie na zmianę decyzji politycznej o braku prowadzenia drogi wojewódzkiej lub o odstępstwie.