Krakowska, Starowiślna

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: obserwator » 04 mar 2020, 22:33

Zastanawiam się czy z trasą na Pleszów nie było podobnie ;)

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: tomta1 » 04 mar 2020, 22:33

Tylko że to nie ZTP decyduje o budżecie na komunikację ;) Choć fakt, przy obecnym stanie remontowo-budowlanym jest im na rękę wyłączenie Krakowskiej z użytkowania tramwajowego, bo łatwiej jest dysponować pieniędzmi, których jest zawsze za mało.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kaszmir » 04 mar 2020, 23:04

tomta1 pisze: 04 mar 2020, 21:21Obecnie — ze względu na wycięcie relacji skrętnych na Stradomiu — niezawodność sieci tramwajowej jest dosyć przeciętna (na pewno jest lepiej do tego, co było przed otwarciem Dietla). Wystarczy spektakularne wykolejenie na węźle Starowiślna i jest już problem z obsługą czegokolwiek. No i układ z okrojoną „1” i „18” oraz z liniami „71” i „78” wcale nie jest szczęśliwy, w tym dla samego ZTP.
Krakowska - Krakowską, jednak ciężko zaakceptować czemu wciąż nie otworzono odcinka Stradom - św. Gertrudy. A to właśnie jego brak wymusza skierowanie wszystkiego przez Starowiślną i tym samym jest pretekstem do ograniczenia "52" w szczycie.

Układ z "71" i "78" może najszczęśliwszy nie jest, jednak też pozwala na realne oszczęności.
tomta1 pisze: 04 mar 2020, 21:21Poza tym, ZTP nie jest inwestorem zadania, więc jak miałby wpływać na przedłużanie inwestycji? Podrzucać na budowę kolejne zabytkowe piwnice? :D
ZTP może i nie, natomiast nad obiema jednostkami czuwa ta sama "góra".

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: kot_feliks » 04 mar 2020, 23:24

Jeśli chodzi o 52, to mieszkając na Mogilskiej wolałbym mieć częstszą 4 i obecne f7,5 na 52, niż powrót do f5 na 52 i zostawienie 4 z obecną f15 bez wzmocnienia w postaci 44.

Czy jest f5, czy f7,5, to taka linia i tak "jeździ często". Natomiast f15 w danej relacji to już jest zauważalnie mocno gorsza oferta.

I tak samo totalna "kicha" jest obecnie z 18 ;)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kitek » 04 mar 2020, 23:49

kot_feliks pisze: 04 mar 2020, 23:24 Natomiast f15 w danej relacji to już jest zauważalnie mocno gorsza oferta. I tak samo totalna "kicha" jest obecnie z 18 ;)
Odkąd "18" ma ograniczoną częstotliwość widać znaczący odpływ pasażerów od tej linii (od Krowodrzy do Filharmonii przynajmniej ma wsparcie "78") od Bagateli w stronę Ruczaju. Trudno się dziwić, f~15 nie zachęca zbytnio do korzystania z tej linii.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: tomta1 » 06 mar 2020, 6:22

Kaszmir pisze: 04 mar 2020, 23:04 ZTP może i nie, natomiast nad obiema jednostkami czuwa ta sama "góra".
Ale ta góra ma żonę, która chce linii „8” na swojej stałej trasie. Więc tej górze raczej zależy na szybkim otwarciu Krakowskiej :D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kaszmir » 11 mar 2020, 9:34

Rozmowa z Tomaszem Darosem, przewodniczącym Rady Dzielnicy Stare Miasto.

Rozmowa na dzień dobry. Trzeba zadać pytanie, jaką funkcję ma pełnić Starowiślna
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rozmo ... 34564.html
Widzimy, jakie teraz tworzą się korki, kiedy Krakowska jest zamknięta i Starowiślna przejęła ruch. W korkach utykają też tramwaje, bo samochody stają też na torach tramwajowych. Więc na pewno będą to trudne dyskusje, bo spotykają się tu różne wizje dotyczące Kazimierza. Część osób widzi go jako dzielnicę mieszkalną, część jako typowo turystyczną. I od tego zależy też spojrzenie na główną ulicę – czy iść w tę samą stronę co na Krakowskiej, czy też ma to być duża przelotowa ulica.

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Jopek36 » 12 mar 2020, 15:07

Ruch samochodowy po torowisku na Starowiślnej? Mieszkańcy zdecydowanie przeciw
https://www.eska.pl/krakow/ruch-samocho ... -rNSH.html
Prawie 90% odpowiedzi w internetowej sondzie aktywistów komunikacji miejskiej jest na "nie". Platforma Komunikacyjna Krakowa zapytała swoich użytkowników, co sądzą o pomyśle urzędników, by po remoncie ulicy Starowiślnej na części torowiska dopuścić ruch samochodowy.
Link do ankiety na stronie fb PKK: https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/3128290417222468

Na stronie ZTP pojawiły się 3 warianty: http://ztp.krakow.pl/konsultacje-spolec ... rowislnej/ - patrząc na komunikację tramwajową do zaakceptowania są W1 i W2, gdzie nie wpuszcza się ruchu samochodowego na torowisko tramwajowe. Z praktycznego punktu widzenia, W2 wymagać będzie przesunięcia osi torowiska, więc najpewniej potrzebna byłaby nowa decyzja środowiskowa. Osobiście najbliżej mi do W1, bo oprócz wydzielonego torowiska, planuje się drzewa :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kaszmir » 12 mar 2020, 15:35

Starowiślna z drzewami, bez kierowania aut na torowisko tramwajowe? Jestem na tak!

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: fysztof » 12 mar 2020, 15:57

Z przedstawionych trzech, tylko W1!!!

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: tomta1 » 15 mar 2020, 7:39

W0 to wariant z dotychczasowego projektu przebudowy Starowiślnej – stąd też pewnie numer 0, jako wariant wyjściowy. I jako jedyny zawiera dwukierunkowy ruch na ul. Starowiślnej – „nowe” propozycje przekrojów przedstawiają ruch jednokierunkowy, w obu wariantach w kierunku południowym. W1 wywala parkowanie (w sumie to można by zrobić woonerf – jezdnię wynieść do poziomu chodnika i z nawierzchni chodnikopodobnej), więc będzie opór mieszkańców. W2 pozostawia miejsca postojowe, ale nie przy linii tramwajowej, więc nie będzie casusu Długiej.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kitek » 23 mar 2020, 18:32

Całość inwestycji (m.in. most Piłsudskiego, ulica Krakowska, fragment ulicy Stradomskiej oraz skrzyżowanie ul. Dietla) ma się zakończyć przed rozpoczęciem roku szkolnego.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/pierw ... 34931.html
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Łukasz » 23 mar 2020, 20:33

Na Starowiślnej na torowisku pojawiły się znaczniki geodezyjne. Wygląda, że na dniach ruszy tam jakiś remont.

Arsents
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:00

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Arsents » 24 mar 2020, 20:28

Łukasz pisze: 23 mar 2020, 20:33 Na Starowiślnej na torowisku pojawiły się znaczniki geodezyjne. Wygląda, że na dniach ruszy tam jakiś remont.
W którym miejscu, na łuku koło arkadów?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kitek » 25 mar 2020, 17:43

Według założeń na przełomie kwietnia/maja uruchomiona zostanie relacja tramwajowa Dietla-Stradom. Prace wtedy też przeniosą się na jezdnię południową ul. Dietla. Na początku lipca tramwaje powrócą na ul. Krakowską, a piesi będą mogli korzystać z mostu im. Piłsudskiego, z kolei z końcem sierpnia wznowiony zostanie ruch samochodowy.
https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... -miesiace/
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości