Krakowska, Starowiślna

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kaszmir » 25 maja 2020, 14:39

Decyzja w sprawie "184" jest fatalna. By jednak nie tylko krytykować, zacznę od plusów - skoro "184" kończy przy r. Grzegórzeckim, to doceniam że zatrzymuje się na Kotlarskiej i potem nawraca. To lepsze niż gdyby objeżdżało całe rondo, skazując pasażerów na stratę czasu. Warto też odnotować, że "184" i "484" odzyskały całodzienny rozkład.

Ciężko jednak być optymistycznym. Jak zauważył ABC, remont jest wymówką bo "184" mogło pojechać Kalwaryjską. Czuć że chodzi o cięcia i to robione po bandzie. WDZ słusznie zwrócił uwagę że "484" jadąc z os. Podwawelskiego nie zahacza o r. Grunwaldzkie - by zaoszczędzić sześćset metrów, zniszczono funkcjonalność linii. Co z tego, że karta na "184" ma ważność w "52", skoro nie ma jak się z przesiąść z tego "52" na "484"?

W efekcie osoby które miały połączenie bezpośrednie, muszą przesiadać się nawet po trzy razy! Np. ktoś jadąc z obecnej trasy "184" na Witosa czy do Swoszowic (znam takie przypadki) miał połączenie bezpośrednie, teraz - jeśli ma kartę na "184" - musi jechać do r. Mogilskiego / Grzegórzeckiego (1 przesiadka), potem do r. Grunwaldzkiego (2 przesiadka), potem do r. Matecznego (3 przesiadka).

"184" zapewniało też dwa ważne połączenia. Pierwsze to w ciągu r. Mogilskie - Grzegórzecka - r. Grunwaldzkie. To ważna relacja, szybsza niż "52" czy "124/424" przez zapchane centrum. Niestety od lat jest osłabiana - kiedyś były mocne "128/428" i "184", teraz nie zostało nic. Druga to między r. Mogilskim i Grzegórzeckim a r. Matecznego. Dwa pierwsze to okna na wschód Krakowa, to ostatnie - na południe. W stałym układzie miały mocne połączenie dzięki "184/484", "10", "17" i "19". Teraz została... "19" kursująca tylko w szczytach.

Oszczędności czuć wszędzie. "184" kończy na r. Grzegórzeckim, nawraca pewnie przy Wiśle. Tymczasem gdyby wydłużyć je zaledwie o 1,4 km, do Kuklińskiego, zapewniłoby przesiadkę na "174" do Bonarki i Kurdwanowa. Dzięki temu dotychczasowi pasażerowie "184" mieliby tylko jedną przesiadkę, a nie dwie-trzy. Jednak w tych zmianach nie chodzi o dobro pasażerów, a tylko i wyłącznie o cięcia.

Całości dobijają zasady zachowania ważności kart na "184". Super, że uwzględniono "52", "174" i "179". A co z innymi? Wobec skrócenia "184", pierwszą myślą jak dostać się z obecnego "184" na Kurdwanów była przesiadka na r. Grzegórzeckim na "50". "50" jednak nie została uwzględniona na liście. Tak samo, czemu dano "52", a zapomniano o "124/424"? Te dublują się ze "184" od Pilotów i byłyby znacznie lepsze w dojeździe do r. Grunwaldzkiego, a nawet os. Podwawelskiego (skoro "484" je omija jadąc na południe). A co z pasażerami z Nowosądeckiej? Jak ktoś ma kartę na "184", to zostało mu tyko "484" kursujące przez większość czasu raz na godzinę. Ze "164" nie można skorzystać (ma inną trasę), podobnie ze "169/469". Czemu?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Zieleńczanin » 25 maja 2020, 16:35

Droga adminko, prosiłbym o przeniesienie postów nie związanych z infrastrukturą do innego wątku ;)
Bo niestety teraz ciągniemy kwestię skrócenia "184" w dwóch wątkach...
A ja uważam, że ta zmiana na stałe nie wejdzie. "484" pewnie zmieniłoby numer na "784" albo "155" jeśli tak miałoby być.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: obserwator » 25 maja 2020, 20:22

Zieleńczanin pisze: 25 maja 2020, 16:35 A ja uważam, że ta zmiana na stałe nie wejdzie. "484" pewnie zmieniłoby numer na "784" albo "155" jeśli tak miałoby być.
Jak pocięto "22" z f~10 do f~20, to zrobiono szczytówkę "72" do Dąbia zasłaniając się przepustowością ronda 308 Dywizjonu w czasie remontu Mogilskiej. Po remoncie Mogilskiej wszyscy dobrze wiemy co się stało- linia "72" zmieniła numer na "12" i ogłoszono że rozwiązanie zostaje na stałe...

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: ABC » 26 maja 2020, 10:32

Żeby wrocić do meritum wątku.

O Starowiślnej: http://mobilnykrakow.pl/raport-z-konsul ... rowislnej/

A z Krakowskiej będzie można skręcać tylko w Dietla. Jak myślicie czy to przecięcie tranzytu wystarczy by natężenie ruchu samochodowego nie blokowało tramwajów?

A tak w ogóle to dojazd z Krakowskiej na Stradomską samochodem będzie przez Meiselsa, Paulińską, Orzeszkowej, Sukienniczą, Koletek i Bernardyńską. Lub zawrotka na Sebastiana.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kitek » 29 maja 2020, 10:42

Bez zaskoczeń.
W południowej części jezdni ul. Dietla firma wykonująca przebudowę ul. Krakowskiej natknęła się na konstrukcję kamienną. – Prawdopodobnie jest to drugi przyczółek mostu.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kolej ... 36039.html
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: obserwator » 29 maja 2020, 15:26

Czyli to się jeszcze będzie ciągnęło nie wiadomo ile. Jeśli we wrześniu będzie trzeba zwiększyć ilość pojazdów, a przepustowość Starowiślnej na to nie pozwoli proponuję wtedy przełożyć linię "52" na Stradomską.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kaszmir » 01 cze 2020, 20:01

Problemy ulicy Krakowskiej: Nieprzygotowana inwestycja, badania archeologiczne, brak nadzoru i ludzi
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 36072.html
– Zgodnie z deklaracjami wykonawcy z marca, na początku lipca tramwaje powrócą na ulicę Krakowską, a piesi będą mogli korzystać z mostu. Z kolei z końcem sierpnia wznowiony zostanie ruchu samochodowy – informują pracownicy ZDMK.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: WDZ » 02 cze 2020, 7:37

To są przecież rzewne jaja - reszki przyczółka oplecione ze wszystkich stron instalacjami - ale "nikt nie wiedział' że on tam jest... Podobnie jak "nikt nie wiedział" że most ma dwa przyczółki... Od strony Stradomskiej archeolodzy pracowali OIDP góra dwa tygodnie po czym wykopalisko wietrzyło się przez parę miesięcy na świeżym(?) krakowskim powietrzu, ciekawe jak też będzie tutaj...

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kitek » 02 cze 2020, 16:30

Badania archeologiczne na ulicy Dietla mają nie spowodować dużych opóźnień podczas przebudowy ul. Krakowskiej – zapewnia przedstawiciel ZDMK.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/znale ... 36100.html
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kitek » 10 cze 2020, 0:23

Wszystko wskazuje na to, że w lipcu tramwaje przejadą remontowaną ul. Krakowską! 🚃 Wprawdzie po przeniesieniu robót przy skrzyżowaniu z ul. Dietla odkryto południowy przyczółek dawnego mostu, ale po spotkaniu ze służbami konserwatorskimi okazuje się, że zakres prac archeologicznych jest znacznie mniejszy niż przy poprzednim odkryciu. Zatem nie powinny znacząco wpłynąć na planowany w lipcu termin uruchomienia tramwajów na Krakowskiej
https://www.instagram.com/p/CBOTjl7n3G3/
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kitek » 25 cze 2020, 19:52

Bez komentarza...
Wykonawca wadliwie wykonał część płyt, po których mają jeździć tramwaje.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/popra ... 36435.html
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kaszmir » 06 lip 2020, 21:57

Niestety, na powrót tramwajów trzeba będzie jeszcze poczekać. Obecnie mówi się o połowie sierpnia.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... acja-ulicy

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Bayer2003 » 06 lip 2020, 22:38

Kitek pisze: 10 cze 2020, 0:23
Wszystko wskazuje na to, że w lipcu tramwaje przejadą remontowaną ul. Krakowską! 🚃 Wprawdzie po przeniesieniu robót przy skrzyżowaniu z ul. Dietla odkryto południowy przyczółek dawnego mostu, ale po spotkaniu ze służbami konserwatorskimi okazuje się, że zakres prac archeologicznych jest znacznie mniejszy niż przy poprzednim odkryciu. Zatem nie powinny znacząco wpłynąć na planowany w lipcu termin uruchomienia tramwajów na Krakowskiej
https://www.instagram.com/p/CBOTjl7n3G3/
Kaszmir pisze: 06 lip 2020, 21:57
Niestety, na powrót tramwajów trzeba będzie jeszcze poczekać. Obecnie mówi się o połowie sierpnia.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... acja-ulicy
W czerwcu była mowa o lipcu, teraz jest lipiec i już jest mowa o powrocie tramwajów w sierpniu. Za miesiąc pewnie ktoś z Was wstawi tutaj link do strony, mówiącej o powrocie tramwajów we wrześniu. Niestety, otwarcie wyremontowanej Krakowskiej coraz bardziej się opóźnia i niestety osobiście wątpię w powrót tramwajów na tą ulicę przed końcem wakacji. Ale niestety, tak bywa jak kawałek starego mostu jest ważniejszy od dobra mieszkańców miasta, a do tego jeszcze dochodzą błędy podczas wykonywania inwestycji, które trzeba skorygować.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: kot_feliks » 06 lip 2020, 23:35

Ty mówisz o sierpniu, ja bym się bardziej zastanawiał, czy uda się w tym roku ;)

BTW. Igołomską mają skończyć chyba w 2022/23, wiec Krakowska idzie nawet całkiem sprawnie :D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska, Starowiślna

Post autor: Kaszmir » 21 lip 2020, 21:57

Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że w przyszłym miesiącu na ulicę Krakowską powrócą w końcu tramwaje. Na skrzyżowaniu z ulicą Dietla pojawiły się bowiem ostatnie brakujące elementy rozjazdów.
Pozostała część modernizowanej ulicy jest już bowiem praktycznie gotowa. Prace przy torowisku, jezdniach i chodnikach zakończyły się. (...) Nad znaczną częścią przebudowywanego ciągu powieszono już nawet sieć trakcyjną.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... rakowskiej

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości