Remont torów na Ujastku Mogilskim

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
judash
Miłośnik
Posty: 60
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Torowiska

Post autor: judash » 31 sty 2021, 21:38

Nowe szyny i betonowe podkłady gromadzone są na terenie rudery hotelowej przy Ujastku Mogilskim. Może kiedyś podobny widok zastaniemy przy Mrozowej, oczywiście nie mam na myśli tej rudery 😂

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 868
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Torowiska

Post autor: Kitek » 31 sty 2021, 21:55

judash pisze:
31 sty 2021, 21:38
Nowe szyny i betonowe podkłady gromadzone są na terenie rudery hotelowej przy Ujastku Mogilskim.
O to może remont niedługo się zacznie :o
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

tomta1
Znawca
Posty: 154
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Torowiska

Post autor: tomta1 » 01 lut 2021, 11:46

Zacznie, zacznie, już bardzo niedługo ;)

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 318
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Torowiska

Post autor: Łukasz » 01 lut 2021, 14:32

Z tego co wiem prace mają ruszyć od przyszłego poniedziałku i potrwać do końca kwietnia.
Radiofonia 100,5 MHz - Muzyka Wybrana dla Ciebie
http://www.radiofoniakrakow.pl/
Słuchaj: https://www.rmfon.pl/play,149#p-n

fkolasa
Pasażer
Posty: 19
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: Torowiska

Post autor: fkolasa » 01 lut 2021, 14:51

Czyżby kolejny pretekst do cięć w hucie? Np. zawieszenie 44? W końcu kto by się przejmował linią 4 czy przystankiem Struga. Ciekawy jestem jaka będzie organizacja. Mam jednak nadzieję, że 44 pojedzie do Wzgórz i będzie prawdziwym wsparciem dla 4 i na całym odcinku od Huty do centrum będziemy mieli mocną linię co 7,5 min.

Tramwajolog14
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Tramwajolog14 » 02 lut 2021, 10:20

fkolasa pisze:Czyżby kolejny pretekst do cięć w hucie? Np. zawieszenie 44?
Pojawił się komunikat i okazuje się, że tak :(

http://kmkrakow.pl/

Ciekawie za to puszczą 21, bo trasą okrężną. Chyba nikt się tego nie spodziewał.

judash
Miłośnik
Posty: 60
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Torowiska

Post autor: judash » 02 lut 2021, 10:39

To dopiero absurd z "44". Okazuje, że z powodu remontu odcinka tramwajowego, na którym linia "44" wozi statystycznie 0.01% pasażera, zawiesza się ją na całej trasie. Taki Monty ZTPython.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 659
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: Torowiska

Post autor: Bayer2003 » 02 lut 2021, 10:45

Tramwajolog14 pisze:
02 lut 2021, 10:20
fkolasa pisze:Czyżby kolejny pretekst do cięć w hucie? Np. zawieszenie 44?
Pojawił się komunikat i okazuje się, że tak :(
Niestety, zawieszenie "44" sięgnie daleko poza Nową Hutę. Oprócz wiadomych strat w tej części miasta, ulica Długa straci możliwość dojazdu do Dworca Głównego czy wschodnich rejonów miasta. Z linią "21" również postąpiono ciekawie, ponieważ linia będzie robić po prostu wielką pętlę dookoła sporej części Nowej Huty. Są to jednak spore cięcia, ponieważ w układzie takim również na Pleszowie zostanie tylko jedna linia.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1796
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Torowiska

Post autor: Kaszmir » 02 lut 2021, 10:47

Ta organizacja objazdów będzie mocnym kandydatem do bubla roku - a mamy dopiero luty :D Podsumujmy absurdy:

- Ponieważ jest remont na jednym, ostatnim przystanku "44", więc... zawieszają całą, 12-kilometrową linię. To jak będzie kiedyś remont na Wzgórzach, proponuję od razu zawiesić całą "1", "4" i "5", a co :D Czemu "44" nie mogło pojechać od placu Centralnego do ronda Hipokratesa? Albo uznajemy, że "44" jest niepotrzebne w czasie pandemii i wtedy zawieszamy je w ogóle, albo uznajemy że jest potrzebne - i teraz zrobi się tłok w "4".

- Pleszów dostaje zatramwaj za "21"... tylko w dni powszednie. W weekend ten węzeł zostaje tylko z "10". Chcesz dostać się pod Kombinat albo na al. Solidarności? To przesiadaj się najpierw na "10" (do 20 minut czekania) a potem jeszcze przesiadaj na placu Centralnym. Albo czekaj 3 godziny na "211" :D Choć i z tą "10" przesiadka mocno niepewna, bo zasady zachowania ważności biletów "21"... nie obejmują "10". Jasne, obejmują "16" jednak tą tylko do jej końcówki na Bardosa. Czy można zatem przejechać "10" odcinek Kopiec Wandy - Bardosa? Ludzie nie wiedzą, czy w ogóle jeszcze obowiązuje zasada +/-1 przystanku. Zresztą całość "721" jest zła, bo jeśli ktoś będzie chciał dostać się np. do urzędu na os. Zgody, albo Tomexu, to też musi jechać z dwoma przesiadkami.
21, 22, 44, 721
od 08.02.2021
Remont torowiska na ul. Ujastek Mogilski

Szanowni Pasażerowie,

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie informuje, że od dnia 08.02.2021 r. (poniedziałek) rozpocznie się remont torowiska w ciągu ul. Ujastek Mogilski. W tym czasie wyłączony z ruchu zostanie odcinek torowiska od węzła „Kombinat” do węzła „Kopiec Wandy”. Prace planowane są na okres około 3 miesięcy.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

* linia 21 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (okrężnej): Os. Piastów - ... - Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego - Kocmyrzowska - Łowińskiego - Ujastek - Kombinat. Powrót: Kombinat - al. Solidarności - al. Andersa - ... - Os. Piastów. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
* linia 22 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki - ... - al. Solidarności - Ujastek - Łowińskiego - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
* linia 44 - zostanie zawieszona;
* linia 721 - zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa, kursująca po następującej trasie: Pleszów - Igołomska - Ujastek Mogilski - Kombinat. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu.

Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linie 21, 22 i 44 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii. Ponadto:

Bilety okresowe wykupione na linię 21 zachowują ważność:
* na trasie linii 16 na odcinku Bardosa - Rondo Piastowskie;
* na trasie linii 123 na odcinku Dunikowskiego - Klasztorna;
* na trasie linii 163 na odcinku Os. Piastów - Klasztorna;
* na trasie linii 172 na odcinku DH Wanda - Kombinat;
* na trasie linii 174 na odcinku Klasztorna - Kombinat;
* na trasie linii 211 na odcinku Pleszów - Kombinat;
* na całej trasie linii 721.

Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 158
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: fistaszek » 02 lut 2021, 10:50

Ech... pojawił się komunikat o remoncie Ujastka Mogilskiego:
Szanowni Pasażerowie,

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie informuje, że od dnia 08.02.2021 r. (poniedziałek) rozpocznie się remont torowiska w ciągu ul. Ujastek Mogilski. W tym czasie wyłączony z ruchu zostanie odcinek torowiska od węzła „Kombinat” do węzła „Kopiec Wandy”. Prace planowane są na okres około 3 miesięcy.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

linia 21 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (okrężnej): Os. Piastów - ... - Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego - Kocmyrzowska - Łowińskiego - Ujastek - Kombinat. Powrót: Kombinat - al. Solidarności - al. Andersa - ... - Os. Piastów. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 22 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki - ... - al. Solidarności - Ujastek - Łowińskiego - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 44 - zostanie zawieszona;
linia 721 - zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa, kursująca po następującej trasie: Pleszów - Igołomska - Ujastek Mogilski - Kombinat. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu.
Polecam zatem do końca tygodnia wybrać się na Ujastek Mogilski, bo drugiego tak klimatycznego torowiska chyba nie będzie już nigdy ;) .

Jeszcze krótki komentarz z mojej strony:
1. Zawieszenie "44" - z jednej strony jasne, bo nieopłacalne byłoby puszczenie tej linii zarówno na Bardosa, jak i na Wzgórza Krzesławickie, jednak z drugiej strony budzi u mnie spore wątpliwości. Obawiam się, że "4" może mieć przez zdecydowanie za duże zapełnienia. No i po co kierowali tam EU8N, skoro wiedzieli, że zaraz "44" zostanie zawieszone? Nie można było EU8N skierować na "21" lub "22"? Niestety spodziewam się, że te EU8N trafią na zajezdnię...
2. Przedłużenie "22" do Wzgórz Krzesławickich - jasne, klarowne, zrozumiałe.
3. Kółko "21" - uważam, że bardzo ciekawy pomysł, moje wątpliwości jednak budzą dwie rzeczy:
a) brak linii, która odbywałoby takie samo kółko w drugą stronę (a przecież kandydatów jest sporo: "16", "22", "44");
b) przyzwyczajenie pasażerów, którzy myślą, że linia musi jeździć "od pętli do pętli" - takie kółko może budzić sporą dezorientację.
4. Brak przedłużenia "16" do Pleszowa - to jest wg mnie kompletne nieporozumienie. Rozumiem, że Miasto szuka oszczędności, ale zostawienie tylko jednej linii tramwajowej na punkcie przesiadkowym moim zdaniem nie ma sensu, tym bardziej, że duża część pasażerów z Pleszowa podróżowało "21" w okolice DH Wanda. To samo połączenie zapewniłaby "16" do Pleszowa, więc nie rozumiem, czemu zostawiono tą linię ledwie kilka przystanków dalej.
5. "721" - i tu dochodzimy do szczytu kuriozum. W zamian za tramwaj kursujący co 15min w szczycie, 30min w międzyszczycie i co 20min w weekendy w rejony Ronda Kocmyrzowskiego i DH Wanda (dokąd sporo pasażerów z Pleszowa podróżowało) mieszkańcy rejonów zapleszowskich otrzymują krótszy, mniej wygodny autobus, co prawda z taką częstotliwością jak "21" w dni powszednie (wow, gratulacje), ale w weekendy (zgadnijcie!) oczywiście nie kursuje! Przecież "po co?" Miejmy nadzieję, że ta "721" będzie chociaż skoordynowana z odjazdami "21" spod Kombinatu.

Podsumowując, jedyne, co bym ocenił na plus, to ciekawy pomysł na rozwiązanie problemu "21". Moim zdaniem jednak dało się to rozegrać znacznie lepiej:
"16" - przedłużenie do Pleszowa;
"21" - tak jak zapowiedział komunikat;
"22" - tak jak zapowiedział komunikat (a jakby się dało, to nawrotka na Zajezdni);
"44" - Dworzec Towarowy - ... - Rondo Czyżyńskie - Rondo Kocmyrzowskie - Plac Centralny - Kombinat - Ujastek - Kocmyrzowska - Rondo Kocmyrzowskie - Rondo Czyżyńskie - ... - Dworzec Towarowy;
"721" - kursy również w weekendy co 20min (jak "21"), koordynacja z "21" i "44" na Kombinacie.

Wiem, że trasa "44" byłaby wtedy dość długa, jednak myślę, że dałoby to radę, a korzyści dla pasażerów byłyby dość spore ;) .

Ale niestety, wymagałoby to jakichś nakładów, a na to w Krakowie nie można liczyć.

PS. Widzę, że w międzyczasie dyskusja o remoncie przeniosła się do tematu "Torowiska", więc prosiłbym adminów o scalenie wątków :) .


Zrobione :) - adm. K

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1796
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kaszmir » 02 lut 2021, 11:06

Bayer2003 pisze:
02 lut 2021, 10:45
ulica Długa straci możliwość dojazdu do Dworca Głównego czy wschodnich rejonów miasta.
Ulica Długa nie miała takiego połączenia od kilkunastu lat i nie o to chodzi z "44". Linia ta trafiła tam tylko dlatego, że Dworzec Towarowy jest najbliższą końcówką od Basztowej. Jakby mogła zawracać przy Starym Kleparzu, to pewnie tam by kończyła.
fistaszek pisze:
02 lut 2021, 10:50
1. Zawieszenie "44" - z jednej strony jasne, bo nieopłacalne byłoby puszczenie tej linii zarówno na Bardosa, jak i na Wzgórza Krzesławickie, jednak z drugiej strony budzi u mnie spore wątpliwości.
Na Wzgórzach już się mogła nie pomieścić. Trasy do Bardosa czy do r. Hipokratesa są nawet krótsze niż do Kopca Wandy, więc i tak byłyby oszczędności.
fistaszek pisze:
02 lut 2021, 10:50
3. Kółko "21" - uważam, że bardzo ciekawy pomysł, moje wątpliwości jednak budzą dwie rzeczy:
a) brak linii, która odbywałoby takie samo kółko w drugą stronę (a przecież kandydatów jest sporo: "16", "22", "44");
Brak kandydata. "16" jest potrzebna na Ptaszyckiego (dojazd do szpitala). "44" to tylko szczytówka. A dla "22" to byłaby trasa - tasiemiec (musiałaby wtedy kończyć prawdopodobnie przy r. Hipokratesa). Dla mnie trasa "21" była zaskoczeniem, lecz tu akurat jestem w stanie to zrozumieć. Najważniejszy jest sprawny dojazd do Kombinatu i ten będzie utrzymany. W rejony placu Centralnego i tak są "16" oraz "163/193".
fistaszek pisze:
02 lut 2021, 10:50
4. Brak przedłużenia "16" do Pleszowa - to jest wg mnie kompletne nieporozumienie. Rozumiem, że Miasto szuka oszczędności, ale zostawienie tylko jednej linii tramwajowej na punkcie przesiadkowym moim zdaniem nie ma sensu, tym bardziej, że duża część pasażerów z Pleszowa podróżowało "21" w okolice DH Wanda. To samo połączenie zapewniłaby "16" do Pleszowa, więc nie rozumiem, czemu zostawiono tą linię ledwie kilka przystanków dalej.
Zgadzam się z Tobą, acz przedłużenie "16" nie rozwiązałoby problemu braku dojazdu do Kombinatu. Do tego linia ta ma mocno przycięty rozkład, kursuje tylko w dni powszednie i tylko do godz. 18. Wg mnie najlepiej byłoby albo pociągnąć "721" przynajmniej do r. Kocmyrzowskiego, albo w ogóle go nie uruchamiać i w zamian wydłużyć do Pleszowa np. "172". To ostatnie jednak to wiadomo - byłoby zbyt dobrym rozwiązaniem, prawdopodobnie pasażerowie potem nie chcieliby go oddać.
fistaszek pisze:
02 lut 2021, 10:50
"44" - Dworzec Towarowy - ... - Rondo Czyżyńskie - Rondo Kocmyrzowskie - Plac Centralny - Kombinat - Ujastek - Kocmyrzowska - Rondo Kocmyrzowskie - Rondo Czyżyńskie - ... - Dworzec Towarowy;
Za długa trasa bez postoju. Kółko przeszło w przypadku "21" bo to linia hucka.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 158
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: fistaszek » 02 lut 2021, 11:34

Kaszmir pisze:
02 lut 2021, 11:06
Trasy do Bardosa czy do r. Hipokratesa są nawet krótsze niż do Kopca Wandy, więc i tak byłyby oszczędności.
Trasa z PC do Bardosa trwa 10min, z PC do R. Hipokratesa 7min, a z PC do Kopca Wandy przez Kombinat 8min. Różnice niewielkie, jednak dalej - puszczenie "44" do Bardosa byłoby nieopłacalne, a do R. Hipokratesa - "44" ominęłaby wówczas Kombinat i Strugę. Jednak masz rację - nie pomyślałem o pętli w Bieńczycach, mimo wszystko jednak nie jestem zdziwiony zawieszeniem "44". A gdyby był tor odstawczy na PC...
Kaszmir pisze:
02 lut 2021, 11:06
Brak kandydata. "16" jest potrzebna na Ptaszyckiego (dojazd do szpitala). "44" to tylko szczytówka. A dla "22" to byłaby trasa - tasiemiec (musiałaby wtedy kończyć prawdopodobnie przy r. Hipokratesa). Dla mnie trasa "21" była zaskoczeniem, lecz tu akurat jestem w stanie to zrozumieć. Najważniejszy jest sprawny dojazd do Kombinatu i ten będzie utrzymany. W rejony placu Centralnego i tak są "16" oraz "163/193".
Okej, przekonałeś mnie :) . Jednak czy trasa "21" przez Kocmyrzowską jest najszybszym połączeniem do Kombinatu? "1" od Ronda Kocmyrzowskiego do Wiaduktów ma czas przejazdu 6min, zaś "4" od Wiaduktów do Kombinatu - 7min. Odejmując ok. 2min, ponieważ "21" nie dojedzie do samych Wiaduktów, łączny czas przejazdu to ok. 11min. Zgodnie z obecną trasą "21" dojeżdża od Ronda Kocmyrzowskiego do Kombinatu w ok. 9min. Różnica nieznaczna - ale jednak ;) . Mimo wszystko rozumiem Twoją argumentację, zastanawiam się jednak - czy nie lepiej byłoby puścić tego kółka w drugą stronę?
Kaszmir pisze:
02 lut 2021, 11:06
Zgadzam się z Tobą, acz przedłużenie "16" nie rozwiązałoby problemu braku dojazdu do Kombinatu. Do tego linia ta ma mocno przycięty rozkład, kursuje tylko w dni powszednie i tylko do godz. 18. Wg mnie najlepiej byłoby albo pociągnąć "721" przynajmniej do r. Kocmyrzowskiego, albo w ogóle go nie uruchamiać i w zamian wydłużyć do Pleszowa np. "172". To ostatnie jednak to wiadomo - byłoby zbyt dobrym rozwiązaniem, prawdopodobnie pasażerowie potem nie chcieliby go oddać.
Najlepiej oczywiście byłoby wówczas rozszerzyć "16" do linii całotygodniowej o normalnych godzinach kursowania, równocześnie przy tym rozszerzając "721" do kursowania również w weekendy :) . Wiadomo jednak - rozwiązanie niemożliwe ze względu na koszta. Z drugiej strony - tak właśnie powinna wyglądać organizacja ruchu podczas remontów - aby nie przeszkadzało to pasażerom.
Kaszmir pisze:
02 lut 2021, 11:06
fistaszek pisze:
02 lut 2021, 10:50
"44" - Dworzec Towarowy - ... - Rondo Czyżyńskie - Rondo Kocmyrzowskie - Plac Centralny - Kombinat - Ujastek - Kocmyrzowska - Rondo Kocmyrzowskie - Rondo Czyżyńskie - ... - Dworzec Towarowy;
Za długa trasa bez postoju. Kółko przeszło w przypadku "21" bo to linia hucka.
Tego się właśnie obawiałem... Szkoda, bo byłby to dobry pomysł na końcówkę "44".

NowaHutaWschód
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: NowaHutaWschód » 02 lut 2021, 12:09

A później będzie problem bo 721 będzie jeździło puste lub prawie puste, z 10 tez można się przesiąść na autobus i dojechać dalej, Kombinat nie generuje już potoków jak dawniej, bardziej ludzie dojeżdżają do Ronda Kocmyrzowskiego, DH Wanda czy Ronda Hipokratesa. 721 to taki ochłap żeby coś po prostu było.

judash
Miłośnik
Posty: 60
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: judash » 02 lut 2021, 12:34

A tak, żeby znowu ponarzekać. Walcownia, Walcownia - gdzieś, gdzieś Ty, kiedy potrzeba Twych torów? !!!

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: obserwator » 02 lut 2021, 12:54

Skoro już wydłużać "721" to co jakby linię "21" w całości zastąpić przez "721"? W ramach rekompensaty można dać więcej nawet więcej kursów, a i tak byłoby taniej ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość