Remont torów na Ujastku Mogilskim

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: prezes » 03 lut 2021, 21:44

ant_sm pisze: 03 lut 2021, 20:46 Tylko jak zastąpisz tramwaj autobusem to robisz pasażerom krzywdę w postaci tego, że dwa środki transportu w tym samym kierunku będą odjeżdżały z różnych przystanków czasem od siebie sporo oddalonych.
Nie jestem pewien czy w przypadku "21" byłby to realny problem. Przystanki autobusowe na trasie tej linii niejednokrotnie nie są dużo bardziej oddalone od siebie w porównaniu do przystanków tramwajowych. Jedyna znacząca różnica byłaby może w przypadku Ronda Hipokratesa.

Owszem, autobusy i tramwaje w tym samym kierunku będą odjeżdżać z różnych przystanków, tak jak zresztą do tej pory. Jednak na trasie "21" kursują także autobusy i w tym przypadku wielu pasażerom ułatwiłoby to przesiadkę na nie. Ci którzy przesiadali się na tramwaj w kierunku Mistrzejowic mieliby rzeczywiście trochę gorzej, jednak nie uważam, że jest to znacząca wada dyskwalifikująca taki pomysł.
ant_sm pisze: 03 lut 2021, 20:46 Dodatkowo w szczycie czas przejazdu autobusem może być dużo dłuższy niż tramwajem.
To też nie jest takie pewne. Rozkładowe czasy przejazdów autobusów na odcinkach pokrywających się z "21" są bardzo porównywalne w czasie przejazdu. Korków w tamtych miejscach raczej też bym się nie spodziewał. Na dodatek, nie zapominajmy, że według planowanych objazdów "21" w stronę Kombinatu będzie kursowało przez Kocmyrzowską, więc autobus, który pojechałby w obie strony przez Aleję Solidarności byłby nawet korzystniejszy czasowo dla pasażerów.

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 220
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: NowaHutaWschód » 03 lut 2021, 21:46

Mam wrażenie ze większość piszących Pleszów to widziało tylko na mapie i w artykułach prasowych.
Krzywda bo ludzie beda musieli podejść parę metrów na 721?! Takim tokiem rozumowania powinno sie postawić drugi automat na przystanku tramwajowym, bo jak to tak biegać na peron autobusowy? Bo czas przejazdu 721 będzie dłuższy? No bez jaj, to wole jechać 5 minut dłużej takim 721 po całej trasie 21, niż biegać między przystankami żeby mieć dodatkową przesiadkę i kombinować z dojazdem czy z powrotem do domu.
fuck upa!

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Cukier » 03 lut 2021, 22:34

Witam po długiej przerwie (z góry mówię, że przeczytałem tylko ten wątek i nie jestem z resztą forum na bieżąco) :D

Jako lokals uważam, że najlepszym rozwiązaniem byłoby właśnie puszczenie "21" jako autobus na całej trasie. Rozwiązanie powszechne na świecie, w wielu polskich miastach również, w Krakowie nocą również. Same oszczędności bo wzkm tańsze, a puszczając przeguby nawet zdolność przewozowa jest nie mniejsza niż dla E1 solo. Nawet wszystkimi kursami do Pleszowa byłoby taniej niż tramwaj, chcąc robić 1:1 czyli dawać Pleszowowi co łaska, to pozostałe kursy mogłyby wprost kończyć na Kombinacie, bez 1,5km przejazdu technicznego żeby zawrócić. No i dla pasażerów byłaby to w końcu rewolucja w komforcie taboru.

Tak naprawdę gdyby nie kilka wąskich gardeł i korków z nimi związanych, to problem linii "21" można by nawet na stałe rozwiązać po gliwicku.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Kitek » 03 lut 2021, 23:09

Wstawiam dla formalności ;)
W najbliższy poniedziałek ruszą prace na torowisku na ul. Ujastek Mogilski (na odcinku ponad 1 700 metrów pojedynczego toru). Wymienione zostaną szyny wraz z podkładami i podbudową. Odtworzone zostanie odwodnienie torowiska. Wymieniona będzie sieć trakcyjna wraz z konstrukcjami wsporczymi i osprzętem. Prace potrwają mniej więcej trzy miesiące. Ich koszt to ok. 7,7 mln zł.
https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... -mogilski/
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Adrian14
Ekspert
Posty: 810
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Adrian14 » 04 lut 2021, 10:22

Są rozkłady. I mam kolejne zastrzeżenie. Po co 21 jedzie ostatnimi kursami na Elektromontaż. Nie lepiej do Kocmyrzowskiego i dalej po starej trasie pod Kombinat. Prędzej ktoś pojedzie na Struga niż na Elektromontaż.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kaszmir » 04 lut 2021, 14:18

Wg mnie "21" powinno dojeżdżać do Kombinatu więc jakiekolwiek propozycje kierowania jej przez Ptaszyckiego odpadają. Nie potrzeba drugiej "16".
obserwator pisze: 02 lut 2021, 12:54Skoro już wydłużać "721" to co jakby linię "21" w całości zastąpić przez "721"? W ramach rekompensaty można dać więcej nawet więcej kursów, a i tak byłoby taniej ;)
ant_sm pisze: 03 lut 2021, 20:46Tylko jak zastąpisz tramwaj autobusem to robisz pasażerom krzywdę w postaci tego, że dwa środki transportu w tym samym kierunku będą odjeżdżały z różnych przystanków czasem od siebie sporo oddalonych. Dodatkowo w szczycie czas przejazdu autobusem może być dużo dłuższy niż tramwajem. Według mnie nie jest to dobre rozwiązanie.
Mi też pomysł się podoba :D Kilka autobusów powinno się bez problemu znaleźć. A zawieszenie linii tramwajowej też nie byłoby problemem bo w zamian można odwiesić "44" :)

ant_sm - masz rację i zazwyczaj problem niepokrywania się przystanków jest ważny, acz tu sytuacja jest wyjątkowa bo "21" pokrywa się w dużej mierze tak z tramwajami, jak i autobusami. Gdyby zamienić je tymczasowo w "721", część osób straciłaby wspólne przystanki - np. dojeżdżający z Piastów do DH "Wanda" czy Tomexu, za to część by zyskała - np. jadący na al. Solidarności czy do Kombinatu (pokrywanie się ze "139" i "163/193"). Zasadniczo również al. Gen. Andersa byłaby na plus, bo zamiast częściowego pokrywania się z "16" (bo "21" będzie jednokierunkowe, a i "16" ma przycięte godziny i dni funkcjonowania), byłoby mocne pokrywanie się z autobusami na tej samej trasie, w tym "152" (Plac Centralny) czy "172" (Kombinat).

Pozostaje kwestia korków - wydaje mi się, że na trasie "21" nie są one aż tak dużym problem. Czasami się trochę przykorkuje na Mikołajczyka czy na al. Gen. Andersa.
fistaszek pisze: 02 lut 2021, 11:34Trasa z PC do Bardosa trwa 10min, z PC do R. Hipokratesa 7min, a z PC do Kopca Wandy przez Kombinat 8min.
Czasy przejazdu są mylące bo na Ptaszyckiego jest teraz ograniczenie 10 km/h ;) Pisałem o kosztach, a te wynikają z długości trasy, liczonej w metrach. Tu zarówno trasa przez Ptaszyckiego do Kopca Wandy, jak i trasa do r. Hipokratesa, są krótsze niż oryginalna "44" więc byłyby oszczędności.
Kaszmir pisze: 02 lut 2021, 11:06Jednak czy trasa "21" przez Kocmyrzowską jest najszybszym połączeniem do Kombinatu? "1" od Ronda Kocmyrzowskiego do Wiaduktów ma czas przejazdu 6min, zaś "4" od Wiaduktów do Kombinatu - 7min. Odejmując ok. 2min, ponieważ "21" nie dojedzie do samych Wiaduktów, łączny czas przejazdu to ok. 11min. Zgodnie z obecną trasą "21" dojeżdża od Ronda Kocmyrzowskiego do Kombinatu w ok. 9min. Różnica nieznaczna - ale jednak ;) . Mimo wszystko rozumiem Twoją argumentację, zastanawiam się jednak - czy nie lepiej byłoby puścić tego kółka w drugą stronę?
Trasa przez Kocmyrzowską nie jest najkrótsza, jednak jest jedyna. Inaczej kółka zrobić się nie da. Można oczywiście odwrócić kierunek krążenia (tak jak wspomniałeś), jednak wciąż - w którą stronę będzie jechało naokoło. Albo do Kombinatu, albo z niego. Może faktycznie odwrotny kierunek byłby lepszy, bo ludzie bardziej spieszą się do pracy, niż po pracy ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: kot_feliks » 04 lut 2021, 14:37

Adrian14 pisze: 04 lut 2021, 10:22 Są rozkłady. I mam kolejne zastrzeżenie. Po co 21 jedzie ostatnimi kursami na Elektromontaż. Nie lepiej do Kocmyrzowskiego i dalej po starej trasie pod Kombinat. Prędzej ktoś pojedzie na Struga niż na Elektromontaż.
I co, nagle 4 kursy w ciągu dnia będą jechać w innym kierunku, niż wszystkie pozostałe? :mrgreen:

Ja raczej tutaj mam inne pytanie: po co w ogóle te trzy ostatnie kursy są w rozkładzie? Tu oczywiście wiadomo - aby MPK miało zapłacone za zjazd do zajezdni... Ale z punktu widzenia ZTP to jest jakiś idiotyzm, bo miasto będzie płacić za tramwaj wożący powietrze. No chyba, że dojazd Kocmyrzowską akurat do elektromontażu na 22:50, 23:05 i 23:20 jest tak istotny i np. bardziej istotny od braku kursów '52' o tej godzinie :mrgreen:

Naprawdę nie warto byłoby tej $ przeznaczyć np. na jakieś kursy choćby 721 w weekendy? Akurat starczyłoby na np. 14 kursów (w dwie strony) 721 w sb + 14 kursów w nd ;) No ale lepiej wozić tlen na Kocmyrzowskiej o 23 w nocy, jadąc 2 minuty za '1' ;) A gdyby w zamian zlecić to Mobilisowi, to 18 kursów w sb i 17 w nd ;)

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: fistaszek » 04 lut 2021, 18:53

Bayer2003 pisze: 02 lut 2021, 20:43 Każdy potencjalny pasażer i tak w jedną stronę musiałby jechać okrężną trasą. Osobiście myślę, że kierunek tego "kółka" nie ma żadnego znaczenia i nie ma co się dzielić na forumowiczów "lewokółkowych" i "prawokółkowych" ;).
Problem polega na tym, że to właśnie ma znaczenie. Czy wolałbyś szybciej jechać do pracy/szkoły, czy z pracy/szkoły? Myślę, że duża część wolałaby zaoszczędzić czasu rano, tym bardziej, że jak napisał @Kaszmir (a ja się z tym zgadzam), "ludzie bardziej spieszą się do pracy, niż po pracy". Kombinat to przede wszystkim miejsce pracy, więc właśnie dlatego uważam, że kółko na "21" jest zrobione bez najmniejszego sensu i powinno odbywać się w drugą stronę, tym bardziej, że odwrócone kółko rozwiązałoby również problem bezsensownych zjazdów do Elektromontażu, o których wspomniał @Adrian14:
Adrian14 pisze: 04 lut 2021, 10:22 Są rozkłady. I mam kolejne zastrzeżenie. Po co 21 jedzie ostatnimi kursami na Elektromontaż. Nie lepiej do Kocmyrzowskiego i dalej po starej trasie pod Kombinat. Prędzej ktoś pojedzie na Struga niż na Elektromontaż.
Zamiana kierunku "kółka" tylko na kilka okrążeń jest bez sensu. Pamiętaj, że o ile MKM-y zorientowaliby się w tych kursach, o tyle zwykli pasażerowie mogliby mieć problem. Wprowadziłoby to po prostu sporą dezorientację i moim zdaniem tych kilku pasażerów nie jest wartych tego chaosu, jaki by wyniknął.
Kaszmir pisze: 04 lut 2021, 14:18 Czasy przejazdu są mylące bo na Ptaszyckiego jest teraz ograniczenie 10 km/h ;) Pisałem o kosztach, a te wynikają z długości trasy, liczonej w metrach. Tu zarówno trasa przez Ptaszyckiego do Kopca Wandy, jak i trasa do r. Hipokratesa, są krótsze niż oryginalna "44" więc byłyby oszczędności.
Troszeczkę nie rozumiem, skąd koszty wynikają z długości trasy, mógłbyś mi to wyjaśnić? Zawsze byłem przekonany, że bierze się pod uwagę czas przejazdu, dlatego użyłem właśnie jego przy tym zestawieniu. Chętnie się jednak dowiem czegoś nowego ;) .

Co do autobusu za tramwaj na całej trasie "21": pomysł bardzo sensowny, aczkolwiek moje zamiłowanie do tramwajów nie może mi pozwolić na bycie na tak :D . Biorąc pod uwagę zapełnienia "21" uważam, że autobus przegubowy na pewno dałby radę. Problem jednak mógłby być w (jak zazwyczaj) pasażerach: dłuższy tramwaj z większą liczbą miejsc siedzących jest zawsze wygodniejszy niż autobus jadący po nierzadko wyboistej drodze. Na odcinku od Kombinatu do Pleszowa w tramwaju mimo wszystko nie kursuje zbyt dużo osób, więc dla tej większej części, która podróżuje na innych odcinkach trasy "21" byłaby to po prostu nieuzasadniona degradacja.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Kaszmir » 04 lut 2021, 19:14

kot_feliks pisze: 04 lut 2021, 14:37Ja raczej tutaj mam inne pytanie: po co w ogóle te trzy ostatnie kursy są w rozkładzie? Tu oczywiście wiadomo - aby MPK miało zapłacone za zjazd do zajezdni... Ale z punktu widzenia ZTP to jest jakiś idiotyzm, bo miasto będzie płacić za tramwaj wożący powietrze. No chyba, że dojazd Kocmyrzowską akurat do elektromontażu na 22:50, 23:05 i 23:20 jest tak istotny i np. bardziej istotny od braku kursów '52' o tej godzinie :mrgreen:

Naprawdę nie warto byłoby tej $ przeznaczyć np. na jakieś kursy choćby 721 w weekendy? Akurat starczyłoby na np. 14 kursów (w dwie strony) 721 w sb + 14 kursów w nd ;) No ale lepiej wozić tlen na Kocmyrzowskiej o 23 w nocy, jadąc 2 minuty za '1' ;) A gdyby w zamian zlecić to Mobilisowi, to 18 kursów w sb i 17 w nd ;)
Rozumiem Twój punkt, natomiast tu bym bronił ZTP - "21" po prostu utrzyma obecny rozkład z Piastów. Czy to nie Ty kiedyś pisałeś że - by pasażerowie mieli zaufanie do km - musi ona mieć stały rozkład, w szczególności godziny pierwszych i ostatnich kursów? A dwa ostatnie kursy tramwajów dziennych z Piastów to właśnie "21" bo "52" kończy wcześniej. Potem jest dopiero "664".

Do Elektromontażu pewnie nikt nie będzie jeździł, jednak do r. Kocmyrzowskiego już ktoś może podjechać. Tak samo ktoś może wsiąść na r. Kocmyrzowskim i podjechać choćby do Teatru Ludowego czy Cienistej - tam jest trochę bloków.

Kursy "721" w weekendy też potrzebne - jednak to powinno po prostu być, nie kosztem kursów "21" ;)
fistaszek pisze: 04 lut 2021, 18:53Troszeczkę nie rozumiem, skąd koszty wynikają z długości trasy, mógłbyś mi to wyjaśnić? Zawsze byłem przekonany, że bierze się pod uwagę czas przejazdu, dlatego użyłem właśnie jego przy tym zestawieniu. Chętnie się jednak dowiem czegoś nowego ;) .
Przewoźnicy mają płacone za przejechane kilometry, podobnie jak taxi:
https://krabok.wordpress.com/2021/01/11 ... m-na-2021/
fistaszek pisze: 04 lut 2021, 18:53Problem jednak mógłby być w (jak zazwyczaj) pasażerach: dłuższy tramwaj z większą liczbą miejsc siedzących jest zawsze wygodniejszy niż autobus jadący po nierzadko wyboistej drodze.
Jesteś pewien, że pasażerowie woleliby wysokopodłogowy szrot zamiast w pełni niskopodłogowego autobus? :P Wg mnie byłoby nawet odwrotnie - a że standard krakowskich autobusów jest wyższy niż E1 które obsługują większość brygad "21", jeszcze by się pasażerom spodobało i nie chcieliby wracać do złomu :D Drogi może są wyboiste, za to nowohuckie tory - krzywe, zwłaszcza na al. Solidarności.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: prezes » 04 lut 2021, 19:33

fistaszek pisze: 04 lut 2021, 18:53 Troszeczkę nie rozumiem, skąd koszty wynikają z długości trasy, mógłbyś mi to wyjaśnić? Zawsze byłem przekonany, że bierze się pod uwagę czas przejazdu, dlatego użyłem właśnie jego przy tym zestawieniu. Chętnie się jednak dowiem czegoś nowego ;) .
ZTP płaci MPK czy Mobilisowi określoną stawkę za każdy przejechany kilometr. Stawki te są określane na początku każdego roku. Czas przejazdu nie ma żadnego znaczenia przy ustalaniu ceny. Być może gdyby było inaczej, władze miasta bardziej dbałyby o to, aby podnieść maksymalną dopuszczalną prędkość tramwajów :D
Czas przejazdu jest zresztą też mocno niemiarodajny, o różnych porach może się on różnić. Raz autobus będzie stał w korku, a raz nie, więc w przypadku gdyby miasto musiało dodatkowo płacić za czynniki na drogach niezależne od nich, to byłoby to mocno niesprawiedliwe. Jeśli zaś chodzi o rozkładowy czas przejazdu, w rozkład także można wpisać wszystko. Stawki za przejechany dystans są dużo bardziej sprawiedliwe.
fistaszek pisze: 04 lut 2021, 18:53 Problem jednak mógłby być w (jak zazwyczaj) pasażerach: dłuższy tramwaj z większą liczbą miejsc siedzących jest zawsze wygodniejszy niż autobus jadący po nierzadko wyboistej drodze. Na odcinku od Kombinatu do Pleszowa w tramwaju mimo wszystko nie kursuje zbyt dużo osób, więc dla tej większej części, która podróżuje na innych odcinkach trasy "21" byłaby to po prostu nieuzasadniona degradacja.
Tramwaj ma oczywiście swoje zalety w postaci wydzielonych torowisk, dzięki czemu może ominąć potencjalne opóźnienia, jednak w przypadku autobusu na trasie "21" nie byłoby to dużym problemem. Autobus może jechać po wyboistej drodze, jednak czy na pewno jest to wada porównując drogi do nowohuckich torowisk po których kursuje "21"? :D
Nie uważam także, żeby tymczasowa zamiana "21" na autobus była degradacją. Na większości brygad linia ta jest obsługiwana przez pojedyncze Wiedeńce, które są niewiele dłuższe od autobusu przegubowego. Co ciekawe, Solaris Urbino 18 IV ma więcej miejsc siedzących niż solówka E1, a raptem 3 miejsca siedzące mniej od N8S. Jako, że sytuacja, gdy wszystkie miejsca siedzące w "21" są zajęte nie jest częsta, to myślę, że pasażerowie nie ucierpieliby na takiej zmianie.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: kot_feliks » 04 lut 2021, 20:17

Kaszmir pisze: 04 lut 2021, 19:14 Rozumiem Twój punkt, natomiast tu bym bronił ZTP - "21" po prostu utrzyma obecny rozkład z Piastów. Czy to nie Ty kiedyś pisałeś że - by pasażerowie mieli zaufanie do km - musi ona mieć stały rozkład, w szczególności godziny pierwszych i ostatnich kursów? A dwa ostatnie kursy tramwajów dziennych z Piastów to właśnie "21" bo "52" kończy wcześniej. Potem jest dopiero "664".
No ale jak coś, to tutaj właśnie przydałby się np. jeszcze jeden kurs '52', co miałoby sens o tyle, że załatałoby również dziurę z centrum w kierunku Ruczaju pomiędzy ostatnim '52', a pierwszymi nockami ;) Natomiast serio, nie kupuję tego, że w momencie, jak na wielu trasach mamy np. godzinną (czy dłuższą dziurę) między ostatnim dziennym, a pierwszym nocnym, w jakikolwiek sposób sensowny jest pustak w postaci '21' ;)

I ten przykład z '52' to jest imho właśnie bardzo dobitne pokazanie debilności tych kursów na '21' :mrgreen: Na praktycznie głównej linii tramwajowej w mieście nie ma $, żeby zrobić JEDEN dodatkowy kurs łatający dziurę między 23, a 24, za to będzie się wozić 0-1 osób trzema kursami na Elektromontaż, żeby MPK dostało $ za zjazd ;)

I tak dobrze, że w końcu ogarnęli kwestię wjazdu na zajezdnię od strony wiaduktów, bo inaczej pewnie faktycznie zmieniliby kierunek tych ostatnich kursów i puścili je przez pl. Centralny :mrgreen:
Kaszmir pisze: 04 lut 2021, 19:14Do Elektromontażu pewnie nikt nie będzie jeździł, jednak do r. Kocmyrzowskiego już ktoś może podjechać. Tak samo ktoś może wsiąść na r. Kocmyrzowskim i podjechać choćby do Teatru Ludowego czy Cienistej - tam jest trochę bloków.
Tylko, że na Kocmyrzowskiej masz jeszcze '1' i '5', z kursami z Kocmyrzowskiego:
22: 42, 50
23: 02, 09, 21, 28, 44

Dodatkowe kursy '21':
22: 46
23: 01, 16

Raczej tu nic nikomu nie dadzą ;)

Ale to też pokazuje w mniejszej skali marnotrawstwo $ przy pierdyliardzie linii zewsząd dowsząd. Tramwaj średnio co 6 min na Kocmyrzowskiej w kierunku Wzgórz między 22:45 - 23:45 to na pewno to, co będzie kluczem sukcesu KMK ;) Za to w wielu innych rejonach (ot, choćby z takiego Radzikowskiego) masz np. autobus co 40 min w sb, i nic w nd ;)

Imho tak, jak wspomniałem: jeśli już patrzymy na Piastów, to o wiele więcej dałby JEDEN dodatkowy kurs '52' np. ok. 23:10 (i następnie ok. 23:30-40 z centrum na Ruczaj), niż pustka w postaci '21' :)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Kitek » 04 lut 2021, 23:18

Myślę, że okrężna trasa "21" jest też pewnego rodzaju testem. Jeżeli takie rozwiązanie w praktyce się sprawdzi, to być może będzie wykorzystywane przy kolejnych remontach w Nowej Hucie (np. przy zamkniętym Ptaszyckiego można podobnie skierować "16" lub nawet puścić ją Mistrzejowice - Plac Centralny - Mistrzejowice).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 220
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: NowaHutaWschód » 05 lut 2021, 5:27

Już były takie testy robione dawniej, gdy w remoncie było rondo Kocmyrzowskie, wówczas 20 i 21 jeździło na trasie okrężnej, Pleszów-Ptaszyckiego-Solidarności-Pleszów, tylko że wtedy jechały w przeciwnych kierunkach.
fuck upa!

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Dragon » 05 lut 2021, 12:12

Chciałem jeszcze zarzucić swoim pomysłem na obsługę podczas remontu zakładającą połączenie "21"/"22" w jedną linię - Po trasie "22" z Borku do Kombinatu, po czym przez Elektromontaż-Kocmyrzowską-R.Kocmyrzowskie na Osiedle Piastów jak "21". Linie mają też podobną ilość kursów, więc dałoby ułożyć sensowny rozkład jazdy. Uniknęlibyśmy zapychania Wzgórz Krzesławickich kolejnymi kursami, natomiast trasa "21" dalej zapewniałaby połączenie z Kombinatem. Dodatkowo linia miałaby na dwóch stronach swój własny tor i uniknie się zajeżdżania brygad innych linii. "22" ma też problem z punktualnością, którą dodatkowo pogarszają wozy bez GPSów.
Dzięki zaoszczędzonym pckm z "22" z odcinka Kombinat-Wzgórza można by było uruchomić całotygodniowe "721". Może nawet udałoby się pociągnąć ją do Kocmyrzowskiego żeby jeszcze na Andersa wypełnić lukę po "21".

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: kot_feliks » 05 lut 2021, 12:19

No to jest całkiem fajny pomysł :) Chyba jedyną wadą ew. problem z punktualnością, ale tutaj raczej nie jest źle w okresie pandemii :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości