Podczas remontu Ptaszyckiego "10" prawie na pewno pojedzie przez Ujastek, bo nie sądzę, żeby chcieli zostawić Pleszów bez linii w kierunku centrum. Będą to dodatkowe 4 kursy/h, więc prawdą jest, że torowisko na Ujastku będzie musiało przyjąć zwiększony ruch. Co do "16", to nie sądzę, żeby chcieli ją utrzymywać, gdyż na takiej objazdowej trasie byłaby prawie w całości zdublowana przez "21", a ta nie jeździ na tyle dobrze zapełniona, aby potrzebowała wsparcia. Chodzą głosy, że "16" ostała się bez zawieszenia dlatego, że pełni rolę dojazdową do Szpitala Żeromskiego dla mieszkańców Huty. Podczas remontu Ptaszyckiego niemożliwe będzie, aby spełniała dalej tę funkcję, więc jej zawieszenie jest niemal pewne i zaskoczę się jeśli będzie inaczej.Bayer2003 pisze: ↑27 lut 2021, 20:58 Mowa o zwiększonym ruchu daje nadzieję, że po rozpoczęciu remontu Ptaszyckiego linie "10" oraz "16" nie zostaną zawieszone, tylko pojadą przez Ujastek Mogilski odpowiednio na Pleszów oraz Kopiec Wandy. Pytanie tylko czy nie będzie to oznaczało dalszego zawieszenia "44" oraz ile kursów/h jest w stanie przyjąć Kopiec Wandy?
Jeśli chodzi o remont Al. Solidarności, to też Ujastek będzie pełnił istotną rolę, gdyż przejazd tym odcinkiem będzie niezbędny dla linii dojeżdżających pod Kombinat, a coś tam będzie musiało jeździć.