Re: Torowiska
: 31 sty 2021, 21:38
Nowe szyny i betonowe podkłady gromadzone są na terenie rudery hotelowej przy Ujastku Mogilskim. Może kiedyś podobny widok zastaniemy przy Mrozowej, oczywiście nie mam na myśli tej rudery
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Pojawił się komunikat i okazuje się, że takfkolasa pisze:Czyżby kolejny pretekst do cięć w hucie? Np. zawieszenie 44?
Niestety, zawieszenie "44" sięgnie daleko poza Nową Hutę. Oprócz wiadomych strat w tej części miasta, ulica Długa straci możliwość dojazdu do Dworca Głównego czy wschodnich rejonów miasta. Z linią "21" również postąpiono ciekawie, ponieważ linia będzie robić po prostu wielką pętlę dookoła sporej części Nowej Huty. Są to jednak spore cięcia, ponieważ w układzie takim również na Pleszowie zostanie tylko jedna linia.Tramwajolog14 pisze: ↑02 lut 2021, 10:20Pojawił się komunikat i okazuje się, że takfkolasa pisze:Czyżby kolejny pretekst do cięć w hucie? Np. zawieszenie 44?
http://kmkrakow.pl/21, 22, 44, 721
od 08.02.2021
Remont torowiska na ul. Ujastek Mogilski
Szanowni Pasażerowie,
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie informuje, że od dnia 08.02.2021 r. (poniedziałek) rozpocznie się remont torowiska w ciągu ul. Ujastek Mogilski. W tym czasie wyłączony z ruchu zostanie odcinek torowiska od węzła „Kombinat” do węzła „Kopiec Wandy”. Prace planowane są na okres około 3 miesięcy.
W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
* linia 21 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (okrężnej): Os. Piastów - ... - Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego - Kocmyrzowska - Łowińskiego - Ujastek - Kombinat. Powrót: Kombinat - al. Solidarności - al. Andersa - ... - Os. Piastów. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
* linia 22 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki - ... - al. Solidarności - Ujastek - Łowińskiego - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
* linia 44 - zostanie zawieszona;
* linia 721 - zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa, kursująca po następującej trasie: Pleszów - Igołomska - Ujastek Mogilski - Kombinat. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu.
Zasady zachowania ważności biletów okresowych:
Bilety okresowe wykupione na linie 21, 22 i 44 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii. Ponadto:
Bilety okresowe wykupione na linię 21 zachowują ważność:
* na trasie linii 16 na odcinku Bardosa - Rondo Piastowskie;
* na trasie linii 123 na odcinku Dunikowskiego - Klasztorna;
* na trasie linii 163 na odcinku Os. Piastów - Klasztorna;
* na trasie linii 172 na odcinku DH Wanda - Kombinat;
* na trasie linii 174 na odcinku Klasztorna - Kombinat;
* na trasie linii 211 na odcinku Pleszów - Kombinat;
* na całej trasie linii 721.
Za utrudnienia przepraszamy!
Polecam zatem do końca tygodnia wybrać się na Ujastek Mogilski, bo drugiego tak klimatycznego torowiska chyba nie będzie już nigdy .Szanowni Pasażerowie,
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie informuje, że od dnia 08.02.2021 r. (poniedziałek) rozpocznie się remont torowiska w ciągu ul. Ujastek Mogilski. W tym czasie wyłączony z ruchu zostanie odcinek torowiska od węzła „Kombinat” do węzła „Kopiec Wandy”. Prace planowane są na okres około 3 miesięcy.
W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
linia 21 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (okrężnej): Os. Piastów - ... - Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego - Kocmyrzowska - Łowińskiego - Ujastek - Kombinat. Powrót: Kombinat - al. Solidarności - al. Andersa - ... - Os. Piastów. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 22 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki - ... - al. Solidarności - Ujastek - Łowińskiego - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 44 - zostanie zawieszona;
linia 721 - zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa, kursująca po następującej trasie: Pleszów - Igołomska - Ujastek Mogilski - Kombinat. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu.
Ulica Długa nie miała takiego połączenia od kilkunastu lat i nie o to chodzi z "44". Linia ta trafiła tam tylko dlatego, że Dworzec Towarowy jest najbliższą końcówką od Basztowej. Jakby mogła zawracać przy Starym Kleparzu, to pewnie tam by kończyła.
Na Wzgórzach już się mogła nie pomieścić. Trasy do Bardosa czy do r. Hipokratesa są nawet krótsze niż do Kopca Wandy, więc i tak byłyby oszczędności.
Brak kandydata. "16" jest potrzebna na Ptaszyckiego (dojazd do szpitala). "44" to tylko szczytówka. A dla "22" to byłaby trasa - tasiemiec (musiałaby wtedy kończyć prawdopodobnie przy r. Hipokratesa). Dla mnie trasa "21" była zaskoczeniem, lecz tu akurat jestem w stanie to zrozumieć. Najważniejszy jest sprawny dojazd do Kombinatu i ten będzie utrzymany. W rejony placu Centralnego i tak są "16" oraz "163/193".
Zgadzam się z Tobą, acz przedłużenie "16" nie rozwiązałoby problemu braku dojazdu do Kombinatu. Do tego linia ta ma mocno przycięty rozkład, kursuje tylko w dni powszednie i tylko do godz. 18. Wg mnie najlepiej byłoby albo pociągnąć "721" przynajmniej do r. Kocmyrzowskiego, albo w ogóle go nie uruchamiać i w zamian wydłużyć do Pleszowa np. "172". To ostatnie jednak to wiadomo - byłoby zbyt dobrym rozwiązaniem, prawdopodobnie pasażerowie potem nie chcieliby go oddać.fistaszek pisze: ↑02 lut 2021, 10:504. Brak przedłużenia "16" do Pleszowa - to jest wg mnie kompletne nieporozumienie. Rozumiem, że Miasto szuka oszczędności, ale zostawienie tylko jednej linii tramwajowej na punkcie przesiadkowym moim zdaniem nie ma sensu, tym bardziej, że duża część pasażerów z Pleszowa podróżowało "21" w okolice DH Wanda. To samo połączenie zapewniłaby "16" do Pleszowa, więc nie rozumiem, czemu zostawiono tą linię ledwie kilka przystanków dalej.
Za długa trasa bez postoju. Kółko przeszło w przypadku "21" bo to linia hucka.
Trasa z PC do Bardosa trwa 10min, z PC do R. Hipokratesa 7min, a z PC do Kopca Wandy przez Kombinat 8min. Różnice niewielkie, jednak dalej - puszczenie "44" do Bardosa byłoby nieopłacalne, a do R. Hipokratesa - "44" ominęłaby wówczas Kombinat i Strugę. Jednak masz rację - nie pomyślałem o pętli w Bieńczycach, mimo wszystko jednak nie jestem zdziwiony zawieszeniem "44". A gdyby był tor odstawczy na PC...
Okej, przekonałeś mnie . Jednak czy trasa "21" przez Kocmyrzowską jest najszybszym połączeniem do Kombinatu? "1" od Ronda Kocmyrzowskiego do Wiaduktów ma czas przejazdu 6min, zaś "4" od Wiaduktów do Kombinatu - 7min. Odejmując ok. 2min, ponieważ "21" nie dojedzie do samych Wiaduktów, łączny czas przejazdu to ok. 11min. Zgodnie z obecną trasą "21" dojeżdża od Ronda Kocmyrzowskiego do Kombinatu w ok. 9min. Różnica nieznaczna - ale jednak . Mimo wszystko rozumiem Twoją argumentację, zastanawiam się jednak - czy nie lepiej byłoby puścić tego kółka w drugą stronę?Kaszmir pisze: ↑02 lut 2021, 11:06 Brak kandydata. "16" jest potrzebna na Ptaszyckiego (dojazd do szpitala). "44" to tylko szczytówka. A dla "22" to byłaby trasa - tasiemiec (musiałaby wtedy kończyć prawdopodobnie przy r. Hipokratesa). Dla mnie trasa "21" była zaskoczeniem, lecz tu akurat jestem w stanie to zrozumieć. Najważniejszy jest sprawny dojazd do Kombinatu i ten będzie utrzymany. W rejony placu Centralnego i tak są "16" oraz "163/193".
Najlepiej oczywiście byłoby wówczas rozszerzyć "16" do linii całotygodniowej o normalnych godzinach kursowania, równocześnie przy tym rozszerzając "721" do kursowania również w weekendy . Wiadomo jednak - rozwiązanie niemożliwe ze względu na koszta. Z drugiej strony - tak właśnie powinna wyglądać organizacja ruchu podczas remontów - aby nie przeszkadzało to pasażerom.Kaszmir pisze: ↑02 lut 2021, 11:06 Zgadzam się z Tobą, acz przedłużenie "16" nie rozwiązałoby problemu braku dojazdu do Kombinatu. Do tego linia ta ma mocno przycięty rozkład, kursuje tylko w dni powszednie i tylko do godz. 18. Wg mnie najlepiej byłoby albo pociągnąć "721" przynajmniej do r. Kocmyrzowskiego, albo w ogóle go nie uruchamiać i w zamian wydłużyć do Pleszowa np. "172". To ostatnie jednak to wiadomo - byłoby zbyt dobrym rozwiązaniem, prawdopodobnie pasażerowie potem nie chcieliby go oddać.
Tego się właśnie obawiałem... Szkoda, bo byłby to dobry pomysł na końcówkę "44".