Remont torów na Ujastku Mogilskim

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
prezes
Pomiarowiec
Posty: 574
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: prezes » 27 lut 2021, 22:33

Bayer2003 pisze:
27 lut 2021, 20:58
Mowa o zwiększonym ruchu daje nadzieję, że po rozpoczęciu remontu Ptaszyckiego linie "10" oraz "16" nie zostaną zawieszone, tylko pojadą przez Ujastek Mogilski odpowiednio na Pleszów oraz Kopiec Wandy. Pytanie tylko czy nie będzie to oznaczało dalszego zawieszenia "44" oraz ile kursów/h jest w stanie przyjąć Kopiec Wandy?
Podczas remontu Ptaszyckiego "10" prawie na pewno pojedzie przez Ujastek, bo nie sądzę, żeby chcieli zostawić Pleszów bez linii w kierunku centrum. Będą to dodatkowe 4 kursy/h, więc prawdą jest, że torowisko na Ujastku będzie musiało przyjąć zwiększony ruch. Co do "16", to nie sądzę, żeby chcieli ją utrzymywać, gdyż na takiej objazdowej trasie byłaby prawie w całości zdublowana przez "21", a ta nie jeździ na tyle dobrze zapełniona, aby potrzebowała wsparcia. Chodzą głosy, że "16" ostała się bez zawieszenia dlatego, że pełni rolę dojazdową do Szpitala Żeromskiego dla mieszkańców Huty. Podczas remontu Ptaszyckiego niemożliwe będzie, aby spełniała dalej tę funkcję, więc jej zawieszenie jest niemal pewne i zaskoczę się jeśli będzie inaczej.

Jeśli chodzi o remont Al. Solidarności, to też Ujastek będzie pełnił istotną rolę, gdyż przejazd tym odcinkiem będzie niezbędny dla linii dojeżdżających pod Kombinat, a coś tam będzie musiało jeździć.

NowaHutaWschód
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: NowaHutaWschód » 28 lut 2021, 8:11

10 zostanie, a 21 albo zawieszą albo skrócą w całości do Kopca Wandy. Ciekawe jak będzie wyglądała trasa za tramwaju, od Pleszowa w stronę Placu Centralnego czy jakis wymyślą jakiś kosmos.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 868
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Kitek » 28 lut 2021, 12:06

Mr. Passenger pisze:
26 lut 2021, 9:41
Raczej chodzi chyba o to, że "22" jest stosunkowo mało popularną linią, a taboru niskopodłogowego jest (jak zawsze) mało i w pierwszej kolejności ZTP stara się obsadzić nim bardziej uczęszczane połączenia.
Zgadzam się, wysokopodłogowe "22" nie przeszkadza, gdyż są inne priorytety.
kucyk pisze:
26 lut 2021, 15:33
Z tego co się już mówi na korytarzach w MPK to być może Stadlery zaczną kursować na "9" we wrześniu. Wcześniej nie ma szans.
Oby w ogóle jeździły na tej linii (żeby nie skończyło się na pustych obietnicach...)
Bayer2003 pisze:
27 lut 2021, 20:58
Mowa o zwiększonym ruchu daje nadzieję, że po rozpoczęciu remontu Ptaszyckiego linie "10" oraz "16" nie zostaną zawieszone, tylko pojadą przez Ujastek Mogilski odpowiednio na Pleszów oraz Kopiec Wandy.
Wolałbym zawracanie "16" na Placu Centralnym, ma tak krótką trasę, że nie powinno być problemów ;)
NowaHutaWschód pisze:
28 lut 2021, 8:11
Ciekawe jak będzie wyglądała trasa za tramwaju, od Pleszowa w stronę Placu Centralnego czy jakis wymyślą jakiś kosmos.
Pewnie taki zatramwaj będzie tylko na odcinku Plac Centralny - Bardosa.
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

prezes
Pomiarowiec
Posty: 574
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: prezes » 28 lut 2021, 13:21

Kitek pisze:
28 lut 2021, 12:06
Pewnie taki zatramwaj będzie tylko na odcinku Plac Centralny - Bardosa.
Uważam, że powinna istnieć możliwość przesiadki z tego zatramwaju na tramwaje w kierunku Pleszowa. Na Bardosa takiej możliwości nie będzie, więc dobrze byłoby, gdyby mimo wszystko taka linia zastępcza docierała do Pleszowa. Zwłaszcza gdyby zdecydowano się w zamian skrócić "21" do Kopca Wandy, myślę, że takie rozwiązanie byłoby sprawiedliwe.

Awatar użytkownika
mkm3
Specjalista
Posty: 262
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: mkm3 » 28 lut 2021, 13:45

Zamiast tworzyć dowozówkę Pl. Centralny - Bardosa to lepiej byłoby wydłużyć istniejącą linię tutaj. I to na stałe.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 868
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Kitek » 07 mar 2021, 11:55

Widać, że okrężna trasa "21" nie służy. Wczoraj na Struga -> Piastów były 4 osoby o 15:42, natomiast kolejny kurs widziany na wysokości Zajezdni jechał pusty... Czyżby pasażerowie na stałe przesiedli się na autobusy?
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

NowaHutaWschód
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: NowaHutaWschód » 07 mar 2021, 15:52

Kitek pisze:
07 mar 2021, 11:55
Widać, że okrężna trasa "21" nie służy. Wczoraj na Struga -> Piastów były 4 osoby o 15:42, natomiast kolejny kurs widziany na wysokości Zajezdni jechał pusty... Czyżby pasażerowie na stałe przesiedli się na autobusy?
To dobra wiadomość, można teraz coś uciąć, bo mało kto korzysta z linii. Pasażerowie znaleźli lepsze rozwiązanie więc wszyscy chyba są zadowoleni.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 574
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: prezes » 07 mar 2021, 22:04

NowaHutaWschód pisze:
07 mar 2021, 15:52
To dobra wiadomość, można teraz coś uciąć, bo mało kto korzysta z linii. Pasażerowie znaleźli lepsze rozwiązanie więc wszyscy chyba są zadowoleni.
Nie sądzę, by pasażerowie z Pleszowa byli zadowoleni, że zabrano im tramwaj, dając w zamian autobus ledwie dowożący pod Kombinat, nie kursujący nawet w weekendy. Linia "21" przed remontem Ujastka Mogilskiego pusta na swojej trasie nie jeździła. Oczywiście można się zastanawiać czy były to potoki uzasadniające istnienie na tej trasie tramwaju, jednak uważam, że pasażerowie z Pleszowa powinni mieć jakąś linię tramwajową w kierunku Kombinatu.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 868
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Kitek » 14 mar 2021, 13:07

pawel200020 pisze:
24 lut 2021, 13:47
Wiadomo może czy późniejszy remont torów w ciągu alei Jana Pawła II i ulicy Ptaszyckiego pociagnie za sobą remont pętli "Kopiec Wandy"?
Gwoli uzupełnienia - według komentarza jaki przeczytałem na fb wynika, że "z powodów gruntowych nie będzie remontowana pętla. Z wstępnych planów wynikało, że rozjazdy mają być remontowane wraz z pętlą".
prezes pisze:
28 lut 2021, 13:21
Uważam, że powinna istnieć możliwość przesiadki z tego zatramwaju na tramwaje w kierunku Pleszowa. Na Bardosa takiej możliwości nie będzie, więc dobrze byłoby, gdyby mimo wszystko taka linia zastępcza docierała do Pleszowa.
Też jest jakaś opcja, ale pewnie dotrze tylko do przystanku Fort Mogiła.
mkm3 pisze:
28 lut 2021, 13:45
Zamiast tworzyć dowozówkę Pl. Centralny - Bardosa to lepiej byłoby wydłużyć istniejącą linię tutaj. I to na stałe.
Popieram, najlepszym kandydatem wydaje się "152" (osobiście myślałem o "572" nawet tylko ta linia jest wyłącznie szczytówką :( )
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

NowaHutaWschód
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: NowaHutaWschód » 14 mar 2021, 14:59

Ja obstawiam na za tramwaj na trasie Plac Centralny-Ptaszyckiego-Kombinat
10 przez Kombinat i już będzie argument że można się przesiąść, a że Pleszów to koniec świata to niech ludzie sobie radzą.
A zawieszone zostanie jedno z dwóch 16 lub 21.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 868
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Kitek » 17 mar 2021, 21:46

NowaHutaWschód pisze:
14 mar 2021, 14:59
10 przez Kombinat i już będzie argument że można się przesiąść, a że Pleszów to koniec świata to niech ludzie sobie radzą.
I kolejna okazja by zaoszczędzić na tym "końcu świata".
NowaHutaWschód pisze:
14 mar 2021, 14:59
A zawieszone zostanie jedno z dwóch 16 lub 21.
Może puszczą "21" dla odmiany w kółko w drugą stronę? :lol:
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

NowaHutaWschód
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: NowaHutaWschód » 18 mar 2021, 6:23

Kitek pisze:
17 mar 2021, 21:46
NowaHutaWschód pisze:
14 mar 2021, 14:59
10 przez Kombinat i już będzie argument że można się przesiąść, a że Pleszów to koniec świata to niech ludzie sobie radzą.
I kolejna okazja by zaoszczędzić na tym "końcu świata".
NowaHutaWschód pisze:
14 mar 2021, 14:59
A zawieszone zostanie jedno z dwóch 16 lub 21.
Może puszczą "21" dla odmiany w kółko w drugą stronę? :lol:
Jedyna nadzieja dla tego końca świata to ukończenie Igołomskiej i rozbudowa tej części miasta, chociaż inwestorów nie bardzo ma co zachęcić do wyłożenia swoich pieniędzy w te rejony.

impuls
Specjalista
Posty: 325
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: impuls » 18 mar 2021, 20:07

Na razie rozkładają żwirek a bliżej Kombinatu fragmenty są już walcowane. Jeszcze nie rozkładali podkładów i szyn. Zatem potrwa co najmniej do końca kwietnia ten remont.

judash
Miłośnik
Posty: 60
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: judash » 18 mar 2021, 21:48

No dobra, ale co z kawałkiem torowiska przy przystanku Kombinat, rozjazdach, zwrotnicach? Przecież tu też agonia.

impuls
Specjalista
Posty: 325
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: impuls » 18 mar 2021, 21:59

judash pisze:
18 mar 2021, 21:48
No dobra, ale co z kawałkiem torowiska przy przystanku Kombinat, rozjazdach, zwrotnicach? Przecież tu też agonia.
Tego chyba teraz nie będą robić.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość