Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Wraca pomysł budowy tzw. trasy Nowobagrowej
Nowy most nad Wisłą. To będzie alternatywa dla ul. Nowohuckiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 40219.html
Nowy most nad Wisłą. To będzie alternatywa dla ul. Nowohuckiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 40219.html
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
-
- Pasażer
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Bardzo rozśmieszył mnie ten fragment:Łukasz pisze: ↑11 mar 2021, 17:57 Wraca pomysł budowy tzw. trasy Nowobagrowej
Nowy most nad Wisłą. To będzie alternatywa dla ul. Nowohuckiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 40219.html
A czy taki odcinek sieci tramwajowej już czasem nie istnieje ciut dalej? Taka mała nikomu nieznana, rzadko używana estakada tramwajowa tam jest. a może to będzie alternatywne połączenie tramwajowe np. tym razem tunelem pod torami?LoveKraków pisze:W planach miasta jest także budowa następnego czterokilometrowego odcinka – tym razem Trasy Nowobagrowej. Droga byłaby kontynuacją Trasy Ciepłowniczej od skrzyżowania z ulicą Lipską, gdzie następnie przebiegałaby wzdłuż zalewu Bagry, do węzła „Kabel”.
Inwestycja wiązałaby się z przebudową skrzyżowań ul. Wielickiej z Kamieńskiego oraz Nowosądecką. Wzdłuż całej trasy planowana jest budowa linii tramwajowej.
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
10 lat temu pojawił się pomysł połączenia Lema z trasą ciepłowniczą przez rozbudowę ulicy Arctowskiego. Czy te plany są nadal aktualne?
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Arctowskiego na szczęście nie, chyba nawet z wieloletnich prognoz to wyleciało (kształt skrzyżowania al. Pokoju z ul. Lema to było przygotowanie do tej ulicy). Zresztą, w ogóle nie ma potrzeby łączenia tych ulic.
Tylko każdy z nich ma inną funkcję. Tramwaj na obecnej estakadzie ma bardziej znaczenie niezawodnościowe dla układu tramwajowego. A planowany tramwaj na Ciepłowniczej i Nowobagrowej ma za zadanie połączyć Nową Hutę z Podgórzem w zupełnie nowym śladzie. Przypominam tylko, że już lata temu zaplanowano tramwaj z Srebrnych Orłów przez Wiślicką, Stella-Sawickiego do ronda 308. Dywizjonu. Mielibyśmy wtedy pełne połączenie tramwajowe od Mistrzejowic przez III obwodnicę aż do Wielickiej. Czyli to połączenie, którego obecnie brakuje.mateuszwon94 pisze: ↑11 mar 2021, 19:59 A czy taki odcinek sieci tramwajowej już czasem nie istnieje ciut dalej? Taka mała nikomu nieznana, rzadko używana estakada tramwajowa tam jest. a może to będzie alternatywne połączenie tramwajowe np. tym razem tunelem pod torami?
Ponadto będzie możliwe podłączenie linii tramwajowej kończącej się obecnie na Małym Płaszowie (której są plany przedłużenia do Rybitw/Złocienia/Nowego Miasta) także od strony Nowosądeckiej z pominięciem Wielickiej (niezawodność in plus) oraz od strony Huty.
Wbrew pozorom ta trasa może dać bardzo wiele, zarówno realizację bezpośrednich połączeń, jak i znaczący wzrost niezawodności sieci tramwajowej. Bardzo się cieszę, że miasto, odgrzebując stare plany budowy III obwodnicy, dodało do nich realizację linii tramwajowych.
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Chyba nawet lepiej, by tego nie robiono. Po takim połączeniu, ciąg Arctowskiego - Lema - Meissnera mógłby przejąć funkcję III obwodnicy, czego skrzyżowanie przy Wieczystej nie wytrzyma.
To może zadziałać w drugą stronę: po otwarciu ewentualnego tramwaju wzdłuż Trasy Nowobagrowej (TN), Estakada może stracić większość swojej funkcjonalności. Wszak TN będzie prowadzić tuż obok, szybciej i bardziej niezawodnie (ominięcie wąskiego gardła przy Kablu). Głównym zadaniem Estakady pozostanie chyba tylko dowóz do Dworca Płaszów.tomta1 pisze: ↑13 mar 2021, 8:52Tylko każdy z nich ma inną funkcję. Tramwaj na obecnej estakadzie ma bardziej znaczenie niezawodnościowe dla układu tramwajowego. A planowany tramwaj na Ciepłowniczej i Nowobagrowej ma za zadanie połączyć Nową Hutę z Podgórzem w zupełnie nowym śladzie. Przypominam tylko, że już lata temu zaplanowano tramwaj z Srebrnych Orłów przez Wiślicką, Stella-Sawickiego do ronda 308. Dywizjonu. Mielibyśmy wtedy pełne połączenie tramwajowe od Mistrzejowic przez III obwodnicę aż do Wielickiej. Czyli to połączenie, którego obecnie brakuje.
Ponadto będzie możliwe podłączenie linii tramwajowej kończącej się obecnie na Małym Płaszowie (której są plany przedłużenia do Rybitw/Złocienia/Nowego Miasta) także od strony Nowosądeckiej z pominięciem Wielickiej (niezawodność in plus) oraz od strony Huty.
Wbrew pozorom ta trasa może dać bardzo wiele, zarówno realizację bezpośrednich połączeń, jak i znaczący wzrost niezawodności sieci tramwajowej. Bardzo się cieszę, że miasto, odgrzebując stare plany budowy III obwodnicy, dodało do nich realizację linii tramwajowych.
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Skrzyżowanie przy Wieczystej nie wytrzyma dodatkowych relacji tramwajowych i stale rosnącego ruchu rowerowego. Za niedługo będzie przekroczona przepustowość i samochodów, i rowerzystów i tramwajów. Tam zresztą już teraz potrafią się niezłe korki rowerowe robić, a co dopiero, jak przyjdzie lato.
Niekoniecznie. Jazda z Kurdwanowa czy Bieżanowa do centrum przez Mały Płaszów to trochę jazda naokoło, czasowo to nie wyjdzie opłacalnie i nie przewiduję linii w takich relacjach.Kaszmir pisze: ↑13 mar 2021, 9:50 To może zadziałać w drugą stronę: po otwarciu ewentualnego tramwaju wzdłuż Trasy Nowobagrowej (TN), Estakada może stracić większość swojej funkcjonalności. Wszak TN będzie prowadzić tuż obok, szybciej i bardziej niezawodnie (ominięcie wąskiego gardła przy Kablu). Głównym zadaniem Estakady pozostanie chyba tylko dowóz do Dworca Płaszów.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Pytanie tylko czy Rondo 308 Dywizjonu wytrzyma przyjęcie dodatkowego ruchu na skutek budowy trasy Nowobagrowej? Przy budowie ulicy Arctowskiego, ruch z nowej trasy rozdzieliłby się w miarę równomiernie.
Linia na Rybitwy (do węzła z S7) niewątpliwie się przyda, jednak jeśli Nowe Miasto ma być aż tak rozbudowane jak jest planowane (budynki po około 150m) to moim zdaniem sam tramwaj i SKA nie wystarczą. Owszem, będzie zapewniona komunikacja szynowa po obu stronach Nowego Miasta (SKA i tramwaj), jednak sądzę że środek nowej dzielnicy powinien być docelowo obsługiwany przez metro. Jego końcowa stacja mogłaby się mieścić na Złocieniu, dzięki czemu nie byłoby potrzeby przedłużania tramwaju z Rybitw. Oficjalne zaplanowanie linii metra do Nowego Miasta zapewne przyciągnęłoby inwestorów do podanej lokalizacji, dzięki czemu byłaby większa szansa na powodzenie projektu. Jeśli rozważamy w najbliższej dekadzie budowę tunelu dla transportu szynowego pod ATW to moim zdaniem należałoby połączyć te projekty.
Nowa trasa tramwajowa między Wielicką a Małym Płaszowem by miała tylko sens w przypadku podróży Kurdwanów/Bieżanów/Rżąka- Nowe Miasto oraz Kurdwanów/Bieżanów/Rżąka - Nowa Huta. Pewnie taki potok będzie, jednak nie nazwałbym tego odcinka priorytetowym. Jednak jeśli w tym odcinku chodzi tylko i wyłącznie o "ominięcie wąskiego gardła przy Kablu" to rozwiązaniem znacznie tańszym, które już dawno powinno być wdrożone to budowa przystanku podwójnego w tym miejscuKaszmir pisze: ↑13 mar 2021, 9:50 To może zadziałać w drugą stronę: po otwarciu ewentualnego tramwaju wzdłuż Trasy Nowobagrowej (TN), Estakada może stracić większość swojej funkcjonalności. Wszak TN będzie prowadzić tuż obok, szybciej i bardziej niezawodnie (ominięcie wąskiego gardła przy Kablu). Głównym zadaniem Estakady pozostanie chyba tylko dowóz do Dworca Płaszów.
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
No tak, dlatego jest teraz poważnie rozważane co z nim zrobić w ramach budowy tramwaju Meissnera + Lema. Rozważane opcje są różne, od uspokojenia ruchu, po nawet rozdzielenie poziomów (choć tu nie wiadomo, czy jest miejsce). Coś na pewno trzeba będzie zrobić.tomta1 pisze: ↑13 mar 2021, 10:17Skrzyżowanie przy Wieczystej nie wytrzyma dodatkowych relacji tramwajowych i stale rosnącego ruchu rowerowego. Za niedługo będzie przekroczona przepustowość i samochodów, i rowerzystów i tramwajów. Tam zresztą już teraz potrafią się niezłe korki rowerowe robić, a co dopiero, jak przyjdzie lato.
Mea culpa. Zatrzymałem się na starych planach, wg których Trasa Nowobagrowa miała iść od skrzyżowania Wielicka / Nowosądecka prosto w stronę skrzyżowania Saska / Lipska (i tam III obwodnica miała skręcać w Lipską). Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że w artykule z Lovekrakow przedstawiona jest nowa koncepcja, wg której TN zmierza do Małego Płaszowa
Trochę użyłem skrótu myślowego, chodzi również o ryzyko zatrzymań na tym odcinku. No, jednak w przypadku wybudowania TN, tramwaj zawsze będą mogły pojechać objazdem przez Mały Płaszówobserwator pisze: ↑13 mar 2021, 11:06Jednak jeśli w tym odcinku chodzi tylko i wyłącznie o "ominięcie wąskiego gardła przy Kablu" to rozwiązaniem znacznie tańszym, które już dawno powinno być wdrożone to budowa przystanku podwójnego w tym miejscu
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Coś się dzieje w temacie. Ogłoszono przetarg na opracowanie trasy Ciepłowniczej z linią tramwajową:
https://zim.krakow.pl/jest-przetarg-na- ... lowniczej/
https://zim.krakow.pl/jest-przetarg-na- ... lowniczej/
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Wrzucam tutaj ale spokojnie można też to umieścić w wątku o infrastrukturze tramwajowej.
Trasa Nowobagrowa będzie budowana:
https://dziennikpolski24.pl/krakow-tras ... 1-15721924
Trasa Nowobagrowa będzie budowana:
https://dziennikpolski24.pl/krakow-tras ... 1-15721924
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Na audytach rowerowych pojawiła się czterowariantowa koncepcja budowy Trasy Ciepłowniczej. Jest m.in. tramwaj w Nowohuckiej oraz bizancjum autostradowe.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... plowniczej
Oczywiście nie mogło braknąć szykan tramwajowych i nieprzyjaznych węzłów przesiadkowych.
Trzymajcie mnie, bo nie wytrzymie...
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... plowniczej
Oczywiście nie mogło braknąć szykan tramwajowych i nieprzyjaznych węzłów przesiadkowych.
Trzymajcie mnie, bo nie wytrzymie...
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Ten cały projekt kojarzy mi się tylko z jednym...
...czyż to nie wygląda jak węzeł Łęg? Liczba pasów tylko o dwa większa.
I oto nasz Krakowski zrównoważony transport: tory tramwajowe, ścieżki rowerowe i... 12 pasów o szerokości od 3,5 do nawet 4m! A jakże by inaczej...
...czyż to nie wygląda jak węzeł Łęg? Liczba pasów tylko o dwa większa.
I oto nasz Krakowski zrównoważony transport: tory tramwajowe, ścieżki rowerowe i... 12 pasów o szerokości od 3,5 do nawet 4m! A jakże by inaczej...
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Trudno się nie zgodzić. Tam są jeszcze inne kwiatki, jak jakieś prawoskręty w tunelu(!) na skrzyżowaniu Lipskiej i TC (wsch->płn), tuż przed pętlą Mały Płaszów. Oczywiście zero jakiejkolwiek próby stworzenia spójnego punktu przesiadkowego wokół niego...
A jeśli chodzi o infrę pieszo-rowerową, to projektanci roweru chyba na oczy nie widzieli.
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Dziś przejrzeliśmy ze znajomymi ten projekt szczegółowo - Chryste Panie, tam są jakieś okropne rozwiązania pieszo-rowerowe, szykany tramwajowe, wiaty poustawiane w dziwny sposób, ścieżki rowerowe w miejscach, gdzie nie powinno ich być, uskoki, braki ciągłości, i masa innych. A jednocześnie, jak tu wspomniane, droga ma parametry autostradowe, prawoskręt-bajpas w tunelu, i podwójna (!) estakada w Łęgu: Nowohucka idzie estakadą nad skrzyżowaniem z ul. Ciepłowniczą i łączy się z estakadą Trasy Ciepłowniczej. Od strony Telewizji Kraków i Selgrosa wychodzi: dwupasowa jezdnia główna TC, dwupasowa jezdnia główna Nowohuckiej, dwupasowa jezdnia zbiorczo-rozprowadzająca do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą. To wygląda, jakby studenci to robili. Z cały szacunkiem dla studentów.
Na rysunkach widnieje firma "Fehlings Krugg Polska", która zajmuje się ponoć techniką torową, a w KRS jej podstawowa działalność to "Sprzedaż hurtowa pozostałych półproduktów".
Ten cały projekt to jest jakiś półprodukt.
Na rysunkach widnieje firma "Fehlings Krugg Polska", która zajmuje się ponoć techniką torową, a w KRS jej podstawowa działalność to "Sprzedaż hurtowa pozostałych półproduktów".
Ten cały projekt to jest jakiś półprodukt.
Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza
Kraków Miastem Rowerów też krytykuje projekt Trasy Ciepłowniczej
Audyt rowerowy:
- najważniejsze punkty: https://kmr.org.pl/wielowariantowa-konc ... zej-audyt/
- pełna wersja: https://kmr.org.pl/wp-content/uploads/2 ... _audyt.pdf
https://www.facebook.com/KrakowMiastemR ... PeXaLfyL3lProjektant powinien dokładnie przeczytać umowę, a następnie zapoznać się z Zarządzeniem Prezydenta m. Krakowa nr 3113/2018 (standardy rowerowe) i zrobić cały projekt jeszcze raz – tym razem zgodnie z umową i w/w załącznikiem do OPZ usuwając oczywiste wady zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego (zwłaszcza dotyczy niechronionych uczestników ruchu). Projektant miał w koncepcji m. in. przedstawić przebieg rowerowej trasy głównej nr 11. To, co zaproponował w koncepcji nie jest nią.
Z przedstawionych wariantów największy potencjał z punktu widzenia polityki transportowej Krakowa i zapisów Studium Podstawowych Tras Rowerowych ma Wariant 1 pod warunkiem korekt (i to poważnych).
Audyt rowerowy:
- najważniejsze punkty: https://kmr.org.pl/wielowariantowa-konc ... zej-audyt/
- pełna wersja: https://kmr.org.pl/wp-content/uploads/2 ... _audyt.pdf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość