Krakowskie Centrum Komunikacyjne (Kraków Główny, MDA)

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Krakowskie Centrum Komunikacyjne (Kraków Główny, MDA)

Post autor: Kaszmir » 19 maja 2021, 15:59

Imponujące statystyki :D Na pięć lat, 20 awarii :D

Tak ma wyglądać zadaszenie schodów przy dworcu autobusowym [WIZUALIZACJE]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tak-m ... 40612.html
– W ciągu ostatnich pięciu lat te schody działały przez trzy lata i w tym czasie dwadzieścia razy się zepsuły. Bez zadaszenia prowadzenie kolejnych napraw nie ma sensu.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa, który odpowiada za utrzymanie schodów, planuje ich wymianę – chce mieć w tym roku całą potrzebną dokumentację i zawnioskować o zapewnienie w przyszłorocznym budżecie pieniędzy na realizację. A kwota nie jest mała, bo potrzeba ok. 2,5 mln zł.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Krakowskie Centrum Komunikacyjne (Kraków Główny, MDA)

Post autor: kbieniu7 » 25 mar 2023, 0:02

W sumie nie wiem, do jakiego wątku to wrzucić, dla mnie to nadal jest otoczenie KCK.

Co uważam za wybitnie antymiejskie, a w sumie niepotrzebne, to przejście podziemne na skrzyżowaniu ul. Lubomirskiego i Rakowickiej. Samo centrum miasta, pierzejowa zabudowa po jednej stronie, bezpośrednie otoczenie dworca i uniwersytetu, a piesi muszą iść gdzieś kanałami. Jednocześnie faza zielonego dla ul. Rakowickiej wydaje się być na tyle długa, że piesi daliby radę przejść w tym czasie. Ja bym najchętniej widział zasypanie tego przejścia, zrobienie naziemnego, a pozbywając się klatek schodowych przy okazji może i dałoby się śluzę autobusową.
Obrazek

W sumie to można by nawet pociągnąć buspas pod szkieletora.
Obrazek

Ot takie przemyślenia. Grafik płakał jak rysował, ale po szkicowaniu Meissnera nie miałem siły na wincyj. Please leave a comment and write to your local infrastructure authority.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Krakowskie Centrum Komunikacyjne (Kraków Główny, MDA)

Post autor: tomta1 » 25 mar 2023, 7:30

Podobny projekt został zgłoszony w ramach budżetu obywatelskiego 2021 (BO.OM.142/21). Pomysł jak najbardziej słuszny, ale wymaga trochę większych nakładów, w tym zasypania przejścia, poszerzenia wyspy (zwłaszcza od strony zachodniej), zrobienia dojść itp. Na plus także możliwość wyprostowania chodnika i przejścia od strony północnej (od strony UEk-u mocno odsuwa się na północ, by zaraz za przejściem pójść na południe). Przysunięcie przejścia bliżej skrzyżowania korzystnie wpłynie na czasy międzyzielone, co też powinno choć trochę poprawić przepustowość. Największy problem widzę w potencjalnym pogorszeniu przepustowości od strony zachodniej – a dokładniej w tym, że po tyłku dostanie także wlot od strony pętli autobusowej i zblokujemy wyjazd z pętli i ogólnie poruszanie się po pętli i dworcu autobusowym.

Budując buspas poszerzasz wlot główny, przez co wydłużasz czas potrzebny pieszym na przejście całego przekroju ulicy, który de facto będzie determinował pracę sygnalizacji. Przy 6 pasach ruchu (po 3,50 m) oraz wyspie dzielącej (min. 2,50 m) masz 23,50-metrowy przekrój, co daje min. 17 s sygnału zielonego dla pieszych (przy 3,00-metrowej wyspie, co jest praktycznym standardem, zwłaszcza przy ulicach o takim natężeniu ruchu i prędkości: min. 18 s) plus 4 s migającego plus 8 s międzyzielonego. Razem 29–30 (s) na cykl, który — jak podejrzewam — wynosi 120 s, czyli to przejście wymagałoby 1/4 długości całego cyklu. Nie wiem, jakie teraz działają tam programy, więc nie mam z czym porównać, ale zawsze trzeba mieć to z tyłu głowy, jeśli poszerzamy wloty główne i chcemy zrobić/utrzymać przejście naziemne.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Krakowskie Centrum Komunikacyjne (Kraków Główny, MDA)

Post autor: kbieniu7 » 25 mar 2023, 21:59

tomta1 pisze: 25 mar 2023, 7:30 Podobny projekt został zgłoszony w ramach budżetu obywatelskiego 2021 (BO.OM.142/21).
O, nie wiedziałem :) Dzięki za link.
tomta1 pisze: 25 mar 2023, 7:30 Pomysł jak najbardziej słuszny, ale wymaga trochę większych nakładów, w tym zasypania przejścia, poszerzenia wyspy (zwłaszcza od strony zachodniej), zrobienia dojść itp. Na plus także możliwość wyprostowania chodnika i przejścia od strony północnej (od strony UEk-u mocno odsuwa się na północ, by zaraz za przejściem pójść na południe). Przysunięcie przejścia bliżej skrzyżowania korzystnie wpłynie na czasy międzyzielone, co też powinno choć trochę poprawić przepustowość. Największy problem widzę w potencjalnym pogorszeniu przepustowości od strony zachodniej – a dokładniej w tym, że po tyłku dostanie także wlot od strony pętli autobusowej i zblokujemy wyjazd z pętli i ogólnie poruszanie się po pętli i dworcu autobusowym.

Budując buspas poszerzasz wlot główny, przez co wydłużasz czas potrzebny pieszym na przejście całego przekroju ulicy, który de facto będzie determinował pracę sygnalizacji. Przy 6 pasach ruchu (po 3,50 m) oraz wyspie dzielącej (min. 2,50 m) masz 23,50-metrowy przekrój, co daje min. 17 s sygnału zielonego dla pieszych (przy 3,00-metrowej wyspie, co jest praktycznym standardem, zwłaszcza przy ulicach o takim natężeniu ruchu i prędkości: min. 18 s) plus 4 s migającego plus 8 s międzyzielonego. Razem 29–30 (s) na cykl, który — jak podejrzewam — wynosi 120 s, czyli to przejście wymagałoby 1/4 długości całego cyklu. Nie wiem, jakie teraz działają tam programy, więc nie mam z czym porównać, ale zawsze trzeba mieć to z tyłu głowy, jeśli poszerzamy wloty główne i chcemy zrobić/utrzymać przejście naziemne.
Tak, zdaję sobie sprawę. Z moich obserwacji, jak jedzie się od strony Mogilskiego to zjazd na dworzec jest zazwyczaj bardziej obciążony niż wjazd na estakadę na Wita Stwosza. Pojazdy te ustawiają się na prawym pasie, a kolejka sięga czasami na jakieś 100m przed skrzyżowaniem z Rakowicką. W tym samym czasie lewy pas idzie płynnie. Dlatego pomyślałem, że taka śluza autobusowa mogłaby pomóc.

Mierząc obiekty na geoportalu, to jezdnie są tam dość szerokie: nawet 8m na wylocie w stronę dworca. Oczywiście trzeba by to było przeanalizować, ale może wtedy pomyśleć nad przejściem chociaż z jednej strony.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości