918 z Mydlnik przez Szczyglice Zabierzów Kochanów i do Rudawy czyli tak jak było proponowane, narazie żeby było najkrócej i najszybciej. Niestety nie dogodzi wszystkim i każdy by chciał mieć linie nocna w swojej wsi ale niestety tak się nie dalolek-12 pisze: ↑17 sie 2021, 17:42Ale ta 918 w końcu jakby miała jechać? Po prostu jak 218? Myślę, że lepiej i taniej z Mydlnik, trzeba po prostu jasno wytłumaczyć ludziom, że należy się przesiąść z 601. Choć uważam, że ile ludzi to tyle pomysłów na trasę. Może zrobić ogólną petycję o połączenie nocne zamiast proponować coś konkretnego? Wtedy to już gmina by sobie ustaliła trasę. A tak to część ludzi się nie podpisze, bo "a czemu nie przez miejscowość x"Scania_9640 pisze: ↑17 sie 2021, 17:21 Trzeba zrobić petycje do GZ o "918" z Mydlnik bądź Bronowic i tyle, to jest najsensowniejszy pomysł, zważywszy że od 28 widzę duże wzmocnienia komunikacji nocnej
Zabierzów, Krzeszowice
-
- Ekspert
- Posty: 1812
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
-
- Ekspert
- Posty: 1812
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Dzień Dobry! W imieniu mieszkańców Gminy Zabierzów zwracam się z ogromną prośbą do Pani Wójt Elżbiety Burtan o nocną ofertę komunikacyjną w naszej gminie. W ostatnich miesięcach życie powoli wraca do normalności, dlatego uważam, że teraz jest odpowiedni moment na to, aby powstała pierwsza nocna linia autobusowa do naszej gminy. Coraz więcej mieszkańców zgłasza potrzebę na nocną linię, i to nie tylko młode osoby, które chciałyby dostać się na imprezy itp., ale także osoby, które pracują na nocne zmiany i chcą się dostać bądź wrócić z pracy bez przeszkód ani zbędnych przesiadek. Linia na próbę mogłaby kursować tylko w weekendy i wykonywać po 2 kursy w każdym kierunku. Propozycja tej linii to: 918 na trasie Mydlniki Wapiennik P+R (lub Bronowice Małe jakby znalazły się fundusze) <-> Rudawa Rynek przez Szczyglice, Zabierzów i Kochanów. Jest to najkrótsza trasa, a więc i najtańsza dla Gminy i nie pochłonęła by dużo pieniędzy.
Trasa tej linii wygląda następująco:
Mydlniki Wapiennik P+R 00
Rząska Podkamycze 01
Szczyglice Autostrada 03
Szczyglice Dom Kultury 04
Szczyglice 05
Skała Kmity 06
Zabierzów Kmity 08
Zabierzów Willowa 10
Zabierzów Centrum 11
Zabierzów Kamieniołom 13
Zabierzów Piaski 14
Zabierzów Ośrodek Zdrowia 15
Zabierzów Wrzosowa 16
Kochanów Centrum 18
Kochanów Sowiarka 19
Rudawa Stadion 22
Rudawa PKP 23
Rudawa Rynek 24
(Powrót ten sam)
Godziny odjazdów z Mydlnik: 00:33 oraz 02:33 (przyjazd do Rudawy 00:57 i 02:57)
Godziny odjazdów z Rudawy: 00:59 oraz 02:59 (przyjazd do Mydlnik 01:23 i 03:23)
Linia w obie strony miałaby niespełna 30km, a więc nie jest to dużo, zważywszy na kursowanie narazie tylko w weekendy.
Linia 601 przyjeżdża do Mydlnik 00:28 oraz 02:28, a odjeżdża 01:26 i 03:26, czyli rozkład proponowanej "918" jest dostosowany tak, aby pasażerowie mogli się łatwo przesiąść do autobusu w kierunku Centrum. Jeśli znalazłaby się fundusze to wtedy rozkład dostosowany mógłby być także pod linie 64/664 z Bronowic Małych.
Oczywiście jeśli Gmina miałaby swój pomysł na nocną linię to jesteśmy otwarci na różne propozycje, tak, aby jak najwięcej mieszkańców z tej linii skorzystała. ( Padły propozycje takich miejscowości jak Zelków czy Bolechowice)
Dzięki Linii "918" mieszkańcy Szczyglic, częściowo Balic, Zabierzowa, Kochanowa i Rudawy mieliby dostęp do nocnego autobusu, czego w Gminie od lat niestety brakuje.
Zwracamy się z prośbą o pozytywne rozpatrzenie naszej decyzji, która korzystanie wpłynie na ofertę komunikacyjną w naszej gminie i poprawiłaby komfort podróży kilkudziesięciu osób.
Propozycja petycji, która jutro chciałbym opublikować i zebrać jak najwięcej podpisów
Trasa tej linii wygląda następująco:
Mydlniki Wapiennik P+R 00
Rząska Podkamycze 01
Szczyglice Autostrada 03
Szczyglice Dom Kultury 04
Szczyglice 05
Skała Kmity 06
Zabierzów Kmity 08
Zabierzów Willowa 10
Zabierzów Centrum 11
Zabierzów Kamieniołom 13
Zabierzów Piaski 14
Zabierzów Ośrodek Zdrowia 15
Zabierzów Wrzosowa 16
Kochanów Centrum 18
Kochanów Sowiarka 19
Rudawa Stadion 22
Rudawa PKP 23
Rudawa Rynek 24
(Powrót ten sam)
Godziny odjazdów z Mydlnik: 00:33 oraz 02:33 (przyjazd do Rudawy 00:57 i 02:57)
Godziny odjazdów z Rudawy: 00:59 oraz 02:59 (przyjazd do Mydlnik 01:23 i 03:23)
Linia w obie strony miałaby niespełna 30km, a więc nie jest to dużo, zważywszy na kursowanie narazie tylko w weekendy.
Linia 601 przyjeżdża do Mydlnik 00:28 oraz 02:28, a odjeżdża 01:26 i 03:26, czyli rozkład proponowanej "918" jest dostosowany tak, aby pasażerowie mogli się łatwo przesiąść do autobusu w kierunku Centrum. Jeśli znalazłaby się fundusze to wtedy rozkład dostosowany mógłby być także pod linie 64/664 z Bronowic Małych.
Oczywiście jeśli Gmina miałaby swój pomysł na nocną linię to jesteśmy otwarci na różne propozycje, tak, aby jak najwięcej mieszkańców z tej linii skorzystała. ( Padły propozycje takich miejscowości jak Zelków czy Bolechowice)
Dzięki Linii "918" mieszkańcy Szczyglic, częściowo Balic, Zabierzowa, Kochanowa i Rudawy mieliby dostęp do nocnego autobusu, czego w Gminie od lat niestety brakuje.
Zwracamy się z prośbą o pozytywne rozpatrzenie naszej decyzji, która korzystanie wpłynie na ofertę komunikacyjną w naszej gminie i poprawiłaby komfort podróży kilkudziesięciu osób.
Propozycja petycji, która jutro chciałbym opublikować i zebrać jak najwięcej podpisów
Re: Zabierzów
Tak to nie działa, a dowodem "642". Jak każesz ludziom przesiadać się na odludziach, to sporo po prostu wybierze inny środek transportu. Tylko czy na pewno o to chodzi?
-
- Ekspert
- Posty: 1812
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Uważam że w Mydlnikach przesiadka się sprawdzi, gdyż nieraz widziałem jak ludzie z 208/218/228 stadami wysiadali do 139
Re: Zabierzów
W ciągu dnia - jasne. W nocy to co innego.
Zresztą nawet w ciągu dnia możemy tylko się domyślać, ilu więcej pasażerów by korzystało z km gdyby mogli nią dojechać dalej. Fakt uruchamiania kolejnych aglokespresów o czymś świadczy.
Jednak jak napisałeś, Ty swojego zdania nie zmienisz więc dalszą dyskusję uważam za bezcelową.
Zresztą nawet w ciągu dnia możemy tylko się domyślać, ilu więcej pasażerów by korzystało z km gdyby mogli nią dojechać dalej. Fakt uruchamiania kolejnych aglokespresów o czymś świadczy.
Jednak jak napisałeś, Ty swojego zdania nie zmienisz więc dalszą dyskusję uważam za bezcelową.
-
- Ekspert
- Posty: 1812
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Ja po prostu uważam żeby dać szansę MydlnikomKaszmir pisze: ↑17 sie 2021, 19:14 W ciągu dnia - jasne. W nocy to co innego.
Zresztą nawet w ciągu dnia możemy tylko się domyślać, ilu więcej pasażerów by korzystało z km gdyby mogli nią dojechać dalej. Fakt uruchamiania kolejnych aglokespresów o czymś świadczy.
Jednak jak napisałeś, Ty swojego zdania nie zmienisz więc dalszą dyskusję uważam za bezcelową.
Re: Zabierzów
Oczywiście, że fajnie byłoby wydłużyć 601 lub mieć linię z centrum. Moim zdaniem jak będą chęci Gminy to możemy wszystko mieć. Z drugiej strony patrząc na takie linie jak 903 czy 915 jakoś działają lub działały mimo, że ludzie specjalnie musieli się przesiadać na Makach/Łagiewnikach. W tym przypadku czy to będą Bronowice czy Mydlniki to nie ma znaczenia, skoro większość będzie jechać z okolic I obwodnicy autobusem 601. Poza granicami miasta ludzie są nauczeni, że wcześniej należy sprawdzić rozkład i zaplanować sobie podróż. Dla paru osób z którymi rozmawiałem to nie stanowi problemu.
Tak czy inaczej - pierwsza rzecz do zrobienia to wywołanie chęci Urzędu Gminy do uruchomienia czegokolwiek. I może wtedy na etapie planowania UGZ - ZTP pojawi się jakieś rozwiązanie.
Można dopisać, że szacunkowe koszty to około 30-35 tys. zł rocznie zakładając, że 20% kosztów pokrywa Kraków. Prośbę można również skierować do Rady Gminy. Oczywiście jeśli chcesz to możesz użyć grafik z Forum Mieszkańców z trasą, ale byś musiał zmienić numerek na 908Scania_9640 pisze: ↑17 sie 2021, 18:31 Propozycja petycji, która jutro chciałbym opublikować i zebrać jak najwięcej podpisów
Re: Zabierzów
A może lepszym kandydatem byłaby 611. Kursuje tylko w pt/sb/nd więc będzie na razie idealnie pasować do tego chyba jego trasa jest troszkę krótsza.
Re: Zabierzów
Nie brzmi to za dobrze. Lepiej byłoby "zapewni powrotny transport z Krakowa do naszej gminy w godzinach nocnych". Kilkadziesiąt osob niekorzystnie brzmi
-
- Ekspert
- Posty: 1812
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Coś Ty, z Chełmońskiego Pętla czy okolic Bronowic do Rudawy jest około 25km w jedną stronę i byłoby to kompletnie nieopłacalne
Ostatnio zmieniony 17 sie 2021, 23:23 przez Scania_9640, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 1812
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
-
- Ekspert
- Posty: 1812
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
https://www.petycjeonline.com/autobus_n ... _zabierzow
Petycja o autobus nocny gotowa- zachęcam do podpisywania
Petycja o autobus nocny gotowa- zachęcam do podpisywania
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Zabierzów
Prośba do administracji/moderatorów o udostępnienie na fanpage PKKScania_9640 pisze: ↑18 sie 2021, 13:22 https://www.petycjeonline.com/autobus_n ... _zabierzow
Petycja o autobus nocny gotowa- zachęcam do podpisywania
Re: Zabierzów
Z drugiej strony "69/669" działa jako dowóz do "637", "917", "920" i "937" i linie spokojnie działają i jeżdżą zapełnione (a przynajmniej "637", bo z tej korzystam i wiem). Jak już ktoś się decyduje na podróż autobusem nocnym, to jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, żeby zrezygnował, bo musi się przesiąść.
Re: Zabierzów
Wg mnie to po prostu zależy od miejsca i warunków przesiadki. Jeśli jest ono na uboczu i/albo trzeba dużo przejść, to mało kto się skusi. Na odludziu część osób może też zwyczajnie bać się przesiadać.PiotrDeda pisze: ↑18 sie 2021, 13:52Z drugiej strony "69/669" działa jako dowóz do "637", "917", "920" i "937" i linie spokojnie działają i jeżdżą zapełnione (a przynajmniej "637", bo z tej korzystam i wiem). Jak już ktoś się decyduje na podróż autobusem nocnym, to jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, żeby zrezygnował, bo musi się przesiąść.
Do tego przesiadka zawsze oznacza straty czasowe przynajmniej parominutowe.
I znów zaznaczę: ciężko porównywać jakąkolwiek linię, skoro nie wiemy ile więcej osób by nią jeździło gdyby docierała do centrum. To tak jak z dziennymi aglo: przecież "237", "301" itd. mają spore zapełnienie. To po co tworzyć agloekspresy? Ano właśnie po to by powalczyć o klienta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 16 gości