damian_krk2 pisze: ↑31 sie 2021, 19:49
Porównujesz trasę 304 do Wieliczki, z wsiami i za przeproszeniem zadupiami za Krakowem w gm. Zabierzów?
lolek-12 pisze: ↑31 sie 2021, 19:53
Chyba żarcik, bo przecież bywały
Raczej sarkazm wskazujący na całkowity brak merytoryki co poniektórych argumentów. Autobusy przegubowe pojawiają się (lub pojawiały) i na dziennych liniach aglomeracyjnych (udało mi się wyłapać 201, 208, 209, 292, 304, choć pewnie było tego więcej) i na nocnych (904). Sam fakt bycia linią aglo nie dyskwalifikuje od możliwości obsługi autobusem przegubowym.
Problemem może być niewystarczająca infrastruktura (wąska jezdnia, ciasne łuki lub promienie skrętu na skrzyżowaniach, mała pojemność pętli itd.). Poza Krakowem może być jej całkiem sporo. Ale czy na tyle dużo lub na tyle słabych parametrach, by na danej trasie nie mógł kursować przegub? Nie wiem, nie znam dobrze okolic, nie mogę ocenić. Należałoby się zastanowić, czy infrastruktura na trasie potencjalnej linii nie dyskwalifikuje od możliwości obsługi autobusu przegubowego. Jeśli nie, to nie widzę przeciwwskazań.
A i MPK na rękę byłoby mieć płacone, skoro i tak brygada stoi pusta.