Zabierzów, Krzeszowice

- Linie, trasy, rozkłady
GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: GoMeZz391 » 21 lut 2020, 17:12

Potrzebuję znaleźć tutaj osobę, która potrafi stwierdzić mi, o co chodzi z pewną informacją zasłyszaną od prowadzących — obali lub potwierdzi.
W tym tygodniu pojawiły się informacje od prowadzących linie 2x8, że od 24.02 (poniedziałek) linia 278 będzie jeździć prosto po DK79 do Krzeszowic, a linia 238 prosto pod DK79 na Młynkę — pomijają wszystkie miejscowości boczne i nie wjeżdżając do centrum wiosek, co jest podobno związane z nie wypłacaniem przez gminę pieniędzy za kursy. Natomiast nikt w UG, ZTP ani w MPK na infolinii nie umie wyjaśnić, o co chodzi, więc tutaj szukam odpowiedzi. Dodam, że rozkłady na stronie mpk są normalnie i nie ma żadnych komunikatów.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Gmina Zabierzów

Post autor: yosujiro » 21 lut 2020, 19:46

W przypadku 278 to szczerze wątpię, bo Krzeszowice póki co do niej nie dokładają, więc to jest właśnie główna linia dla zabierzowskich wiosek i w przypadku o którym mówisz to raczej bardziej wchodziłaby w grę likwidacja/skrócenie. Co do 238, to pewnie by po prostu pocięto częstotliwość.
Ale to wszystko raczej pisane palcem na wodzie, Zabierzów to dość bogata gmina i jedynych zmian związanych z tymi dwiema liniami jakich bym się spodziewał jest podłączenie się do nich Krzeszowic, które jakiś czas temu zapowiadały, że będą rozmawiać z ZTP. Do tego nikt w Krakowie nie robi zmian z dnia na dzień, więc jeżeli nawet miałyby jakieś być, to na pewno nie od poniedziałku.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Gmina Zabierzów

Post autor: lolek-12 » 21 lut 2020, 20:59

To raczej jakaś ściema. Chyba po prostu jakby nie zapłacili to pewnego dnia żadna linia 2x8 by nie wyjechała, nie?

A co do samej komunikacji na terenie gminy Zabierzów, po oddaniu w pełni linii kolejowej, uruchomieniu SKA i mam nadzieję - integracji taryfowej zapewne dojdzie do rewolucji, czyli linie będą służyć głównie jako dowozówki do pociągu w Rudawie, Zabierzowie, Business Parku czy na Mydlniki Wapiennik, gdzie też ma powstać pętla autobusowa. Może przy okazji uda się nowe linie wyznaczyć obsługiwane busami, które pozwolą przyłączyć nieobsługiwane dotąd rejony jak centrum Nielepic, Niegoszowice czy Gacki w Zelkowie.
Przykładowa siatka, oczywiście należałoby zwiększyć częstotliwość linii.
"238" Młynka - Rudawa SKA - Kochanów - Zabierzów SKA - Bolechowice - Brzezie - Ujazd - 12m
"248" Zelków - Gacki - Bolechowice - Zabierzów SKA - Modlniczka - Rzaska Topolowa - Balicka - Mydlniki Wapiennik - mikrobus
"258" Nielepice - Brzoskwinia - Aleksandrowice - Balice - Szczyglice Długa - Rząska - Mydlniki Wapiennik - 12m
"268" Kobylany - Karniowice - Bolechowice - Zabierzów Rynek - 12m
"288" Radwanowice - Pisary - Rudawa SKA - Młynka - Krzeszowice - 12m
"298" Niegoszowice - Rudawa SKA - Nielepice - Brzoskwinia - Chrosna - mikrobus

Losy linii "208" też nie są pewne. Może w ogóle pójdzie do piachu po przywróceniu pełnej częstotliwości pociągów?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Gmina Zabierzów

Post autor: Kaszmir » 23 lut 2020, 22:42

lolek-12 pisze: 21 lut 2020, 20:59Losy linii "208" też nie są pewne. Może w ogóle pójdzie do piachu po przywróceniu pełnej częstotliwości pociągów?
Myślę że nie - lotnisko jest dużym generatorem miejsc pracy, podejrzewam że część tych osób mieszka na terenach aglo obsługiwanych przez "208" (bo blisko lotniska) i pewnie niektórzy z nich korzystają z tej linii.

W grę może wchodzić ew. skrócenie. Warto jednak pamiętać, że "208" już raz skrócono, do Bronowic Małych w 2008 w ramach wielkich roszad w liniach aglo. Po kilku miesiącach z tej zmiany się wycofano, a udział w tym miało nawet samo lotnisko które wtedy zadeklarowało się dokładać 25% do kosztów kursowania "208" do centrum.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: GoMeZz391 » 13 cze 2020, 13:26

Dnia 16.06.2020 r. (wtorek) linia 238 będzie kursować w godzinach od ok. 8:00 do ok. 18:00, po tymczasowo zmienionej trasie, spowodowanej robotami drogowymi (remont nawierzchni bitumicznej drogi) w m. Młynka na ul. Kalwaryjskiej.

Tymczasowa trasa będzie skrócona po przystanku Rudawa Kościół.
Rozkład jazdy nie zostanie zmieniony.
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w dniu 16.06.2020 r. (wtorek) w godz. od ok. 8:00 do ok. 18:00 będzie prowadzony remont nawierzchni na ul. Kalwaryjskiej w miejscowości Młynka. Na czas prowadzonych prac droga będzie zamknięta dla ruchu kołowego.

W związku z powyższym linia 238 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (skróconej): Bronowice Małe - Rudawa Rynek. Bez obsługi pozostaną przystanki: „Rudawa” w kierunku Młynki Pętli, „Rudawa Stadion” w kierunku Bronowic Małych, „Rudawa Młyn”, „Młynka I” oraz „Młynka Pętla”. Trasa skrócona NIE będzie dotyczyć następujących kursów:

z Bronowic Małych z godz.: 5:15, 5:45, 6:15, 6:57;
z Ronda Ofiar Katynia z godz.: 3:45, 4:15, 4:45;
z Młynki Pętli z godz.: 4:25, 4:55, 5:25, 6:00, 6:30, 7:00, 7:45;
wszystkich kursów po zakończeniu prac.
Rozkład jazdy NIE zostanie zmieniony.

W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych termin prac może ulec zmianie.

Za utrudnienia przepraszamy!

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów

Post autor: lolek-12 » 13 cze 2020, 19:19

GoMeZz391 pisze: 13 cze 2020, 13:26 Tymczasowa trasa będzie skrócona po przystanku Rudawa Kościół.
To już "Rudawa Rynek" :)
Przystanek w Bronowicach za chwilę otwarty, ciekawe, czy to pociągnie ze sobą jakieś ograniczenia na liniach 2x8. Szkoda, że w centrum Zabierzowa przy stacji kolejowej nie ma pętli z prawdziwego zdarzenia - nie pomyślano o tym np. przy budowie rynku. Można byłoby urządzić jakiś punkt przesiadkowy, bo tak to z "238" trochę się idzie na stację, z Zabierzowa Młyn też trzeba dojść z 278, 268..

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: GoMeZz391 » 13 cze 2020, 21:14

lolek-12 pisze: 13 cze 2020, 19:19 To już "Rudawa Rynek" :)
Ach to przyzwyczajenie ;)
lolek-12 pisze: 13 cze 2020, 19:19 Można byłoby urządzić jakiś punkt przesiadkowy, bo tak to z "238" trochę się idzie na stację, z Zabierzowa Młyn też trzeba dojść z 278, 268..
Można zrobić przesiadkę na 218 pod Młynem i podjechać na PKP lub na drugą stronę pod gimnazjum, a stamtąd to już rzut beretem na perony :D

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Zabierzów

Post autor: mkm3 » 13 cze 2020, 21:53

Obrazek
A przy tym osiedlu byłoby miejsce na nawrotkę? Perony dla linii można byłoby zrobić wzdłuż budynku dworca. Chociaż szkoda, że PKP nie odzyskało pomieszczeń i nie zrobili tam poczekalni :/

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: GoMeZz391 » 14 cze 2020, 11:54

Jak dla mnie nie ma sensu. Bo mam z Młyna ok. 400 m

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Zabierzów

Post autor: Cukier » 14 cze 2020, 14:29

Sens jest, bo przesiadka ze spacerem 400m to słaba przesiadka. Ale koszty tego mogą być znaczne, plus w mojej opinii jeszcze bardziej bruździłoby to liniom dla których jest to wjazd kieszeniowy.

Z góry przepraszam jeśli się nie znam i pomijam jakieś istotne wewnątrzgminne aspekty, ale moim zdaniem sieć KMK jest w gminie Zabierzów strasznie zawiła i niefunkcjonalna. Żywcem brakuje jednej pełnoprawnej linii i inne próbują wzorem "239" łapać kilka srok za ogon. Oto co ja bym zmienił:

"218" KLESZCZÓW - [stała trasa] - BRONOWICE MAŁE (skrócenie do Kleszczowa)
"238" MŁYNKA - [stała trasa] - Zabierzów Działki - [trasa "248] - BRONOWICE MAŁE (brak wjazdu do Rząski)
"258" NIELEPICE - [stała trasa] - Balice Szkoła - [trasa "228"] - BRONOWICE MAŁE (wyprostowanie, brak zahaczania o Zabierzów i północ Rząski, spójna trasa z bliźniaczym "228")
"268" KARNIOWICE - [stała trasa] - Zabierzów Młyn - [trasa "248"] - BRONOWICE MAŁE (wyprostowanie, brak wjazdów kieszeniowych, spójna trasa z bliźniaczym "248")
"288" KLESZCZÓW - [trasa "218" (kierunek Zabierzów)] - Zabierzów Młyn - [trasa "268" (przez Ujazd)] - Modlniczka Mała - [trasa "238"] - BRONOWICE MAŁE (nowa linia)

Oczywiście byłoby drożej, ale dojazd do stacji w Zabierzowie byłby lepszy, a pasażerowie z najdalszych zakątków gminy nie mieliby wycieczek krajoznawczych, które załatwiałaby nowa dedykowana do tego linia. Bez obsługi pozostaje odcinek przy Skałach Kmity - jeśli byłby on jednak aż tak istotny to mogłoby tam jeździć "278" od Zabierzowa Młynu jak "248" potem przez Skały Kmity i przez Szczyglice i Mydlniki do Bronowic Małych - wzkm właściwie identyczne.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów

Post autor: lolek-12 » 14 cze 2020, 17:26

Cukier pisze: 14 cze 2020, 14:29 Z góry przepraszam jeśli się nie znam i pomijam jakieś istotne wewnątrzgminne aspekty, ale moim zdaniem sieć KMK jest w gminie Zabierzów strasznie zawiła i niefunkcjonalna.
Bo jest wiele interesów. 218 wydłużono do Zabierzowa dlatego, żeby zapewnić południowej części gminy dojazd do Ośrodka Zdrowia w Zabierzowie, szkoły przy rynku no i Urzedu Gminy. A tak to musiał każdy jechać na Bronowice i się przesiadać, bo inne opcje nie wchodziły w grę.

Powinna ruszać integracja taryfowa i część linii wyrzucić z Bronowic jako dowozówki do stacji kolejowych. Tak samo skoro MPK nabywa mikrobusy to mogłyby być linie mikrobusowe przejeżdżające przez takie rejony jak Gacki, Niegoszowice czy Nielepice. Tylko powinna być sprawna informacja pasażerska zarówno na stacji kolejowej jak i w MPK o wzajemnych biletach, trasach itd.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Zabierzów

Post autor: sorig » 14 cze 2020, 18:36

@Cukier - propozycja ciekawa, warta rozważenia. Pytanie co z Rząską, bo nie wiem jak mam rozumieć opis 288 - "po trasie 238" - starej, nowej trasie? Jedna linia dla Rząski to i tak za mało, obecnie autobus zajeżdża tam przynajmniej co pół godziny.
Cukier pisze: 14 cze 2020, 14:29 Oczywiście byłoby drożej, ale dojazd do stacji w Zabierzowie byłby lepszy, a pasażerowie z najdalszych zakątków gminy nie mieliby wycieczek krajoznawczych, które załatwiałaby nowa dedykowana do tego linia. Bez obsługi pozostaje odcinek przy Skałach Kmity - jeśli byłby on jednak aż tak istotny to mogłoby tam jeździć "278" od Zabierzowa Młynu jak "248" potem przez Skały Kmity i przez Szczyglice i Mydlniki do Bronowic Małych - wzkm właściwie identyczne.
Przypuszczam że tutaj nie chodzi o obsługę Skały Kmity, tylko o dojazd ze Szczyglic do Zabierzowa - podobnie jak z obecnym 218 dla Kleszczowa.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów

Post autor: lolek-12 » 14 cze 2020, 18:41

sorig pisze: 14 cze 2020, 18:36 Pytanie co z Rząską, bo nie wiem jak mam rozumieć opis 288 - "po trasie 238" - starej, nowej trasie? Jedna linia dla Rząskito i tak za mało, obecnie autobus zajeżdża tam przynajmniej co pół godziny.
No i Ujazd zostaje bez 268. Chyba, że "230" się wydłuży do Zabierzowa Młyn.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Zabierzów

Post autor: tomta1 » 14 cze 2020, 19:22

Przecież Cukier zaproponował „288”. Na pierwszy rzut oka propozycja sensowna, ale bez znajomości wielu wewnątrzgminnych charakterystyk ciężko cokolwiek mi merytorycznie skomentować (więcej niż zdanie powyżej ;) ).

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Zabierzów

Post autor: sorig » 14 cze 2020, 19:28

tomta1 pisze: 14 cze 2020, 19:22 Przecież Cukier zaproponował „288”. Na pierwszy rzut oka propozycja sensowna, ale bez znajomości wielu wewnątrzgminnych charakterystyk ciężko cokolwiek mi merytorycznie skomentować (więcej niż zdanie powyżej ;) ).
Taka linia musiałaby pogodzić częstotliwość "218" - raz na godzinę (chociaż obecnie na odcinku Kleszczów - Zabierzów jest moim zdaniem za wysoka), "268" - (od f~60 do f~180 poza szczytem) i obecnie obsługujących Rząskę "238" i "258". Moim zdaniem nie do zrobienia, chyba że w postaci skróconych gdzieś wariantów.

BTW Pamiętam, że Zabierzów ma przygotowane opracowanie komunikacji wewnątrzgminnej po uruchomieniu SKA, gdzie są rozważane 3 różne warianty - mocnej autobusowej linii dowozowej, systemu podobnego do obecnego, ale ze zwiększeniem częstotliwości kursowania i systemu opartego o pociąg. Ten dokument był chyba nawet omawiany na pkk.info.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2020, 19:34 przez sorig, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości