Zabierzów, Krzeszowice

- Linie, trasy, rozkłady
pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Zabierzów

Post autor: pjetrek » 15 sie 2021, 12:04

mkm3 pisze: 15 sie 2021, 11:13 Rozsądna przerwa to 10-15 minut, a nie prawie godzina. Nawet jak nie wydłużą 601 jako 908 do Zabierzowa to po stronie huckiej można pokombinować coś wydłużając 601, żeby zmniejszyć te godzinne przerwy. A najlepiej tak jak kiedyś pisaliśmy - zlikwidować nocne tramwaje, 664 do Mydlnik, 601 i 662 pozmieniać w Hucie tak, żeby zlikwidować 642.
też mi się wydaje, że pomysł nocnej linii do Zabierzowa trzeba oddzielić od kwestii postoju 601... Tak jak piszecie, przerwa mogłaby się skurczyć do minimum, a w dodatku przegub w GZ to chyba trochę nadpodaż... Owszem pomysł mógłby być ciekawy, ale chyba jeszcze nie teraz i nie w tej formie... Tym bardziej, że w "normalnej sytuacji studenckiej" nocki potrafią złapać 10 minutowe opóźnienia na trasie... I bywały takie przypadki, że nawet zlot pod Teatrem Słowackiego był przytrzymywany, żeby można było skomunikować inne linie...

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów

Post autor: lolek-12 » 15 sie 2021, 12:27

Ja ponownie napisze, że kierowca nie musi stać w Rudawie, tylko bez zatrzymywania na pusto zjechać sobie na Mydlniki i tu mieć przerwę. Wtedy to może i wyjdzie z 20 minut? A że nadpodaż.. chyba dla MPK to lepsze niż wysyłać przez całe miasto kolejny pojazd?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 16 sie 2021, 17:02

mkm3 pisze: 15 sie 2021, 11:13 Rozsądna przerwa to 10-15 minut, a nie prawie godzina. Nawet jak nie wydłużą 601 jako 908 do Zabierzowa to po stronie huckiej można pokombinować coś wydłużając 601, żeby zmniejszyć te godzinne przerwy. A najlepiej tak jak kiedyś pisaliśmy - zlikwidować nocne tramwaje, 664 do Mydlnik, 601 i 662 pozmieniać w Hucie tak, żeby zlikwidować 642.
Co ty za głupoty gadasz, 15min przerwy przy ponad godzinnej jeździe to uważasz za rozsądny czas? No chyba nie, co najmniej 25-30min powinno być.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 16 sie 2021, 17:04

lolek-12 pisze: 15 sie 2021, 12:27 Ja ponownie napisze, że kierowca nie musi stać w Rudawie, tylko bez zatrzymywania na pusto zjechać sobie na Mydlniki i tu mieć przerwę. Wtedy to może i wyjdzie z 20 minut? A że nadpodaż.. chyba dla MPK to lepsze niż wysyłać przez całe miasto kolejny pojazd?
Ale jaki sens ma linia nocna w jednym kierunku? Przecież to bez sensu. Lepiej stworzyć pełnoprawną linię 918 w obie strony, a koszt będzie niewiele większy.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów

Post autor: lolek-12 » 16 sie 2021, 17:54

Scania_9640 pisze: 16 sie 2021, 17:04 Ale jaki sens ma linia nocna w jednym kierunku? Przecież to bez sensu. Lepiej stworzyć pełnoprawną linię 918 w obie strony, a koszt będzie niewiele większy.
Każdy zjazd z wiosek w stronę Krakowa wydaje mi się bez sensu z tego powodu, że niemal wszyscy w nocy wracają z Krakowa, a nie jadą do Krakowa. Oczywiście się nie upieram, gadamy luźno, miałem nadzieję, że dyskusja na FB się bardziej rozwinie.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Zabierzów

Post autor: Mr. Passenger » 16 sie 2021, 19:33

lolek-12 pisze: 16 sie 2021, 17:54 Każdy zjazd z wiosek w stronę Krakowa wydaje mi się bez sensu z tego powodu, że niemal wszyscy w nocy wracają z Krakowa, a nie jadą do Krakowa. Oczywiście się nie upieram, gadamy luźno, miałem nadzieję, że dyskusja na FB się bardziej rozwinie
Są ludzie, którzy zaczynają pracę o 4 czy 5 rano i nie będą w stanie się wyrobić pierwszym dziennym aglo, jeżeli ten do Krakowa wjeżdża już po 5. Są też ludzie, którzy wracają z imprez pod miastem w stronę miejskich osiedli. Sam tak kiedyś wracałem z Wieliczki i taka opcja bardzo mi się przydała

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Zabierzów

Post autor: yosujiro » 16 sie 2021, 20:03


Scania_9640 pisze: Co ty za głupoty gadasz, 15min przerwy przy ponad godzinnej jeździe to uważasz za rozsądny czas? No chyba nie, co najmniej 25-30min powinno być.
Jeździłeś kiedykolwiek zawodowo? Bo patrząc po tych farmazonach to wątpię. Ja ze swoich doświadczeń mogę stanowczo stwierdzić, że w nocy 15min to aż nadto dużo przerwy... 25/30min to jest dobre w dzień, gdzie ruch jest niewspółmiernie większy oraz jest więcej pasażerów... Przenosząc Twój tok myślenia na ciężarówki, to po 4,5h jazdy powinna być obowiązkowa przerwa ponad 2h, a nie 45min, na które i tak już kierowcy narzekają, że to za dużo Obrazek



Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 16 sie 2021, 22:27

yosujiro pisze: 16 sie 2021, 20:03
Scania_9640 pisze: Co ty za głupoty gadasz, 15min przerwy przy ponad godzinnej jeździe to uważasz za rozsądny czas? No chyba nie, co najmniej 25-30min powinno być.
Jeździłeś kiedykolwiek zawodowo? Bo patrząc po tych farmazonach to wątpię. Ja ze swoich doświadczeń mogę stanowczo stwierdzić, że w nocy 15min to aż nadto dużo przerwy... 25/30min to jest dobre w dzień, gdzie ruch jest niewspółmiernie większy oraz jest więcej pasażerów... Przenosząc Twój tok myślenia na ciężarówki, to po 4,5h jazdy powinna być obowiązkowa przerwa ponad 2h, a nie 45min, na które i tak już kierowcy narzekają, że to za dużo Obrazek
Nie jeździłem natomiast wiem jak kierowcy domagali się rozsądnej przerwy na 601, i nie tylko na niej. Rozkłady są tak pocięte w nocy że często ma się opóźnienia po minimum 5-7min a jak wróci normalny ruch od października to będą jeszcze większe opóźnienia, i dlatego przerwa powinna wynosić co najmniej 20 parę minut bo i tak z tego zostanie od 10 do kilkunastu, no chyba że wreszcie zmienia czasy przelotu na nockach. Tak jak wyżej pisano, nawet na zlotach nieraz trzeba czekać na opóźnionych

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: Kaszmir » 17 sie 2021, 12:17

mkm3 pisze: 15 sie 2021, 11:13Rozsądna przerwa to 10-15 minut, a nie prawie godzina.
tomta1 pisze: 14 sie 2021, 19:5210 minut to dość mało czasu, ale sądzę, że wystarczająco, zwłaszcza mając na względzie gigantyczną przerwę na drugim końcu miasta. No i bywały linie, które miały krótszy postój („601” w starej pętli na Mydlnikach miały chociaż 6 minut?)
"601" miało w Mydlnikach 4-5 minut, co potwierdza obecny rozkład na "Wierzyńskiego" (przyjazd z centrum x:25, odjazd do centrum x:29). Gdy konsultowaliśmy czasem z urzędnikami trasy nocnych to przyjmowało się minimum 5 minut postoju, ew. wyjątkowo schodząc do 4. 10-15 minut to było dużo.

Zaznaczę że przeloty policzyłem wg rozkładów ostatnich kursów dziennych. W praktyce pewnie można by je skrócić bo aglo często są nadspieszone. Pamiętam, jak kierowcy "214" z Grabówek specjalnie wyjeżdżali parę minut spóźnieni bo w Swoszowicach i tak byli już o czasie. Z tego co ludzie pisali, na wielu liniach aglo tak bywało :D

Nie rozumiem straszenia opóźnieniami "601". Jestem regularnym pasażerem tej linii na odcinku huckim od 2012 i nigdy nie było problemów, przy T. Słowackiego praktycznie zawsze przyjeżdżała o czasie albo max minutę-dwie spóźniona - nie więcej niż pozostałe nocki.

No i dowodem że "da się" jest "904". Wprawdzie ma "tylko" 70 minut przelotu ("601" miałoby 90), jednak to podobny rząd wielkości, a w zamian ma mniej łącznego postoju - 38 minut na kółko ("601" miałoby 67). Na Prądniku Białym 11 minut (tyle co "601" miałoby w Rudawie), za to w Wieliczce już "tylko" niecałe pół godziny ("601" ma blisko godzinę na al. Przyjaźni). No i jest też dowodem, że można przeguby na aglo.

Z "918" jest ten problem, że są dwa scenariusze - jeden droższy niż wydłużenie "601" (trasa z Bronowic Małych), a drugi (trasa z Mydlnik) wymuszający przesiadkę na obrzeżach miasta w środku nocy, co zniechęci większość potencjalnych pasażerów. A jeśli ktoś pisze, że nie, to zapomina jak to Stoki i Nowa Huta od 9 lat skarżą się na "642".

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 17 sie 2021, 13:12

Kaszmir pisze: 17 sie 2021, 12:17 "601" miało w Mydlnikach 4-5 minut, co potwierdza obecny rozkład na "Wierzyńskiego" (przyjazd z centrum x:25, odjazd do centrum x:29). Gdy konsultowaliśmy czasem z urzędnikami trasy nocnych to przyjmowało się minimum 5 minut postoju, ew. wyjątkowo schodząc do 4. 10-15 minut to było dużo.

Zaznaczę że przeloty policzyłem wg rozkładów ostatnich kursów dziennych. W praktyce pewnie można by je skrócić bo aglo często są nadspieszone. Pamiętam, jak kierowcy "214" z Grabówek specjalnie wyjeżdżali parę minut spóźnieni bo w Swoszowicach i tak byli już o czasie. Z tego co ludzie pisali, na wielu liniach aglo tak bywało :D

Nie rozumiem straszenia opóźnieniami "601". Jestem regularnym pasażerem tej linii na odcinku huckim od 2012 i nigdy nie było problemów, przy T. Słowackiego praktycznie zawsze przyjeżdżała o czasie albo max minutę-dwie spóźniona - nie więcej niż pozostałe nocki.

No i dowodem że "da się" jest "904". Wprawdzie ma "tylko" 70 minut przelotu ("601" miałoby 90), jednak to podobny rząd wielkości, a w zamian ma mniej łącznego postoju - 38 minut na kółko ("601" miałoby 67). Na Prądniku Białym 11 minut (tyle co "601" miałoby w Rudawie), za to w Wieliczce już "tylko" niecałe pół godziny ("601" ma blisko godzinę na al. Przyjaźni). No i jest też dowodem, że można przeguby na aglo.

Z "918" jest ten problem, że są dwa scenariusze - jeden droższy niż wydłużenie "601" (trasa z Bronowic Małych), a drugi (trasa z Mydlnik) wymuszający przesiadkę na obrzeżach miasta w środku nocy, co zniechęci większość potencjalnych pasażerów. A jeśli ktoś pisze, że nie, to zapomina jak to Stoki i Nowa Huta od 9 lat skarżą się na "642".

Ja uważam że Gmina spokojnie ma środki na linię 918, nawet żeby powstała z Bronowic, tyle że Pani Wójt jest bardzo skąpa i najchętniej całą kasę zostawiłaby dla siebie. Zawsze można skrócić pierwszy i ostatni kurs 218 do Kleszczowa i już z tego będzie trochę kasy też.
A co do 601 to zdania nie zmienię i dalej uważam że 90min w nocy to za dużo i jestem przekonany że ZTP nie zgodzi się na to, tym bardziej MPK. Co do 904 to również słyszałem że jest to jedna z gorszych linii dla kierowców, zważywszy że ma dłuższą przerwę w Wieliczce, a nie na Prądniku gdzie jest PKR.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: Kaszmir » 17 sie 2021, 13:43

Scania_9640 pisze: 17 sie 2021, 13:12Ja uważam że Gmina spokojnie ma środki na linię 918
Lepsze cztery kursy "601" z centrum do Rudawy, niż trzy kursy "618" z Bronowic.
Scania_9640 pisze: 17 sie 2021, 13:12Co do 904 to również słyszałem że jest to jedna z gorszych linii dla kierowców, zważywszy że ma dłuższą przerwę w Wieliczce, a nie na Prądniku gdzie jest PKR.
No to skoro "904" przeszło z ledwo 11-minutowym PKRem, to tym bardziej przejdzie "601" które ma PKR blisko godzinę :)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 17 sie 2021, 17:21

Trzeba zrobić petycję do GZ o "918" z Mydlnik bądź Bronowic i tyle, to jest najsensowniejszy pomysł, zważywszy że od 28 widzę duże wzmocnienia komunikacji nocnej.

Ps. Jutro rano będzie gotowa petycja, którą zrobię i upublicznię tutaj i na FB :D

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów

Post autor: lolek-12 » 17 sie 2021, 17:42

Scania_9640 pisze: 17 sie 2021, 17:21 Trzeba zrobić petycje do GZ o "918" z Mydlnik bądź Bronowic i tyle, to jest najsensowniejszy pomysł, zważywszy że od 28 widzę duże wzmocnienia komunikacji nocnej
Ale ta 918 w końcu jakby miała jechać? Po prostu jak 218? Myślę, że lepiej i taniej z Mydlnik, trzeba po prostu jasno wytłumaczyć ludziom, że należy się przesiąść z 601. Choć uważam, że ile ludzi to tyle pomysłów na trasę. Może zrobić ogólną petycję o połączenie nocne zamiast proponować coś konkretnego? Wtedy to już gmina by sobie ustaliła trasę. A tak to część ludzi się nie podpisze, bo "a czemu nie przez miejscowość x" :)

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Zabierzów

Post autor: mkm3 » 17 sie 2021, 18:07

Raz piszecie o 908, potem o 918. To o jakiej trasie mówicie?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 17 sie 2021, 18:17

mkm3 pisze: 17 sie 2021, 18:07 Raz piszecie o 908, potem o 918. To o jakiej trasie mówicie?
Ja cały czas piszę o 918.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 11 gości