też mi się wydaje, że pomysł nocnej linii do Zabierzowa trzeba oddzielić od kwestii postoju 601... Tak jak piszecie, przerwa mogłaby się skurczyć do minimum, a w dodatku przegub w GZ to chyba trochę nadpodaż... Owszem pomysł mógłby być ciekawy, ale chyba jeszcze nie teraz i nie w tej formie... Tym bardziej, że w "normalnej sytuacji studenckiej" nocki potrafią złapać 10 minutowe opóźnienia na trasie... I bywały takie przypadki, że nawet zlot pod Teatrem Słowackiego był przytrzymywany, żeby można było skomunikować inne linie...mkm3 pisze: ↑15 sie 2021, 11:13 Rozsądna przerwa to 10-15 minut, a nie prawie godzina. Nawet jak nie wydłużą 601 jako 908 do Zabierzowa to po stronie huckiej można pokombinować coś wydłużając 601, żeby zmniejszyć te godzinne przerwy. A najlepiej tak jak kiedyś pisaliśmy - zlikwidować nocne tramwaje, 664 do Mydlnik, 601 i 662 pozmieniać w Hucie tak, żeby zlikwidować 642.
Zabierzów, Krzeszowice
Re: Zabierzów
Re: Zabierzów
Ja ponownie napisze, że kierowca nie musi stać w Rudawie, tylko bez zatrzymywania na pusto zjechać sobie na Mydlniki i tu mieć przerwę. Wtedy to może i wyjdzie z 20 minut? A że nadpodaż.. chyba dla MPK to lepsze niż wysyłać przez całe miasto kolejny pojazd?
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Co ty za głupoty gadasz, 15min przerwy przy ponad godzinnej jeździe to uważasz za rozsądny czas? No chyba nie, co najmniej 25-30min powinno być.mkm3 pisze: ↑15 sie 2021, 11:13 Rozsądna przerwa to 10-15 minut, a nie prawie godzina. Nawet jak nie wydłużą 601 jako 908 do Zabierzowa to po stronie huckiej można pokombinować coś wydłużając 601, żeby zmniejszyć te godzinne przerwy. A najlepiej tak jak kiedyś pisaliśmy - zlikwidować nocne tramwaje, 664 do Mydlnik, 601 i 662 pozmieniać w Hucie tak, żeby zlikwidować 642.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Ale jaki sens ma linia nocna w jednym kierunku? Przecież to bez sensu. Lepiej stworzyć pełnoprawną linię 918 w obie strony, a koszt będzie niewiele większy.
Re: Zabierzów
Każdy zjazd z wiosek w stronę Krakowa wydaje mi się bez sensu z tego powodu, że niemal wszyscy w nocy wracają z Krakowa, a nie jadą do Krakowa. Oczywiście się nie upieram, gadamy luźno, miałem nadzieję, że dyskusja na FB się bardziej rozwinie.Scania_9640 pisze: ↑16 sie 2021, 17:04 Ale jaki sens ma linia nocna w jednym kierunku? Przecież to bez sensu. Lepiej stworzyć pełnoprawną linię 918 w obie strony, a koszt będzie niewiele większy.
-
- Znawca
- Posty: 188
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Zabierzów
Są ludzie, którzy zaczynają pracę o 4 czy 5 rano i nie będą w stanie się wyrobić pierwszym dziennym aglo, jeżeli ten do Krakowa wjeżdża już po 5. Są też ludzie, którzy wracają z imprez pod miastem w stronę miejskich osiedli. Sam tak kiedyś wracałem z Wieliczki i taka opcja bardzo mi się przydała
Re: Zabierzów
Jeździłeś kiedykolwiek zawodowo? Bo patrząc po tych farmazonach to wątpię. Ja ze swoich doświadczeń mogę stanowczo stwierdzić, że w nocy 15min to aż nadto dużo przerwy... 25/30min to jest dobre w dzień, gdzie ruch jest niewspółmiernie większy oraz jest więcej pasażerów... Przenosząc Twój tok myślenia na ciężarówki, to po 4,5h jazdy powinna być obowiązkowa przerwa ponad 2h, a nie 45min, na które i tak już kierowcy narzekają, że to za dużoScania_9640 pisze: Co ty za głupoty gadasz, 15min przerwy przy ponad godzinnej jeździe to uważasz za rozsądny czas? No chyba nie, co najmniej 25-30min powinno być.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Nie jeździłem natomiast wiem jak kierowcy domagali się rozsądnej przerwy na 601, i nie tylko na niej. Rozkłady są tak pocięte w nocy że często ma się opóźnienia po minimum 5-7min a jak wróci normalny ruch od października to będą jeszcze większe opóźnienia, i dlatego przerwa powinna wynosić co najmniej 20 parę minut bo i tak z tego zostanie od 10 do kilkunastu, no chyba że wreszcie zmienia czasy przelotu na nockach. Tak jak wyżej pisano, nawet na zlotach nieraz trzeba czekać na opóźnionychyosujiro pisze: ↑16 sie 2021, 20:03Jeździłeś kiedykolwiek zawodowo? Bo patrząc po tych farmazonach to wątpię. Ja ze swoich doświadczeń mogę stanowczo stwierdzić, że w nocy 15min to aż nadto dużo przerwy... 25/30min to jest dobre w dzień, gdzie ruch jest niewspółmiernie większy oraz jest więcej pasażerów... Przenosząc Twój tok myślenia na ciężarówki, to po 4,5h jazdy powinna być obowiązkowa przerwa ponad 2h, a nie 45min, na które i tak już kierowcy narzekają, że to za dużoScania_9640 pisze: Co ty za głupoty gadasz, 15min przerwy przy ponad godzinnej jeździe to uważasz za rozsądny czas? No chyba nie, co najmniej 25-30min powinno być.
Re: Zabierzów
"601" miało w Mydlnikach 4-5 minut, co potwierdza obecny rozkład na "Wierzyńskiego" (przyjazd z centrum x:25, odjazd do centrum x:29). Gdy konsultowaliśmy czasem z urzędnikami trasy nocnych to przyjmowało się minimum 5 minut postoju, ew. wyjątkowo schodząc do 4. 10-15 minut to było dużo.
Zaznaczę że przeloty policzyłem wg rozkładów ostatnich kursów dziennych. W praktyce pewnie można by je skrócić bo aglo często są nadspieszone. Pamiętam, jak kierowcy "214" z Grabówek specjalnie wyjeżdżali parę minut spóźnieni bo w Swoszowicach i tak byli już o czasie. Z tego co ludzie pisali, na wielu liniach aglo tak bywało
Nie rozumiem straszenia opóźnieniami "601". Jestem regularnym pasażerem tej linii na odcinku huckim od 2012 i nigdy nie było problemów, przy T. Słowackiego praktycznie zawsze przyjeżdżała o czasie albo max minutę-dwie spóźniona - nie więcej niż pozostałe nocki.
No i dowodem że "da się" jest "904". Wprawdzie ma "tylko" 70 minut przelotu ("601" miałoby 90), jednak to podobny rząd wielkości, a w zamian ma mniej łącznego postoju - 38 minut na kółko ("601" miałoby 67). Na Prądniku Białym 11 minut (tyle co "601" miałoby w Rudawie), za to w Wieliczce już "tylko" niecałe pół godziny ("601" ma blisko godzinę na al. Przyjaźni). No i jest też dowodem, że można przeguby na aglo.
Z "918" jest ten problem, że są dwa scenariusze - jeden droższy niż wydłużenie "601" (trasa z Bronowic Małych), a drugi (trasa z Mydlnik) wymuszający przesiadkę na obrzeżach miasta w środku nocy, co zniechęci większość potencjalnych pasażerów. A jeśli ktoś pisze, że nie, to zapomina jak to Stoki i Nowa Huta od 9 lat skarżą się na "642".
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Kaszmir pisze: ↑17 sie 2021, 12:17 "601" miało w Mydlnikach 4-5 minut, co potwierdza obecny rozkład na "Wierzyńskiego" (przyjazd z centrum x:25, odjazd do centrum x:29). Gdy konsultowaliśmy czasem z urzędnikami trasy nocnych to przyjmowało się minimum 5 minut postoju, ew. wyjątkowo schodząc do 4. 10-15 minut to było dużo.
Zaznaczę że przeloty policzyłem wg rozkładów ostatnich kursów dziennych. W praktyce pewnie można by je skrócić bo aglo często są nadspieszone. Pamiętam, jak kierowcy "214" z Grabówek specjalnie wyjeżdżali parę minut spóźnieni bo w Swoszowicach i tak byli już o czasie. Z tego co ludzie pisali, na wielu liniach aglo tak bywało
Nie rozumiem straszenia opóźnieniami "601". Jestem regularnym pasażerem tej linii na odcinku huckim od 2012 i nigdy nie było problemów, przy T. Słowackiego praktycznie zawsze przyjeżdżała o czasie albo max minutę-dwie spóźniona - nie więcej niż pozostałe nocki.
No i dowodem że "da się" jest "904". Wprawdzie ma "tylko" 70 minut przelotu ("601" miałoby 90), jednak to podobny rząd wielkości, a w zamian ma mniej łącznego postoju - 38 minut na kółko ("601" miałoby 67). Na Prądniku Białym 11 minut (tyle co "601" miałoby w Rudawie), za to w Wieliczce już "tylko" niecałe pół godziny ("601" ma blisko godzinę na al. Przyjaźni). No i jest też dowodem, że można przeguby na aglo.
Z "918" jest ten problem, że są dwa scenariusze - jeden droższy niż wydłużenie "601" (trasa z Bronowic Małych), a drugi (trasa z Mydlnik) wymuszający przesiadkę na obrzeżach miasta w środku nocy, co zniechęci większość potencjalnych pasażerów. A jeśli ktoś pisze, że nie, to zapomina jak to Stoki i Nowa Huta od 9 lat skarżą się na "642".
Ja uważam że Gmina spokojnie ma środki na linię 918, nawet żeby powstała z Bronowic, tyle że Pani Wójt jest bardzo skąpa i najchętniej całą kasę zostawiłaby dla siebie. Zawsze można skrócić pierwszy i ostatni kurs 218 do Kleszczowa i już z tego będzie trochę kasy też.
A co do 601 to zdania nie zmienię i dalej uważam że 90min w nocy to za dużo i jestem przekonany że ZTP nie zgodzi się na to, tym bardziej MPK. Co do 904 to również słyszałem że jest to jedna z gorszych linii dla kierowców, zważywszy że ma dłuższą przerwę w Wieliczce, a nie na Prądniku gdzie jest PKR.
Re: Zabierzów
Lepsze cztery kursy "601" z centrum do Rudawy, niż trzy kursy "618" z Bronowic.
No to skoro "904" przeszło z ledwo 11-minutowym PKRem, to tym bardziej przejdzie "601" które ma PKR blisko godzinęScania_9640 pisze: ↑17 sie 2021, 13:12Co do 904 to również słyszałem że jest to jedna z gorszych linii dla kierowców, zważywszy że ma dłuższą przerwę w Wieliczce, a nie na Prądniku gdzie jest PKR.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Trzeba zrobić petycję do GZ o "918" z Mydlnik bądź Bronowic i tyle, to jest najsensowniejszy pomysł, zważywszy że od 28 widzę duże wzmocnienia komunikacji nocnej.
Ps. Jutro rano będzie gotowa petycja, którą zrobię i upublicznię tutaj i na FB
Ps. Jutro rano będzie gotowa petycja, którą zrobię i upublicznię tutaj i na FB
Re: Zabierzów
Ale ta 918 w końcu jakby miała jechać? Po prostu jak 218? Myślę, że lepiej i taniej z Mydlnik, trzeba po prostu jasno wytłumaczyć ludziom, że należy się przesiąść z 601. Choć uważam, że ile ludzi to tyle pomysłów na trasę. Może zrobić ogólną petycję o połączenie nocne zamiast proponować coś konkretnego? Wtedy to już gmina by sobie ustaliła trasę. A tak to część ludzi się nie podpisze, bo "a czemu nie przez miejscowość x"Scania_9640 pisze: ↑17 sie 2021, 17:21 Trzeba zrobić petycje do GZ o "918" z Mydlnik bądź Bronowic i tyle, to jest najsensowniejszy pomysł, zważywszy że od 28 widzę duże wzmocnienia komunikacji nocnej
Re: Zabierzów
Raz piszecie o 908, potem o 918. To o jakiej trasie mówicie?
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 31 gości