Rozkłady powakacyjne 2021

- Linie, trasy, rozkłady
MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: MichalTyniec » 28 sie 2021, 13:58

Scania_9640 pisze: 28 sie 2021, 13:52Jechałem w szczycie Mercedesem na 112 i było max 40-50 osób, a jeździłem o różnych godzinach i to samo znajomi mi mówili że już dawno tyle osób nie widzieli na 112.
Ty cały czas bierzesz pod uwagę okres wakacyjny gdzie już pisałem o tym że nie jest to okres do żadnego porównania napełnienia, możemy się przejechać we wrześniu, październiku czy listopadzie to zobaczysz co się w autobusie dzieje i że doskonale wiem o czym mówię.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: Kaszmir » 31 sie 2021, 1:47

Przegubowce na "123" są rykoszetem, wynikają z uruchomienia agloexpressów i potrzeby skierowania na nie dużej liczby autobusów standardowych:
Z uwagi na konieczność wygospodarowania znacznej liczby autobusów dwunastometrowych do obsługi nowych połączeń aglomeracyjnych, konieczne stało się skierowanie na część brygd linii 123 autobusów przegubowych. Większy tabor kursował dziś na wszystkich pięciu brygadach tej linii, pochodzących z zajezdni Płaszów. Zajezdnia Bieńczyce bez zmian kieruje na linię 123 pojazdy dwunastometrowe. Wszystkie wolne przegubowce z tej zajezdni zostały natomiast zadysponowane do obsługi linii 138.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... glomeracji

Koniec świata - w Krakowie brakuje wozów krótkich, więc ściąga się w zamian przegubowce ;)

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: damian_krk2 » 31 sie 2021, 10:36

Sytuacja pewnie potrwa do 20.09 kiedy na 139 i 503 wróci f7.5 mam nadzieję

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: lukasmaj » 31 sie 2021, 13:38

Kaszmir pisze: 31 sie 2021, 1:47 Koniec świata - w Krakowie brakuje wozów krótkich, więc ściąga się w zamian przegubowce ;)
A w 304 ludzie nawet teraz, kiedy jeździ cały dzień co 10 minut to ludzie przyklejeni do szyby bez względu na porę dnia...
Dlaczego na próbę nie zostaną skierowane przegubowce na 304, nawet na co drugą brygadę, aby nie zdarzyło się, że dwa przeguby stoją za sobą.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: Kaszmir » 31 sie 2021, 13:44

lukasmaj pisze: 31 sie 2021, 13:38Dlaczego na próbę nie zostaną skierowane przegubowce na 304, nawet na co drugą brygadę, aby nie zdarzyło się, że dwa przeguby stoją za sobą.
ZTP bardzo chce przegubów na "304", nie zgadza się MPK zasłaniając się pojemnością pętli :(

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: lukasmaj » 31 sie 2021, 14:12

Kaszmir pisze: 31 sie 2021, 13:44
lukasmaj pisze: 31 sie 2021, 13:38Dlaczego na próbę nie zostaną skierowane przegubowce na 304, nawet na co drugą brygadę, aby nie zdarzyło się, że dwa przeguby stoją za sobą.
ZTP bardzo chce przegubów na "304", nie zgadza się MPK zasłaniając się pojemnością pętli :(
No tak, jednak czegoś nie rozumiem.. Jeżeli ZTP chce, to znaczy że widzi możliwość przejazdu przegubowego autobus na trasie linii 304. Zresztą niejednokrotnie Tantusy były na 304, nawet liniowo nie wspominając już o przegubowych rezerwach. MPK zasłania się pojemnością pętli. Akurat linia 304 ma na pętli w Wieliczce dwa miejsca postoju pojazdów. Przystanek dla wysiadających i przystanek dla wsiadających. Na pierwszym bez problemu się przegubowiec zmieści. Jeżeli na drugim się nie mieści to należny zamienić stanowiska pomiędzy 204 lub 244 a 304 i po problemie. Na obecnym stanowisku 204/244 mieszczą się dwa przegubowce obok siebie.

To tak jak gdyby pracodawca żądał wykonania zadania przez pracownika i wiedział, że to jest w zakresie jego kompetencji i możliwości, a pracownik nie robił tego i powtarzał, że nie potrafi.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: Kitek » 04 wrz 2021, 10:56

Kilka kwiatków z rozkładów tramwajowych:
"13" z Bronowic -> Nowy Bieżanów w dzień powszedni: 22:26, 22:58
"18" z Maków -> Krowodrza Górka: w dzień powszedni ostatni kurs 23:02 a w weekendy 22:30
"22" z Kombinatu -> Borek Fałęcki w dzień powszedni: 22:08, 22:48 (już od dawna jest ta luka)
"24" z Bronowic Małych -> Kurdwanów: w dzień powszedni 22:27 a w weekendy 23:03
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: tomaszep42 » 05 wrz 2021, 14:25

Od września ponoć na "130" miały być w sobotę przegubowce i nic takiego nie nastąpiło... O ile w niedzielę te 12m wystarczy przy rozkładzie jazdy co 20 minut, ale w soboty przez cały dzień bywa tłoczno... Jeszcze są autobusy wprawdzie "zabieralne" ale prawie na styk...

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: damian_krk2 » 05 wrz 2021, 15:35

tomaszep42 pisze: 05 wrz 2021, 14:25 Od września ponoć na "130" miały być w sobotę przegubowce i nic takiego nie nastąpiło... O ile w niedzielę te 12m wystarczy przy rozkładzie jazdy co 20 minut, ale w soboty przez cały dzień bywa tłoczno... Jeszcze są autobusy wprawdzie "zabieralne" ale prawie na styk...
Pewnie od 20 września masowo zrobią

kucyk
Ekspert
Posty: 1822
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: kucyk » 06 wrz 2021, 15:43

Od najbliższej środy zmienia się rozkład jazdy linii "9". Oznacza to niestety zabranie jednego kursu w dzień powszedni. :oops:

Być może od środy wszystkie brygady tej linii będą niskopodłogowe skoro coś się zmienia i wpisano dziś na stan wszystkie 50 sztuk Stadlerów Lajkonik. :o

Jutro oficjalna prezentacja ostatnich sztuk? :shock:

To takie moje małe przypuszczenie. ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: Kaszmir » 06 wrz 2021, 15:52

lukasmaj pisze: 31 sie 2021, 14:12Jeżeli ZTP chce, to znaczy że widzi możliwość przejazdu przegubowego autobus na trasie linii 304. Zresztą niejednokrotnie Tantusy były na 304, nawet liniowo nie wspominając już o przegubowych rezerwach. MPK zasłania się pojemnością pętli. Akurat linia 304 ma na pętli w Wieliczce dwa miejsca postoju pojazdów. Przystanek dla wysiadających i przystanek dla wsiadających. Na pierwszym bez problemu się przegubowiec zmieści. Jeżeli na drugim się nie mieści to należny zamienić stanowiska pomiędzy 204 lub 244 a 304 i po problemie. Na obecnym stanowisku 204/244 mieszczą się dwa przegubowce obok siebie.

To tak jak gdyby pracodawca żądał wykonania zadania przez pracownika i wiedział, że to jest w zakresie jego kompetencji i możliwości, a pracownik nie robił tego i powtarzał, że nie potrafi.
Sprawa jest skomplikowana. ZTP może chcieć, jednak to przewoźnicy najlepiej wiedzą jakie są ograniczenia taborowe bo niektóre rzeczy wychodzą dopiero w czasie fizycznego przejazdu.

W dodatku, to że coś się udało jednokrotnie, nie zawsze oznacza że da się to wprowadzić na stałe, regularnie. Np. 12-metrowce jeśli trzeba to wykręcą na Kuźnicy Kołłątajowskiej. Jednak na co dzień sprawia to dużo problemu, w dodatku jest niebezpieczne bo łatwo zahaczyć i blokuje ruch. Podobnie jest z Wieliczką - to, że na jednej brygadzie "304" pojawił się przegubowiec, nie jest (niestety) dowodem że zmieści się ich więcej na pętli.

Jak mierzyłem, dwa przegubowce na stoisku "204/244" się nie zmieszczą i brakuje dość sporo. Widać na google map bo dwa przeguby to tyle co trzy krótkie, na co nie ma tam miejsca. Jeden przegub to 18 m, dwa przeguby z odstępem między nimi to ok. 37 m. Gdy zmierzyłem na szybko na mapach, wyszło mi... niecałe 30 m. Także nie jestem pewny, czy zmieści się nawet przegub i krótki, co dopiero dwa przeguby.

Inna sprawa, że opinie MPK też trzeba traktować z rezerwą. Niektóre są prawdziwe i zwracają uwagę na rzeczywiste problemy, inne natomiast są wymówkami przed wprowadzeniem zmian które nie pasują przewoźnikowi. Skoro MPK ma płacone tak samo za przeguby jak za krótkie, a do tego stawka aglo jest niższa, to będą bronić się jak mogą przed skierowaniem przegubów na "304". I ogólnie skierowaniem ich gdziekolwiek gdzie wcześniej jeździły krótkie. Opory w przypadku "125", "138" i "182" są dobrymi przykładami.

Trzeba jednak przyznać, że ostatnie kilkanaście miesięcy było rekordowe jeśli chodzi o wydłużanie taboru. Przeguby trafiły na "125", "138", "163", "182", "123" (choć tu rykoszetem). ZTP ma parcie.

Jak jest z "304" naprawdę? Ciężko mi ocenić. Natomiast ZTP chyba odpuściło walkę z MPK, jednak tak jak wspomniano, w zamian urzędnicy chcą wzmocnić trasę przez skierowanie mocnego "301" do centrum Krakowa. Praktyka pokazuje, że pewnie w "304" i tak utrzyma się tłok, jednak zawsze będzie więcej alternatyw dla pasażerów.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: Kitek » 06 wrz 2021, 19:25

kucyk pisze: 06 wrz 2021, 15:43 Od najbliższej środy zmienia się rozkład jazdy linii "9". Oznacza to niestety zabranie jednego kursu w dzień powszedni. :oops:

Być może od środy wszystkie brygady tej linii będą niskopodłogowe skoro coś się zmienia i wpisano dziś na stan wszystkie 50 sztuk Stadlerów Lajkonik. :o
Na rozkładach MPK linia "9" jest w ramce, więc kolejna linia będzie w pełni niskopodłogowa :D
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2021, 11:34

Wzmocnienia wrześniowe 2021
https://krabok.wordpress.com/2021/09/09 ... iowe-2021/
Tramwaje (od 20 września)

* „12”: pozostanie zawieszona,
* „17”: wznowienie kursowania, trasa i częstotliwość bez zmian czyli Czerwone Maki – Dworzec Towarowy, tylko w szczycie, co 15 minut,
* „52”: w soboty co 10 minut.

Autobusy (od 18 września)

* „132”, „154”, „166”, „429”: pozostaną zawieszone,
* „427”, „497”, „LR2”: w związku z zakończeniem sezonu letniego, zostaną zlikwidowane,
* „105/405”: w szczycie co 10 minut,
* „106”, „136”: w święta co 40 minut,
* „112”, „162”: w szczycie co 20 minut,
* „116”: poza szczytem co 20 minut,
* „121”: w szczycie co 48 minut (odrobinę rzadziej niż obecnie, celem koordynacji ze wzmocnionym „151/451”),
* „124/424”, „151/451”: w szczycie co 12 minut,
* „130”: w weekendy co 15 minut (więcej w osobnym artykule),
* „133”: nowa stała trasa Łagiewniki – … – Prokocim Szpital – Nowy Bieżanów Południe (więcej w osobnym artykule),
* „152”, „189”, „192”: w weekendy co 20 minut,
* „153”: nowa stała trasa Bieżanów Potrzask – … – Ćwiklińskiej – Teligi – Prokocim Szpital – Wielicka – Aleksandry – Nowy Bieżanów Południe, co 15 minut w szczycie, co 30 poza i co 40 w weekendy (więcej w osobnym artykule),
* „182”: przez cały tydzień co 20 minut, na linii pozostanie tabor przegubowy,
* „482”: wznowienie kursowania, tylko w szczycie, co 20 minut,
* „LR0”, „LR1”, „LR6”, „LR9”: w weekendy co ok. 60 minut (kursowanie linii planowane jest do 17 października).

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: Krakowianin » 09 wrz 2021, 11:38

Wszystko fajnie tylko czemu 182 w tygodniu co 20 minut? Dawniej 182+482 tworzyło takt co 7,5 minut a teraz będzie co 10 minut. Kolejna kwestia gdzie co 7,5 minuty na 139 i 503?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozkłady powakacyjne 2021

Post autor: damian_krk2 » 09 wrz 2021, 12:04

482 wraca i bardzo mnie to cieszy, ale dlaczego kłamali, że 429 wróci. Ich słowa są nic nie warte.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 12 gości