Żeby "310" spełniało jakąkolwiek sensowną funkcję na odcinku miejskim, trzeba założyć że:
- będzie jeździło w miarę punktualnie w celu koordynacji z inną linią
- będzie w stanie zabrać dodatkowych pasażerów na odcinku od Stawowej do Alei
i moim zdaniem nie ma liczyć ani na jedno, ani na drugie. Aglo z Wielkiej Wsi, zwłaszcza w porannym szczycie przyjeżdżają zazwyczaj pełne (70-90%), a do tego "210" nie trzyma się rozkładu. W perspektywie kilku kolejnych lat punktualność tego autobusu się jeszcze pogorszy, bo
rozpocznie się przebudowa DK 94 na odcinku Szyce - Jerzmanowice. Nawet wiedząc, że część pasażerów wysiądzie w Bronowicach, to i tak autobus standardowy nie będzie moim zdaniem w stanie zabrać wszystkich chętnych po drodze. Tak jak obecnie "208", tyle że nikt nie robi z niego na siłę linii o charakterze miejskim.
Pojawiło się stwierdzenie, że powinno się raczej wzmocnić komunikację w całej gminie, niż tworzyć "310", a jednym z argumentów było: "to niesprawiedliwe, że jedne miejscowości będą miały lepiej od innych". Ta linia jednak przysłuży się nie tylko osobom mieszkającym przy jej trasie, ale też tym z dalszych miejscowości. Dla autobusu kursującego co 15 minut jestem sobie w stanie wyobrazić, że ktoś dojedzie autem/rowerem z wsi położonych dalej i w dalszą podróż do Krakowa wybierze się "310".
Mało tego, "310" stwarza możliwość stworzenia linii dowozowych do niej - zarówno z niemających obecnie dostępu do KM terenów Wielkiej Wsi, jak i innych gmin. Wyobrażam sobie, że przy niskich w porównaniu do autobusu do Krakowa kosztach i nawet kilku kursach dziennie Gmina Jerzmanowice-Przeginia mogłaby dołączyć do systemu, tworząc np. połączenia na trasie:
- 2??: Rudawa PKP - Szklary - Jerzmanowice - Murownia Pętla
- 2**: Krzeszowice PKP - Paczółtowice - Racławice - Czubrowice - Przeginia - Murownia Pętla.
PS: Wiedzieliście, że
w ramach przebudowy ulicy Stelmachów powstanie pętla u zbiegu Chełmońskiego i Piaskowej?