Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: mkm3 » 28 gru 2020, 15:28

Owszem, ale trzeba jeszcze poprawić otoczenie tego przystanku tj. przejście dla pieszych pod wiaduktami, aby umożliwić szybkie dojście w stronę Wizjonerów i przystanku Bronowice Wiadukt w kierunku Zarzecza. No i na samym budynku przystanku powinni może dać jakiś napis Kraków Bronowice, bo tak na razie słabo.. coś przeszklonego, sugerującego dworzec, ale jakbym pierwszy raz się wybierał tam to bym nie wiedział jak się nazywa to miejsce.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kitek » 13 kwie 2021, 22:44

kucyk pisze: 13 kwie 2021, 15:24
Bilety okresowe wykupione na linię 13 zachowują ważność:

na trasie linii 144 na odcinku Biprostal – Jerzmanowskiego;
na trasie linii 173 na odcinku Przybyszewskiego – Nowy Bieżanów Południe;
na trasie linii 304 na odcinku Plac Inwalidów – Jerzmanowskiego;
na trasie linii 503 na odcinku Plac Inwalidów – Nowy Bieżanów Południe.
Ten przykład doskonale pokazuje, że "13" na ciągu bronowickim nie jest konieczna gdyż są sensowne alternatywy a trzyma ją tylko sentyment a nie żadne logiczne działania...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Tramwajolog14 » 14 kwie 2021, 8:55


Kitek pisze: Ten przykład doskonale pokazuje, że "13" na ciągu bronowickim nie jest konieczna gdyż są sensowne alternatywy a trzyma ją tylko sentyment a nie żadne logiczne działania...
Może dlatego będzie dobrym kandydatem do skierowania na Piastowską przez Piłsudskiego? Wtedy 20 mogłaby pojechać na Cichy Kącik przez Królewską. Pytanie tylko co z połączeniem Piłsudskiego z północną częścią I obwodnicy, czy jest ono na tyle konieczne, aby je utrzymać np. poprzez puszczenie 14 do CK w zamian za utracone 20? 20 wtedy zastąpiłaby 14 na ciągu Bronowickim, czyli taka mała roszada. Jeszcze przydałoby się przywrócić tam 44 , aby nie zmniejszyć liczby kursów.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: prezes » 14 kwie 2021, 9:24

Kitek pisze: 13 kwie 2021, 22:44 Ten przykład doskonale pokazuje, że "13" na ciągu bronowickim nie jest konieczna gdyż są sensowne alternatywy a trzyma ją tylko sentyment a nie żadne logiczne działania...
Na samym ciągu bronowickim może i nie jest bardzo potrzebna, jednak uważam, że dojazd z Bieżanowa na Bagatelę powinien zostać zachowany. W czasach przed lockdownem "13" pusta nie jeździła, a pod Bagatelą zawsze wsiadało dużo osób. W przypadku zabrania "13" stamtąd z Wielickiej na Bagatelę zamiast obecnych 12 kursów/h pozostaną 4 kursy/h, co spowoduje, że pasażerowie z Bieżanowa i Prokocimia będą się tłoczyć w "24", która przed lockdownem cieszyła się bardzo dużą popularnością.
Tramwajolog14 pisze: 14 kwie 2021, 8:55 Może dlatego będzie dobrym kandydatem do skierowania na Piastowską przez Piłsudskiego? Wtedy 20 mogłaby pojechać na Cichy Kącik przez Królewską.
Ewentualnie na odwrót - "13" na Cichy Kącik przez Królewską, a "20" przez Piłsudskiego do Bronowic lub Azorów w dalszej przyszłości. Może i byłoby to lekkie nadkładanie drogi, jednak dzięki temu obecne ważne relacje zostałyby zachowane.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Tramwajolog14 » 14 kwie 2021, 10:27

prezes pisze: 14 kwie 2021, 9:24 Ewentualnie na odwrót - "13" na Cichy Kącik przez Królewską, a "20" przez Piłsudskiego do Bronowic lub Azorów w dalszej przyszłości. Może i byłoby to lekkie nadkładanie drogi, jednak dzięki temu obecne ważne relacje zostałyby zachowane.
Tylko wtedy dla pasażerów z Piastowskiej nowy tramwaj wiele by nie dał, gdyż "13" do Podgórza i "20" do Teatru Słowackiego, czy Ronda Mogilskiego jeździłyby na około, nie mówiąc już o Bronowicach czy Azorach, dla których taka "20" przydała by się jedynie do UJ, bo do Bagateli i dalej już są inne, znacznie szybsze połączenia. Jeżeli faktycznie połączenie Wielickiej i Bagateli jest tak oblegane, to może wrócić do koncepcji f=7,5 na "24"? Wtedy nawet (w przypadku układu linii opisanym przeze mnie we wcześniejszym poście) nie trzeba by było przedłużać "44" do Bronowic.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kaszmir » 14 kwie 2021, 10:32

prezes pisze: 14 kwie 2021, 9:24Na samym ciągu bronowickim może i nie jest bardzo potrzebna, jednak uważam, że dojazd z Bieżanowa na Bagatelę powinien zostać zachowany. W czasach przed lockdownem "13" pusta nie jeździła, a pod Bagatelą zawsze wsiadało dużo osób. W przypadku zabrania "13" stamtąd z Wielickiej na Bagatelę zamiast obecnych 12 kursów/h pozostaną 4 kursy/h, co spowoduje, że pasażerowie z Bieżanowa i Prokocimia będą się tłoczyć w "24", która przed lockdownem cieszyła się bardzo dużą popularnością.
A ja nie uważam, by Bieżanów potrzebował tego dojazdu pod Bagatelę. Dojazd do Rynku i tak jest zapewniony z wielu innych przystanków. Pozostaje kwestia dojazdu do obszarów między I oraz II obwodnicą - a wiele z nich tak samo jest dostępnych z przystanku "UJ", oraz z "503" na Alejach.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Mr. Passenger » 14 kwie 2021, 10:34

Tramwajolog14 pisze: 14 kwie 2021, 8:55 Pytanie tylko co z połączeniem Piłsudskiego z północną częścią I obwodnicy, czy jest ono na tyle konieczne, aby je utrzymać np. poprzez puszczenie 14 do CK w zamian za utracone 20?
Na Piłsudskiego są przecież "124/424", "152" i "502", które pokrywają się z trasą "20" aż do Ronda Mogilskiego

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Tramwajolog14 » 14 kwie 2021, 10:49

Mr. Passenger pisze: 14 kwie 2021, 10:34 Na Piłsudskiego są przecież "124/424", "152" i "502", które pokrywają się z trasą "20" aż do Ronda Mogilskiego
A no racja, jakoś zupełnie mi to wypadło :D . W takim razie nie ma nawet konieczności kierowania tam "14" (z błoń raczej potoków uzasadniających tę relację nie ma), a kwestia połączenia Bieżanowa i Bagateli została już rozwiązana przez Kaszmira, więc chyba nie ma przeciwskazań do puszczenia "20" przez Królewską do CK i "13" przez Piastowską. A Piastowska zyskałaby szybsze połączenie do Dworca Głównego i Podgórza.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kitek » 14 kwie 2021, 10:54

Kaszmir pisze: 14 kwie 2021, 10:32 A ja nie uważam, by Bieżanów potrzebował tego dojazdu pod Bagatelę. Dojazd do Rynku i tak jest zapewniony z wielu innych przystanków. Pozostaje kwestia dojazdu do obszarów między I oraz II obwodnicą - a wiele z nich tak samo jest dostępnych z przystanku "UJ", oraz z "503" na Alejach.
Nie mówiąc ile pieniędzy by się zaoszczędziło między przy zamianie końcówkami "13" i "20" (kiedyś liczyłeś to dla "8" i "20", dziś ta kwota byłaby wyższa).
https://krabok.wordpress.com/2013/08/30 ... 0-tysiecy/
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: judash » 14 kwie 2021, 11:30

"13" pewnie hen hen kiedyś wyląduje na trasie ... Filharmonia - 3 maja - Piastowska - Bronowice

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kitek » 22 lis 2021, 18:06

Reaktywując dyskusję odnośnie "13": można oprócz zamiany końcówek "13" i "20" też rozważyć zamianę tras autobusów "144" i "173", żeby "173" jechało przez Biprostal. Niewielka, ale zawsze jakaś rekompensata ;) I też można byłoby pomyśleć wtedy o wzmocnieniu "24" do ~f=7,5.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kaszmir » 09 gru 2021, 12:10

Kontynuuję tu dyskusję z tematu o rozdziale taboru tramwajowego.

Jeśli chodzi o ciąg bronowicki, napełnienia często są zależne od ułożenia rozkładów. Wiele osób po prostu wsiada do pierwszego tramwaju który się pojawi bo jadą z/do Pl. Inwalidów albo T. Bagatela. Często pierwszy pojazd w stadzie jedzie mocno zapełniony, a za nim kolejny albo dwa, odczuwalnie luźniejsze.

Nie byłem fanem skrócenia "44", jednak może nie jest to takie złe. W szczycie Bronowice i tak mają tramwaj prawie co 2 minuty. A "14" i "44" na ciągu bronowickim dublowały swe role, obie wzmacniając linię "4" - i przez to "14" i "44" często jechały jedna po drugiej, bo rozkładowo obie były skoordynowane z "4". Czy jest potrzeba, by dwie linie jechały stadnie od Bronowic do ronda Mogilskiego?

Gdyby znalazły się środki, wg mnie ważniejsze jest wydłużenie "14" z powrotem do Bronowic Małych, dzięki czemu "4+14" zapewniałyby mocne połączenie na jeszcze dłuższym odcinku, obejmującym też węzeł przesiadkowy na SKA.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Kitek » 09 gru 2021, 13:20

Kaszmir pisze: 09 gru 2021, 12:10 Jeśli chodzi o ciąg bronowicki, napełnienia często są zależne od ułożenia rozkładów. Wiele osób po prostu wsiada do pierwszego tramwaju który się pojawi bo jadą z/do Pl. Inwalidów albo T. Bagatela. Często pierwszy pojazd w stadzie jedzie mocno zapełniony, a za nim kolejny albo dwa, odczuwalnie luźniejsze.
Widać też tendencję do wsiadania na Bagateli na przystanku przy Podwalu ze względu na więcej kursów w stronę Bronowic.
Kaszmir pisze: 09 gru 2021, 12:10 Nie byłem fanem skrócenia "44", jednak może nie jest to takie złe. W szczycie Bronowice i tak mają tramwaj prawie co 2 minuty. A "14" i "44" na ciągu bronowickim dublowały swe role, obie wzmacniając linię "4" - i przez to "14" i "44" często jechały jedna po drugiej, bo rozkładowo obie były skoordynowane z "4". Czy jest potrzeba, by dwie linie jechały stadnie od Bronowic do ronda Mogilskiego?
Od lat ciągle się ucina jakieś kursy z ciągu bronowickiego do Dworca (teraz Teatru Słowackiego) mimo, że popyt nie wygasa.
Kaszmir pisze: 09 gru 2021, 12:10 Gdyby znalazły się środki, wg mnie ważniejsze jest wydłużenie "14" z powrotem do Bronowic Małych, dzięki czemu "4+14" zapewniałyby mocne połączenie na jeszcze dłuższym odcinku, obejmującym też węzeł przesiadkowy na SKA.
Integracja z SKA powinna trochę rozluźnić sytuację w "4" (ale to pieśń przyszłości). A wysyłanie "14" na Widok w obecnej sytuacji, gdzie są po 3-4 NGT6 (i pewnie dodatkowa brygada też byłaby 26m) jest nierozsądne. A te wszystkie problemy i tak biorą się z tego, że nie ma jednej porządnej linii co 7,5 minuty z ciągu bronowickiego do Teatru Słowackiego.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: Scania_9640 » 09 gru 2021, 18:58

Kaszmir pisze: 09 gru 2021, 12:10 Kontynuuję tu dyskusję z tematu o rozdziale taboru tramwajowego.

Jeśli chodzi o ciąg bronowicki, napełnienia często są zależne od ułożenia rozkładów. Wiele osób po prostu wsiada do pierwszego tramwaju który się pojawi bo jadą z/do Pl. Inwalidów albo T. Bagatela. Często pierwszy pojazd w stadzie jedzie mocno zapełniony, a za nim kolejny albo dwa, odczuwalnie luźniejsze.

Nie byłem fanem skrócenia "44", jednak może nie jest to takie złe. W szczycie Bronowice i tak mają tramwaj prawie co 2 minuty. A "14" i "44" na ciągu bronowickim dublowały swe role, obie wzmacniając linię "4" - i przez to "14" i "44" często jechały jedna po drugiej, bo rozkładowo obie były skoordynowane z "4". Czy jest potrzeba, by dwie linie jechały stadnie od Bronowic do ronda Mogilskiego?

Gdyby znalazły się środki, wg mnie ważniejsze jest wydłużenie "14" z powrotem do Bronowic Małych, dzięki czemu "4+14" zapewniałyby mocne połączenie na jeszcze dłuższym odcinku, obejmującym też węzeł przesiadkowy na SKA.
14 do Bronowic Małych aż się prosi o przywrócenie. Teraz z tej pętli odjazdy są co 3,4 a nawet co 6min co w godzinach szczytu jest to dużoo. Wystarczy że przyjadą dwa aglomeracyjne autobusy i już na Bronowice SKA tramwaj jest zapchany po brzegi. Z pętli Bronowice Małe tramwaje powinny odjeżdżać co 2-3min w godzinach szczytu a nie w takich odstępach jak teraz. Wieczorami ten odstęp wynosi nawet 10min

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Bronowice, Bronowice Małe

Post autor: damian_krk2 » 09 gru 2021, 19:07

Scania_9640 pisze: 09 gru 2021, 18:58 14 do Bronowic Małych aż się prosi o przywrócenie. Teraz z tej pętli odjazdy są co 3,4 a nawet co 6min co w godzinach szczytu jest to dużoo. Wystarczy że przyjadą dwa aglomeracyjne autobusy i już na Bronowice SKA tramwaj jest zapchany po brzegi. Z pętli Bronowice Małe tramwaje powinny odjeżdżać co 2-3min w godzinach szczytu a nie w takich odstępach jak teraz. Wieczorami ten odstęp wynosi nawet 10min
Jeśli chodzi o wieczór to większość chyba jedzie wtedy do Bronowic Małych, a nie z Bronowic do centrum :|

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 12 gości