Zielonki

- Linie, trasy, rozkłady
Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zielonki

Post autor: Scania_9640 » 07 paź 2021, 16:11

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z remontem mostu prowadzonym w ramach przebudowy drogi powiatowej Zielonki – Garlica Murowana, od dnia 9.10.2021 r. (sobota) na okres około miesiąca zostanie wyłączony ruch pojazdów na ul. Garlickiej w Zielonkach (odcinek między przystankami Zielonki Rozjazd i Zielonki Jaskinia Zielonkowska).

W tym czasie linia 227 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka – … – Zielonki: Krakowskie Przedmieście – Galicyjska – Bibice: Kasztanowa – Bibice Rynek – Lipowa – Na Czekaj – Warszawska (DK 7) – Michałowice: Krakowska – Komora – Graniczna – Górna Wieś: Graniczna – Górna Wieś Pętla – Wola Zachariaszowska – Garlica Duchowna – Garlica Murowana – Zielonki Jaskinia Zielonkowska.

Zostaną wprowadzone następujące zmiany w obsłudze przystanków przez linię 227:

przystanki Zielonki Transformator i Zielonki Rozjazd pozostaną bez obsługi przez linię 227;
przystanek Zielonki Urząd Gminy zostanie w obu kierunkach przeniesiony na ul. Galicyjską (jak dla linii 297);
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać istniejące przystanki (przystanki Bibice Rynek i Górna Wieś Pętla będą w obu kierunkach zlokalizowane na pętlach);
przystanki na odcinku Garlica Murowana Kasztany – Wola Zachariaszowska Słoneczna będą funkcjonować w kierunku przeciwnym do stałej trasy;
przystanki końcowy i początkowy Zielonki Jaskinia Zielonkowska będą zlokalizowane na istniejących słupkach, w kierunku przeciwnym do stałej trasy (na czas remontu status przystanku zostanie zmieniony na “stały”).
Linia będzie kursować z częstotliwością co około 40 minut w dni powszednie (przez cały dzień) oraz co około 100-105 minut w dni wolne.

Za utrudnienia przepraszamy!
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/190-2021

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zielonki

Post autor: Zieleńczanin » 07 paź 2021, 20:32

Dojazd z Garlicy Murowanej będzie niezłą wycieczką krajoznawczą... ~f "227" zmniejszone zapewne ze względu na brak autobusów.
Zastanawiam się, czy dało się tego uniknąć. Może tak?
"227" - zawieszona - -4 brygady.
"207" - zwiększenie ~f do 30/30/40 (częściowa rekompensata za "227" + alternatywa dla Garlicy) - +1 brygada.
"247" - wydłużenie do Zielonek Jaskini Zielonkowskiej - +3 brygady (+44 minuty do czasu kółka).
Jeżdżenie z Garlicy przez Bibice jest oczywiście również naokoło - ale mniej niż jeżdżenie przez Pachońskiego ;)

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Zielonki

Post autor: damian_krk2 » 07 paź 2021, 23:08

Zieleńczanin pisze: 07 paź 2021, 20:32 Dojazd z Garlicy Murowanej będzie niezłą wycieczką krajoznawczą... ~f "227" zmniejszone zapewne ze względu na brak autobusów.
Zastanawiam się, czy dało się tego uniknąć. Może tak?
"227" - zawieszona - -4 brygady.
"207" - zwiększenie ~f do 30/30/40 (częściowa rekompensata za "227" + alternatywa dla Garlicy) - +1 brygada.
"247" - wydłużenie do Zielonek Jaskini Zielonkowskiej - +3 brygady (+44 minuty do czasu kółka).
Jeżdżenie z Garlicy przez Bibice jest oczywiście również naokoło - ale mniej niż jeżdżenie przez Pachońskiego ;)
227 ma obecnie 3 brygady!

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Zielonki

Post autor: tomta1 » 08 paź 2021, 6:04

Zamysł jest ok, ale:
  1. Co z kursami wieczornymi i weekendowymi, które dodatkowo jadą przez Węgrzce?
  2. Pasażerowie z odcinka zachariaszowsko-górnowiejskiego zajmą miejsca stałym pasażerom „247”, do tego mogą tam dojść pasażerowie michałowiccy.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zielonki

Post autor: Zieleńczanin » 08 paź 2021, 9:46

damian_krk2 pisze: 07 paź 2021, 23:08
Zieleńczanin pisze: 07 paź 2021, 20:32 Dojazd z Garlicy Murowanej będzie niezłą wycieczką krajoznawczą... ~f "227" zmniejszone zapewne ze względu na brak autobusów.
Zastanawiam się, czy dało się tego uniknąć. Może tak?
"227" - zawieszona - -4 brygady.
"207" - zwiększenie ~f do 30/30/40 (częściowa rekompensata za "227" + alternatywa dla Garlicy) - +1 brygada.
"247" - wydłużenie do Zielonek Jaskini Zielonkowskiej - +3 brygady (+44 minuty do czasu kółka).
Jeżdżenie z Garlicy przez Bibice jest oczywiście również naokoło - ale mniej niż jeżdżenie przez Pachońskiego ;)
227 ma obecnie 3 brygady!
"247" z tego co liczę dałoby radę nawet z 2 dodatkowymi brygadami, co nie zmienia faktu, że jestem zdziwiony tylko 3 brygadami na "227".
tomta1 pisze: 08 paź 2021, 6:04 Co z kursami wieczornymi i weekendowymi, które dodatkowo jadą przez Węgrzce?
Niestety zapewne trzeba by było uruchomić "217" - to niewątpliwy minus tej propozycji.
tomta1 pisze: 08 paź 2021, 6:04 Pasażerowie z odcinka zachariaszowsko-górnowiejskiego zajmą miejsca stałym pasażerom „247”, do tego mogą tam dojść pasażerowie michałowiccy.
Całkiem często jeżdżę "247" z Mackiewicza na KG i osobiście uważam, że spokojnie przyjmie ona dodatkowych pasażerów. Nie musi też zatrzymywać się między Bibicami Rynkiem a Górną Wsią.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zielonki

Post autor: Kaszmir » 27 paź 2021, 14:24

Przecieki się potwierdziły - będzie dodatkowy przystanek Piaszczysta/Pachońskiego dla "337":
Korekta rozkładu jazdy i uruchomienie nowych przystanków
od 6.11.2021
337

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 6.11.2021 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii 337:

* zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy we wszystkie dni tygodnia, mająca na celu dostosowanie czasu przejazdu trasy do rzeczywistych warunków ruchu;
* zostaną uruchomione nowe przystanki: Piaszczysta (tylko w kierunku Zielonek i Owczar) oraz Pachońskiego (tylko w kierunku Nowego Kleparza).
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/239-2021

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zabierzów

Post autor: Zieleńczanin » 19 kwie 2022, 16:48

Kaszmir pisze: 19 kwie 2022, 15:28 Chyba trzeba będzie poruszyć temat z ZTP. "903" na Czerwonych Makach ma tak samo od lat 10 minut na przesiadkę z i do "62".
"917/937" mają 20 minut na Krowodrzy...

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Zabierzów

Post autor: damian_krk2 » 19 kwie 2022, 17:24

Zieleńczanin pisze: 19 kwie 2022, 16:48 "917/937" mają 20 minut na Krowodrzy...
Bo 917 kończy pierwsze kółko 1:10 na KG, a 937 1:11 więc 4-5 minut przerwy na nocce to chyba trochę za mało dlatego drugie kółka zaczynają o 1:30.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: Kaszmir » 20 kwie 2022, 9:58

sorig pisze: 19 kwie 2022, 16:56Skoro czasem cały zlot potrafią przedłużyć, to tym bardziej kurs jednego autobusu, z uwagi na spóźnienie się połączenia z centrum, z którym jest skomunikowane.
Dokładnie, kursy skomunikowane powinny czekać (i tak się zdarzało). Zresztą po to właśnie jest te parę minut różnicy między przyjazdem linii głównej i odjazdem tej drugiej, by nawet w przypadku lekkich spóźnień nie było problemu przy przesiadce.
damian_krk2 pisze: 19 kwie 2022, 17:24Bo 917 kończy pierwsze kółko 1:10 na KG, a 937 1:11 więc 4-5 minut przerwy na nocce to chyba trochę za mało dlatego drugie kółka zaczynają o 1:30.
Ja tego trochę nie rozumiem. To są tylko dwa kółka, nawet jeśli brygady mają łączenia to pewnie gdzieś jest dłuższy postój. Tu wg mnie nie ma potrzeby by autobusy stały po 19-20 minut. Mogłyby odjechać po 10 (ew. 15 jeśli rzeczywiście tak wypada że kierowca musi mieć przerwę). Zawsze pasażerowie mieliby mniej czekania.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 20 kwie 2022, 10:18

Zwykle między linią dzienną, a nocną jest długi postój dla kierowcy i uważam, że te 2 kółka bez dłuższej przerwy spokojnie kierowca mógłby zrobić, 917 i 937 nie są długimi nockami.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zabierzów

Post autor: Zieleńczanin » 21 kwie 2022, 0:00

Mogłyby też mieć drugi kurs o 2:15, z perspektywy pasażera najlepsze rozwiązanie, bo przy okazji można skoordynować je z "69" w stronę centrum (przyjazd na Krowodrzę Górkę 1:40). Coby kierowcy nie stali za długo w Owczarach i Górnej Wsi, można się pobawić z trasami obu linii - przykładowo, "917" puścić przez centrum Węgrzc i Bibic do Owczar (wtedy przerwa w Owczarach wyniesie 5 minut), a "937" puścić kieszeniowo przez Marszowiec i Trojanowice (wtedy przerwa w Owczarach wyniesie 10 minut). To takie luźne koncepcje, ale według mnie gra jest warta świeczki :)

PS. Przenoszę do tematu o Zielonkach.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Zielonki

Post autor: obserwator » 21 kwie 2022, 0:23

Jeśli chodzi o linię "917" to zmodyfikowałbym trasę jej powrotu. Po obsłużeniu Górnej Wsi linia mogłaby jechać dalej prosto, a następnie skręcając w ulicę Górną kierować się do centrum Michałowic. Pętla Michałowice P+R ma punkt socjalny, więc dłuższa przerwa w tym miejscu nie byłaby problemem. Oczywiście jeżeli wystarczyłoby czasu to ciekawe również byłoby skierowanie linii przez centrum Bibic, analogicznie jak linia "280".

Natomiast co do linii "937" tutaj rozważyłbym również powrót przez Garliczkę wraz z wjazdem do Woli Zachariaszowskiej.

Myślę również że rozłożenie kursów na godziny 0:00 i 2:00 byłoby o wiele korzystniejsze dla pasażerów niż obecne 0:00 i 1:30, gdyż nie wszystkie nocne linie uczestniczą w zlocie o godzinie 1:30, a także pozostaje mniejsza dziura pomiędzy nocnymi kursami, a pierwszymi porannymi.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zielonki

Post autor: Zieleńczanin » 21 kwie 2022, 11:13

Też mi się podoba wydłużenie "917" do centrum Michałowic, pytanie czy Michałowice byłyby chętne dopłacić do tej linii.

"937" mogłoby wjechać nawet do Górnej Wsi - kosztem skrócenia czasu postoju w Owczarach z 7 minut do minuty (tak samo jak ma "915" w Świątnikach). Nikt na tej zmianie nie straci, cała Wola Zachariaszowska będzie miała dostęp do nocki, część Owczar zyska szybszy dojazd do domu, a koszty są symboliczne.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Zielonki

Post autor: Adrian14 » 09 lis 2022, 21:30

A czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby zamienić 207 z 267.
Tzn. 207: Krowodrza - po trasie 267 do Trojanowic, a 267 wyprostować przez Glogera. Dzięki temu dużo łatwiej byłoby zgrać 207 z 287 (byśmy mogli uzyskać odjazdy w szczycie 00,15,45, a po szczycie 00,30) bez jakiś dziwnych kwiatków odjeżdżających w minutowych odstępach. 267 pewnie prędzej czy później trafi do Skały więc wtedy lepiej żeby jechało prostą trasą. 🤔

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zielonki

Post autor: Zieleńczanin » 09 lis 2022, 21:58

1) "267" do Skały to trochę wróżenie z fusów, nie sądzę, aby zbyt szybko tam pojechało.
2) Osłabiasz ofertę na Glogera, zostają tam dwie linie - trochę słabo patrząc na to, że nie aż tak dawno było tam 5,5 kursów/h w szczycie (zostałyby 3 + efemeryda "267").
3) Znacznie wydłużasz czas dojazdu z Trojanowic do Krakowa - o jakieś 6-7 minut. A w weekendy tym więcej, bo Mackiewicza z reguły stoi ze względu na zmianę cyklu na światłach z Opolską.
4) Na Marszowcu f~30/60/60 jest i tak zupełnie wystarczające (nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek wysiadło tam w szczycie więcej niż 10 osób, serio) - według mnie nie ma co ich uszczęśliwiać, skoro i tak nie korzystają ze swojej linii.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 14 gości