Azory, Łokietka, Chełmońskiego

- Linie, trasy, rozkłady
Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Azory

Post autor: Lw25 » 09 cze 2021, 21:41

"140" powinna kursować dłużej. Zmiana jest może ciut lepsza dla Wybickiego i Łokietka w dojazdach z Kleparza, ale nadal za krótkie kursowanie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory

Post autor: Kaszmir » 10 cze 2021, 10:05

Lw25 pisze: 09 cze 2021, 21:41"140" powinna kursować dłużej.
Dokładnie. I znów dziadowanie - naprawdę w dni powszednie "140" nie mogło już kursować do 22-22:30, jak pozostałe linie? Mówimy o dołożeniu (a raczej - oddaniu) trzech kursów dziennie, a już można byłoby polegać na linii. Tak samo w weekendy - przycinanie kursowania o dwie-trzy godziny to zwykłe dziadowanie. Oszczędności minimalne (a przecież i tak będą olbrzymie oszczędności z wyprostowania "130"), a jednak posyła się pasażerom sygnał - sorry, na tej linii nie możecie polegać. No i w tych porach "Łokietka" zostaje bez autobusu.
Kolec pisze: 09 cze 2021, 16:17Tylko czemu nikt nie pomyślał aby 144 również się zatrzymywał na nowym przystanku Makowskiego
O, faktycznie - jak dla mnie babol totalny, do natychmiastowej poprawki :D
Jaky pisze: 09 cze 2021, 16:51O honorowaniu biletów na 154 jest cisza, ponieważ najprawdopodobniej ta linia już nie powróci na takiej trasie, więc ZTP stara się, aby pasażerowie zapomnieli, że kiedykolwiek istniała ;)
"140" do Łokietka pojedzie tak jak "154" więc nie trzeba pisać o honorowaniu - wiadomo, że bilet na linię X obowiązuje we wszystkich innych jadących jej trasą.
yosujiro pisze: 09 cze 2021, 18:45Trochę szkoda tej zmiany na 140, nie dość, że wpuszczają ja w kolejne korki, to dużo osób korzystało z przystanku na Łobzowie w celu dojechania do/ z tramwaju. To już lepsza była wersja z przekierowaniem 144...
Są też plusy: "140" będzie miał wspólne przystanki ze "130" na Azorach, zawsze dla pasażerów to dwie linie zamiast jednej.
mkm3 pisze: 09 cze 2021, 18:56A co do braku obsługi przystanku na Wybickiego.. nie można przekierować 120/220/240 przez Wybickiego, dalej obok US do Krowodrzy Górki?
Nie, to by wydłużyło podróż pasażerom z Toń, no i zapewniło połączenie którego nikt nie chce - korzystając z przystanku "Łokietka", chciałbyś autobus który potem wraca na Krowodrzę Górkę, do tego jeżdżący rzadko? Czy częstsze "140" do centrum?
Kolec pisze: 09 cze 2021, 19:37Ktoś przeliczył że tak zapewne będzie taniej
W stałym układzie właśnie będzie drożej. Zmiana trasy "144" była bezkosztowa (przy kursowaniu do Prądnika Białego), a tak "140" jednak pojedzie naokoło = większe koszty.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Azory

Post autor: obserwator » 10 cze 2021, 10:40

Kaszmir pisze: 10 cze 2021, 10:05 W stałym układzie właśnie będzie drożej. Zmiana trasy "144" była bezkosztowa (przy kursowaniu do Prądnika Białego), a tak "140" jednak pojedzie naokoło = większe koszty.
Skoro tak, to może odpowiednim rozwiązaniem byłoby zostawić "140" po dotychczasowej trasie, a w zamian przywrócić linię "154" po nowej trasie "140", chociaż jako szczytówkę? Dzięki temu przystanki na których obecnie jeździ tylko linia "140" nie zostaną pozbawione obsługi.
Kursy "154" mogłyby być sfinansowane właśnie z wyprostowania linii "130".

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Azory

Post autor: mkm3 » 10 cze 2021, 11:43

Kaszmir pisze: 10 cze 2021, 10:05 Dokładnie. I znów dziadowanie - naprawdę w dni powszednie "140" nie mogło już kursować do 22-22:30, jak pozostałe linie?
Też to samo się rzuca w oczy. Aż proponowałbym napisać to na fb PKK, bo jednak takie podejście słusznie należałoby skrytykować.
Kaszmir pisze: 10 cze 2021, 10:05 Nie, to by wydłużyło podróż pasażerom z Toń, no i zapewniło połączenie którego nikt nie chce - korzystając z przystanku "Łokietka", chciałbyś autobus który potem wraca na Krowodrzę Górkę, do tego jeżdżący rzadko? Czy częstsze "140" do centrum?
Masz rację, choć patrzyłem to na zasadzie, że ktoś starszy z okolic Wybickiego może by wykorzystał taki autobus do przesiadki drzwi w drzwi na tramwaj na Krowodrzy Górce zamiast iść przez całe osiedle.

Myślę, że powinni po prostu zrobić mocne 140, zostawić starą trasę i to z oszczędności z 130. Może nie trzeba na siłę obsługiwać przystanku Łokietka.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory

Post autor: Kaszmir » 11 cze 2021, 12:51

mkm3 pisze: 10 cze 2021, 11:43Masz rację, choć patrzyłem to na zasadzie, że ktoś starszy z okolic Wybickiego może by wykorzystał taki autobus do przesiadki drzwi w drzwi na tramwaj na Krowodrzy Górce zamiast iść przez całe osiedle.
Obecnie taka osoba może dojechać do samych Alej i centrum. No i mając "140" (czy dawniej "154"), przesiadka na tramwaje jest zapewniona choćby przy "Szpitalu Narutowicza", bez niepotrzebnego cofania się do KG ;)
mkm3 pisze: 10 cze 2021, 11:43Myślę, że powinni po prostu zrobić mocne 140, zostawić starą trasę i to z oszczędności z 130. Może nie trzeba na siłę obsługiwać przystanku Łokietka.
Ta zmiana na "140" jest niefortunna, Azory już się buntują że wydłuża się im dojazd i pcha linię w korki. Może rzeczywiście starczyłoby "144" przez Łokietka? I ew. dodanie nowej pary przystanków "140" (i "144") na Wybickiego bo między obecnymi "Wybickiego" i "Łobzów SKA" jest spora odległość?

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Azory

Post autor: mkm3 » 11 cze 2021, 13:06

Akurat ta okolica jest taka, że gdzie się nie spojrzy to są korki w zależności od pory dnia. Przystanek na żądanie między Wybickiego a Łobzów SKA mógłby być.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Azory

Post autor: pjetrek » 11 cze 2021, 13:50

Kaszmir pisze: 11 cze 2021, 12:51 Ta zmiana na "140" jest niefortunna, Azory już się buntują że wydłuża się im dojazd i pcha linię w korki. Może rzeczywiście starczyłoby "144" przez Łokietka? I ew. dodanie nowej pary przystanków "140" (i "144") na Wybickiego bo między obecnymi "Wybickiego" i "Łobzów SKA" jest spora odległość?
A ja się zastanawiam w czym Azory i ich Rada Dzielnicy są lepsze od innych osiedli w Krakowie?
W tej chwili z pętli będą mieli dostępne sześć linii dziennych w stronę centrum, w tym kilka dowozówek do tramwaju na pętlę Krowodrza (138,168) i w rejon Kleparza (130,140). Oraz dwie bezpośrednie linie do Alej (no ok, jedną czasowo...). Chyba ciężko znaleźć teraz drugie tak dobrze skomunikowane osiedle w Krakowie... A przy odrobinie chęci można sobie jeszcze zrobić spacer przez Rydla do tramwajów na Bronowicką...
I jeszcze jest źle...?! :shock:

Na Wrocławskiej, na bramach kamienic zawisły kartki z protestem do ZTP przeciwko zmianom na linii 130, a w szczególności przeciw wyznaczeniu przystanku, którego nikt (włącznie z radą dzielnicy!) tutaj nie chce.
To jak to jest? Głos jednych do ZTP dociera, a drugich niekoniecznie?

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Azory

Post autor: sorig » 11 cze 2021, 16:41

A ja się zastanawiam w czym Azory i ich Rada Dzielnicy są lepsze od innych osiedli w Krakowie?
W tej chwili z pętli będą mieli dostępne sześć linii dziennych w stronę centrum, w tym kilka dowozówek do tramwaju na pętlę Krowodrza (138,168) i w rejon Kleparza (130,140). Oraz dwie bezpośrednie linie do Alej (no ok, jedną czasowo...). Chyba ciężko znaleźć teraz drugie tak dobrze skomunikowane osiedle w Krakowie... A przy odrobinie chęci można sobie jeszcze zrobić spacer przez Rydla do tramwajów na Bronowicką...
Zastanawiam się czy miałeś kiedyś wątpliwą przyjemność próbować wydostać się z tego osiedla w godzinach szczytu. Patrząc na to co napisałeś to chyba nie bardzo. Nie każdy ma ochotę i czas na codzienny kilkunastominutowy spacer do tramwaju.

Domyślam się że niezadowolone z tej zmiany są nie tyle osoby, które korzystają z przystanku Azory, tylko mieszkańcy południowej części osiedla i ul. Radzikowskiego, którym wydłuży się dojazd - bo będą musiały robić wycieczkę do przystanku "Azory" zamiast wsiąść na nowo wybudowanym przystanku Radzikowskiego albo robić wycieczkę krajoznawczą przez ROK. To samo z powrotem, zamiast prosto przez Radzikowskiego, to autobus będzie nadkładał przez Makowskiego, zaliczając jeszcze po drodze korek na Łokietka.

Pytanie ile jeszcze będzie obowiązywać ta umowa dot. elektryków na "144", bo to przecież właśnie przez to że nie można jej kierować przez Łokietka są wykonywane takie fikołki z trasami.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Azory

Post autor: pjetrek » 11 cze 2021, 20:29

sorig pisze: 11 cze 2021, 16:41 Zastanawiam się czy miałeś kiedyś wątpliwą przyjemność próbować wydostać się z tego osiedla w godzinach szczytu. Patrząc na to co napisałeś to chyba nie bardzo. Nie każdy ma ochotę i czas na codzienny kilkunastominutowy spacer do tramwaju.
A i owszem, mieszkam w tej okolicy prawie 40 lat ;)

Zgodzę się, że są korki... Niestety ostatni czas, zwłaszcza budowa tramwaju nie pomogła i tak już trudnej sytuacji... zmiana trasy 140 też może i nie jest najtrafniejszą decyzją... Ale nie mogę się też zgodzić na politykę zabrać jednym, nie dać drugim...
Dlatego napisałem to w kontekście tego co wcześniej wspomniał @Kaszmir, że Azory narzekają, że 140 utknie im w korkach... Ok, ale w zamian za to będzie 130 wyprostowaną trasą i szybciej do centrum... Nie można mieć ciastka i zjeść ciastka... ;)

Już po tych decyzjach widać, że kołdra jest krótka, a układ ulic w rejonie Azorów i Krowodrzy Górki niezbyt pozwala na jakieś duże przetrasowania... tylko przy tym układzie mamy ulicę Makowskiego z pięcioma liniami z dobrą częstotliwością i ulicę Radzikowskiego bez żadnej linii bezpośredniej do centrum... Została ulica Wybickiego/Łokietka z ogryzkiem w postaci 140 (do godz. 20:00) i Batalionu Skała z czterema liniami dziennymi i jedną nocną... Chodzi mi o dysproporcje... I owszem można podejść... Ale po pierwsze os. KG (podobnie zresztą jak stare Azory) to w dużej mierze emeryci, a po drugie chyba nie o to chodzi w promocji komunikacji, żeby promować spacery... :D

Dlatego kiedy rozpoczynała się dyskusja o zmianach w tym rejonie napisałem, że warto zastanowić się nad ułożeniem siatki połączeń w tym rejonie na nowo... Cztery lata temu, kiedy ruszały 140 i 168 w nowej wersji odbywały się konsultacje na całym obszarze dzielnicy łącznie z Bronowicami (dotyczyło to również 118 i 120). Przedstawiono kilka wariantów i odbywało się głosowanie. A teraz właściwie grupa osób z jednego osiedla ustawiła dojazd połowie dzielnicy... I jeszcze się okazało, że z wstępnych zapowiedzi wyszło jajko niespodzianka :D

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory

Post autor: yosujiro » 11 cze 2021, 23:50

Przeciwni przystankowi Friedleina są Ci sami mieszkańcy, którzy protestowali przeciwko zablokowaniu wjazdu w te ulice z Wrocławskiej, czyli ludzie z kamienic w pobliżu. Ale oni mają najbliżej do innych przystanków. Jeżeli trochę dalej popytamy w stronę Składowej i tunelu na Łokietka, to większość się cieszy, że on powstał, bo to oni o niego walczyli i naprawdę daleko mieli do KM.

Swoją drogą przed chwilą tamtędy jechałem i rozbroił mnie ten przystanek. Na jezdni wszystko pięknie wymalowane, ”zatoczka” w stronę Kleparza, a ruch w jego kierunku poprowadzony jest środkiem ulicy, w drugą stronę wężyk i przystanek na jezdni. A na chodniku? Znaki na feldze z obu stron

Co do 140: to nie Azory są najbardziej poszkodowane na tej zmianie, ale Osiedle Radzikowskiego, bo to oni właściwie już na całej trasie będą stać w korkach, a przecież to dla nich ta linia została utworzona, Azory zyskały tylko przy okazji. Nie zdziwię się jak frekwencja na tej linii drastycznie spadnie, obecna częstotliwość+ nowa trasa= nieatrakcyjne czasowo połączenie.



MrsSchwarz
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 12 cze 2021, 8:25

Re: Azory

Post autor: MrsSchwarz » 12 cze 2021, 10:47

pjetrek pisze: 11 cze 2021, 20:29A teraz właściwie grupa osób z jednego osiedla ustawiła dojazd połowie dzielnicy... I jeszcze się okazało, że z wstępnych zapowiedzi wyszło jajko niespodzianka :D
I to jest najgorsze w tym wszystkim. Na profilu radnego pojawiła się ankieta i to by było na tyle. Osoby starsze niekorzystające z FB nawet nie wiedziały o pomyśle.

Na chwilę obecną mieszkańcy okolic skrzyżowania Władysława Łokietka zostali pozbawieni dojazdu do centrum. Tak jest tramwaj ale trzeba dojść do niego 800 metrów. Dla osoby starszej jest to duży problem. Szczególnie jeśli chce jechać na zakupy np. na Stary Kleparz. Tymczasem dla kogoś młodszego, który musi zakupić bilet normalny za 4 zł i dojedzie nim 140 tylko do Nowego Kleparza jest to po prostu nieopłacalne. Po prostu pojedzie samochodem.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory

Post autor: yosujiro » 12 cze 2021, 11:24

Już histeryzujesz. Z tego przystanku korzystała tak minimalna ilość osób, że te 140 w zupełności wystarczy dla tych mitycznych i wyciąganych przy każdej okazji starszych osób, które będąc na emeryturze spokojnie mogą się dostosować do rozkładu i nie muszą mieć autobusu co 10min kosztem ludzi spieszących się do/z pracy szkoły itp. No i standardowy tekst z przesiadką do samochodu przy korkach które tam są i braku miejsc parkingowych nikt przy zdrowych zmysłach nie zamieni KM na auto, mając rzut beretem alternatywne przystanki.

A tak swoją drogą ma ktoś pomysł dlaczego nie można uruchomić przystanku do pary w stronę centrum na Stachiewicza skoro na Wrocławskiej w takiej ciasnocie się udało?



Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory

Post autor: Kaszmir » 12 cze 2021, 14:55

pjetrek pisze: 11 cze 2021, 13:50W tej chwili z pętli będą mieli dostępne sześć linii dziennych w stronę centrum, w tym kilka dowozówek do tramwaju na pętlę Krowodrza (138,168) i w rejon Kleparza (130,140). Oraz dwie bezpośrednie linie do Alej (no ok, jedną czasowo...).
Zmiana na "140" nie jest ze względu na Azory, tylko ze względu na przystanek "Łokietka". I skoro z Wybickiego "140" skręca w Łokietka by obsłużyć ten przystanek, to potem najszybsza trasa do Radzikowskiego jest przez Azory. To tak samo jak "Białucha" nie potrzebuje ponad 30 tramwajów/h - ma je, bo jest po drodze.

Jeśli chodzi o długość trasy "140":
- w stronę Radzikowskiego wydłużyła się o 700 m,
- w stronę centrum ma tyle samo co przed zmianami (nawet uwzględniając wjazd na Azory).
yosujiro pisze: 11 cze 2021, 23:50Przeciwni przystankowi Friedleina są Ci sami mieszkańcy, którzy protestowali przeciwko zablokowaniu wjazdu w te ulice z Wrocławskiej, czyli ludzie z kamienic w pobliżu. Ale oni mają najbliżej do innych przystanków. Jeżeli trochę dalej popytamy w stronę Składowej i tunelu na Łokietka, to większość się cieszy, że on powstał, bo to oni o niego walczyli i naprawdę daleko mieli do KM.
Dokładnie i trochę smutne, że RD staje po stronie tylko jednej grupy, w dodatku tej która i tak ma lepiej. Ten przystanek jest dla pasażerów z Odrowąża i Friedleina, którzy dotychczas mieli bardzo daleko do km. Czasami tam jeździłem do znajomych i czuć było, że budynki te - zwłaszcza na końcu - są odcięte od km. A protestują mieszkańcy Wrocławskiej bo stracili parę miejsc postojowych. Mając jednak do wyboru zabranie parę miejsc z Wrocławskiej albo odcinanie Odrowąża i Friedleina od km, mimo wszystko to pierwsze jest mniejszym złem.

Czego zabrakło, to cofnięcia przystanku "Wrocławska" jadąc do centrum, by był bliżej poprzedniego (Urzędu Marszałkowskiego) bo teraz są naciupkane obok siebie. Z tego co wiem ZTP miało to zrobić, nie wiem czemu tego nie wprowadzono. Może jeszcze to zrobią?
sorig pisze: 11 cze 2021, 16:41Pytanie ile jeszcze będzie obowiązywać ta umowa dot. elektryków na "144", bo to przecież właśnie przez to że nie można jej kierować przez Łokietka są wykonywane takie fikołki z trasami.
Nie sądzę by umowa była powodem. Wniosek o dofinansowanie był złożony dawno temu, od tego czasu stała trasa "144" już się raz zmieniła - wjazdy pod Szpital Uniwersytecki. Sądzę, że wybrano "140" bo chciano utrzymać dojazd z Łokietka do Nowego Kleparza, co zresztą wspominało ZTP: "Zmiana ta zapewni dodatkowe połączenie dla wielu osób w kierunku Nowego Kleparza przez ul. Wybickiego." https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... 0889958839

MrsSchwarz
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 12 cze 2021, 8:25

Re: Azory

Post autor: MrsSchwarz » 12 cze 2021, 15:18

Nie histeryzuję. Ale zmiany komunikacyjne dla tej części mieszkańców nie są korzystne. Przystanków autobusowych jakby dużo naokoło, ale pożytek z nich żaden. Moja mama korzystała ze 154, żeby dojechać np do Lidla, 140 do Aldiego, a 130 do centrum. Teraz wożę ją autem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory

Post autor: Kaszmir » 13 cze 2021, 9:13

MrsSchwarz pisze: 12 cze 2021, 15:18Moja mama korzystała ze 154, żeby dojechać np do Lidla, 140 do Aldiego, a 130 do centrum. Teraz wożę ją autem.
Rozumiem Cię i na Twoim miejscu myślę, że byłbym mocno zły na zmiany. To niestety jest wada km, że często trzeba wybierać do której grupy się dostosować. Dotychczasowy układ był zły dla pasażerów z Azorów, krążąca "130" - która jest tam główną linią do centrum - pewnie zniechęciła wielu i spowodowała przesiadki do aut.

Zmiana na "140" dla Was jest mocno na minus, w szczególności dojazd do Aldiego i tu warto by się zastanowić, czy można to jakoś poprawić. Jednocześnie uważam że z "Łokietka" najważniejszy jest szybki dowóz do tramwaju i do centrum, co zapewniało dawniej "154" i teraz "140" ma być zastępstwem za nie. Na Azorach trasa też będzie niektórym na rękę bo jak pisze PSMKMS:
Jednocześnie, w przeszłości linia autobusowa numer 140 jeździła już tymczasowo przez ulicę Makowskiego i pętlę Azory. Wówczas cieszyła się sporym zainteresowaniem pasażerów, którzy mogli bezpośrednio dojechać z ulicy Makowskiego na ulicę Radzikowskiego, gdzie znajduje się wiele ważnych instytucji dla mieszkańców.
Wszystko rozchodzi się o to, czy wróci "154" - jeśli tak, to "140" mogłoby znów trafić na starą trasę. Niestety są podejrzenia, że "154" już nie wyjedzie bo będzie prawie w całości dublować tramwaj. Jeśli nie wróci, zastanowiłbym się co można jeszcze w zamian zrobić dla mieszkańców z rejonów Łokietka. Głośno myśląc, może:
- wydłużyć "140" do Dworca Głównego (w miejsce "154")?
- i dodatkowo i tak skierować "144" przez Wybickiego-Łokietka (oprócz "140")?

Jeśli chodzi o Aldiego, tu trudniej coś wymyślić. A mimo wszystko da się do niego dojechać bo "Gnieźnieńska" znajduje się 200 metrów od niego. Oczywiście jest to przystanek jednostronny więc w drugą stronę trzeba wracać naokoło przez Radzikowskiego, jednak nawet mimo krążenia dojazd na Łokietka trwa 11 minut (zamiast powiedzmy 4) - nie jest to rozwiązanie super, jednak dojechać się da.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości