Ale u nas po prostu mają to gdzieś, zwłaszcza jeśli jest wysłany autobus przegubowy to uważają że to jest duża poprawa jeśli przed zmianą był na tej linii tabor 12metrowy i dla nich wszystko jest w porządku, nawet jeśliby to przepełnienie występowało na danym kursie to i tak nie zareagują, z resztą taka sytuacja występuje na większości linii w mieście.krawiec pisze: ↑15 lut 2021, 22:20Skoro wszystkie miejsca są zajęte, a może być 50% zapełnione, to mówimy o tłoku.MichalTyniec pisze: ↑15 lut 2021, 18:42
Zależy co masz na myśli mówiąc o tłoku, bo musiałoby grubo przekraczać dozwoloną normę żeby się coś zmieniło.
Zakaz pisania posta pod postem prze upłynięciem 30 min, bądź odpowiedzi.
Posty połączone.
Mod. Gz391
Trzeba zachowywać dystans, a przy osobach stojących trudno.
Sytuacja zza okna może wyglądać inaczej niż jest rzeczywiście.
Mistrzejowice
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Mistrzejowice
Re: Mistrzejowice
"482" ma wrócić po pandemii, a na "182" mają zostać przegubowce.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Mistrzejowice
Poniekąd potwierdza to odpowiedź na Interpelację
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 2-16_1.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - autobusy
Ja to widzę tak.pasazer_mobilisu pisze: ↑20 kwie 2021, 21:50Po pandemii tak, ale nawet jeśli sytuacja uspokoi się w ciągu 2 miesięcy to wejdą rozkłady wakacyjne i przeguby się zwolnią. We wrześniu natomiast wszystkie nowe elektryki będą już jeździć. Obecnie korzystniejszym wariantem dla pasażerów byłoby z 182 i 482 w dawnym takcie.damian_krk2 pisze: ↑19 kwie 2021, 23:47 Tyle, że 182 potrzebuje przegubów, a po pandemii 482 w 12m jako dopełnienia.
511 przetrasować przez Jancarza z wjazdem na DGW (teraz tłumów nie ma), 182 skrócone do Mistrzejowic.
No i przydałoby się, żeby na Mistrzejowicach i Na Stokach powstała stacja ładowania
Post przeniesiony z tematu Rozdział taboru - autobusy - adm. K
Re: Mistrzejowice
Kontynuacja dyskusji z innego wątku.
Nie zgadzam się. Przede wszystkim wówczas należałoby dołożyć kursów na "511", które obecnie jest tylko szczytówką. Dodatkowo idea linii przyspieszonej straciłaby w jej przypadku sens, gdyż właśnie po to omija Mistrzejowice, aby niepotrzebnie nie krążyć i szybciej dojechać do centrum. Dodatkowo, co gorsze, Os. Na Stoku straciłoby aż 4 kursy/h i to jeszcze w postaci obecnej najważniejszej linii na tamtejszym osiedlu. "511" nie ma perspektyw by być pełnoprawnym substytutem "182", lecz co najwyżej jej dopełnieniem, na co wskazują chociażby obecne napełnienia. Większość osób wybiera jednak "182", a na "511" kursują z reguły dość pustawe przeguby. Poza tym wspomniany fakt, iż "511" jest linią przyspieszoną dyskwalifikuje ją z możliwości, aby funkcjonowała jako jedyna główna linia.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Mistrzejowice
Przepraszam co ci przeszkadza 182 na Stokach? 182 na Stokach kursuje od 14 lat i gdyby taki pomysł dotarł do Rady Dzielnicy gwarantuję ci, że byłaby awantura stulecia. W przypadku "511" ile razy będzie powtarzane, że zapewnia szybkie dotarcie do centrum i przekierowanie przez Jancarza spowolni ją i dodanie Dworca Głównego Wschód. Serio musimy psuć idee linii przyspieszonych, zamiast je ulepszać? Obecnie okres epidemii powoduje, że jest luźniej na wielu liniach a pełny potencjał nadejdzie po czasach pandemii. W kwestii Mistrzejowic zaproponowałeś może ZTP skierowanie 189, o którym kiedyś pisałeś?
Re: Mistrzejowice
Trochę nie rozumiem, czemu macie takie parcie na kierowanie linii naokoło? "189" czy "511" przez Jancarza wydłużyłyby mocno czas podróży. Wg mnie największą popularność mają właśnie te linie, które zapewniają dojazd szybki i (w miarę) najkrótszą drogą. Im bardziej linia kluczy, tym więcej pasażerów wybierze inny autobus, ew. samochód.
Stoki leżą daleko, potrzebują szybkiego dojazdu do centrum. Docelowo poszedłbym właśnie na odwrót, czyli skierował wszystkie kursy przez Okulickiego, w ramach jednego, mocnego i szybkiego autobusu. Zresztą to właściwie na pewno się stanie, bo przecież w ciągu trzech lat będzie zbudowany tramwaj Mistrzejowice - Wieczysta. Po jego oddaniu, "182" przez Jancarza nie ma przyszłości. Zatem Stoki i tak dostaną to mocne połączenie przez Okulickiego, a czy to będzie częste "182", czy częste "511", to sprawa drugorzędna.
Stoki leżą daleko, potrzebują szybkiego dojazdu do centrum. Docelowo poszedłbym właśnie na odwrót, czyli skierował wszystkie kursy przez Okulickiego, w ramach jednego, mocnego i szybkiego autobusu. Zresztą to właściwie na pewno się stanie, bo przecież w ciągu trzech lat będzie zbudowany tramwaj Mistrzejowice - Wieczysta. Po jego oddaniu, "182" przez Jancarza nie ma przyszłości. Zatem Stoki i tak dostaną to mocne połączenie przez Okulickiego, a czy to będzie częste "182", czy częste "511", to sprawa drugorzędna.
Re: Mistrzejowice
Według mnie szybkość linii to nie wszystko, a dużo bardziej na popularność wpływa, jeśli dana linia jest bardziej dostępna dla pasażerów. Linie "189" i "511" o których wspomniałeś są tego sztandarowym przykładem, bo przeguby na tych liniach jeżdżą niezbyt wypełnione w przeciwieństwie do "182", które mimo, że jedzie do centrum ciut dłuższą trasą, to notuje dużo lepsze zapełnienia.
Oczywiście, gdyby dana linia nadmiernie krążyła i tym samym miała znacząco dłuższy czas przejazdu stałaby się mniej atrakcyjna dla tych dalszych osiedli, lecz w przypadku "182" myślę, że długość trasy nie robi różnicy, a większa dostępność tej linii sprawia, że w rezultacie linia ta jest bardziej korzystna dla pasażerów.
Re: Mistrzejowice
"511" nie jest dobrym przykładem, bo 1) to szczytówka i 2) wiecznie spóźniona. Często na Mogilskim dochodzi do sytuacji, że przyjeżdża "182" a pasażerowie do ostatniej chwili sprawdzają, czy zza zakrętu nie wyłoni się opóźnione "511". Ja to rozumiem bo "511" jedzie do Stoków o 1/3 czasu krócej, do tego odcinek "182" od Lublańskiej do Kupały (zwłaszcza w stronę centrum) też potrafi się korkować co jeszcze wydłuża przejazd.prezes pisze: ↑21 kwie 2021, 10:09Oczywiście, gdyby dana linia nadmiernie krążyła i tym samym miała znacząco dłuższy czas przejazdu stałaby się mniej atrakcyjna dla tych dalszych osiedli, lecz w przypadku "182" myślę, że długość trasy nie robi różnicy, a większa dostępność tej linii sprawia, że w rezultacie linia ta jest bardziej korzystna dla pasażerów.
Daj ludziom "182" i "511" z takim samym rozkładem, do tego jadące z tego samego miejsca w centrum (czyli tak samo punktualne), a prawie wszyscy ze Stoków by zapomnieli o "182". Wskazują na to też liczby - przy ok. 7 minutach różnicy przejazdu, prawie zawsze bardziej opłacalne będzie "511". Jak je obie skoordynujesz (takt 7,5), to i tak przyjadą razem do celu. Jak ich nie skoordynujesz, to albo "182" będzie jechać tuż za "511" (czyli "511" zgarnie wszystkie potoki), albo tuż przed nim (i po drodze zostanie wyprzedzone).
Przecież przeguby na "182" nie jeżdżą wypełnione po brzegi do samych Stoków. Ten tabor jest potrzebny bo linia zbiera spore potoki z Mistrzejowic, Piastów itd.prezes pisze: ↑21 kwie 2021, 10:09Według mnie szybkość linii to nie wszystko, a dużo bardziej na popularność wpływa, jeśli dana linia jest bardziej dostępna dla pasażerów. Linie "189" i "511" o których wspomniałeś są tego sztandarowym przykładem, bo przeguby na tych liniach jeżdżą niezbyt wypełnione w przeciwieństwie do "182", które mimo, że jedzie do centrum ciut dłuższą trasą, to notuje dużo lepsze zapełnienia.
A przecież nie mówię, że trzeba od razu zabierać to połączenie Mistrzejowicom, a jedynie by je rozdzielić. Co zresztą i tak się stanie - pytanie, czy dopiero za trzy lata po otwarciu tramwaju, czy szybciej
Re: Mistrzejowice
A czy tramwaj nie będzie jechał dłużej z Mistrzejowic do Dworca, niż obecne 182?
Poza tym, inna trasa będzie, chyba, że coś z Tunelu będzie jechało.
Poza tym, inna trasa będzie, chyba, że coś z Tunelu będzie jechało.
Re: Mistrzejowice
Będzie ciut dłużej, jednak na bank "182" na Jancarza się nie utrzyma, skoro będzie tam tramwaj w prawie tej samej relacji. "18" do Bagateli też jedzie z Ruczaju ciut naokoło, a jednak "124/424" skrócono.
Na pewno będzie jakaś linia w rejony Dworca - czy to do Dw. Gł. Wschód, czy do Teatru Słowackiego.
To już nie byłaby "5", nie jako tramwaj dla Wzgórz czy Kocmyrzowskiej. Dla nich "piątka" to przede wszystkim szybkie połączenie z centrum.
Re: Mistrzejowice
Rozumiem, że wszyscy mogą mieć szybkie połączenie z Centrum poza Mistrzejowicami?
194 kursuje równoległe z 18, 52, więc 182 też może.
194 kursuje równoległe z 18, 52, więc 182 też może.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Mistrzejowice
"182" zdubluje tramwaj w najważniejszej relacji, na Ruczaju "194" jedzie wzdłuż tramwaju, bo w zasadzie musi. Nikt nie mówi o wyrzucaniu dowożącej do Alej "139".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości