Polecam się czasami przejechać "182" dalej niż Mistrzejowice w kierunku Stoków i frekwencja czasami zaskakuje. Często bywa, że na Kleeberga jest wymiana pasażerska spora... Zobaczymy jak na dniach potoki się rozłożą po powrocie "511" i wjazdach kieszonkowych "189" na DGW i czy to coś pomoże "182"...Zieleńczanin pisze: ↑27 wrz 2020, 10:25Tobie brakuje "482". Nie jestem rzecz jasna jej przeciwnikiem, bo chciałbym aby jeździła, ale nie kosztem ~f "182", a tym bardziej przegubowców na niej.
Wyobraź sobie, że mieszkasz na Os. Złotego Wieku. Dalej popierałbyś swoją propozycję?
Mistrzejowice
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Linia 482
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Linia 482
Tak się składa że mieszkam na Os. Złotego Wieku i w sumie zmieniłbym zdanie by puścić przegubowe 182 a 482 skierować na DGZ - nawet w formie szczytówki.Zieleńczanin pisze: ↑27 wrz 2020, 10:25Tobie brakuje "482". Nie jestem rzecz jasna jej przeciwnikiem, bo chciałbym aby jeździła, ale nie kosztem ~f "182", a tym bardziej przegubowców na niej.
Wyobraź sobie, że mieszkasz na Os. Złotego Wieku. Dalej popierałbyś swoją propozycję?
Re: Linia 482
Zgadzam się, że linia "182" potrzebuje wzmocnień, na co wskazują jej zapełnienia, a takie "482" mogłoby ją trochę odciążyć na odcinku do Mistrzejowic, ale twoja propozycja mi się bardzo nie podoba.damian_krk2 pisze: ↑27 wrz 2020, 8:29 Przez przegubowce na linii 182 kursuje ona z f=15, co oznacza, że jeśli ktoś się spóźni - czeka na autobus kilkanaście minut. Czy nie lepiej przywrócić 482, skrócić tabor 182 do 12m i obie linie pojadą z f=20 - wtedy mielibyśmy takt 10 - minutowy na odcinku Mistrzejowice - Dworzec Główny Wschód.
Zabranie przegubowców ze "182" to bardzo zły pomysł. Nawet w przypadku przywrócenia "482", puszczenie na obu tych liniach autobusów 12m spowodowałoby, że możliwości przewozowe na odcinku Dworzec Główny Wschód-Mistrzejowice byłyby takie same, tak jak to wyliczył Zieleńczanin.
Nie zapominaj, że "182" to także autobus obsługujący Os. na Stoku, a ty proponujesz im zabranie przegubowców i zmniejszenie im częstotliwości autobusu z f-15 do f-20. Na tej zmianie najbardziej ucierpieliby pasażerowie z tamtych rejonów i zapewne nie rozwiązałoby to problemów tłoku w "182".
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Linia 482
Zgadza się niestety zapomniałem o mieszkańcach Os. Na Stoku. Dlatego proponuję by linię 182 zostawić jak jest, a 482 przywrócić na trasie Mistrzejowice - DGZ nawet jako szczytówkę. Niestety doszły mnie słuchy, że ma być nieprzywracana.prezes pisze: ↑27 wrz 2020, 12:11Zgadzam się, że linia "182" potrzebuje wzmocnień, na co wskazują jej zapełnienia, a takie "482" mogłoby ją trochę odciążyć na odcinku do Mistrzejowic, ale twoja propozycja mi się bardzo nie podoba.damian_krk2 pisze: ↑27 wrz 2020, 8:29 Przez przegubowce na linii 182 kursuje ona z f=15, co oznacza, że jeśli ktoś się spóźni - czeka na autobus kilkanaście minut. Czy nie lepiej przywrócić 482, skrócić tabor 182 do 12m i obie linie pojadą z f=20 - wtedy mielibyśmy takt 10 - minutowy na odcinku Mistrzejowice - Dworzec Główny Wschód.
Zabranie przegubowców ze "182" to bardzo zły pomysł. Nawet w przypadku przywrócenia "482", puszczenie na obu tych liniach autobusów 12m spowodowałoby, że możliwości przewozowe na odcinku Dworzec Główny Wschód-Mistrzejowice byłyby takie same, tak jak to wyliczył Zieleńczanin.
Nie zapominaj, że "182" to także autobus obsługujący Os. na Stoku, a ty proponujesz im zabranie przegubowców i zmniejszenie im częstotliwości autobusu z f-15 do f-20. Na tej zmianie najbardziej ucierpieliby pasażerowie z tamtych rejonów i zapewne nie rozwiązałoby to problemów tłoku w "182".
A 182 można by było wzmocnić tylko jeśli przerwy na DGW zostaną zredukowane.
Re: Mistrzejowice
Obawiam się, że korekta trasy "189" (obsługa przystanku Dworzec Główny Wschód) może spowodować, że "482" nie wróci
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Mistrzejowice
To niech jeszcze przekierują 189 przez Bohomolca, bo dużo osób wysiada na os. Oświecenia i jadą "do góry" czyli w stronę Mistrzejowic.
F=30 min w weekendy dla 139 i 182 i rozkłady stadne przy takim f są skandaliczne.
F=30 min w weekendy dla 139 i 182 i rozkłady stadne przy takim f są skandaliczne.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Mistrzejowice
W sumie skierowanie 189 przez Bohomolca wcale nie byłoby takim złym pomysłem, aczkolwiek wtedy mieszkańcy osiedli przy Wiślickiej, buntowaliby się. Można byłoby też skierować 511 Przybyszewskiego - {stała trasa} - Miechowity - Rondo Barei - Park Wodny - Os. Oświecenia - Marchołta - Kurzei - Mistrzejowice - Miśnieńska - Łęczycka - Wiślicka - dalsza trasa na Os. Na Stoku.
Bardzo bym prosił o nie używanie kolorów - Lw25
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Mistrzejowice
Niestety, ale jest to bardzo możliwe. A żeby wzmocnić 182 musiałyby być mniejsze przerwy na DGW (teraz są 10-15 minutowe), ponieważ dwa 18-metrowce nie zmieszczą się na peronie. Dlatego też powinni skierować przez Marchołta i Mistrzejowice którąś z tych linii: 189, 511, 129.
Re: Mistrzejowice
Głównym celem linii "511" jest zapewnienie szybkiego połączenia Os. Na Stoku z centrum miasta. Z tego też powodu jest to linia przyspieszona. Pasażerom z pewnością nie spodobałoby się nadkładanie drogi przez Bohomolca, co też zabiłoby poniekąd ideę tej linii i wydłużyło czas podróży.damian_krk2 pisze: ↑27 wrz 2020, 14:29 W sumie skierowanie 189 przez Bohomolca wcale nie było by takim złym pomysłem, aczkolwiek wtedy mieszkańcy osiedli przy Wiślickiej, buntowaliby się. Można byłoby też skierować 511 Przybyszewskiego - {stała trasa} - Miechowity - Rondo Barei - Park Wodny - Os. Oświecenia - Marchołta - Kurzei - Mistrzejowice - Miśnieńska - Łęczycka - Wiślicka - dalsza trasa na Os. Na Stoku.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Mistrzejowice
To ja już nie mam pomysłu Wiem, że Mistrzejowice bardzo tracą na braku 482 i powinno być to zrekompensowane. Ale ZTP woli puścić tramwaj wożący powietrze niż skomunikować lepiej jedną z dzielnic.prezes pisze: ↑27 wrz 2020, 15:31Głównym celem linii "511" jest zapewnienie szybkiego połączenia Os. Na Stoku z centrum miasta. Z tego też powodu jest to linia przyspieszona. Pasażerom z pewnością nie spodobałoby się nadkładanie drogi przez Bohomolca, co też zabiłoby poniekąd ideę tej linii i wydłużyło czas podróży.damian_krk2 pisze: ↑27 wrz 2020, 14:29 W sumie skierowanie 189 przez Bohomolca wcale nie było by takim złym pomysłem, aczkolwiek wtedy mieszkańcy osiedli przy Wiślickiej, buntowaliby się. Można byłoby też skierować 511 Przybyszewskiego - {stała trasa} - Miechowity - Rondo Barei - Park Wodny - Os. Oświecenia - Marchołta - Kurzei - Mistrzejowice - Miśnieńska - Łęczycka - Wiślicka - dalsza trasa na Os. Na Stoku.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków
Re: Mistrzejowice
A jakby w końcu wzmocnić 139 na tygodniu z f-7,5 a niedzielę i święta na f-20? To by już była jakaś rekompensata za 482. Może to i nie pomoże z dojazdem na Dworzec ale z ATW i Nowy Kleparz lepsze połączenie.damian_krk2 pisze: ↑27 wrz 2020, 15:38 To ja już nie mam pomysłu Wiem, że Mistrzejowice bardzo tracą na braku 482 i powinno być to zrekompensowane. Ale ZTP woli puścić tramwaj wożący powietrze niż skomunikować lepiej jedną z dzielnic.
No i 182 w weekendy z f-20 koniecznie.
Re: Mistrzejowice
Wg mnie km powinna opierać się na szybkim dojeździe, a linie - jeśli mają być atrakcyjne - nie powinny przesadnie krążyć. Obecnie "189" już jest mało atrakcyjne przez to że jedzie do centrum naokoło - nie wyobrażam sobie kierowania go jeszcze większym objazdem przez Mistrzejowice. Podobnie z "511", które wszak jest linią przyspieszoną.
Ogólnie marzy mi się, by trochę wyprostować trasy km. Np. "130" które jakoś koło 2009 zostało skierowane na wniosek Rady Dzielnicy przez Łokietka i Wybickiego - dawniej jechało przez Stachiewicza. Mam znajomego z Azorów i ta zmiana mocno pogorszyła im dojazd. Nie mówiąc o tym, że pochłonęła masę wzkm które można było przeznaczyć na wzmocnienie "154" czy "140" - tak by Łokietka miała lepszy dojazd do centrum, lecz nie kosztem Azorów.
Podobnie "189" - linia powstała jako "452" i miała wzmacniać "152". Jednak to nie wypaliło - najpierw zmiana w "192" które przez dłuższą trasę w centrum nie mogło być w pełni skoordynowane, a teraz rozcięcie i "189" które ma ze "152" tym mniej wspólnego. "152" powinno mieć wsparcie ze strony "502" (w szczególności, całodzienne ~f=15 i synchronizacja), a w obecnej postaci "189" wg mnie lepiej byłoby przyspieszyć przez Bora-Komorowskiego i skoordynować z "501", "182" i/albo "159".
Ogólnie marzy mi się, by trochę wyprostować trasy km. Np. "130" które jakoś koło 2009 zostało skierowane na wniosek Rady Dzielnicy przez Łokietka i Wybickiego - dawniej jechało przez Stachiewicza. Mam znajomego z Azorów i ta zmiana mocno pogorszyła im dojazd. Nie mówiąc o tym, że pochłonęła masę wzkm które można było przeznaczyć na wzmocnienie "154" czy "140" - tak by Łokietka miała lepszy dojazd do centrum, lecz nie kosztem Azorów.
Podobnie "189" - linia powstała jako "452" i miała wzmacniać "152". Jednak to nie wypaliło - najpierw zmiana w "192" które przez dłuższą trasę w centrum nie mogło być w pełni skoordynowane, a teraz rozcięcie i "189" które ma ze "152" tym mniej wspólnego. "152" powinno mieć wsparcie ze strony "502" (w szczególności, całodzienne ~f=15 i synchronizacja), a w obecnej postaci "189" wg mnie lepiej byłoby przyspieszyć przez Bora-Komorowskiego i skoordynować z "501", "182" i/albo "159".
Też mi się tak wydaje. Podobnie "139" przejęło pasażerów "16" gdy skierowano je przez Bohomolca. Trend jednak może się odwrócić po wybudowaniu odcinka Mistrzejowice - Wieczysta.obserwator pisze: ↑16 cze 2020, 12:57Moim zdaniem rolę komunikacji wewnątrz Nowej Huty po prostu przejęły linie tranzytowe z Huty do innych części miasta. Wystarczy popatrzeć na Mistrzejowice. Tam trzon komunikacji stanowią linie "139" i "182+482" i jak widać cieszą się popularnością bo potrzebują wzmocnień. Pozostałe linie na Mistrzejowicach są po prostu uzupełnieniem.
Re: Mistrzejowice
Wg mnie ZTP powinien rozważyć zawieszenie/likwidację 189, a przywrócenie 482.
Nie wiem, po co trzymają się tej relacji Serenada - Czyżyny Dworzec, którą zapewnia 129. Relację Czyżyny - Dąbrowskiej zapewnia 142.
Z 482 korzystało znacznie więcej pasażerów, niż 189 (tu raczej są przypadkowi pasażerowie).
Można jeszcze rozważyć 482 w relacji Mistrzejowice - Cracovia, jeśli tak bardzo ZTP chce mieć relację do "centrum" z obsługą Mobilisa przegubami.
Nie wiem, po co trzymają się tej relacji Serenada - Czyżyny Dworzec, którą zapewnia 129. Relację Czyżyny - Dąbrowskiej zapewnia 142.
Z 482 korzystało znacznie więcej pasażerów, niż 189 (tu raczej są przypadkowi pasażerowie).
Można jeszcze rozważyć 482 w relacji Mistrzejowice - Cracovia, jeśli tak bardzo ZTP chce mieć relację do "centrum" z obsługą Mobilisa przegubami.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Mistrzejowice
Też jestem za tym, aby "482" wróciło, ale nie kosztem "189". Jeśli zabierzemy "189" z odcinka Wiślicka - DH Wanda będzie trzy kursy mniej, a w przypadku obecnego braku "132" byłby to kiepski pomysł.. Najlepiej przywrócić "482" albo skierować "189" do Mistrzejowic.
Re: Mistrzejowice
Brak 189 na odc. Wanda-Wiślicka będzie mało odczuwalny, bo ten odcinek obsługuje 125, 152, 172, 502, 572.Krakowianin pisze: ↑29 wrz 2020, 8:12Jeśli zabierzemy "189" z odcinka Wiślicka - DH Wanda będzie trzy kursy mniej, a w przypadku obecnego braku "132" byłby to kiepski pomysł..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 17 gości