Mistrzejowice

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5737
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mistrzejowice

Post autor: Kaszmir » 21 mar 2020, 12:48

Nasza i Wasza petycja mają szansę wreszcie doczekać się szczęśliwego zakończenia :idea:

Urzędnicy zlecili MPK skierowanie przegubowców na „182”!
https://krabok.wordpress.com/2020/03/21 ... ow-na-182/
Dlatego Zarządu Transportu Publicznego wydał polecenie by MPK od poniedziałku wysłało na „182” autobusy przegubowe! Co więcej, jeśli wszystko dobrze pójdzie to zmiana będzie na stałe, również po powrocie powszednich rozkładów.
Czekamy zatem do poniedziałku. Jeśli tylko MPK nie postanowi sprzeciwić się poleceniom wydanym przez Organizatora Transportu, to wreszcie przyjdzie upragniona rewolucja na "182".

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Mistrzejowice

Post autor: obserwator » 21 mar 2020, 13:03

Pytanie tylko skąd po powrocie do normalności te przegubowce zostaną zabrane?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Mistrzejowice

Post autor: Zieleńczanin » 21 mar 2020, 13:16

Może z "511"?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5737
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kaszmir » 21 mar 2020, 13:18

obserwator pisze: 21 mar 2020, 13:03Pytanie tylko skąd po powrocie do normalności te przegubowce zostaną zabrane?
Zieleńczanin pisze: 21 mar 2020, 13:16Może z "511"?
Też podejrzewam "511" - słyszałem że od początku przegubowce były tam wysłane tymczasowo, urzędnicy zrobili to by MPK nie mogło tych wolnych wozów skasować.

Natomiast nie mam pewności na 100%. Możliwe, że będą jakieś inne roszady.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kitek » 21 mar 2020, 13:30

Nareszcie będzie przynajmniej namiastka normalności na "182", decyzja ta pozwoli rozładować częściowo tłok na tej linii. Zobaczymy czy podaż nie zwiększy popytu ;) Na "511" przegubowce nie są konieczne.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Mistrzejowice

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 mar 2020, 13:32

obserwator pisze: 21 mar 2020, 13:03 Pytanie tylko skąd po powrocie do normalności te przegubowce zostaną zabrane?
Z "511"? Chociaż jak wspominał Kaszmir linia zaczęła "żyć własnym życiem" to często jeździła w parze z "501" zabierając pojedynczych pasażerów na wspólnym odcinku. No i jest szansa, że ten powrót do normalności przeciągnie się do wakacji, a wtedy też będą wolne przeguby.

Zastanawia mnie jak zrobią z peronami na DGW, chyba faktycznie będą musieli coś pozmieniać, bo teraz mimo braku "482":

DGW 182

Przyjazd | Odjazd
7:08 | 7:14
7:29 | 7:29
7:45 | 7:44
7:56 | 7:59

O ile nie będzie skrócenia przerw na DGW to muszą się tam zmieścić dwa autobusy, co prawda nie ma korków więc postoje mogłyby być krótsze, ale jest tam punkt socjalny - nie wiem jak na drugiej końcówce.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:17 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

zubrzyk111
Znawca
Posty: 106
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Mistrzejowice

Post autor: zubrzyk111 » 21 mar 2020, 14:23

pasazer_mobilisu pisze: 21 mar 2020, 13:32
obserwator pisze: 21 mar 2020, 13:03 Pytanie tylko skąd po powrocie do normalności te przegubowce zostaną zabrane?

O ile nie będzie skrócenia przerw na DGW to muszą się tam zmieścić dwa autobusy, co prawda nie ma korków więc postoje mogłyby być krótsze, ale jest tam punkt socjalny - nie wiem jak na drugiej końcówce.
Na Stokach już od pewnego czasu jest punkt socjalny.

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Mistrzejowice

Post autor: ABC » 13 cze 2020, 10:59

tomaszep42 pisze: 06 cze 2020, 11:24
Kitek pisze: 05 cze 2020, 21:19 Jestem zaskoczony brakiem jakichkolwiek wzmocnień w komunikacji tramwajowej na czas matur (mam na myśli powrót "16" i "76").
16tce to chyba możemy już zrobić ładne "pa pa" :P
Biorąc pod uwagę, że na razie pomiędzy Bardosa a Placem Centralnym jeździ się 10 km/h, a później przez kilka miesięcy będzie zamknięcie z powodu remontu to może lepiej by na nie wracała.

A gdyby f=10 została na linii 14 oraz pojawiła się na linii 9 po scaleniu z linią 49, to liczba kursów na Mistrzejowicach w szczycie byłaby taka sama, jak przy trzech liniach z f=15.

Połączenie z Os. Na Skarpie zapewnia 123, a dawne połączenie z Kombinatem zapewnia 139.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Mistrzejowice

Post autor: Cukier » 13 cze 2020, 12:07

Szkoda tylko, że oba te autobusy, a zwłaszcza "139" grzęzną w korkach na Mikołajczyka, oprócz tych w których grzęzły zawsze.

Fajnie, że dba się o bezpieczeństwo pieszych, powiedzmy, że też fajnie że się zniechęca do korzystania z samochodu, ale w zamian dano okrągłe nic. Poznałem wiele osób jeżdżących z Mistrzejowic (dzielnicy) do Starej Huty, które w większości wybierały do tego samochód jako naturalną opcję.

Czy bardzo się im dziwić? Autobusy stoją w tym samym korku, tramwaje sukcesywnie się tnie i zawiesza, a kiedy akurat jeżdżą, to w najgorszym możliwym taborze. I nawet nie mówię tu o kwestii braku niskiej podłogi bo większość ludzi w wieku szkolnym i produkcyjnym jej nie potrzebuje. Mówię o ciasnocie, nieotwierających się oknach i tym samym mieszaninie gorąca i smrodu, ale także stosunkowo niskim suficie, który jest problemem dla osób wysokich.

Między E1 a NGT8 jest taka cywilizacyjna przepaść, że trochę to niepojęte, że obie te usługi są w tej samej cenie.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Mistrzejowice

Post autor: obserwator » 13 cze 2020, 12:52

ABC pisze: 13 cze 2020, 10:59 Połączenie z Os. Na Skarpie zapewnia 123, a dawne połączenie z Kombinatem zapewnia 139.
Broń Boże korzystać z tej linii. Kiedyś jak musiałem jechać z os. Na Skarpie na Mistrzejowice i uciekła mi właśnie "16" to skorzystałem ze "123". Po 50 minutowej jeździe powiedziałem sobie że nigdy więcej nie skorzystam z tej linii.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5737
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kaszmir » 14 cze 2020, 17:16

"16" wzmacnia tęż linię "21", dając łącznie szansę na takt ~f=7,5. Ech, linia ta miała sens na trasie przez Kombinat. Od czasu skierowania jej przez Ptaszyckiego to równia pochyła w dół. Co się dziwić, wcześniej dokładnie na tej samej trasie jeździła "20" (Mistrzejowice - Kopiec Wandy, do 2009), i była tak samo cięta.

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Mistrzejowice

Post autor: ABC » 15 cze 2020, 9:39

Rzeczywiście wzmocnienie relacji do centrum (9+14), mimo zachowania tej samej ilości kursów w szczycie zmusza do kolejnej przesiadki.

Kaszmir, z tą równią pochyłą to masz rację. Z 10 lat temu to Mistrzejowice miały:
16 co 10 minut przez Kombinat do Walcowni.
20 co 20 minut do Kopca Wandy po obecnej trasie 16.

I do tego os. Piastów miało 17 i 21. Z czterech linii wewnętrznych nowohuckich obecnie jeździ jedna. Może obecnie 12- 14 kursów/h pomiędzy Rondem Kocmyrzowskim a Placem Centralnym to bylo za dużo?

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Mistrzejowice

Post autor: obserwator » 15 cze 2020, 9:59

Kaszmir pisze: 14 cze 2020, 17:16 Ech, linia ta miała sens na trasie przez Kombinat. Od czasu skierowania jej przez Ptaszyckiego to równia pochyła w dół.
I to pokazuje że problem powodują nie Mistrzejowice, a Ptaszyckiego. Przecież jakiś czas temu mieliśmy linię "17" os. Piastów- Kopiec Wandy i też była systematycznie cięta.

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Mistrzejowice

Post autor: ABC » 15 cze 2020, 10:22

Czyli są dwa problemy:
- stan torowisk i niskie prędkości na Ptaszyckiego i Al. Solidarności plus zamknięcie Walcowni.
- stary tabor

Dopiero 16 z taborem minimum EU8N oraz prędkością pomiędzy przystankami około 50 km/h ma szansę być w pełni konkurencyjna. Pamiętam, że składy GT6+B4 bywaly zapełnione i to nie tylko w trakcie zmian przy Kombinacie.

W końcu linie huckie są w pełni wydzielone i liczba sygnalizacji jest niewielka.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Mistrzejowice

Post autor: Zieleńczanin » 15 cze 2020, 10:45

ABC pisze: 15 cze 2020, 10:22 Czyli są dwa problemy:
- stan torowisk i niskie prędkości na Ptaszyckiego i Al. Solidarności plus zamknięcie Walcowni.
- stary tabor

Dopiero 16 z taborem minimum EU8N oraz prędkością pomiędzy przystankami około 50 km/h ma szansę być w pełni konkurencyjna. Pamiętam, że składy GT6+B4 bywaly zapełnione i to nie tylko w trakcie zmian przy Kombinacie.

W końcu linie huckie są w pełni wydzielone i liczba sygnalizacji jest niewielka.
Jest jeszcze trzeci, bardzo ważny powód: małe potoki Mistrzejowice/Os. Piastów <-> Ptaszyckiego. Jedyne co można jak dla mnie zrobić z "16", to załatać za pckm z jej kursów dziury w rozkładzie "21" (tak aby było pełne f~15/15/20/20 przez cały tydzień, a za resztę pieniędzy puścić "16" przez Kombinat - kursów tyle, na ile starczy. Na "21" powinny być wtedy niskacze, a na "16" E1 solo.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości