Mistrzejowice
Re: Mistrzejowice
A może jest w tym prawda? Przecieki co do wydłużenia linii z os. Podwawelskiego w kier. Piasków / Kurdwanowa były z tego co wiem prawdziwe.
A co do samego "482" - sami przecież podejrzewaliśmy, że zmiana trasy jest mocno prawdopodobna ze względu na sytuację peronową na Dw. Gł. Wschód. Wszak z przegubowym "182" na jednym miejscu się już nie zmieści. "482" mogłoby zająć sąsiedni, jednak tam wylądowało "192" które miało potem trafić do Dw. Gł. Zachód jednak wycofano się z tego w ostatniej chwili (nie znam przyczyny). A nie jestem pewny czy "192" i "482" dałyby radę dzielić peron bo mają różne ~f i by się zajeżdżały.
A co do samego "482" - sami przecież podejrzewaliśmy, że zmiana trasy jest mocno prawdopodobna ze względu na sytuację peronową na Dw. Gł. Wschód. Wszak z przegubowym "182" na jednym miejscu się już nie zmieści. "482" mogłoby zająć sąsiedni, jednak tam wylądowało "192" które miało potem trafić do Dw. Gł. Zachód jednak wycofano się z tego w ostatniej chwili (nie znam przyczyny). A nie jestem pewny czy "192" i "482" dałyby radę dzielić peron bo mają różne ~f i by się zajeżdżały.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Mistrzejowice
Jeśli pojawią się pieniądze na przywrócenie linii "482" to ja bym inaczej pokombinował:
"188" Czyżyny Dworzec- Dąbrowskiej, Andersa, Dobrego Pasterza, Pilotów, Rondo Mogilskie-Dworzec Główny Wschód f~20/20
"189" Przybyszewskiego- Czarnowiejska, Al. Mickiewicza, Piłsudskiego- Basztowa, Lubicz, Pilotów, Dobrego Pasterza, Bohomolca- Mistrzejowice (częstotliwość zależna od budżetu)
Dzięki temu Czarnowiejska oraz przystanki Marchołta i Kurzei zyskują dojazd do I obwodnicy. Linie "189" i "511" mogłyby się nie zmieścić na Przybyszewskiego, więc możliwe że "511" by musiała pojechać na Cichy Kącik. Linie "188" i "192" spokojnie by mogły dzielić peron na Dworcu Głównym Wschód z uwagi na tą samą częstotliwość. Linia "188" by musiała być obsługiwana solówkami. Pytanie też czy "189" mogłoby skręcić w lewo pod Muzeum Narodowym tak jak "601" czy musiałoby korzystać z nawrotki.
Niestety wiem że pomysł jest prawie niemożliwy, z uwagi na politykę miasta ograniczania kursów autobusów w miejscach gdzie kursują tramwaje, lecz chciałem się nim podzielić
"188" Czyżyny Dworzec- Dąbrowskiej, Andersa, Dobrego Pasterza, Pilotów, Rondo Mogilskie-Dworzec Główny Wschód f~20/20
"189" Przybyszewskiego- Czarnowiejska, Al. Mickiewicza, Piłsudskiego- Basztowa, Lubicz, Pilotów, Dobrego Pasterza, Bohomolca- Mistrzejowice (częstotliwość zależna od budżetu)
Dzięki temu Czarnowiejska oraz przystanki Marchołta i Kurzei zyskują dojazd do I obwodnicy. Linie "189" i "511" mogłyby się nie zmieścić na Przybyszewskiego, więc możliwe że "511" by musiała pojechać na Cichy Kącik. Linie "188" i "192" spokojnie by mogły dzielić peron na Dworcu Głównym Wschód z uwagi na tą samą częstotliwość. Linia "188" by musiała być obsługiwana solówkami. Pytanie też czy "189" mogłoby skręcić w lewo pod Muzeum Narodowym tak jak "601" czy musiałoby korzystać z nawrotki.
Niestety wiem że pomysł jest prawie niemożliwy, z uwagi na politykę miasta ograniczania kursów autobusów w miejscach gdzie kursują tramwaje, lecz chciałem się nim podzielić
Re: Mistrzejowice
Wg mnie siłą "482" jest koordynacja ze "182" do i od Dworca, dzięki czemu tworzą mocną linię z ~f=7,5 w szczycie i ~f=15 nawet w weekendy. Dlatego nie przenosiłbym tej linii z DGW, ani nie zmieniał jej częstotliwości.obserwator pisze: ↑24 lis 2020, 14:30Jeśli pojawią się pieniądze na przywrócenie linii "482" to ja bym inaczej pokombinował:
"188" Czyżyny Dworzec- Dąbrowskiej, Andersa, Dobrego Pasterza, Pilotów, Rondo Mogilskie-Dworzec Główny Wschód f~20/20
"189" Przybyszewskiego- Czarnowiejska, Al. Mickiewicza, Piłsudskiego- Basztowa, Lubicz, Pilotów, Dobrego Pasterza, Bohomolca- Mistrzejowice (częstotliwość zależna od budżetu)
No, tu sprawa może być bardziej pokomplikowana, w poprzednim poście użyłem skrótu myślowego Częstotliwości to jedno, jednak trzeba się upewnić że linie nie zajeżdżają się rozkładowo, nawet przy tych samych częstotliwościach. Przykładowo, jeśli linia A miałaby postoje 15-minutowe, a linia B tylko 5-minutowe tak że przyjeżdżałaby po linii B a musiała odjechać przed nią, to nie miałaby jak przeskoczyć tego drugiego autobusu.obserwator pisze: ↑24 lis 2020, 14:30Linie "188" i "192" spokojnie by mogły dzielić peron na Dworcu Głównym Wschód z uwagi na tą samą częstotliwość.
No i jeszcze kwestia korków i innych "nierozkładowych" rzeczy. Przy dzieleniu perony "182" i "482", nawet jeśli były korki to brygady mimo wszystko nie zmieniały swojej kolejności. Natomiast przy liniach dojeżdżających na DGW z różnych stron, kierowca jednej nie miałby pojęcia, czy właśnie nie blokuje przejazdu pojazdowi drugiej linii który np. pojawi się spóźniony, za minutę.
Sprawę rozwiązałoby przerzucenie "192" na Dw. Gł. Zachód - mam nadzieję, że ZTP wróci do tego pomysłu
Re: Mistrzejowice
Dzisiaj bardzo ladne zapelnienia linii 182, okolo 50 procent.
Re: Mistrzejowice
W niedzielę kurs o 21.10 z DGw zapełnienie ok. 40% później tylko tłoczniej, od Mogilskiego ciasno...
Re: Mistrzejowice
Ciekawe jaką frekwencję ma "189" (które jest nieudolną namiastką "482"...)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Może coś ruszy w tym temacie
Zwiększenie ilości kursów autobusów
Zwiększenie ilości kursów autobusów
https://www.krakow.pl/interpelacje_i_za ... busow.htmlZwracają się do mnie mieszkańcy Krakowa w sprawie kursowania linii 182 i 482. W ich opinii częstotliwość kursowania jest niewystarczająca, szczególnie, że linia autobusowa nr 482 została zawieszona w czasie epidemii. Prosiłbym o informację czy planowane jest wznowienie kursowania tej linii? Czy planowane jest zwiększenie ilości kursów linii nr 182? – pyta w interpelacji radny Michał Drewnicki.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Takich opinii mieszkańców z różnych części miasta jest więcej tylko że się nie pisze o tym, a na ile to jest uzasadniające to nie wiem, jeden przypadek znam gdzie przeszkadza mieszkańcom że w autobusie jest 40 osób czyli tyle ile może być na 80 możliwych i że bezwzględnie trzeba dołożyć autobusów bo oni nie będą tak jeździć więc trochę z dystansem trzeba podejść do tego, mimo wszystko że zawsze 182 ma duże napełnienia to aż takiego uzasadnienia raczej nie ma, zwłaszcza że jeździ przegub.Kitek pisze: ↑15 lut 2021, 14:46 Może coś ruszy w tym temacie
Zwiększenie ilości kursów autobusówhttps://www.krakow.pl/interpelacje_i_za ... busow.htmlZwracają się do mnie mieszkańcy Krakowa w sprawie kursowania linii 182 i 482. W ich opinii częstotliwość kursowania jest niewystarczająca, szczególnie, że linia autobusowa nr 482 została zawieszona w czasie epidemii. Prosiłbym o informację czy planowane jest wznowienie kursowania tej linii? Czy planowane jest zwiększenie ilości kursów linii nr 182? – pyta w interpelacji radny Michał Drewnicki.
Re: Mistrzejowice
@MichałTyniec, a kiedy jechałeś 182? Polecam jazdę w niedzielę wieczorem
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Mistrzejowice
Najczęściej ją widzę na Pilotów to jakiegoś specjalnego zapełnienia nie miała żeby uzasadniało częstsze kursowanie, co do niedzieli to się zgodzę bo jeździ co 30 minut tyle że każda linia praktycznie ma taką częstotliwość ale po to ma przeguby cały tydzień że chyba nie ma tak żeby z miejsca nie ruszyła z przeciążenia, bo już nie przesadzajmy
Re: Mistrzejowice
Na czas pandemii większość linii w niedziele pocięto z ~f=20 do ~f=30.MichalTyniec pisze: ↑15 lut 2021, 18:10Najczęściej ją widzę na Pilotów to jakiegoś specjalnego zapełnienia nie miała żeby uzasadniało częstsze kursowanie, co do niedzieli to się zgodzę bo jeździ co 30 minut tyle że każda linia praktycznie ma taką częstotliwość ale po to ma przeguby cały tydzień że chyba nie ma tak żeby z miejsca nie ruszyła z przeciążenia, bo już nie przesadzajmy
Tymczasem trasę "182/482" pocięto z ~f=15 do ~f=30.
Re: Mistrzejowice
Na Pilotów miejsca siedzące są zajęte, a na Bohomolca jest tłok.MichalTyniec pisze: ↑15 lut 2021, 18:10Najczęściej ją widzę na Pilotów to jakiegoś specjalnego zapełnienia nie miała żeby uzasadniało częstsze kursowanie, co do niedzieli to się zgodzę bo jeździ co 30 minut tyle że każda linia praktycznie ma taką częstotliwość ale po to ma przeguby cały tydzień że chyba nie ma tak żeby z miejsca nie ruszyła z przeciążenia, bo już nie przesadzajmy
Poza tym przy f30 w weekend jeździ stadnie ze 139.
1(4)82 była linią magistralną, a została zdegradowana do marginalnej.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Mistrzejowice
Zgadza się ale możliwość przewozowa się nie zmniejszyła bo jeździ przegub zamiast krótkiego, zresztą sami o te przegubowe walczyliście, a ja sam w cuda nie wierzę i Ty pewnie też nie że zostawią i przeguby na 182 i wzmocnienie w postaci 482. Natomiast gdyby sytuacja z pandemią ustała to na pewno 182 musi być częściej niż obecnie i powinna dostać f7, 5 w szczycie i 12 po zaKaszmir pisze: ↑15 lut 2021, 18:26Na czas pandemii większość linii w niedziele pocięto z ~f=20 do ~f=30.MichalTyniec pisze: ↑15 lut 2021, 18:10Najczęściej ją widzę na Pilotów to jakiegoś specjalnego zapełnienia nie miała żeby uzasadniało częstsze kursowanie, co do niedzieli to się zgodzę bo jeździ co 30 minut tyle że każda linia praktycznie ma taką częstotliwość ale po to ma przeguby cały tydzień że chyba nie ma tak żeby z miejsca nie ruszyła z przeciążenia, bo już nie przesadzajmy
Tymczasem trasę "182/482" pocięto z ~f=15 do ~f=30.
Zależy co masz na myśli mówiąc o tłoku, bo musiałoby grubo przekraczać dozwoloną normę żeby się coś zmieniło.krawiec pisze: ↑15 lut 2021, 18:30Na Pilotów miejsca siedzące są zajęte, a na Bohomolca jest tłok.MichalTyniec pisze: ↑15 lut 2021, 18:10Najczęściej ją widzę na Pilotów to jakiegoś specjalnego zapełnienia nie miała żeby uzasadniało częstsze kursowanie, co do niedzieli to się zgodzę bo jeździ co 30 minut tyle że każda linia praktycznie ma taką częstotliwość ale po to ma przeguby cały tydzień że chyba nie ma tak żeby z miejsca nie ruszyła z przeciążenia, bo już nie przesadzajmy
Poza tym przy f30 w weekend jeździ stadnie ze 139.
1(4)82 była linią magistralną, a została zdegradowana do marginalnej.
Zakaz pisania posta pod postem przed upłynięciem 30 min, bądź odpowiedzi, posty połączone - mod. Gz391.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2021, 19:03 przez MichalTyniec, łącznie zmieniany 1 raz.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Mistrzejowice
Gdyby te przeguby to było Trollino 24 to bym się z tym zgodziłMichalTyniec pisze: ↑15 lut 2021, 18:42 Zgadza się ale możliwość przewozowa się nie zmniejszyła bo jeździ przegub zamiast krótkiego
Na ten moment to nie wiem czy nawet te przeguby nie lepiej się sprawdzają, bo 182/482 w stronę DGW zdarzało się jeździć stadnie i z tego f7,5 na wspólnym odcinku wielkiego pożytku nie było. Za to od dworca punktualne odjazdy co 7-8 minut (w weekend co 15) to było coś naprawdę fajnego, a teraz jak widzę ile mam czekać to już wolę zrobić sobie spacer
Re: Mistrzejowice
Skoro wszystkie miejsca są zajęte, a może być 50% zapełnione, to mówimy o tłoku.MichalTyniec pisze: ↑15 lut 2021, 18:42 Zależy co masz na myśli mówiąc o tłoku, bo musiałoby grubo przekraczać dozwoloną normę żeby się coś zmieniło.
Trzeba zachowywać dystans, a przy osobach stojących trudno.
Sytuacja zza okna może wyglądać inaczej niż jest rzeczywiście.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 33 gości