Mistrzejowice

- Linie, trasy, rozkłady
MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Mistrzejowice

Post autor: MichalTyniec » 15 lut 2021, 22:34

krawiec pisze: 15 lut 2021, 22:20
MichalTyniec pisze: 15 lut 2021, 18:42
Zależy co masz na myśli mówiąc o tłoku, bo musiałoby grubo przekraczać dozwoloną normę żeby się coś zmieniło.


Zakaz pisania posta pod postem prze upłynięciem 30 min, bądź odpowiedzi.
Posty połączone.
Mod. Gz391
Skoro wszystkie miejsca są zajęte, a może być 50% zapełnione, to mówimy o tłoku.
Trzeba zachowywać dystans, a przy osobach stojących trudno.
Sytuacja zza okna może wyglądać inaczej niż jest rzeczywiście.
Ale u nas po prostu mają to gdzieś, zwłaszcza jeśli jest wysłany autobus przegubowy to uważają że to jest duża poprawa jeśli przed zmianą był na tej linii tabor 12metrowy i dla nich wszystko jest w porządku, nawet jeśliby to przepełnienie występowało na danym kursie to i tak nie zareagują, z resztą taka sytuacja występuje na większości linii w mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kaszmir » 16 lut 2021, 1:03

"482" ma wrócić po pandemii, a na "182" mają zostać przegubowce.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Mistrzejowice

Post autor: damian_krk2 » 16 lut 2021, 7:38

Kaszmir pisze: 16 lut 2021, 1:03 "482" ma wrócić po pandemii, a na "182" mają zostać przegubowce.
Według mnie 482 powinno wrócić od tego dnia kiedy reszta uczniów pójdzie do szkół.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kitek » 22 lut 2021, 22:10

Kaszmir pisze: 16 lut 2021, 1:03 "482" ma wrócić po pandemii, a na "182" mają zostać przegubowce.
Poniekąd potwierdza to odpowiedź na Interpelację ;)
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 2-16_1.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: krawiec » 20 kwie 2021, 23:07

pasazer_mobilisu pisze: 20 kwie 2021, 21:50
damian_krk2 pisze: 19 kwie 2021, 23:47 Tyle, że 182 potrzebuje przegubów, a po pandemii 482 w 12m jako dopełnienia.
Po pandemii tak, ale nawet jeśli sytuacja uspokoi się w ciągu 2 miesięcy to wejdą rozkłady wakacyjne i przeguby się zwolnią. We wrześniu natomiast wszystkie nowe elektryki będą już jeździć. Obecnie korzystniejszym wariantem dla pasażerów byłoby z 182 i 482 w dawnym takcie.
Ja to widzę tak.
511 przetrasować przez Jancarza z wjazdem na DGW (teraz tłumów nie ma), 182 skrócone do Mistrzejowic.
No i przydałoby się, żeby na Mistrzejowicach i Na Stokach powstała stacja ładowania :)


Post przeniesiony z tematu Rozdział taboru - autobusy - adm. K

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Mistrzejowice

Post autor: prezes » 21 kwie 2021, 0:27

Kontynuacja dyskusji z innego wątku.
krawiec pisze: 20 kwie 2021, 23:07 Ja to widzę tak.
511 przetrasować przez Jancarza z wjazdem na DGW (teraz tłumów nie ma), 182 skrócone do Mistrzejowic.
Nie zgadzam się. Przede wszystkim wówczas należałoby dołożyć kursów na "511", które obecnie jest tylko szczytówką. Dodatkowo idea linii przyspieszonej straciłaby w jej przypadku sens, gdyż właśnie po to omija Mistrzejowice, aby niepotrzebnie nie krążyć i szybciej dojechać do centrum. Dodatkowo, co gorsze, Os. Na Stoku straciłoby aż 4 kursy/h i to jeszcze w postaci obecnej najważniejszej linii na tamtejszym osiedlu. "511" nie ma perspektyw by być pełnoprawnym substytutem "182", lecz co najwyżej jej dopełnieniem, na co wskazują chociażby obecne napełnienia. Większość osób wybiera jednak "182", a na "511" kursują z reguły dość pustawe przeguby. Poza tym wspomniany fakt, iż "511" jest linią przyspieszoną dyskwalifikuje ją z możliwości, aby funkcjonowała jako jedyna główna linia.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Mistrzejowice

Post autor: Krakowianin » 21 kwie 2021, 8:20

krawiec pisze: 20 kwie 2021, 23:07 511 przetrasować przez Jancarza z wjazdem na DGW (teraz tłumów nie ma), 182 skrócone do Mistrzejowic.
Przepraszam co ci przeszkadza 182 na Stokach? 182 na Stokach kursuje od 14 lat i gdyby taki pomysł dotarł do Rady Dzielnicy gwarantuję ci, że byłaby awantura stulecia. W przypadku "511" ile razy będzie powtarzane, że zapewnia szybkie dotarcie do centrum i przekierowanie przez Jancarza spowolni ją i dodanie Dworca Głównego Wschód. Serio musimy psuć idee linii przyspieszonych, zamiast je ulepszać? Obecnie okres epidemii powoduje, że jest luźniej na wielu liniach a pełny potencjał nadejdzie po czasach pandemii. W kwestii Mistrzejowic zaproponowałeś może ZTP skierowanie 189, o którym kiedyś pisałeś?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kaszmir » 21 kwie 2021, 9:28

Trochę nie rozumiem, czemu macie takie parcie na kierowanie linii naokoło? "189" czy "511" przez Jancarza wydłużyłyby mocno czas podróży. Wg mnie największą popularność mają właśnie te linie, które zapewniają dojazd szybki i (w miarę) najkrótszą drogą. Im bardziej linia kluczy, tym więcej pasażerów wybierze inny autobus, ew. samochód.

Stoki leżą daleko, potrzebują szybkiego dojazdu do centrum. Docelowo poszedłbym właśnie na odwrót, czyli skierował wszystkie kursy przez Okulickiego, w ramach jednego, mocnego i szybkiego autobusu. Zresztą to właściwie na pewno się stanie, bo przecież w ciągu trzech lat będzie zbudowany tramwaj Mistrzejowice - Wieczysta. Po jego oddaniu, "182" przez Jancarza nie ma przyszłości. Zatem Stoki i tak dostaną to mocne połączenie przez Okulickiego, a czy to będzie częste "182", czy częste "511", to sprawa drugorzędna.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Mistrzejowice

Post autor: prezes » 21 kwie 2021, 10:09

Kaszmir pisze: 21 kwie 2021, 9:28 "189" czy "511" przez Jancarza wydłużyłyby mocno czas podróży. Wg mnie największą popularność mają właśnie te linie, które zapewniają dojazd szybki i (w miarę) najkrótszą drogą. Im bardziej linia kluczy, tym więcej pasażerów wybierze inny autobus, ew. samochód.
Według mnie szybkość linii to nie wszystko, a dużo bardziej na popularność wpływa, jeśli dana linia jest bardziej dostępna dla pasażerów. Linie "189" i "511" o których wspomniałeś są tego sztandarowym przykładem, bo przeguby na tych liniach jeżdżą niezbyt wypełnione w przeciwieństwie do "182", które mimo, że jedzie do centrum ciut dłuższą trasą, to notuje dużo lepsze zapełnienia.

Oczywiście, gdyby dana linia nadmiernie krążyła i tym samym miała znacząco dłuższy czas przejazdu stałaby się mniej atrakcyjna dla tych dalszych osiedli, lecz w przypadku "182" myślę, że długość trasy nie robi różnicy, a większa dostępność tej linii sprawia, że w rezultacie linia ta jest bardziej korzystna dla pasażerów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kaszmir » 21 kwie 2021, 10:55

prezes pisze: 21 kwie 2021, 10:09Oczywiście, gdyby dana linia nadmiernie krążyła i tym samym miała znacząco dłuższy czas przejazdu stałaby się mniej atrakcyjna dla tych dalszych osiedli, lecz w przypadku "182" myślę, że długość trasy nie robi różnicy, a większa dostępność tej linii sprawia, że w rezultacie linia ta jest bardziej korzystna dla pasażerów.
"511" nie jest dobrym przykładem, bo 1) to szczytówka i 2) wiecznie spóźniona. Często na Mogilskim dochodzi do sytuacji, że przyjeżdża "182" a pasażerowie do ostatniej chwili sprawdzają, czy zza zakrętu nie wyłoni się opóźnione "511". Ja to rozumiem bo "511" jedzie do Stoków o 1/3 czasu krócej, do tego odcinek "182" od Lublańskiej do Kupały (zwłaszcza w stronę centrum) też potrafi się korkować co jeszcze wydłuża przejazd.

Daj ludziom "182" i "511" z takim samym rozkładem, do tego jadące z tego samego miejsca w centrum (czyli tak samo punktualne), a prawie wszyscy ze Stoków by zapomnieli o "182". Wskazują na to też liczby - przy ok. 7 minutach różnicy przejazdu, prawie zawsze bardziej opłacalne będzie "511". Jak je obie skoordynujesz (takt 7,5), to i tak przyjadą razem do celu. Jak ich nie skoordynujesz, to albo "182" będzie jechać tuż za "511" (czyli "511" zgarnie wszystkie potoki), albo tuż przed nim (i po drodze zostanie wyprzedzone).
prezes pisze: 21 kwie 2021, 10:09Według mnie szybkość linii to nie wszystko, a dużo bardziej na popularność wpływa, jeśli dana linia jest bardziej dostępna dla pasażerów. Linie "189" i "511" o których wspomniałeś są tego sztandarowym przykładem, bo przeguby na tych liniach jeżdżą niezbyt wypełnione w przeciwieństwie do "182", które mimo, że jedzie do centrum ciut dłuższą trasą, to notuje dużo lepsze zapełnienia.
Przecież przeguby na "182" nie jeżdżą wypełnione po brzegi do samych Stoków. Ten tabor jest potrzebny bo linia zbiera spore potoki z Mistrzejowic, Piastów itd.

A przecież nie mówię, że trzeba od razu zabierać to połączenie Mistrzejowicom, a jedynie by je rozdzielić. Co zresztą i tak się stanie - pytanie, czy dopiero za trzy lata po otwarciu tramwaju, czy szybciej ;)

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Mistrzejowice

Post autor: krawiec » 21 kwie 2021, 21:33

A czy tramwaj nie będzie jechał dłużej z Mistrzejowic do Dworca, niż obecne 182?
Poza tym, inna trasa będzie, chyba, że coś z Tunelu będzie jechało.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Mistrzejowice

Post autor: judash » 21 kwie 2021, 21:34

krawiec pisze: 21 kwie 2021, 21:33 A czy tramwaj nie będzie jechał dłużej z Mistrzejowic do Dworca, niż obecne 182?
Poza tym, inna trasa będzie, chyba, że coś z Tunelu będzie jechało.
W sumie "5" byłaby ciekawym rozwiązaniem przez nową trasę.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kaszmir » 21 kwie 2021, 21:37

krawiec pisze: 21 kwie 2021, 21:33A czy tramwaj nie będzie jechał dłużej z Mistrzejowic do Dworca, niż obecne 182?
Będzie ciut dłużej, jednak na bank "182" na Jancarza się nie utrzyma, skoro będzie tam tramwaj w prawie tej samej relacji. "18" do Bagateli też jedzie z Ruczaju ciut naokoło, a jednak "124/424" skrócono.
krawiec pisze: 21 kwie 2021, 21:33Poza tym, inna trasa będzie, chyba, że coś z Tunelu będzie jechało.
Na pewno będzie jakaś linia w rejony Dworca - czy to do Dw. Gł. Wschód, czy do Teatru Słowackiego.
judash pisze: 21 kwie 2021, 21:34W sumie "5" byłaby ciekawym rozwiązaniem przez nową trasę.
To już nie byłaby "5", nie jako tramwaj dla Wzgórz czy Kocmyrzowskiej. Dla nich "piątka" to przede wszystkim szybkie połączenie z centrum.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Mistrzejowice

Post autor: krawiec » 21 kwie 2021, 21:47

Rozumiem, że wszyscy mogą mieć szybkie połączenie z Centrum poza Mistrzejowicami?
194 kursuje równoległe z 18, 52, więc 182 też może.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Mistrzejowice

Post autor: Zieleńczanin » 22 kwie 2021, 0:58

"182" zdubluje tramwaj w najważniejszej relacji, na Ruczaju "194" jedzie wzdłuż tramwaju, bo w zasadzie musi. Nikt nie mówi o wyrzucaniu dowożącej do Alej "139".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości